Populært innlegg Corey Skrevet 23. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Dette skjedde sist uke, men jeg kom først på nå å skrive det her. Det var en gammel dame som kom innom butikken vår. Hun hadde kjøpt en såkalt "key-finder" som visstnok var defekt. En key-finder består av 2 deler, 1 del som du oppbevarer på et trygt sted og sender signaler om at del 2 skal lage lyd. Del 2 skal du feste til nøkkelknippet. Ikke rakettvitenskap! Jeg spurte: Hva fungerer den ikke med?" Kunde:" Den finner ikke nøklene" Jeg: "Men hvor er nøklene da?" Kunde: "Di har jeg jo mistet!" Altså: Damen hadde kjøpt en key-finder, men hadde mistet nøklene FØR hun kjøpte key-finderen! Hun trodde jammen meg at denne skulle hjelpe henne å finne dem. :!: :!: :!: Heldigvis var det kø bak henne som skrattlo! Endret 23. januar 2012 av Corey 63 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 23. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2012 Det verste er at jeg tror på historien. Av og til serverer virkeligheten verdens beste svenskevitser helt av seg selv. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 23. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2012 En av de bedre historiene fra tech-support jeg har hørt: Kundebehandler: Maskinen din går tregt fordi du har så mange vinduer åpne. Hvor mange har du åpne egentlig? kunde: Åpne vinduer? De er alle lukket, men døra står på gløtt... 15 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Synes jeg hørte den på P4 i dag... 4 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Synes jeg hørte den på P4 i dag... Reklame det.. Når dine ansatte har problemer med printeren og du spør om det er en sort/hvit printer og de svarer; Nei, den er litt mer grå! 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tom&Jerry Skrevet 23. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2012 Jobber i en bilforettning hvor vi driver med både ny- og bruktbiler. En fin fredags ettermiddag kommer en splitter ny bil inn på verkstedet og en litt stressa verkstedsmester kommer ut. "Denne bilen skal klargjøres nå. Sjekk alt og poler til krampa tar dere. Legg også på vinterdekk" Vi er to mann som gir oss i hen og gjør alt for at kunden skal få den nye bilen sin til vi stenger klokken 4. I det vi er halveis inn i prossessen kommer en nyskjerrig kunde vasende inn på verkstedet. En kvinne i 40-årene med høye hæler og i det store og det hele har hun vell sånn egentlig ingenting på et autorisert verksted å gjøre. Vi pleier å være litt hyggelige med kunder som finner på at de skal gå inn porten på verkstedet og vi holder ikke på med noen særlig farlige aktiviteter, så vi lar det passere og lar hun få gleden av å inspisere sin nye bil. I det bilen henger på bukken og vi skrur på de nye vinterdekkene, begynner kunden å bli veldig innpåsliten og maser om alt mellom himmel og jord. Slike typer spørsmål som man ikke klarer å finne svar på og som egentlig er vesentlig i det hele tatt. Hun står en stund å studerer de nye dekkene vi monterer på. Hun spør "Hvorfor har jeg fått en dimmensjon mindre på vinterdekk enn sommerdekk da? Dette er vel svindel eller? Prøver dere å lure meg?" Vi forklarer pent at det er helt normalt å gå en tomme ned på vinterhjul kontra sommerdekk. Forklarer litt om veigrep, klaring i forhold til snø osv. Hun stusser enda og kakker en finger på felgen før hun utbryter "Er det plast dette her?" Jeg klarte ikke å holde maska særlig lenge og jeg merket kollegaen på andre siden av bilen også begynte å le litt. Jeg svarer "Nei du. Det er nok alminiumsfelg. Tror ikke plastfelg ville holdt særlig lenge" Felg av plast Felgen så forøvrig någenlunde slik ut: 17 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Synes jeg hørte den på P4 i dag... Ja den gikk på P4 i dag.. Men er uansett en gammel klassiker.. Jeg sitter for tiden på supportlinje, og hører mye rart.. Helt utrolig hvor talentløse enkelte folk er.. Men jeg vil heller stille meg mer spørrende til lederne til de talentløse når de deler ut hjemmekontor utstyr til folk som knapt klarer å skru på en PC.. Og hvem blir sittende og slite med det? Jo meg... Endret 23. januar 2012 av vesleengen 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Felg av plast Felgen så forøvrig någenlunde slik ut: Vel nå er ikke felger av merke "Mega" langt unna å være plastikk heller da 2 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Nå var det bare en illustrasjon av type felg da. Ikke merke, modell og varenummer 2 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg sitter for tiden på supportlinje, og hører mye rart.. Helt utrolig hvor talentløse enkelte folk er.. Men jeg vil heller stille meg mer spørrende til lederne til de talentløse når de deler ut hjemmekontor utstyr til folk som knapt klarer å skru på en PC.. Og hvem blir sittende og slite med det? Jo meg... Jeg er veldig glad for erfaringene jeg fikk fra pc-supporttelefonarbeidet mitt, men er overlykkelig for at jeg slipper det nå Lenke til kommentar
Populært innlegg Broseph Skrevet 24. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg skrev om operakunder på kino forleden, og på lørdag var det duket for operavisning igjen. Jeg kom på jobb 1730 og jeg skifta og skulle ut for å passe på at alt var fint nok kostet og at toalettene var rene. På vei gjennom huset ser jeg var første operakunde, de kan ses på mils avstand; gammel, hatt, frakk, dyrt skjerf hengende løst, stokk uten å halte osv. Han ser meg og vagger mot meg. "Here we go" tenker jeg og skrur på servicesmilet. "Hvor er garderoben" spør han som at garderobe er det mest selvsagte en kino skal ha. Hvilke kinoer har garderobe! Jeesh Resten av visningen gikk smertefritt, til min lettelse. 12 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Der har du jo en forretningside. Mekk noen portable "garderober" til disse forestillingene og håv inn. 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Og stå ansvarlig når det mangler en Rolex til x antall tusen kroner fra garderoben? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 24. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2012 Nå vet ikke jeg hvordan den gjevne operagjenger bærer sin Rolex, men jeg har alltid trodd det var et arbåndsur. Altså et ur som fungerer som et armbånd - et bånd rundt håndleddet. Dette bærer man altså rundt på hele tiden. Man legger det ikke fra seg i garderober. 15 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Og stå ansvarlig når det mangler en Rolex til x antall tusen kroner fra garderoben? Du har vel sjeldent garanti mot tyveri eller at ting blir borte i garderober på slike steder? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Nå vet ikke jeg hvordan den gjevne operagjenger bærer sin Rolex, men jeg har alltid trodd det var et arbåndsur. Altså et ur som fungerer som et armbånd - et bånd rundt håndleddet. Dette bærer man altså rundt på hele tiden. Man legger det ikke fra seg i garderober. Var bare et eksempel, men ser nå at det ikke var helt gjennomtenkt. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Opelduude Skrevet 24. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Mitt første ordentlige bidrag i denne tråden På jobb i dag så kom det inn en bil med en ulyd + at den skulle ha service. Reparasjon av ulyden var 1. prioritet så derfor startet jeg demontering for den kunne ikke kjøres noe særlig mer før dette var i orden. Feilen tar ca 1,5 dag og ordne faktisk så det blir ei heftig regning. Da jeg har fått demontert det som er nødvendig for å komme til på problemet, så har kunden hørt på pris på resten av jobben på et annet verksted og der var det litt billigere. Kunden mener da at han skal taue bilen dit og få resten av jobben gjort det. Wtf?? Så da skal jeg kaste alle delene baki bilen og samle sammen alle skruene ca 50 stk også skal en på et annet verksted ta over denne jobben med deler og skruer strødd over det hele. Den stakkaren vet jo da ingenting om hvilke skruer som hører til her og hvilke smådeler som sitter der. Dette var selvfølgelig noe det verkstedet som den evt skulle taues til takket nei til. Tenker folk i det heletatt over slike ting?? Skulle tro det var ganske elementært at det ikke er veldig gjennomførbart... Endret 24. januar 2012 av Gryterett 27 Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Mitt første ordentlige bidrag i denne tråden På jobb i dag så kom det inn en bil med en ulyd + at den skulle ha service. Reparasjon av ulyden var 1. prioritet så derfor startet jeg demontering for den kunne ikke kjøres noe særlig mer før dette var i orden. Feilen tar ca 1,5 dag og ordne faktisk så det blir ei heftig regning. Da jeg har fått demontert det som er nødvendig for å komme til på problemet, så har kunden hørt på pris på resten av jobben på et annet verksted og der var det litt billigere. Kunden mener da at han skal taue bilen dit og få resten av jobben gjort det. Wtf?? Så da skal jeg kaste alle delene baki bilen og samle sammen alle skruene ca 50 stk også skal en på et annet verksted ta over denne jobben med deler og skruer strødd over det hele. Den stakkaren vet jo da ingenting om hvilke skruer som hører til her og hvilke smådeler som sitter der. Dette var selvfølgelig noe det verkstedet som den evt skulle taues til takket nei til. Tenker folk i det heletatt over slike ting?? Skulle tro det var ganske elementært at det ikke er veldig gjennomførbart... My friend, there is your problem. Folk tenker ikke Det gjelder alle bransjer som har med kundebehandling å gjøre etter hva jeg har forstått fra denne tråden her. 5 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Akkurat som når dagligvarebutikker ikke har mere av en vare igjen. Det kommer alltid en smart kunde og sier "Da må dere bestille mere da" eller "Hvorfor har dere ikke bestilt mer". Hurr fucking durr sier jeg bare når slike kunder kommer innom. Blir vel helst et sarkastisk "Ja, hvorfor tenkte vi ikke på det før" svar for så å gå. Det er vel heller det at folk tror de selv er så smarte i forhold til andre og skal derfor komme med dumme forslag eller captain obvious svar. 7 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 enkelte butikksjefer er jo ikke helt glupe, iallefall ikke lokale sjappa her, er 2-3 varer som selger dritbra, men de tar kun inn litt om gangen og har lite hylleplass til til, mens andre varer som selges dårlig av er det masse hylleplass til fuck logic... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå