Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sparebank 1 er litt slitsomme, bl.a. funker ikke kortene i en av kassene og de er en av bankene som får flest feil på bankterminalene.

 

Snakket litt med sjefen om dette han sa at han selv er rimelig irritert på bankterminalene. Får å få nye av leverandøren må man ha gjennomsnittlig 7%(?) feil på transaksjoner i løpet av en dag før man får nye...

Det hjelper å renske de ofte med slike rensekort som er fuktet med en type alkohol (lukter i hvert fall det!)

Lenke til kommentar

Trikset er å gnu litt på chipen med fingrene for så å sette den hardt og bestemt ned. Funker det ikke da har du sikkert taiwansk pirat-Visa.

trikset mitt er at jeg skyver og holder toppen av kortet mott kassapersonalet slik at kortet kommer i spenn nedi terminalen. Har funka hver gang hittil når jeg har hatt problemer.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Det hender det kommer opp beskjeden om å prøve på nytt...

Ofte da så må du gjøre det enda en gang, men da stopper det alltid for kundene. Hver gang må jeg overtale dem til å prøve en tredje gang, for funker det ikke den tredje gangen så går den over til stripe (og jo, stripa funker fortsatt, men kun etter at du har prøvd 3 ganger med chippen).

Lenke til kommentar

Syns de er lettere å håndtere enn nevnte menn. Det hender at de forstår selv at de ikke får det som de vil fordi de har tapt eller tar feil, voksne bastante menn gjør ikke det, og legger naturligvis skylden på noen andre om de tar feil.

Lenke til kommentar

Du er ikke alene med den, Neptjune. Vi har 3 forskjellige moms satser fordelt over rom, mat og catering (catering har en lavere moms sats enn vanlig restaurant servering). Så da har man noen gjester som tror at det er beløper de blir belastet for eller at det er ekstra tillegg som er lagt til.

 

Mest irriterende er det når de skal krangle på dette innbitt når der er 10 andre i køen som venter på å få sjekket ut, men naturligvis, de tar jo ikke hintet. Hadde en eldre herre som sto og kranglet på dette, til kona hans kom og nøkte tak i armen hans og sa "Nu må du slutt med det her tullet, sjøl æ ser at alt e rett, må du kom så vi kjæm oss heim t middag". Han ble meget slukøret - og litt flau - der han ble "geleidet" ut etter armen av en bestemt kone :)

 

Hvorfor sier du ikke subtilt : "nå lager du kø" ?

Det gjør jeg ofte, med suksee

Lenke til kommentar

Snørrvalper som stiller med utdrag av forbrukerkjøpsloven. Som de ikke har lest.

Jeg måtte etterhvert lære meg de relevante "kontringsparagrafene" på rams. Kunder plukker bare ut det som gagner dem selv.

 

Samtidig ikke alltid så lurt å ta diskusjonen for langt, med mindre du heter krikkert. Det har forekommet at jeg har tatt feil, og at kunder har gjort meg oppmerksom på det.

 

Så har du selvsagt de oppdiktede paragrafene, som f.eks. "det står jo i kjøpsloven at man har ett års returrett ved kjøp i butikk".

 

edit: Hadde en gang en britisk kunde som ikke snakket norsk. "I know my consumer rights because I'm a computer engineer!"

Husker ikke i farten hva saken dreide seg om, bare at han var helt på jordet og hadde tidenes herligste argument.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...