Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber som fotoselger hos en stor kjede, og var alene på avdelingen. Da kommer en kunde inn og ønsker et stort og dyrt videokamera. Denne kunden har tidligere svidd av sekssiffret hos meg, og har alltids oppført seg som en hestkuk til alle oss ansatte.

Han hadde funnet et til rundt 30-35000,- som han ønsket, og lurer på leveringstiden. "Ca 1 uke, hvis leverandøren har denne på lager, men mest sannsynligvis vil ikke de ha denne inne pga. prisen".

"EN UKE?! Det er jo helt latterlig. Jeg trenger denne på Torsdag", i dag var det Tirsdag.

"Ja, ting tar dessverre tid, vi bor i nord norge, og det kan ta litt tid for å sjekke om leverandøren har denne på lager, etc etc."

"Det er bare en telefon unna, og du kan for svarte sende denne som ekspresspost!"

"Det får jeg dessverre ikke gjort grunnet kjedens bestemmelser, så jeg må dessverre skuffe deg, skal du ha kamera før Torsdag,så blir det denne modellen. jeg klarer ikke å få tak i den bestemte modellen før om TIDLIGST 1 uke.".

 

Telefonen hans ringer, og butikken begynner å fylles med folk, hadde nå stått og pratet med kunden i tja..5 minutter kanskje.

Han starter å snakke, og snakke, og etter 3 minutter begynner jeg å bli rimelig utolmodig da jeg ønsker å hjelpe andre kunder som faktisk trenger hjelp. Fram til nå hadde han ikke gitt noe hint til vedkommende på telefonen om at han var opptatt, eller noe "Jeg står opptatt, kan vi snakkes senere?". Det fortsatte.

 

Tilslutt går jeg derifra, mens han sier "HEI DU VENT!", så snur jeg meg å sier "Jeg har rett og slett ikke tid til å hjelpe deg, jeg er heller ikke interessert i å stå sammen med deg når du snakker i telefonen. Så med mindre du legger på NÅ, så hjelper jeg andre kunder heller, så får du vente".

Kunden (som er skyhøy på seg selv) blir snurt, og småsint, før han vender ryggen til meg og forlater.

 

Hva mener dere? Dårlig kundeservice?

 

Jeg står fremdeles fast ved innstillingen at alle kunder fortjener like god kundeservice, om vedkommende skal bruke 300,- eller 30000,-.

 

 

ikke særlig smart av deg. En kunde som legger igjen så mye penger i butikken er ikke en dere vil miste... Samma hvor dust han er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kunden var drittsekk. Uten tvil.

 

Eg synes derimot at policyen til butikken var firkantet. Om kunden spør om det er mulig å sjekke lagerstatus samt om det er muligheter for ekspress levering, så sjekker man dette, enten det er en handel til 30k eller 300. Naturligvis, man dropper ikke alt man har for å tilfredstille den ene kunden, når det er kø. Men ei uke? Nei, det er dårlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dessverre er en kjedes policy ikke noe man som kundebehandler kan gjøre noe med der og da. Uansett hvor firkanta den er, må man bare følge den og heller ta det opp i etterkant med lederen. Men det er ikke noe man kan gjøre noe med der og da, så da synes jeg det var en fin måte å forklare det på.

 

Dette med at kunder tar telefonen når de står opptatt er noe som irriterer meg grønn, spesielt når det er andre som står og venter. Bruker konsekvent å vinke dem ut av køen så får de heller komme tilbake når de er ferdig i telefonen. Jeg står ikke å samler irriterte kunder bare fordi en fjomp ikke kan vise hensyn.

Lenke til kommentar

Genuin e-post fra en kunde.

 

 

No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!!

 

 

Det lyste opp dagen min :whistle:

IBAN-nummer er et kontonummer for utenlandsbetaling

IBAN er en forkortelse for International Bank Account Number. Et IBAN-nummer fungerer som et internasjonalt kontonummer, og er nødvendig for betaling til og fra utlandet.

 

tror neppe alle vet dette,

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Genuin e-post fra en kunde.

 

 

No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!!

 

 

Det lyste opp dagen min :whistle:

IBAN-nummer er et kontonummer for utenlandsbetaling

IBAN er en forkortelse for International Bank Account Number. Et IBAN-nummer fungerer som et internasjonalt kontonummer, og er nødvendig for betaling til og fra utlandet.

 

tror neppe alle vet dette,

 

 

Jeg sendte faktura uten KID. Iban og swift står med liten skrift for utenlandske kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, så flaut!

 

Bruker aldri kontanter når jeg er og handler i dagligvareforretninger. Skulle jo betale med mynt i dag da, finner fram det som det koster og gir det til dama i kassa som da ser dumt på meg også over på cashguarden...........

 

Og jeg som har jobbet over 1år i en matbutikk med cashguard :wallbash:

 

 

Edit: jeg var trøtt :roll:

Endret av Hotel Papa Echo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Godt mulig det er firkantet, men noenganger må reglene følges.

 

I dag hadde jeg tidenes kunde innom og skulle ha kameraveske.

Hadde en hyggelig og morsom tone med kunden, og fant en fin kameraveske til kameraet sitt. Hun går blid og fornøyd ned til kassen for å betale og alt var bare lykken.

 

10 minutter senere kommer kunden til meg å sier at jeg prøver å svindler henne, hun hadde betalt 149,- for en veske som egentlig koster 139,-.

Sier at det har skjedd en feil, og at vi skal ordne opp i dette, at hun får 10,- tilbake. Etter en lang samtale så bestemmer hun seg for at jeg skal fikse det, noe jeg selvsagt gjør.

 

For at jeg skal kunne kreditere (evt gi penger tilbake) så må systemet ha navnet til kunden, så sier jeg "Unnskyld, kan du komme hit litt, jeg trenger navnet ditt".

"HÆH, trenger du navnet mitt? Usj, det er for mye styr, jeg orker ikke dette, jeg går å levere vesken inn og får pengene igjen".

 

Makan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...