srbz Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) FD-ID-kort merket Forsvarsdepartementet er gyldig legg. Blågrønt kort er vernepliktige, rødt kort er ansatte (befal/vervede) om du måtte lure. edit: I utgangspunktet spør man jo etter legg for å verifisere alder i slike tilfeller. Om jeg viser deg mitt studentkort eller truckførerbeviset mitt som begge inneholder bilde, navn og fødselsdato, så dokumenterer jo alle disse at jeg er myndig. Det er ikke dermed sagt at samtlige vil være gyldige som legitimasjon i tilfeller der aktøren har strengere rutiner (NAV, kredittvurdering i bank, opprettelse av postpaid mobilabonnement mm.), men gitt at du ikke betviler om legitimasjonen er ekte, dokumenterer jo alle disse variantene min fødselsdato. Jeg forstår om jeg må ha pass eller førerkort om jeg skulle f.eks. få behandlet en søknad i et statlig organ, men om jeg handler øl på butikken er legitimasjonens eneste funksjon å verifisere alder. Endret 25. januar 2012 av srbz Lenke til kommentar
Populært innlegg osse-mon waits for alice Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 Min gamle lokalbutikk hadde en egen "All the single bananas"-kurv i fruktdisken. Den hadde et skilt der det stod: "Selv ensomme bananer trenger en eier" 23 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Min gamle lokalbutikk hadde en egen "All the single bananas"-kurv i fruktdisken. Den hadde et skilt der det stod: "Selv ensomme bananer trenger en eier" Haha... Har sett et skilt her jeg bor Lenke til kommentar
Populært innlegg Justitiarius Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 Kunde kommer bort til meg: -Hei, kunne jeg lagt denne pakken hos deg, så kommer det en og henter den senere? -Selvsagt (strekker meg etter pakken). Kunden ser suspekt på den, og jeg ser enda mer suspekt på plastpakken med ukjent innhold. -Vær forsiktig, er en annen sine tenner.... -------------- Et par skal leie film. Meg: Skal dere ha pose på filmene? Kvinnen: Nei takk. Mannen: Ja takk. Meg: Så, hvem er sjefen i forholdet? Mannen: Jeg selvsagt. Kvinnen: ??? Meg: Ha en forsatt fin dag... 32 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Min gamle lokalbutikk hadde en egen "All the single bananas"-kurv i fruktdisken. Den hadde et skilt der det stod: "Selv ensomme bananer trenger en eier" Min "lokale" Rema 1000 har samme opplegg ,em der står det: "Jeg er singel men like god " 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 Ene Remaen her hadde "Kom igjen, damer, dere vet dere har lyst!" Forsvant relativt raskt. 19 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg prøver å være flink til å ta enslige bananer. Det blir tap for butikken og dyrere bananer om de må kaste hele tiden fordi folk ikke gidder plukke med seg enslige bananer. Og ikke minst er det ikke bra for miljøet. 2 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 folk flest skal alltid fremstå som så miljøbevisste, "vi kaster for mye mat" likevel er dere EKSTREKT kresne på frukt & grønt. den minste flekk så nekter dere å kjøpe det. graver ned i dypet etter den peneste frukta samtidig som dere kaster rundt den øverste og påfører slagskader. Bare for å være sikker på at ingen andre er så uheldige å kjøpe paprikaen med et mikroskopisk hakk i hjørnet. Blir utrolig mye svinn av slikt. ser det hele tiden på jobb. Glad jeg får meg en anna jobb så snart studiene er over! 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Justitiarius Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Fyrer på med en til på torsdagskvelden -Hei, kan jeg hente billetter fra billettservice her? -Dessverre, vi har ikke det systemet her. -Jo, det har dere, alle Narvesener har det. -Det stemmer nok, men vi er ikke noe Narvesen, dette er en videobutikk, Mix. -Ja, dere er en videobutikk som samarbeider med Narvesen. -Nei, samarbeidspartneren vår er Mix, derfor vi går med klærne deres, lager maten deres og selger smågodtet deres. (Peker på alle MIX-logoene som henger i butikken) -Tull, dere har jo tipping også, da er dere Narvesen. -Ja, det har vi ettersom vi samarbeider med Norsk Tipping også, men vi er fortsatt ingen Narvesen. -Drit og dra! (stormer ut) _______ Ofte lurer jeg på hva sånne kunder som dette tenker... Endret 26. januar 2012 av Donkeybrain 48 Lenke til kommentar
Populært innlegg Occi Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 De tenker ikke. 16 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 De tenker at de UMULIG kan ta feil og håper å fortrenge hendelsen. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg prøver å være flink til å ta enslige bananer. Det blir tap for butikken og dyrere bananer om de må kaste hele tiden fordi folk ikke gidder plukke med seg enslige bananer. Og ikke minst er det ikke bra for miljøet. Hva er det med folk og enslige bananer? Jeg tar alltid med meg en klase. Lenke til kommentar
Populært innlegg NothinDoin™ Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 Dame 1: Hei du. Har du sett bilen min? Jeg: Uhm, hvilken type bil har du da? Dame 1: En sånn blå en! Jeg: En blå en ja? Det finnes jo en del blå biler rundt forbi. Vet du hva bilen heter? Dame 1: Vent litt. VIIIIIIGDIIIIIS, HVILKEN BIL HAR JEG? Dame 2: EN SÅNN BLÅ EN! Jeg: 48 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har irritert meg litt over en ting som enkelte kunder som står i kø gjør. (Må beklage mine elendige tegnekunnskaper, forøvrig.) På bildet står det eksempelvis 7 stykker i kø, de 4 første er "bundet" til den øverste kassen, siden de allerede har stått der en stund og står har både folk bak, og foran seg. De tre bakerste som nettopp har stilt seg i køen, legger merke til at det har kommet en ansatt i nederste kassen som åpner en ny kasse. Det som skjer i 90% av tilfellene er at de bakerste går rett til den ledige kassen, legger på varene sine og er ute av butikken lenge før de som sto i den første køen. Hvorfor er det så mange som gjør dette? 9 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg venter i et par øyeblikk for å se om de som har stått der lenger enn meg benytter sjansen, hvis ikke flytter jeg meg hvis det er noe å hente. 6 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Hey førstemann til mølla vettu Men sånn seriøst så ser jeg alltid an situasjonen.. Gamlinger med kort foran meg: Hopp til neste kø Folk med 1-2 varer: Behold plass Folk jeg vet har stått lenge: Ser an hva de gjør først osv osv 3 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har irritert meg litt over en ting som enkelte kunder som står i kø gjør. (Må beklage mine elendige tegnekunnskaper, forøvrig.) På bildet står det eksempelvis 7 stykker i kø, de 4 første er "bundet" til den øverste kassen, siden de allerede har stått der en stund og står har både folk bak, og foran seg. De tre bakerste som nettopp har stilt seg i køen, legger merke til at det har kommet en ansatt i nederste kassen som åpner en ny kasse. Det som skjer i 90% av tilfellene er at de bakerste går rett til den ledige kassen, legger på varene sine og er ute av butikken lenge før de som sto i den første køen. Hvorfor er det så mange som gjør dette? Fordi de fremmest i køen innser at det snart er deres tur uansett, så det er ingen grunn til å skifte? Jeg skifter kun hvis de er veldig mange foran meg, og/eller de har mange varer. Jeg har det aldri så travelt at jeg egentlig trenger å skifte kasse uansett. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tom&Jerry Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Mitt første ordentlige bidrag i denne tråden På jobb i dag så kom det inn en bil med en ulyd + at den skulle ha service. Reparasjon av ulyden var 1. prioritet så derfor startet jeg demontering for den kunne ikke kjøres noe særlig mer før dette var i orden. Feilen tar ca 1,5 dag og ordne faktisk så det blir ei heftig regning. Da jeg har fått demontert det som er nødvendig for å komme til på problemet, så har kunden hørt på pris på resten av jobben på et annet verksted og der var det litt billigere. Kunden mener da at han skal taue bilen dit og få resten av jobben gjort det. Wtf?? Så da skal jeg kaste alle delene baki bilen og samle sammen alle skruene ca 50 stk også skal en på et annet verksted ta over denne jobben med deler og skruer strødd over det hele. Den stakkaren vet jo da ingenting om hvilke skruer som hører til her og hvilke smådeler som sitter der. Dette var selvfølgelig noe det verkstedet som den evt skulle taues til takket nei til. Tenker folk i det heletatt over slike ting?? Skulle tro det var ganske elementært at det ikke er veldig gjennomførbart... HAHA! Jobber selv på bilverksted og det er ikke direkte uvanlig med slike kunder. Vi er jo bare noen luringer som er ute etter å lure pengene fra folk og som skal ha svaret på alt mellom himmel og jord ut i fra en demonstrasjon av ulyd på bilen. "Kommer sånn kodunk-lyd" og da skal du gi full diagnose uten å vite hvilken bil det er en gang. _________________ Noen småhistorier fra jobb. (Navnet er fiktivt, men like urnorsk som det virkelige navnet) Telefonen ringer på sentralbordet på jobb og ene kundemottageren plukker opp telefonen. "Ja godag du. Det er sånn og sånn og sånn med bilen og der og der. Mhm. Ja" kundemotager: "Ja. Hva er navnet ditt?" kunde i telefonen: "Kåre Johnny Rautnekvamme" Det går noen dager og denne Kåre Johnny kommer inn døren for å levere fra seg bilnøkler - iført sjeikeuniform og sandaler. Fyren var araber og hadde bodd i Norge i 3 år :!: "Sååå. Du er altså Kåre Johnny?" ________________ Kundemotager: Registreringsnummer på bilen din? Kunde: Vet ikke. Får ikke sjekka nå Kundemotager: Ja hvilken bil er det da? Kunde: En sit Kundemotager: Unnskyld hva sa du nå? Kunde: En sit! Kundemotager: Sit? Noe mer enn det? Kunde: Nei sit er alt jeg vet. Det er jo en sit! Kundemotager: Vi har ingen fabrikanter som heter sit Kunde: Men fo faen! Det er jo en sit for svarte! Jeg kjøpte den jo hos dere! Kundemotager: *slår opp i registeret osv* ååå.. du eier en SEAT altså _____________ Hørte også om en historie om en gammel lakkerer som kjørte finskoa i lakkboksa før hvert julebord. Totre lag med klarlakk så var de klar for ny dans :!: Endret 26. januar 2012 av Mantoius 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vertical^ Skrevet 27. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Ganske gammel episode dette. Er vel fra september 2011, om jeg ikke husker feil. Var med pappa på jobb, hvor han eier en sjåførskole/kjøreskole på Romerike. Står i resepsjonen med fatter'n da en kar kommer inn. "Hei! Er du *pappas navn*?" "Det er korrekt." "Skal ha kjøretime på minibuss, jeg". Pappa spør da om navn, hvor han gir pappa et kort fra Avis bilutleie. Morsom som pappa visst skulle være, sier han; "Åja! Var vel du som leide ut bil til Breivik du da?" Plutselig ble det helt stille, før han så ser ned i gulvet og svarer "Ja.." med en veldig svak stemme. Pappa ser på meg før han så ser på karen fra Avis. "Faen." Han begynte heldigvis å flire noen sekunder etterpå. EDIT: Leif. Endret 27. januar 2012 av Vertical^ 29 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå