Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke spør meg, jeg bruker plastposer selv, og gjenbruker de til slikt som du selv nevner. Men er veldig provoserende når kunder lager masse kø og styr fordi de nekter å bruke pose, og i stedet blir stående ved kassa i evigheter pga. dette.. Vi pakker også posene for kundene (vi er naturligvis mye raskere, og gjør det mens de betaler), så er virkelig mye treigere :(

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

I går var en av disse dagene hvor alt bare er surr. Dørene til butikkenhang seg opp, så de lukte seg ikke helt igjen, altså iskaldt ved inngangsdøra våres. I tillegg så var det noe tull med sparebanken øst så flere av kundene som dro kortet fikk bare beskjeden "Ikke kontakt med banken"!

 

De var ikke i min kasse så jeg spurte såklart først hvilken bank det var siden han andre medarbeideren min ba meg prøve å ta ut penger siden det ikke gikk i den kassen. Jeg fikk såklart ikke kontakt meldingen selv og spurte selvfølgelig damen hvilken bank hun hadde. Når hun da sa sparebanken øst forklarte jeg at også flere kunder hadde hatt problemer hos oss i dag og det var dessverre ikke noe vi kunne gjøre.

 

Må si det frister lite å svare pent når mannen hennes da tar helt av, kaller oss en ubrukelig butikk, dårlige maskiner og noen bedritne ansatte, at dette er våres problem og det må fikses opp i. Prøvde å forklare at det var dessverre ikke stort vi fikk gjort siden vi ikke akkurat kan fikse de selv.

Og først nå kom jeg på at jeg burde ha svart at kunne jeg fikset kortautomaten så hadde ikke jobben min vært å sitte i kassa på kiwi!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Må si det frister lite å svare pent når mannen hennes da tar helt av, kaller oss en ubrukelig butikk, dårlige maskiner og noen bedritne ansatte, at dette er våres problem og det må fikses opp i. Prøvde å forklare at det var dessverre ikke stort vi fikk gjort siden vi ikke akkurat kan fikse de selv.

Og først nå kom jeg på at jeg burde ha svart at kunne jeg fikset kortautomaten så hadde ikke jobben min vært å sitte i kassa på kiwi!

Ved mindre du har en veldig kjip sjef så burde du få lov til å svare i alle fall litt spydig til slike folk harhar.gif

Lenke til kommentar

Må si det frister lite å svare pent når mannen hennes da tar helt av, kaller oss en ubrukelig butikk, dårlige maskiner og noen bedritne ansatte, at dette er våres problem og det må fikses opp i. Prøvde å forklare at det var dessverre ikke stort vi fikk gjort siden vi ikke akkurat kan fikse de selv.

Og først nå kom jeg på at jeg burde ha svart at kunne jeg fikset kortautomaten så hadde ikke jobben min vært å sitte i kassa på kiwi!

 

Kanskje litt på kanten, men som svar på at han kalte dere bedritne ansatte skulle du bare replisert "Takk i like måte" eller fortalt at han var en like bedriten kunde som ikke kan styre seg :cool:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten litt som når folk betaler med kort og har det super travelt. De napper kortet ut 4-5 ganger for tidlig før de skjønner at det må stå "Godkjent" på terminalen.

Jeg har fjernet kortet mitt mange ganger mens det står godkjent, bare for å få høre at jeg var for rask. Men jeg har lært at man må vente til skjermen blinker en gang før kortet faktisk er godkjent.

 

Red.: Hvordan har det seg at de som stå bak kassen tilsynelatende aldri har opplevd dette når de selv skal betale?

Endret av Cutthroat Bill
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Napper ut kortet umiddelbart når det står godkjent, har aldri hatt et problem med det. Jobbet i kasse i matbutikk før.

 

EDIT: Jeg jobber på teknisk support, og her om dagen var det en butikkeier som hadde slått inn noe galt på en kredittkunde i kassen. Jeg forklarte veldig tydelig hvordan hun skulle rette opp dette, men hun stod bare og nektet å godta min forklaring. Etter enda noen minutter innså jeg at hun ikke visste hva en kredittkunde var, og hun visste ikke hva kreditt er.

En butikkeier.

I 2012.

Vet ikke hva kreditt er.

 

Tok meg over en halvtime å forklare hele konseptet for henne (med store protester fra hennes side hele veien) og når hun godtok konseptet, men likevel ikke stolte på det endte det med at jeg slo det inn selv i systemet hennes..

 

what-the-fuck-is-this.jpg

Endret av Flimzes
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg har fjernet kortet mitt mange ganger mens det står godkjent, bare for å få høre at jeg var for rask. Men jeg har lært at man må vente til skjermen blinker en gang før kortet faktisk er godkjent.

 

Red.: Hvordan har det seg at de som stå bak kassen tilsynelatende aldri har opplevd dette når de selv skal betale?

Har opplevd det samme på Kiwi ettr at de fikk en oppdaering av terminalsoftwaren for noen måneder siden. Aldri opplevd det før det, eller noen andre steder. Coopen fikk en oppdatering samtidig og har samme terminaler, (relativt mørk grå med noen sorte detaljer - incognito elns.) men der står det ikke godkjent før det blinker - til gjengjeld blinker den to ganger. Uskker på om de har fikset det nå, eller om jeg bare ble vandt til det. :p Der var i hvert fall de ansate veldig klar over problemet. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Noen som har problemer med banketerminalene med at de viser "er kortet satt inn riktig?" og etter noen forsøk sier "Bruk stripe"? Deretter gir den feilmelding og man må starte alt på nytt... :ph34r:

Jeg får det ganske ofte på den typen terminal man finner på Bunnpris, Meny etc. Lurer på om det kan ha noe med kortfabrikanten banken min bruker, for kortet er rimelig nytt. Eventuelt burde kanskje bare jeg skaffe meg en bedre kortholder.

Lenke til kommentar

Jeg fikk "Sett inn kortet på nytt" her om dagen, men da jeg dro ut kortet for å gjøre nettopp det, ble vist hele greia avbrytt. Ikke den største faren, men litt merkelig at den "avslutter" kortbetaling når man gjør det man får beskjed om.

 

Jeg aner ikke hva dette skyldes, men har inntrykk av at feilen ligger i chipen, fordi det ofte er de samme kundene med problemet gang på gang. Imidlertid går det alltid til slutt etter noen forsøk, så vet ikke helt sikkert.

 

Men det jeg pleier å gjøre, er å sette i kortet til kunden selv med et bestemt kakk etter å ha trykket avbryt i terminalen og trykket "bank" på nytt, og da virker det som oftest. :)

Endret av Ms. Mango
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...