Hyperio Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Nei, ikke for min del. Men er chipen fucked er det bare å skaffe nytt kort. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Men jeg synes jeg bestiller nytt kort hele tiden. Mulig kortet ikke trives i lommeboka. Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Sparebank 1 er litt slitsomme, bl.a. funker ikke kortene i en av kassene og de er en av bankene som får flest feil på bankterminalene. Snakket litt med sjefen om dette han sa at han selv er rimelig irritert på bankterminalene. Får å få nye av leverandøren må man ha gjennomsnittlig 7%(?) feil på transaksjoner i løpet av en dag før man får nye... Det hjelper å renske de ofte med slike rensekort som er fuktet med en type alkohol (lukter i hvert fall det!) Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Trikset er å gnu litt på chipen med fingrene for så å sette den hardt og bestemt ned. Funker det ikke da har du sikkert taiwansk pirat-Visa. trikset mitt er at jeg skyver og holder toppen av kortet mott kassapersonalet slik at kortet kommer i spenn nedi terminalen. Har funka hver gang hittil når jeg har hatt problemer. Endret 30. januar 2012 av Sangesland Lenke til kommentar
multisync Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det hender det kommer opp beskjeden om å prøve på nytt... Ofte da så må du gjøre det enda en gang, men da stopper det alltid for kundene. Hver gang må jeg overtale dem til å prøve en tredje gang, for funker det ikke den tredje gangen så går den over til stripe (og jo, stripa funker fortsatt, men kun etter at du har prøvd 3 ganger med chippen). Lenke til kommentar
Populært innlegg osse-mon waits for alice Skrevet 30. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Moderatormelding VIPS! Nestemann som nevner kassepinnebruk, bankkortproblemer, bæreposer, vareberg eller kunder som panter mye får 3 dagers ferie fra forumet! Dette innlegget skal ikke komenteres. Kommentarer tas på PM.KristianModerator Endret 30. januar 2012 av osse-mon waits for alice 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg PolarCow Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 Hehe, dagens beste supporttelefon: Bruker ringer meg, begynner å fortelle om at man ikke kan høre henne i andre enden når hun snakker i telefonen. Bruker blir irritert for at jeg bare legger på røret når hun holder på med å snakke med meg. Bruker kommer inn på kontoret mitt og klager over alt dette før det plutselig går opp for henne hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde, og dermed ydmykt forklarer problemet... 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg Psykake Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 .... En voksen privatkunde som ikke visste hva MVA var for noe. Jeg forklarte kjapt at dette var penger staten skulle ha, men kunden påsto at dette var et gebyr som gikk rett i bedriftens lomme 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 Du er ikke alene med den, Neptjune. Vi har 3 forskjellige moms satser fordelt over rom, mat og catering (catering har en lavere moms sats enn vanlig restaurant servering). Så da har man noen gjester som tror at det er beløper de blir belastet for eller at det er ekstra tillegg som er lagt til. Mest irriterende er det når de skal krangle på dette innbitt når der er 10 andre i køen som venter på å få sjekket ut, men naturligvis, de tar jo ikke hintet. Hadde en eldre herre som sto og kranglet på dette, til kona hans kom og nøkte tak i armen hans og sa "Nu må du slutt med det her tullet, sjøl æ ser at alt e rett, må du kom så vi kjæm oss heim t middag". Han ble meget slukøret - og litt flau - der han ble "geleidet" ut etter armen av en bestemt kone 11 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Og det er ekstra frustrerende når jeg jobber med slike ting til daglig og har peiling på hva jeg snakker om, og når det da kommer voksne mennesker som regelrett sier at de ikke tror på hva jeg sier, ja da 2 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Voksne, bastante og altvitende menn er helt klart de værste kundene. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg ser deg og høyner med middelaldrende kvinner som var pene en gang i tiden og ikke har vent seg til et liv uten sex appeal. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 Snørrvalper som stiller med utdrag av forbrukerkjøpsloven. Som de ikke har lest. 23 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Syns de er lettere å håndtere enn nevnte menn. Det hender at de forstår selv at de ikke får det som de vil fordi de har tapt eller tar feil, voksne bastante menn gjør ikke det, og legger naturligvis skylden på noen andre om de tar feil. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Høyner med lærer innenfor fagene Fysikk, naturfag, samfunsfag og rettslære. Vanskligere mennesker skal du lete lenge etter, og viss du finner det, så har de gjerne en kombinasjon av fagene som tidligere er blitt nevnt! 1 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Du er ikke alene med den, Neptjune. Vi har 3 forskjellige moms satser fordelt over rom, mat og catering (catering har en lavere moms sats enn vanlig restaurant servering). Så da har man noen gjester som tror at det er beløper de blir belastet for eller at det er ekstra tillegg som er lagt til. Mest irriterende er det når de skal krangle på dette innbitt når der er 10 andre i køen som venter på å få sjekket ut, men naturligvis, de tar jo ikke hintet. Hadde en eldre herre som sto og kranglet på dette, til kona hans kom og nøkte tak i armen hans og sa "Nu må du slutt med det her tullet, sjøl æ ser at alt e rett, må du kom så vi kjæm oss heim t middag". Han ble meget slukøret - og litt flau - der han ble "geleidet" ut etter armen av en bestemt kone Hvorfor sier du ikke subtilt : "nå lager du kø" ? Det gjør jeg ofte, med suksee Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Høyner med lærer innenfor fagene Fysikk, naturfag, samfunsfag og rettslære. Vanskligere mennesker skal du lete lenge etter, og viss du finner det, så har de gjerne en kombinasjon av fagene som tidligere er blitt nevnt! Professor overkjørt i lasersak 3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Snørrvalper som stiller med utdrag av forbrukerkjøpsloven. Som de ikke har lest. Jeg måtte etterhvert lære meg de relevante "kontringsparagrafene" på rams. Kunder plukker bare ut det som gagner dem selv. Samtidig ikke alltid så lurt å ta diskusjonen for langt, med mindre du heter krikkert. Det har forekommet at jeg har tatt feil, og at kunder har gjort meg oppmerksom på det. Så har du selvsagt de oppdiktede paragrafene, som f.eks. "det står jo i kjøpsloven at man har ett års returrett ved kjøp i butikk". edit: Hadde en gang en britisk kunde som ikke snakket norsk. "I know my consumer rights because I'm a computer engineer!" Husker ikke i farten hva saken dreide seg om, bare at han var helt på jordet og hadde tidenes herligste argument. Endret 31. januar 2012 av srbz 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Snørrvalper som stiller med utdrag av forbrukerkjøpsloven. Som de ikke har lest. Every goddamn day. Lenke til kommentar
Populært innlegg Sk!ppy Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Snørrvalper som stiller med utdrag av forbrukerkjøpsloven. Som de ikke har lest. Jeg printet ut gjeldene paragraf fra forbrukerkjøpsloven, tok med meg i butikken. Stod å diskuterte med betjeningen som påstod at jeg tok helt komplett feil, og at det ikke fantes noe slags lov som gjaldt det jeg påsto (forbrukerkjøpsloven §26-§33 var relevante). Tok opp arket, og ble forsatt ikke trodd. Sa at de fikk ringe hovedkontoret, eller så ringte jeg forbrukerrådet og hørte hva de hadde å si om saken. 5 min senere, og en stk ekstremt rød ansatt som ga meg noe i retning av det jeg hadde krav på. (De ansatte har tydeligvis vanskelig for å tro en 16åring som faktisk kan relevante lover) Endret 31. januar 2012 av Sk!ppy 18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå