Populært innlegg osse-mon waits for alice Skrevet 12. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg har kun EN gang klikka totalt i en servicesak. Det var en mobiltelefon (en Siemens SL45i) som jeg hadde mye problemer med. Leverte denne i butikken etter knapp ukes bruk, med feil. Telefonen var på service i tre uker og da den kom tilbake hadde den nøyaktig samme feil (Slo seg av ved oppstart av mp3-spiller) Dette fant jeg ut i butikken, og klaget igjen med en gang. Fikk beskjed om at "verkstedet sikkert hadde gjort en feil" og at telefonen måtte tilbake til dem. Leverte den inn, tre nye uker og samme feil for tredje gang. Igjen oppdaget jeg feilen i butikken, og møtte en vegg av likegyldighet. Dette var på den tiden da mp3-spillere var ganske spesielt, og fyren bak disken liret av seg at "det ikke var så viktig med 'sånn musikk-greie' på telefonen" Jeg forlangte en ny telefon, og mannen bak disken begynte bare å le. Etter at jeg hadde rast litt mot ham, forlangte jeg sjefen for sjappa. Han bak disken snur seg og roper inn på bakrommet noe i denne stilen: "Hey, det står en fyr her å vil bytte telefonen sin fordi det er noe musikk-greier som ikke fungerer på'n. Jeg har sagt nei, kan du si det samme?" og sjefen ropte ut fra bakrommet - "Sorry, vi bytter ikke telefoner for noen grunn!" Jeg ble faktisk så forbannet at jeg på veien ut koblet fra dørpumpa og smalt igjen døren så det raste ned handsfrees på innsiden. Ikke mitt stolteste øyeblikk, men vakkert var det uansett. Veien gikk da til Zodiac på Storo, som hadde "reparert" telefonen. Jeg hadde med meg servicearkene mine, og fikk beskjed om at de skulle se på det. 3 minutter etter kom de med ny telefon til meg, som de sw-oppgraderte på stedet, og testet 51 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Skal vedde på seieren hadde smakt bedre med brev fra FTU i hånden, heving av kjøp, og kjøpt ny telefon i annen butikk. Hadde tatt lenger tid dog 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg ehs5 Skrevet 12. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 12. januar 2012 Har en historie som går igjen på jobben. Dette var for noen år siden, før jeg jobbet der. Vi har lageret i en egen bygning, ut til venstre fra butikken og rett over den lille parkeringsplassen vår. Det står et ganske stort skilt over innganen til lageret, tror det står "Vareutlevering" eller noe i den duren. De aller fleste varer ligger der. En kunde skulle ha en DVD-spiller, og selgeren slo det inn i datasystemet. Selgeren fortalte, som man alltid gjør, at han skal oppgi navnet i kassa og betalte der, og så gå ut til venstre for å få varen på lageret. Etter å ha betalt og gått ut, kommer kunden tilbake til selgeren etter 10 minutter, med x antall parkeringsbilletter i hånda (vi har gratis parkering i 1 time, om man trekker billett). "Eh hei, jeg har trykket og trykket, men varen min kommer ikke". Han hadde da gått ut og til parkeringsautomaten som står på venstre side utenfor inngangen, og forventet at han på en eller annen måte får varen der....... 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jason P. C. Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Bensinstasjon. Nattevakt. Toalett. Søppelbøtte. Grillpølse. Kondom True story 26 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Haha, ja da er det bare å tenke tilbake på hvem som kjøpte grillpølse og kondomer, og gikk på do. 1 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 *snip* Nekter å tro at det er noen som er så forbanna tilbakestående hahaha Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Bensinstasjon. Nattevakt. Toalett. Søppelbøtte. Grillpølse. Kondom True story jente som var nøden? 2 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Var innom GameStop på sørlandssenteret igår og fant Rage Anarchy Edition til 99,80,-(Var sånn tilbudslapp på den: Før 249,- nå 99,8,- Men da jeg kom inn til kassa med spillet fikk jeg beskjed om følgende: Det er feil pris det spillet koster egentlig 170,-(169,90,- fyi) jeg kan ikke selge det til den prisen. Jeg refererte da til at det står i loven at jeg har rett til å kjøpe spillet til den laveste prisen, men det var ikke mulig for vanlige ansatte å justere prisen så lang ned og det var deltidsansatte som var så slappe at de ikke hadde priset om varen(og deretter så nevnte han noe om at sjefen måtte ha glemt pc spillene?!) da de fikk nye tilbudspriser hver mandag. Hadde det vært en mindre sum sånn 30,- - 40,- så kunne han ha justert prisen sa han i tillegg... Dette er 4-5 gangen jeg finner spill med feil pris uten at de ansatte gidder å løfte en finger på å respektere norsk lov... Etter han hadde sagt det så klarte han å grave fram et Rage spill som det stod 169,9,-, men det var 3 andre Rage spill(Ja, fortsatt Anarchy edition) som kostet 99,8,- 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg lurer virkelig på hvilken lov du referer til. Såvidt jeg vet er det vanlig at butikker tar forbehold om feil i eller mangler i pris. Du har ingenting du skulle sagt, du kan ikke forlange å få en vare som er feilpriset til den prisen. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Smirnoff Skrevet 13. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2012 Det var en gang jeg visste om et tilbud i en butikk før annonsen kom ut. Jeg troppet derfor opp tidlig på mandag da butikken åpnet, samme dagen jeg visste annonsen gikk ut til folk. Jeg kom inn, og spurte. "Ja, jeg hørte dere hadde tilbud på en LCD skjerm" (Samsung LCD, 21", kostet 799 kroner) "Vi er dessverre allerede utsolgt for den", får jeg beskjed om. "Men. Annonsen kommer jo ikke ut før i dag, og dere har nettopp åpnet for uka. Hvordan kan dere være utsolgt for noe dere såvidt ikke har begynt å selge på enda?" "Næææ... Altså... Vi har altså ikke den skjermen på lager lenger". "Hvorfor annonserer dere den da?" "Øhh.. UUh. Jeg må nesten høre med sjefen, men han er ute... Jeg bare jobber i butikken, vet ikke noe om lageret..." (blablabla, masse bortforklaringer) "Får dere den inn på lager igjen da?" "<mange flere bortforklaringer, forstår til slutt at noen billig skjerm blir det ikke>" Jada. Alltid morro å forsøke seg på lokketilbud, men visse ganger er det bare totalt latterlig. 26 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg lurer virkelig på hvilken lov du referer til. Såvidt jeg vet er det vanlig at butikker tar forbehold om feil i eller mangler i pris. Du har ingenting du skulle sagt, du kan ikke forlange å få en vare som er feilpriset til den prisen. Butikken er ansvarlig for at prisene er riktig! Selvfølgelig "§ 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse." Men nå snakker vi ikke om en vare til 2000,- som er feilpriset til 200,-, men om et spill som var merket som tilbud til 99,- der vanlig butikkpris går fra 149,- og oppover! EDIT: Fjernet HTML kode som dukket opp når jeg posta innlegget! :| Endret 13. januar 2012 av --CAINe-- 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Men nå kan også butikken velge å selge hva de vil til hvem de vil. 1 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Dette er 4-5 gangen jeg finner spill med feil pris uten at de ansatte gidder å løfte en finger på å respektere norsk lov... Med mindre systemet er gjort om, så er det noe så enkelt som at man faktisk ikke får justert prisen! Du har ingen anelse hvor mange ganger jeg har banna og vært sinna fordi noen har skrevet feilpris og jeg ikke får justert det som butikksjef engang Det jeg derimot ville gjort var og sende en mail til gamestop hovedkontoret og kjefta på de så kanskje de tar et hint! Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Dette er 4-5 gangen jeg finner spill med feil pris uten at de ansatte gidder å løfte en finger på å respektere norsk lov... Med mindre systemet er gjort om, så er det noe så enkelt som at man faktisk ikke får justert prisen! Du har ingen anelse hvor mange ganger jeg har banna og vært sinna fordi noen har skrevet feilpris og jeg ikke får justert det som butikksjef engang Det jeg derimot ville gjort var og sende en mail til gamestop hovedkontoret og kjefta på de så kanskje de tar et hint! Jeg har mailet forbrukerombudet i håp på å finne den lov teksten som jeg refererte til Men som sagt selges noe til vanlig for 2000,- og plutselig ligger ute til 200,- så ville jeg forstått det Dessuten var det et reelt tilbud forrige uke, men jeg kan ikke stikke til Kristiansand hver uke og jeg hadde heller ikke fått tilgang til kundeavisen... Endret 13. januar 2012 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Skulle mene du har krav på å få varen til det som står på prislappen hvis feilprisingen ikke er så stor at man forstår eller burde ha forstått at den ikke stemmer. Dette gir selvfølgelig rom for tolkning. 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg lurer virkelig på hvilken lov du referer til. Såvidt jeg vet er det vanlig at butikker tar forbehold om feil i eller mangler i pris. Du har ingenting du skulle sagt, du kan ikke forlange å få en vare som er feilpriset til den prisen. Kjøpsrettslig tilbud og aksept gjelder, og du har krav på å kjøpe varen til den prisen som står i hylla med mindre du forstår eller burde forstått at det var feilpriset (om det f.eks sto 9,90 istedet for 99,90 hadde det vært grunn til å være skeptisk) edit: Ja Isbilen. (brukte jeg virkelig så lang tid på å rable ned det her?) edit2: Flaut, jeg skal lære meg å lese tråd. Men det er jo gode, gamle Avtaleloven §32 første ledd det er snakk om her Endret 13. januar 2012 av Kevlar 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Det er ganske heftig forskjell i prosent. Uansett er dette kjedelig å lese.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Men betyr det at man kan tvinge butikken til å selge deg varen? Synes det går litt i mot prinsippet at butikker selv kan velge sine kunder. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Ja nomore, det betyr at du har krav på å fullføre kjøpet. Det er ikke helt det samme som å "velge sine kunder", det har mer med "avtaler skal holdes" å gjøre For meg virker det helt rimelig at man ikke skal kunne reklamere med en pris, for så å si "nei, vi vil ikke selge deg varen til den prisen likevel". Om det er feilpriset må butikken ta det tapet, og heller bedre rutinene sine. Endret 13. januar 2012 av Kevlar 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå