Macklemore Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Jobber som sagt på meny i jobbuka, jeg og en kompis brukte ca 1 time på å legge ut knekkebrød. Når vi var ferdige så løp det en drittunge bort og kræsjet og mye veltet ut -.- Moren ble sur på oss! Edit: Se på side 3 i Aftenposten Endret 31. januar 2012 av Gurre 2 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Minner meg om en dag på jobben @ Tusenfryd. Jeg var på vei opp for å gi pause, så går jeg forbi en slik en sukkerspinnbod. Der har nettopp vedkommende som står der stablet opp ~50 bokser med sukkerspinn, før det kommer en unge løpende inn og velter alle. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hansy Skrevet 1. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2012 Jobber som fotoselger hos en stor kjede, og var alene på avdelingen. Da kommer en kunde inn og ønsker et stort og dyrt videokamera. Denne kunden har tidligere svidd av sekssiffret hos meg, og har alltids oppført seg som en hestkuk til alle oss ansatte. Han hadde funnet et til rundt 30-35000,- som han ønsket, og lurer på leveringstiden. "Ca 1 uke, hvis leverandøren har denne på lager, men mest sannsynligvis vil ikke de ha denne inne pga. prisen". "EN UKE?! Det er jo helt latterlig. Jeg trenger denne på Torsdag", i dag var det Tirsdag. "Ja, ting tar dessverre tid, vi bor i nord norge, og det kan ta litt tid for å sjekke om leverandøren har denne på lager, etc etc." "Det er bare en telefon unna, og du kan for svarte sende denne som ekspresspost!" "Det får jeg dessverre ikke gjort grunnet kjedens bestemmelser, så jeg må dessverre skuffe deg, skal du ha kamera før Torsdag,så blir det denne modellen. jeg klarer ikke å få tak i den bestemte modellen før om TIDLIGST 1 uke.". Telefonen hans ringer, og butikken begynner å fylles med folk, hadde nå stått og pratet med kunden i tja..5 minutter kanskje. Han starter å snakke, og snakke, og etter 3 minutter begynner jeg å bli rimelig utolmodig da jeg ønsker å hjelpe andre kunder som faktisk trenger hjelp. Fram til nå hadde han ikke gitt noe hint til vedkommende på telefonen om at han var opptatt, eller noe "Jeg står opptatt, kan vi snakkes senere?". Det fortsatte. Tilslutt går jeg derifra, mens han sier "HEI DU VENT!", så snur jeg meg å sier "Jeg har rett og slett ikke tid til å hjelpe deg, jeg er heller ikke interessert i å stå sammen med deg når du snakker i telefonen. Så med mindre du legger på NÅ, så hjelper jeg andre kunder heller, så får du vente". Kunden (som er skyhøy på seg selv) blir snurt, og småsint, før han vender ryggen til meg og forlater. Hva mener dere? Dårlig kundeservice? Jeg står fremdeles fast ved innstillingen at alle kunder fortjener like god kundeservice, om vedkommende skal bruke 300,- eller 30000,-. 37 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Bra! Jeg hadde selv hjelper neste kunde 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Om han ikke hadde gitt tegn om å legge på 30 sek etter det kom en annen kunde ville jeg sagt "Jeg ser om noen andre trenger hjelp mens du fulfører samtalen" 8 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Eg stusser på at du ikke kan sjekke om kameraet er på lager samt få det sendt ekspress. Det virker rimelig firkanta. Policy eller ikke policy. 8 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Du gjorde ingenting galt. Jeg hadde gjort det samme selv, og har også flere ganger snudd ryggen til frekke kunder. 4 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jobber som fotoselger hos en stor kjede, og var alene på avdelingen. Da kommer en kunde inn og ønsker et stort og dyrt videokamera. Denne kunden har tidligere svidd av sekssiffret hos meg, og har alltids oppført seg som en hestkuk til alle oss ansatte. Han hadde funnet et til rundt 30-35000,- som han ønsket, og lurer på leveringstiden. "Ca 1 uke, hvis leverandøren har denne på lager, men mest sannsynligvis vil ikke de ha denne inne pga. prisen". "EN UKE?! Det er jo helt latterlig. Jeg trenger denne på Torsdag", i dag var det Tirsdag. "Ja, ting tar dessverre tid, vi bor i nord norge, og det kan ta litt tid for å sjekke om leverandøren har denne på lager, etc etc." "Det er bare en telefon unna, og du kan for svarte sende denne som ekspresspost!" "Det får jeg dessverre ikke gjort grunnet kjedens bestemmelser, så jeg må dessverre skuffe deg, skal du ha kamera før Torsdag,så blir det denne modellen. jeg klarer ikke å få tak i den bestemte modellen før om TIDLIGST 1 uke.". Telefonen hans ringer, og butikken begynner å fylles med folk, hadde nå stått og pratet med kunden i tja..5 minutter kanskje. Han starter å snakke, og snakke, og etter 3 minutter begynner jeg å bli rimelig utolmodig da jeg ønsker å hjelpe andre kunder som faktisk trenger hjelp. Fram til nå hadde han ikke gitt noe hint til vedkommende på telefonen om at han var opptatt, eller noe "Jeg står opptatt, kan vi snakkes senere?". Det fortsatte. Tilslutt går jeg derifra, mens han sier "HEI DU VENT!", så snur jeg meg å sier "Jeg har rett og slett ikke tid til å hjelpe deg, jeg er heller ikke interessert i å stå sammen med deg når du snakker i telefonen. Så med mindre du legger på NÅ, så hjelper jeg andre kunder heller, så får du vente". Kunden (som er skyhøy på seg selv) blir snurt, og småsint, før han vender ryggen til meg og forlater. Hva mener dere? Dårlig kundeservice? Jeg står fremdeles fast ved innstillingen at alle kunder fortjener like god kundeservice, om vedkommende skal bruke 300,- eller 30000,-. ikke særlig smart av deg. En kunde som legger igjen så mye penger i butikken er ikke en dere vil miste... Samma hvor dust han er. 6 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Kunden var drittsekk. Uten tvil. Eg synes derimot at policyen til butikken var firkantet. Om kunden spør om det er mulig å sjekke lagerstatus samt om det er muligheter for ekspress levering, så sjekker man dette, enten det er en handel til 30k eller 300. Naturligvis, man dropper ikke alt man har for å tilfredstille den ene kunden, når det er kø. Men ei uke? Nei, det er dårlig. 4 Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Dagens spørsmål ved kaffeautomaten på jobb: Hvilken drikk har mest melk; sjokomelk eller sjokolade? Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Hermonella Skrevet 1. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2012 Dagens spørsmål ved kaffeautomaten på jobb: Hvilken drikk har mest melk; sjokomelk eller sjokolade? kjenner jeg kaffeautomatene riktig, Ingen av de. 14 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg står fremdeles fast ved innstillingen at alle kunder fortjener like god kundeservice, om vedkommende skal bruke 300,- eller 30000,-. Hvis butikken din ikke kan sjekke om ting er på lager eller om du kan få noe ekspress-levert i 2012, så er det utrolig dårlig kundeservice bare der. 8 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Dessverre er en kjedes policy ikke noe man som kundebehandler kan gjøre noe med der og da. Uansett hvor firkanta den er, må man bare følge den og heller ta det opp i etterkant med lederen. Men det er ikke noe man kan gjøre noe med der og da, så da synes jeg det var en fin måte å forklare det på. Dette med at kunder tar telefonen når de står opptatt er noe som irriterer meg grønn, spesielt når det er andre som står og venter. Bruker konsekvent å vinke dem ut av køen så får de heller komme tilbake når de er ferdig i telefonen. Jeg står ikke å samler irriterte kunder bare fordi en fjomp ikke kan vise hensyn. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Genuin e-post fra en kunde. No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!! Det lyste opp dagen min 4 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Genuin e-post fra en kunde. No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!! Det lyste opp dagen min IBAN-nummer er et kontonummer for utenlandsbetaling IBAN er en forkortelse for International Bank Account Number. Et IBAN-nummer fungerer som et internasjonalt kontonummer, og er nødvendig for betaling til og fra utlandet. tror neppe alle vet dette, 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Genuin e-post fra en kunde. No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!! Det lyste opp dagen min IBAN-nummer er et kontonummer for utenlandsbetaling IBAN er en forkortelse for International Bank Account Number. Et IBAN-nummer fungerer som et internasjonalt kontonummer, og er nødvendig for betaling til og fra utlandet. tror neppe alle vet dette, Jeg sendte faktura uten KID. Iban og swift står med liten skrift for utenlandske kunder. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ah, så flaut! Bruker aldri kontanter når jeg er og handler i dagligvareforretninger. Skulle jo betale med mynt i dag da, finner fram det som det koster og gir det til dama i kassa som da ser dumt på meg også over på cashguarden........... Og jeg som har jobbet over 1år i en matbutikk med cashguard Edit: jeg var trøtt Endret 1. februar 2012 av Hotel Papa Echo 5 Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Godt mulig det er firkantet, men noenganger må reglene følges. I dag hadde jeg tidenes kunde innom og skulle ha kameraveske. Hadde en hyggelig og morsom tone med kunden, og fant en fin kameraveske til kameraet sitt. Hun går blid og fornøyd ned til kassen for å betale og alt var bare lykken. 10 minutter senere kommer kunden til meg å sier at jeg prøver å svindler henne, hun hadde betalt 149,- for en veske som egentlig koster 139,-. Sier at det har skjedd en feil, og at vi skal ordne opp i dette, at hun får 10,- tilbake. Etter en lang samtale så bestemmer hun seg for at jeg skal fikse det, noe jeg selvsagt gjør. For at jeg skal kunne kreditere (evt gi penger tilbake) så må systemet ha navnet til kunden, så sier jeg "Unnskyld, kan du komme hit litt, jeg trenger navnet ditt". "HÆH, trenger du navnet mitt? Usj, det er for mye styr, jeg orker ikke dette, jeg går å levere vesken inn og får pengene igjen". Makan. 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Må man ikke gi navn for retur og? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 1. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2012 I NSB er det en intern spøk som går igjen hver gang det er et togbrudd. En konduktør eller kontrollør kommer til en annen og spør hvordan det går. Kontrollør 1: "Hvordan går bruddet? Kjører alle bussene til rett tid?" Kontrollør 2: "Ja, det går kjempebra." Kontrollør 1: Det går på skinner, altså?" Begge to: HAHAHAHAHAHAAA!!!!! 28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå