Populært innlegg Justitiarius Skrevet 27. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2012 Kunden kommer bort til meg med et dvd-cover: -Hei, er dette orginalen som kom ut på slutten av 80-tallet? (jeg låner coveret og sjekker bakpå) -Nei, beklager, dette er en remake som kom ut i 2007. -Da så, men det er greit siden det er de samme skuespillerne. -Ehm nei, det er nok ikke det, ettersom at det er lagd en ny versjon av den gamle fra 80-tallet. -Åja, så det er den orginale? -Altså, selve historien er nok meget lik, men kan se for meg at de nye produsentene har tatt seg en del friheter, f.eks ved å bruke nye skuespillere. -Ja, men er dette orginalen da? -Nei. -Er du sikker? Og sånn pågikk det.... 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Demonfudge Skrevet 27. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Kunde som kom bort til meg da jeg stod ute og røyket: Kunde: Kan jeg parkere her? Jeg: Er du utviklingshemmet? Kunde: Øøh, hæ? Jeg: Er du fysisk utviklingshemmet? Kunde: Nei, det er jeg jo ikke? Jeg: De plassene her er for fysisk utviklingshemmede mennesker, så de ikke har så lang vei inn i butikken. Kunde: Så da kan jeg stå her? Jeg: Sa ikke du net.... Kunde: Får jeg bot om jeg står her? Jeg: Det er ikke opp til meg, gitt. Kunde: Så jeg får ikke bot? Jeg: Det er vel egentlig opp til parkeringsvakta. Kunde: Kommer han nå? Jeg: Deeeet vet jeg faktisk ikke, det er jo muligheter for det. Kunde: Jeg tar sjansen jeg, skal jo bare ha et par ting uansett! Gjett hvem som kom inn i butikken 5 minutter senere med bot? =D Endret 27. januar 2012 av Demonfudge 72 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hahahahha. Vell fortjent 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Akkurat det der hadde vel heller lite med karma å gjøre. Vel fortjent var det ihvertfall. Enkelte er så respektløse. Endret 27. januar 2012 av Therawyn 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg MiKA7 Skrevet 27. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2012 Hadde en episode på jobb (en flyplass i Norge) at en kar med en schäfer går forbi der vi holder til.. Står med en kollega og vi snur oss bort mens vi snakker med en passasjer som hadde noen spørsmål og når vi snur oss tilbake igjen så ligger det en fin bauta planta midt på gulvet.. Sa til kollegaen min at det må jo være hunden som er skyldig, men at vi får vel ringe cleaning og få de til å fjerne det.. Da går det en jente forbi som hører meg si dette mens jeg snakket med cleaning på telefon og sier det var slettes ikke hunden som var den skyldige, men han som hadde hunden. Han hadde bare tatt tak i buksebeinet og ristet litt og ja resten sier seg selv. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 27. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2012 Det er veldig irriterende med folk som parkerer der de ikke har lov til å parkere. Tidlig i sommer jobbet jeg en uke på Moss togstasjon. Der er det en busstopp rett utafor stasjonsbygningen og Narvesen. Så da måtte jeg nok en gang ta på meg arbeid som ikke er en del av jobben min, nemlig å jage bort folk som ville parkere på busstoppen rett utafor døra når de skulle inn på Narvesen. Hver time skulle jeg nemlig ha tre busser som kjørte buss for tog stående langs fortauskanten, og da måtte vi bruke hele busstoppen, den andre siden av veien og litt til. Svogeren min kjørte drosje i Moss på denne tida, og han delte min misnøye, for folk velger også ofte å parkere på drosjeholdeplassen rett bak. Gang på gang gikk jeg bort til biler som kom og fortalte folk at de ikke kunne stå eller parkere der. Disse menneskene var både kvinner og menn i alle aldere. "Hvor kan jeg parkere da," spurte de. Jeg vet ikke (å være lokalkjent overalt er heller ikke en del av jobben min), men ikke her, sa jeg. "Jeg skal bare inn og kjøpe avisa (eller en annen liten ting)". Det får ikke hjelpe, alle skal bare inn på Narvesen og kjøpe noe. Det kommer tre busser hit når som helst og det er ulovlig å parkere her, så du får parkere et annet sted. Jeg kunne ikke sitte og passe på hele tiden, men jeg frydet meg de gangene jeg kom til busstoppen og så at noen hadde fått en parkeringsbot. Jeg fikk litt hevn en gang da jeg inngikk et komplott med noen av bussjåførene. En eller annen noldus hadde parkert på busstoppen da jeg kom. 10-15 minutter senere kom bussene. Jeg og de tre bussjåførene var lut leie av å bli hindret av disse tullingene flere ganger i løpet av uka. Så vi ordnet bussene slik at det sto én foran og én bak, og en buss på yttersida av bilen midt i veien (den er bred, så trafikken kom seg fortsatt forbi på den andre siden). Eieren av bilen kom ut litt igjen kort tid etterpå. Han ble nødt til å vente en liten stund til toget hadde kommet og bussene var klare til å dra, før han kunne kjøre sin vei. Det føltes godt å få ta igjen på de hensynsløse bilistene. Det var sikkert den første gangen vi hadde sett ham. Men hvis noen synes at det var dårlig gjort av oss å ta ut frustrasjonen over alle bilister på ham, så skal dere vite at det er en tydelig skiltet busstopp og at alle som har førerkortet bør vite at det er ulovlig å parkere der. Dessuten var straffen vår antakelig å foretrekke framfor å få 500 kroner i bot. 55 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvor lenge ventet han og hva sa han? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Dere skulle hatt en taubilsjåfør ansatt på fulltid parkert 100 meter lenger bak som kunne håndtert problemet fortløpende. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, det hadde jeg ikke hatt noe imot. Hvor lenge ventet han og hva sa han? Han ventet i omtrent 15 minutter, tror jeg. Han snakket ikke med meg, men han spurte en av bussjåførene hva som foregikk. Han fikk beskjed om at bussene ventet på toget. Han protesterte ikke nevneverdig. Han satte seg bare ned og ventet. Det var ikke altfor lenge å vente, men han hadde sikkert spart tid på å parkere et sted litt lengre borte. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Det er veldig irriterende med folk som parkerer der de ikke har lov til å parkere. Tidlig i sommer jobbet jeg en uke på Moss togstasjon. Der er det en busstopp rett utafor stasjonsbygningen og Narvesen. Så da måtte jeg nok en gang ta på meg arbeid som ikke er en del av jobben min, nemlig å jage bort folk som ville parkere på busstoppen rett utafor døra når de skulle inn på Narvesen. Hver time skulle jeg nemlig ha tre busser som kjørte buss for tog stående langs fortauskanten, og da måtte vi bruke hele busstoppen, den andre siden av veien og litt til. Svogeren min kjørte drosje i Moss på denne tida, og han delte min misnøye, for folk velger også ofte å parkere på drosjeholdeplassen rett bak. Gang på gang gikk jeg bort til biler som kom og fortalte folk at de ikke kunne stå eller parkere der. Disse menneskene var både kvinner og menn i alle aldere. "Hvor kan jeg parkere da," spurte de. Jeg vet ikke (å være lokalkjent overalt er heller ikke en del av jobben min), men ikke her, sa jeg. "Jeg skal bare inn og kjøpe avisa (eller en annen liten ting)". Det får ikke hjelpe, alle skal bare inn på Narvesen og kjøpe noe. Det kommer tre busser hit når som helst og det er ulovlig å parkere her, så du får parkere et annet sted. Jeg kunne ikke sitte og passe på hele tiden, men jeg frydet meg de gangene jeg kom til busstoppen og så at noen hadde fått en parkeringsbot. Jeg fikk litt hevn en gang da jeg inngikk et komplott med noen av bussjåførene. En eller annen noldus hadde parkert på busstoppen da jeg kom. 10-15 minutter senere kom bussene. Jeg og de tre bussjåførene var lut leie av å bli hindret av disse tullingene flere ganger i løpet av uka. Så vi ordnet bussene slik at det sto én foran og én bak, og en buss på yttersida av bilen midt i veien (den er bred, så trafikken kom seg fortsatt forbi på den andre siden). Eieren av bilen kom ut litt igjen kort tid etterpå. Han ble nødt til å vente en liten stund til toget hadde kommet og bussene var klare til å dra, før han kunne kjøre sin vei. Det føltes godt å få ta igjen på de hensynsløse bilistene. Det var sikkert den første gangen vi hadde sett ham. Men hvis noen synes at det var dårlig gjort av oss å ta ut frustrasjonen over alle bilister på ham, så skal dere vite at det er en tydelig skiltet busstopp og at alle som har førerkortet bør vite at det er ulovlig å parkere der. Dessuten var straffen vår antakelig å foretrekke framfor å få 500 kroner i bot. Moss Jernbanestasjon. Det er Texas der hver gang det kommer et tog i og rundt rushtider. Det har også en tendens til å fylle seg opp på drosjeholdeplassen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må ha jagd folk bort derifra for at drosjene ikke må stå midt i veien og blokkere for trafikken. Det verste er jo at folk går helt bananas selv om jeg på en høflig måte ber de flytte kjøretøyet sitt for offentlig trafikk Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Prøv deg på Lillestrøm Jernbanestasjon, eller Sandvika Lenke til kommentar
Populært innlegg Macklemore Skrevet 28. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg kjøpte en cola igår som kosta 20kr, jeg la nøyaktig beløp i cashguarden og sto og venta som en tulling på vekslepengene. Fikk endel rare blikk 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg xibriz Skrevet 28. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. januar 2012 Kunde som kom bort til meg da jeg stod ute og røyket: Kunde: Kan jeg parkere her? Jeg: Er du utviklingshemmet? Kunde: Øøh, hæ? Jeg: Er du fysisk utviklingshemmet? Kunde: Nei, det er jeg jo ikke? ... Det var da ikke så veldig fortjent.. han virket jo litt mentalt utviklingshemmet 20 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Elsker når kunder som sier de aldri skal komme tilbake kommer tilbake uka etter. Vi er de eneste som tilbyr hva vi tilbyr i et relativt stort område. Morsomt å se de kundene komme tilbake. 4 Lenke til kommentar
droidy Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg kjøpte en cola igår som kosta 20kr, jeg la nøyaktig beløp i cashguarden og sto og venta som en tulling på vekslepengene. Fikk endel rare blikk Ingen grunn til å få rare blikk, ofte spytter den jo ut igjen pengene. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Er jo helt normalt å få en brainfart når man betaler. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mixy Skrevet 29. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 29. januar 2012 Som min her om dagen: Kasse: "Ha en fin dag!" Meg: "Nei takk" Hun lurte meg ved å ikke spørre om posen 36 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Nesten litt som når folk betaler med kort og har det super travelt. De napper kortet ut 4-5 ganger for tidlig før de skjønner at det må stå "Godkjent" på terminalen. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Eller de som venter gjerne 5 sekunder etter pipingen har startet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå