Isbilen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Gamle damer! Det er altså lov å flytte seg bort fra kassen før dere rydder i portemoneen. Jeg har selv gjort det mange ganger uten å brekke lårhalsen eller noen ting. Værsågod for tipset. Endret 19. januar 2012 av Isbilen 9 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hadde det langt masse sensitiv informasjon der så hadde jeg ikke tatt så lett på det. Det er bare en gammel "nød-pc", om man trenger å f.eks. sende melding til kunder så kan man bruke den i stedet for å vente på/okkupere den "normale" pc-en. De programmene vi har med masse info trenger man uansett passord til, og jeg holdt et øye med han hele tiden, er ikke så stor butikk. Ok. Skjønner. Men allikevel greit å sette standarden først som sist. Kunder har ingenting med å røre bedriftens utstyr 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg elsker kunder som stiller opp varene i formasjon, like varer sammen, gjerne med strekkoden vendt mot scanneren. Og myke/skjøre varer helt sist. Får gratis poser. 8 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg elsker kunder som stiller opp varene i formasjon, like varer sammen, gjerne med strekkoden vendt mot scanneren. Og myke/skjøre varer helt sist. Får gratis poser. Dette er fint ja, men irriterende når noen kunder tar det for langt og prøver å scanne inn ting selv (bensinstasjon), noe som ofte resulterer i at de ikke klarer det og det blir bare tull. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 to poster er slettet fra tråden. hold dere til saken gutter jenter. reaksjner på dette tas som vanlig på PM. Lenke til kommentar
Populært innlegg AstroChicken Skrevet 19. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. januar 2012 Hadde det langt masse sensitiv informasjon der så hadde jeg ikke tatt så lett på det. Det er bare en gammel "nød-pc", om man trenger å f.eks. sende melding til kunder så kan man bruke den i stedet for å vente på/okkupere den "normale" pc-en. De programmene vi har med masse info trenger man uansett passord til, og jeg holdt et øye med han hele tiden, er ikke så stor butikk. Det er vel mer bekymringsverdig at det er PCer som brukes til daglig med full administratortilgang. :S On topic: Hadde en gang noen kunder som kom langveisfra for å hente varer, begge tydelig berusa og luktende av alkohol. De hadde flere varer i tilhengeren som de ville returnere og få pengene tilbake for, da de vistnok var skadet med kniv når de ble åpnet. Såklart, varene hadde tydelig vært i bruk lenge allerede, og skadene stemte mistenkelig godt med merkene etter uvøren bruk av tapetkniv på embalasjen. Videre var mange av varene kliss våte etter å ha ligget på åpen tilhenger i regnvær ... Omsider fikk vi de avgårde og observerte at de var på vei inn mot sentrum. En kjapp telefon til politiet med tips om bilfarge, tilhenger og tydelig berusete personer, og jeg har ikke sett de i butikken med egen bil siden den gang. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg bamsefar Skrevet 19. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. januar 2012 Søt historie fra jobb i dag. Klassisk eksempel på brukerfeil, hvor man er for sta til å innrømme det. På et skjeldent rolig tidspunkt, kom det en dame innom som hadde problemer med sin nykjøpte telefon, merke Nokia, modell ukjent. Hun var høflig i starten, men hisset seg litt opp etterhvert som hun utbroderte om slitet denne nye telefonen hadde medført. Problemet var at hverken hun, mannen hennes, deres sønn eller svigerdatter, klarte å få SIM-kortet på plass. Det første jeg tenkte var micro-SIM, men hun var kjapp å legge til at hun hadde vært hos oss dagen før for å få nytt SIM-kort, med samme "elendighet" som resultat. Javel, tenkte jeg, og tok i mot telefonen med åpne hender. Hadde såvidt fått telefonen i handa før krav om heving av kjøp kom flaggrende. Tok av bakdekselet, fjernet batteriet og hva skuer så mine øyne? Vel, de som har vært borti en telefon eller to vet at det som oftest er en form for skinne som kortet skal inn under, for å holde det på plass. I tillegg er det som oftest en form for trykkpute som skal gjøre det mulig å få kortet ut igjen. Uvisst for meg hvordan de hadde klart det, så var kortet plassert under trykkputen, men OVER skinnen. Når jeg så skjønte hva en familie på 4 ikke hadde klart å få til, så hadde jeg litt småproblemer med å holde latteren inne, men holdt maska i dag også. Satt kortet på plass, og leverte så telefonen pent tilbake til damen, som nå var halvveis inne i en ny historie om hvor lenge de hadde strevdes, og at det åpenbart var en feil med telefonen, fordi dette var da helt umulig å få til. Ansiktsuttrykket som så fulgte var en herlig blanding av "verden som detter i grus" og "ekstrem flauhet", dynket sammen med strøssel av "stumhet" på toppen. "Nei, nå fortjener du en klem!", ropte hun ut. "Neida, det er ikke nødvendig", svarte jeg. Det som fulgte da minnet meg på barndommen min når min grandtante var på besøk. Type kliping i kinnet med standardreplikken "Nei, så stor du har blitt!", etterfulgt av en klem som Hulken hadde vært misunnelig på. De som måtte tro det hele var unnagjort på ett sekund, de tar forøvrig feil! Man kan vel trygt si at damen var oppriktig takknemlig! 37 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Synd med folk som skal innta den type holdning idet man skal reklamere på et produkt. Bra det løser seg enkelt 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 får ofte de som har knekt or mye av simkortet og prøver å få mikrosimkort til å fungere i mobilt bredbånd eller mobil:P huff Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 får ofte de som har knekt or mye av simkortet og prøver å få mikrosimkort til å fungere i mobilt bredbånd eller mobil:P huff Klarte å gjøre det selv.. teip fikset det raskt Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Den kunden som står 20cm fra ansiktet og hvisker i stedenfor å stå litt unna å snakke med vanlig stemme 2 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hadde ein kunde i dag som skulle ha ein cappuccino, spør om ho skulle ha ein enkel eller dobbel (dobbel), så seier ho at ho skal ha ein "enkel kaffe". Sikker på at eg høyrer feil spør eg om ho meiner svart kaffe. Joda. Liten, medium eller stor? "Eg sa enkel." Her ser eg ut som eit spørsmålsteikn. "ENKEL. LITEN, ALTSÅ." seier ho og smiler på ein måte som seier "herre, kan ikkje jobben sin ein gong". Så eg heller opp, forteller ho kva dagens kaffe er, og seier "men vi pleier ikkje måle svart kaffe i shots". 8 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Samma her. Jeg hater pirkete ekspeditører. Gjør jobben din for svarte, og server meg. hehehehe Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Då hadde det vore bedre om ho sa "stor cappuccino". Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Det har hendt noen ganger på jobb at folk, friske og raske som de fleste, har kommet og spurt meg om jeg kan hjelpe dem med å bære bagasjen deres, gjerne på de travleste tidspunktene. "Ser jeg ut som en pikkolo?" tenker jeg inni meg, men svarer som regel høflig "Nei, det har jeg nok ikke tid til". Da får kunden ofte store øyne, ser litt desorientert rundt seg og spør om det virkelig ikke er noen kundeveiledere der som hjelper folk med bagasje? "Vel, nei," svarer jeg. Å hjelpe folk med bagasje er ikke en del av jobbeskrivelsen min. Unntaket er blinde, gamle og handikappede folk. Da kan jeg hjelpe til med bagasjen eller sørge for at noen andre gjør det. En annen forskjell er at menneskene som trenger det, er takknemlige for hjelpen de får. Men hvis du ikke har noen skader og bare er lat, så får du bære din egen bagasje. I verste fall får du hente en bagasjetralle. Endret 20. januar 2012 av Zarac 9 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hadde ein kunde i dag som skulle ha ein cappuccino, spør om ho skulle ha ein enkel eller dobbel (dobbel), så seier ho at ho skal ha ein "enkel kaffe". Sikker på at eg høyrer feil spør eg om ho meiner svart kaffe. Joda. Liten, medium eller stor? "Eg sa enkel." Her ser eg ut som eit spørsmålsteikn. "ENKEL. LITEN, ALTSÅ." seier ho og smiler på ein måte som seier "herre, kan ikkje jobben sin ein gong". Så eg heller opp, forteller ho kva dagens kaffe er, og seier "men vi pleier ikkje måle svart kaffe i shots". Wow, snakk om kundeservice. Skjønner kunden godt. 7 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Man kan vel trygt si at damen var oppriktig takknemlig! En god grunn til å kjøpe denne typen varer i fysisk butikk Flere småproblemer kan ekspeditører i butikken fikse på et blunk, mens er det kjøpt på nett så må det sendes med posten til nettbutikken, vente et par dager der, sendes til verksted, vente et par uker der før det må samme veien tilbake (ventetid = 3-5 uker). Eksempler er når en pinne i CF-kortleseren er bøyd, hvis objektivet på et kompaktkamera har fått en liten smell som bare fører til at det står skjevt uten at noe er ødelagt og når pop-up blitsen på speilrefleks sitter fast på grunn av støv eller skitt (ventetid = 5 sekunder - 2 minutter). Ellers er det mange ting som hadde blitt sendt inn også, hvor kunden ikke skjønner at det er brukerfeil, hvor vi i butikk raskt viser kunden hva som er feil. Blant annet SD-kort hvor de har fått skjøvet skrivebeskyttelsestappen til "lock", satt fokusvelgeren på objektivet til manuell, eller har slått av displayet med "disp"-knappen. Vi har ofte denne typen kunder innom, som, om de hadde kjøpt på nettbutikk, hadde sendt produktet fra seg i flere uker for noe som kunne vært fikset på sekunder om de hadde vært villige til å bruke en hundrelapp eller to mer i butikk. Brukerfeil går heller ikke under reklamasjonsretten, så da må kunden betale undersøkelsesgebyr og frakt begge veier mellom både seg selv, nettbutikken og verksted... det er fort nærmere tusenlappen. Lenke til kommentar
Populært innlegg enixitan Skrevet 20. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. januar 2012 Man kan vel trygt si at damen var oppriktig takknemlig! En god grunn til å kjøpe denne typen varer i fysisk butikk lese manualen 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 20. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. januar 2012 Kunde ringer, forbannet over faktura. Samtale forløper som følger Kunde: Jeg har nettopp fått faktura for julebordet vi hadde hos dere og den stemmer ikke Jeg: Nei vel, hva var faktura nummeret så skal jeg sjekke saken. *får faktura nummeret* Jeg: Ja, ser helt fint ut fra mitt ståsted, hva er det du ikke er enig i? Kunde: Jeg fikk et tilbud på overnatting innkludert julebord, så ser jeg fra restauranten at dere har slått julebords buffet der og. Jeg: Ja det var da et tilbud på 995 per person, ikke sant? Kunde: Stemmer Jeg: Vel, som du ser, er rom prisen 800 for et dobbeltrom, dvs 400 per person, mens julebordet da er 595 ,- per person. For at det skal bli rett i regnskapet må vi slå rom og julebordet på separate regninger. Kunden: Jammen julebordet var da innkludert i rom prisen, nå betaler jeg dobbelt! Jeg: Nei, du betaler ikke dobbelt, rom prisen på 800 er kun rom og frokost, julebordet er slått separat på en egen regning, som du da ser fra restaurant regningen. Kunde: Jammen skjønner du ikke hva jeg sier da mann! Vi fikk et tilbud innkludert julebord, og nå sender dere oss regning med julebordet slått 2 ganger! Jeg: *laaaang slurk av kaffe, this is going to take some time* Hør, som du ser må vi dele opp regninge for at det skal bli rett i systemet, og .... *kunden avbryter* Kunde: Jeg er da ikke interesert hvordan dere gjør det internt! Jeg er blitt fakturert dobbelt, slik er det bare!! Jeg: Du er ikke fakturert dobbelt, de 800 er bare for overnattingen og har ikke julebord innkludert. Hør, dere hadde fått en pris på 995 per person, ink julebord, ikke sant? Kunde: *mumle* Jeg: Dette blir da 1990 for dobbeltrommet, prisen innkluderer da og julebord. Kunde: *mumle* Jeg: Som du ser er prisen for rommene på fakturaen din kun 800 ,-, ikke sant? Kunde: *mumle* Jeg: Hvis du nå tar 800 ,- pluss 595 pluss 595, blir dette totalt 1990, ikke sant? Kunde: Jeg er fakturert dobbelt! Jeg vil snakke med ansvarlig!! Jeg: Det er bare jeg her, vi har litt problemer med sykemelding for tiden Kunde: Jeg tar kontakt med hovedkontoret! Dette er for dårlig *masse ramling* *kunde slenger på røret* Dette var et par uker siden og har ikke hørt noe siden 14 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) En god grunn til å kjøpe denne typen varer i fysisk butikk lese manualen Fail påstand For det første, prøv å fortelle en kunde at de skal lese bruksanvisningen. Da sliter du Og for det andre, uansett hvor mye man leser bruksanvisningen, så står det ikke noe der om hvordan man retter opp skeive CF-kortleserpinner, retter opp skjevt objektiv eller fikser en pop-up blits som ikke vil poppe opp (blant mange andre småfeil som kan fikses på stedet). Endret 20. januar 2012 av Black Star 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå