Hanske Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Men betyr det at man kan tvinge butikken til å selge deg varen? Synes det går litt i mot prinsippet at butikker selv kan velge sine kunder. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Øyh. Opprett en tråd i Forbrukerrett hvis dere vil diskutere pris. (Tips: Dere tar feil, omtrent alle sammen.) 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg ehs5 Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Kunder med språkhindringer continues! Hadde to ganske morsomme episoder i dag. En kunde så på kjøleskap, et Bosch og et Electrolux, og sier: Kunden: "Er det like god kvalitet på Bosch som Electrolux sine kjøleskap? " Meg: "Joda, mer eller mindre!" svarer jeg. Kunden: "Ja, mer eller mindre?" Meg: "Jada, mer eller mindre..." Så ser kunden litt rart på meg og sier, litt irritert: "Ja hva mener du, MER eller MINDRE??" ---- Senere på dagen hjalp jeg en dame som så på støvsugere. Var litt vanskelig å forstå, men hun mumlet noe om en støvsuger som var på reparasjon eller noe sånt. Etter å ha vist henne noen forskjellige støvsugere, mumler hun noe om at jeg må se på en melding hun har fått, og så vidt jeg skjønte hadde det noe tilknytning til støvsugeren som var på reparasjon. Så tar hun opp mobilen og fumler litt i menyene, og viser meg en melding hvor det står noe sånt som "Supersalg på Kappahl, 20% tilbud på alt!". Jeg ser litt spørrende på henne og sier noe sånt som "Eh... Hva er det her?" Får noe mumling tilbake om støvsuger, reparasjon, og at det er noe jeg skal "fikse". "Eh, hva mener du?" "Bare fiks! Fiks!" "Eh.. den meldingen har ikke noe som helst å gjøre med hverken oss eller noen støvsuger, altså". "Se på meldingen og les, fiks det!" "Ehhhh. Ta og se på meldingen du?" sier jeg, og jeg prøver å få henne til å lese hva som står på skjermen, før hun bare tar mobilen i lomma og sier "neinei, glem det", uten å se på skjermen i det hele tatt. Jaja, da var det vel ikke så viktig da, tenkte jeg. 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hyperio Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Det er for øyeblikket ingen kunder og jeg og ei jente sitter alene i hver vår kasse rett over hverandre. Så kommer en "gammel gris". "Dere er jo arbeidsledige begge to, er vel bare å velge, hehe". "Hvem av dere er billigst?" Så ser han ei stund på jenta og sier: "Ja, du er billig, hehehehe!" 36 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Telenor kundeservice strikes again. Hotellet (kjeden) har inngått avtale med Telenor for levering av internett til gjestenettet. Stor avtale. Så, kommer en gjest kl 21.00 presis og får ikke internett til å fungere. Får koblet til, men får bare feilmelding når han forsøker å komme inn på portalen for å logge inn. Så i følge manualen skal vi da etter kl 20.00 ringe 09000, så jeg ringer dit. Venter og venter og venter, før jeg endelig kommer gjennom. Første person jeg snakker med høres ut som han hadde sniffet brukte gymsokker hele dagen, mens den andre hørtes normal ut så jeg øynet håp. Så, venter litt før jeg får "Nei, er ikke noen her som har med trådløs sone så du får ringe igjen i morgen.". Forsøkte å forklare at kunden måtte ha internett opp nå, men neida, ring i morgen. Kom ingen vei. Telenor; værste kundeservice jeg har vært med på. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg TheNarsissist Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Her om dagen kommenterte duden i kassa på coop at jeg så ond ut. Viste ikke helt hva jeg skulle si jeg.. 10 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hadde idag en kunde som var helt på gråten Stakkars hadde klart å slette alt innhold på iphonen sin(alle bildene ). Hun skulle gjenopprette for å fjerne operatørlås, itunes hadde bare kjørt rett på med gjenopprettinga uten å ta backup. "that awkward moment, når man må trøste fremmede over telefon, som egentlig ikke er kunde hos deg lengre." huff 3 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Bestilte meg en Blackberry hos Netcom forleden. Alt så fint ut, men dagen etter ble jeg ringt opp og fikk høre at de var utsolgt. Kansellerte derfor bestillingen, og bestilte en ny telefon i en annen farge. Denne skulle de ha en igjen av. Jeg ringte dem dagen etter for å høre om den siste telefonen hadde gått til meg, og fikk høre at det hadde den ikke. Kansellerte da bestillingen og kjøpte telefon hos Trigcom. Dette ble noe dyrere. Så kom i dag. Hentelapp i postkassa og brev fra Netcom. Simkort, pin og alt er kommet, og telefon nummer 2 er på postkontoret. Ringte da for å avbestille hos Trigcom, og de var heldigvis forståelsesfulle. Jeg fikk aldri noen mail eller sms fra Netcom om at ordren var mottatt eller sendt. Merkelig. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg medlem-173043 Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Hadde idag en kunde som var helt på gråten Stakkars hadde klart å slette alt innhold på iphonen sin(alle bildene ). Hun skulle gjenopprette for å fjerne operatørlås, itunes hadde bare kjørt rett på med gjenopprettinga uten å ta backup. "that awkward moment, når man må trøste fremmede over telefon, som egentlig ikke er kunde hos deg lengre." huff That awkward moment, når noen bruker for mange smiley's. 18 Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Her om dagen kommenterte duden i kassa på coop at jeg så ond ut. Viste ikke helt hva jeg skulle si jeg.. Du skulle ikke kjøpe øl da, og fyren bak kassa synes du så litt UNG ut? 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Merkelig. Neida, de bruker Moobi, og Moobi er konsekvent udugelige og kundefiendtlige. 8 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Merkelig. Neida, de bruker Moobi, og Moobi er konsekvent udugelige og kundefiendtlige. Er ikke første gangen en slik historie har dukket opp fra dem. Har selv kansellert og endt opp med to telefoner i postkassa da ikke skulle ha noen. Sender den tilbake og får aldri bekreftelse på at de har mottatt den. Et par måneder etter at jeg har sendt tilbake telefonen og avsluttet alt av abonnementer hos Netcom får jeg en regning på 600 kroner. Mye rot og tull for at jeg ikke skal betale regningen da jeg ikke har hatt noe telefon eller åpent abonnement hos dem. Telefonen ligger fortsatt på postsentralen i Oslo ca 4 måneder etter at jeg sendte den tilbake. Grunnen for at de ikke har hentet den er fordi de ikke henter pakker inn så ofte Vel, jeg fikk ikke slippe unna regningen uten mye styr og ork. Byttet kundeveileder mellom Moobi og Netcom sikkert 100 ganger før de endelig klarte å fikse dette. Blir nok aldri noe fra verken Moobi eller Netcom på meg igjen på en stund. 3 Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Og der har vi oppskriften på en gratis mobil! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 I dag ringte jeg dem opp fordi jeg ikke kom på nett. Så viser det seg at en eller annen idiot har slettet Blackberry Internet Service-bestillingen min... Heldigvis ordnet de det med en gang jeg ringte. Lenke til kommentar
Populært innlegg Ilcapo93 Skrevet 19. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. januar 2012 Jobber på Spar i helgene og noen hverdager. Fikk en sint kunde i kassa som klaget på at prisen på et ferskvareprodukt ikke var priset ned. Jeg sendte henne til ferskvaredisken for at de kunne oppklare feilen. 10 min senere kommer hun tilbake enda mer forbanna enn før og tar tak i meg og befaler meg om å bli med til ferskvaredisken. Kunder begynner å stirre med forskrekkende blikk mens damen marsjerte mot ferskvaren, fortsatt med et fast grep rundt armen min. Hun som stod i ferskvaren så ganske så fortvilt ut og det var tydelig at hun hadde hatt det ganske så vanskelig med denne kunden. "Eg krever å få pengene tilbake, de som dere stjal fra meg!" Hun hadde betalt 120kr for et rimelig stort kjøttstykke som skulle vært nedsatt 40%. Jeg spurte høflig om jeg kunne få se på varen får å sjekke på PC'n hvor mye prisen skulle vært satt ned. Hun hev kjøttstykket som landet på gulvet foran meg og forlangte atter en gang å få pengene tilbake. Da jeg skulle plukke opp varen så jeg på prislappen, gjett hva som stod der? På prislappen stod det med tydelige bokstaver; "Pris: 120,- Pris Før:200,- nedsatt 40%". Jeg viste dette til kunden og forklarte at prisen allerede var nedsatt. Hun ble da knallrød i trynet og hun klikket. "Hvorfor forteller dere dette meg nå?! Jeg har flauet meg ut foran hele butikken, men det er vel hva dere ville eller hva?! Jeg FORLANGER å få pengene tilbake for varen og erstatting for tiden dere hat tatt fra meg!". I dette tidspunktet var jeg rimelig nær på å klikke selv, men heldigvis kom butikksjefen til utsetting etter å ha hørt ropingen og sett hva som skjedde på overvåkingskameraene. Kunden ble bedt om å rolig forlate butikken, hun fikk ikke returnert pengene for varen ettersom hun selv hadde ødelagt forseglingen og gjort skade på varen. Noen dager senere kom hun igjen og klaget på at handleposene var "idiotiske" og "jeg kan selv rive en i stykker med bare nevene". 44 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Drittkunder er det alltid mye av. Vanskelig å holde seg rolig til tider. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 19. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. januar 2012 Dette skjedde ikke meg, men en togkontrollør fortalte om en gang en sur kunde hadde sagt at han skulle få UFO-ene til å komme ned og stråle ham. 21 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Skulle printe ut noe greier fra en av pc-ene våre, som er vanvittig treig, mens en kunde venta. Nevnte det bare for han at det kan ta noen minutter siden den er sånn. "Da må du jo rydde opp da!" Sa han. Jeg orket ikke en stor diskusjon så sa bare at jeg ikke kan slikt. Uansett, fikk printa det på et par min. Det var rett før stengetid så jeg holdt på å slå av lys og ting og han ble stående for å prate med en annen kunde som var der. Mens jeg går rundt sånn ser jeg at han fikler med datamusa og gjør noe på dataen, men brydde meg ikke, siden det ikke var så mye galt han kunne gjøre før jeg stengte uansett. Når jeg hadde slått av alt og fått kundene ut, ser jeg at han har satt i gang defragmentering på dataen. :!: Synes det er litt morsomt hvordan kunder tar seg til rette sånn. Han bare måtte "fikse" den. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hadde det vært en kunde hos meg hadde eg bedt han om å holde seg unna IT-utstyret til bedriften. Du vet ikke kompetansenivået til vedkommende og han kunne, selv om det var godt ment, ødelagt utstyret og ført til nedetid for dere. Samt at datamaskinen/kassen er en inngangsterminal til kunderegisteret deres. Noe enhver kunde forventer at dere holder for dere selv. 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hadde det langt masse sensitiv informasjon der så hadde jeg ikke tatt så lett på det. Det er bare en gammel "nød-pc", om man trenger å f.eks. sende melding til kunder så kan man bruke den i stedet for å vente på/okkupere den "normale" pc-en. De programmene vi har med masse info trenger man uansett passord til, og jeg holdt et øye med han hele tiden, er ikke så stor butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå