-iL- Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 ER jo faen ta trav hver dag skulle du sagt Lenke til kommentar
Populært innlegg InsertNumLock Skrevet 6. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Dette er fra en kundes perspektiv. I sommer så var jeg og brodern i USA. Skulle på en 18 dagers tur, og jeg hadde pakket alt jeg trengte. Trodde jeg.. Første destinasjon, San Francisco. Alt bra til nå og ting går på skinner. Men så, vel 3 dager inn i turen så innser jeg at jeg har glemt å ta med meg linser for hele oppholdet. 5 par er alt jeg har tatt med meg. Og uten linsene ser jeg ikke en dritt. Hadde selvfølgelig lagt i fra meg brillene mine hjemme også. Selvfølgelig så kunne jeg ha løst problemet mitt med å kjøpe meg briller, men en del av de tingene vi skulle foreta oss ville blitt mye lettere med linser. Dag 4 så dro vi ned i sentrum for å prøve å skaffe meg noen nye linser. Lettere sagt en gjort. Det viser seg at linser er noe man får på resept i USA. Med andre ord så må legen anbefale det. Så sjansen for at jeg fikk kjøpt det var minimal. Men så fant vi endelig en butikk hvor den ansatte var villig til å la meg får linser om jeg kunne stille med norsk resept. Ringer til optikeren min i Stavanger. Og av alle ting så har hele kontoret tatt ferie. Får tak i privatnummeret til optikeren. Selv om han er på ferie Ringer han og spør han om han har liggende noe database/remote styring mot jobb. Nei dette hadde han ikke. I tillegg så var han på hytta. Jeg gikk god for dette og begynte å tenke på andre måter jeg kunne skaffe meg noen linser. Men før jeg vet ordet av det så blir jeg oppringt av optikeren, da hadde han bestemt seg for å kjøre til jobb, opprette et reseptpapir, signere, scanne og sende til meg, mens han var på ferie. Går noen timer, og jeg får ny telefon om at nå har han sendt dokumenter. Og attpåtil så får jeg linsene gratis hos den amerikanske optikeren. Følte bare at optikeren min og optikeren i USA fortjente litt kreds. Redda resten av ferien min vertfall! Endret 6. januar 2012 av Hille 83 Lenke til kommentar
Populært innlegg voidDraw() Skrevet 6. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. januar 2012 Det der er hva man kan kalle god kundebehandling 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 6. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. januar 2012 Kundebehandling fra Telenor Wimax på det værste. Da internettet (via Wimax) forsvinner. Ringer til telenor, hører litt julemusikk, etter 10 minutter kommer jeg gjennom, og blir satt videre fordi neida, de har ikke med Wimax å gjøre. Nye 10 minutter med julemusikk (man blir lei av Driving home for Christmas etter 3 spillingen) kommer jeg gjennom. Han får nummeret mitt, og legger på. Ringer opp etter 10 minutter, og forteller at det er opprettet generel sak på det. En times tid etterpå får jeg melding med rettetid satt til 29 Desember, kl 08.00. 29 desember kommer, ingen internett oppe. Bruker Edge på telefonen og ringer da direkte til Wimax kundesupport. Treffer en meget uvennlig dame, som ikke er ute etter å hjelpe. Legger frem saken, ikke vil hun sjekke saken, bare sier at det tar sin tid. Jeg forsøker igjen, litt vennlig, men nei, får slengt i trynet at de ikke har tid å se på den feilen grunnet stormen der sørpå (bor i Lofoten). Forsøker å få henne til å ringe og sjekke med Relacom lokalt, men neida, nekter. Gir opp etter 10 minutter og legger på. Det rimer totalt ulogisk at bemanning fra Relacom i Lofoten skal reise sørover i romjula for å fikse problemer der, så ringer Relacom direkte, og treffer en meget hyggelig dame. Og da kommer sannheten for dagen, de har ikke motatt noe raport fra Telenor om problemet. Hun leter og leter men nei, ingen ting. Så hun setter meg på hold og ringer opp det lokale Relacom kontoret her. 5 minutter etterpå er en bil på vei for å se på saken. Dagen etterpå, ingen internett er oppe. Min far forsøker da å ringe telenor igjen (ettersom det slik sett er deres problem) og treffer på samme problemet som meg, Telenor Wimax nekter å sjekke opp problemt, nekter å sjekke opp rettetid, nekter å sjekke med Relacom og gjemme seg bak den utrolig dårlige unnskyldningen at de har lite bemanning grunnet uværet sørpå. Deretter blir Realcom ringt opp, og igjen treffer man en utrolig hyggelig mann. Han forklarer at problemet er med radio linken mellom masta og basen, og de vet ikke helt når de får ordnet dette. Men han ringer opp det lokale Relacom kontoret, fikser litt, og vips, kl 15.00 kom internett opp for fulle mugger. Jeg ble totalt skremt av den latterlig elendige servicen Telenor utviste i denne saken. Som service medarbeider selv, forventer jeg bedre og vet det er mulig. Men, telenor skal nå få seg et fint lite klagebrev på dette, for det skal ikke være vår jobb å ringe rundt til de lokale reperatørene for å sjekke opp saken, med i prisen man betaler i månden burde god kundeservice være en selvfølge. 13 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Dette er fra en kundes perspektiv. I sommer så var jeg og brodern i USA. Skulle på en 18 dagers tur, og jeg hadde pakket alt jeg trengte. Trodde jeg.. Første destinasjon, San Francisco. Alt bra til nå og ting går på skinner. Men så, vel 3 dager inn i turen så innser jeg at jeg har glemt å ta med meg linser for hele oppholdet. 5 par er alt jeg har tatt med meg. Og uten linsene ser jeg ikke en dritt. Hadde selvfølgelig lagt i fra meg brillene mine hjemme også. Selvfølgelig så kunne jeg ha løst problemet mitt med å kjøpe meg briller, men en del av de tingene vi skulle foreta oss ville blitt mye lettere med linser. Dag 4 så dro vi ned i sentrum for å prøve å skaffe meg noen nye linser. Lettere sagt en gjort. Det viser seg at linser er noe man får på resept i USA. Med andre ord så må legen anbefale det. Så sjansen for at jeg fikk kjøpt det var minimal. Men så fant vi endelig en butikk hvor den ansatte var villig til å la meg får linser om jeg kunne stille med norsk resept. Ringer til optikeren min i Stavanger. Og av alle ting så har hele kontoret tatt ferie. Får tak i privatnummeret til optikeren. Selv om han er på ferie Ringer han og spør han om han har liggende noe database/remote styring mot jobb. Nei dette hadde han ikke. I tillegg så var han på hytta. Jeg gikk god for dette og begynte å tenke på andre måter jeg kunne skaffe meg noen linser. Men før jeg vet ordet av det så blir jeg oppringt av optikeren, da hadde han bestemt seg for å kjøre til jobb, opprette et reseptpapir, signere, scanne og sende til meg, mens han var på ferie. Går noen timer, og jeg får ny telefon om at nå har han sendt dokumenter. Og attpåtil så får jeg linsene gratis hos den amerikanske optikeren. Følte bare at optikeren min og optikeren i USA fortjente litt kreds. Redda resten av ferien min vertfall! Hvilken optiker var det? Så vet jeg hvor jeg skal gå hvis jeg trenger optiker i Stavanger 6 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Kundebehandling fra Telenor Wimax på det værste. Da internettet (via Wimax) forsvinner. Ringer til telenor, hører litt julemusikk, etter 10 minutter kommer jeg gjennom, og blir satt videre fordi neida, de har ikke med Wimax å gjøre. Nye 10 minutter med julemusikk (man blir lei ... Enig i det, og tror at du får bedre respons om du sender klage. Telenor reklamerer jo nettopp på at de skal være gode på kundeservice og godtar ikke at kunder behandlet dårlig. I alle fall ikke med saklig grunnlag. Edit: Kortet ned innlegget. Endret 7. januar 2012 av janingar Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Jeg prøvde å komme i kontakt med Netcom angående en reklamasjon på en forsikringsreparasjo for litt siden. Ettersom chatten var stengt for dagn var det ikke mulig å ta kontakt skriftlig! De ha avviklet kontakt-skjemaet, delt alt opp i "flotte" kategorier der forsikring bare hadde et telefonnummer og flere andre kategorier hadde bare linker til gjør-det-selv-dokumenter. S da tenkte jeg jeg skulle prøve Facebook, som de reklamerer med at man kan nå dem med - Men da måtte man installere en FB.app som har ilgang til deler av informasjonen din først - så et var heller ikke aktuelt. Endte til slutt opp med å sende en epost til epostadresen for opsigelse av bedriftsabonnement, ettrsom det var den eneste måten jeg kunne komme i kontakt med dem skriftlig på. Så nei, det skal visst ikke være lett å ta kontakt med kundeservice, gitt... Andre gode eksempler på god kundeservice er Canal Digital, som har outsourcet hele kundeserviceavdelingen - med det resultatet at sannsynligheten for at noen du snakkr med kan noen ting, er forsvinnende liten. De er heller ikke veldig flinke til å sende melding videre til Relacom. 1 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Kundebehandling fra Telenor Wimax på det værste. Da internettet (via Wimax) forsvinner. *snip* Har mye den samme oppfatningen av Telenor sin kundeservice, så jeg har sagt oppe alle abonnementer i familien og byttet til Talkmore og BKK/Altibox. Talkmore skal ha for en fantastisk god kundeservice, Altibox har virket fint fram til nå så har ingen erfaringer med deres kundeservice. Men for all framtid skal jeg ikke ha ett eneste Telenor abonnement. Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 6. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. januar 2012 Har selv vært i kontakt med Telenors kundeservice nylig. Dette var i forbindelse med en kunde av oss som også hadde tjenester hos Telenor, hvorpå kunden trengte assistanse med å få løst saken. Snill som eg var akkurat da så ringte eg opp Telenor på vegne av kunden, og forklarte problemet. Problemet var at nettsiden kom opp med en feilmelding. En feilmelding eg har sett før og vet at alt som trengs er å restarte application pool på den websiten i IIS. Enkelt. Trodde eg. Fikk etter 15 minutt prate med ei hyggelig dame som ikke forstod spørsmålet. Etter å ha gjentatt det to ganger så fikk eg beskjed at eg måtte prate med domeneavdelingen. Hun skulle sette meg over, men først måtte eg notere et saksnummer i tilfelle det gikk galt når hun skulle sette meg over(!). Etter nye fem minutt havnet eg hos en kar som var feilkoblet. Han sjekket om domenet låg hos dem, noe det ikke gjorde da vi driver domenet, og sa "domenet xx.yy ligger hos Firma X". "Ja" svarte eg "det er oss, men WEBHOTELLET ligger hos dere. Noe som du lett kan se med å gjøre et DNS oppslag mot domenenavnet. IP xxx.xxx.xxx.xxx er vel deres?". Så hørte eg litt trykking i bakgrunnen, en liten tenkepause, og så sier han "eg kan ikke se at det ligger noen domeneavtale hos oss heller på dette, så det ligger ikke noe hos oss". Eg var frustrert. Visste ikke domeneavdelingen, en teknisk person(trodde eg), forskjellen på domene og webhotell? Eg forklarte problemet, gjentok feilmeldingen, foreslo en løsning og at han kunne gå inn på webhotellet og sjekke selv, så trykket han litt mer før han gjentok deler av feilmeldingen. Åpenbart ville han absolutt ikke se selv, men noterte det ned i saken. Så avsluttet han med "eg har notert det i saken her nå men siden domenet ikke ligger hos oss er det lite vi kan gjøre". Eg la på. Sendte så en litt krass e-post til en kundeservice eg vet driver med domener OG webhotell hos Telenor, og forklarte problemet, forklarte servicen eg hadde fått og oppga saksnummeret. Kopi til kunden. Etter to timer fikk eg en e-post tilbake med at DOMENET hadde blitt restoret fra en sonefil backup i fra 2006, og at det ville ta en to-tre timer før endringen var synlig. Kunden ringte meg. Oppgitt av Telenor. Eg sa meg enig, så lo vi litt og så solgte eg han en webhotell avtale hos oss... 11 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Telenor og Netcom er samme dritten. Netcom har outsourca nettbutikken og man må gjennom 20 overføringer før man havner der man skal. "Nei, vi må sette deg over til Netcom", Netcom sier "dette har nok noe med nettbutikken å gjøre", osv osv. Brukte vel rundt 2-3 timer totalt på Netcom og Telenor når de surra som verst. Den ene var værre enn den andre. "Vi ringer deg opp om to dager og ser om problemet er løst". Da går det 4-5 dager før jeg ringer tilbake og ingen aner noenting som saken min. Lurer på hva slags datasystemer disse tullingene sitter med. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Nettbutikken deres drives av Moobi, som er et useriøst drittselskap. Samme selskap driver vel dessverre nettbutikken til de fleste operatørene, i tillegg til forsikringen til en hel del av dem. Da samboeren bestilte telefon, sendte hun en mail og lurte på om de kunne sende den til en annen adresse en den folkeregistrerte. De sa nei, så hun endret den folkeregistrerte adresse til adressen vi hadde flyttet den til. Så sendte de den til min folkeregistrerte adresse, på den andre siden av landet... Jeg lurte på om de dekket Postens gebyr på 110kr for å få dem til å sende pakken hit jeg bor nå, men neida, jeg skulle heller la den gå i retur - noe som tok to uker. I mellomtiden gikk de tom for telefonen, noe samboeren min oppdaget ettersom hun fulgte med på lagerstatusen. Da tok vi kontakt igjen, og ba dem sørge for at telefonen hennes, som DE hadde feilsendt, ble sendt til riktig adresse så fort de fikk den inn, slik at hun ikke måtte vente i ukesvis på å få den inn igjen. Men de hadde visst ikke kontroll over lageret(!). Det hele tok vel nærmere to måneder... 2 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Må skyte inn min bekreftelse angående Moobi. Makan til talentløst selskap tror jeg man skal lete lenge etter. Har hatt en telefon inne på rep hos de, og det var bare surr og rot i tillegg til motstridende beskjeder hvor telefonen befant seg, ut ifra hvem man snakket med. Lenke til kommentar
Populært innlegg Heidi Skrevet 7. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. januar 2012 Må bare fortelle om en kundebehandling hvor jeg faktisk aldri hadde personlig kontakt med en kundebehandler. Pcen min gikk i gulvet torsdag før jul (altså bittelille-juleaften). Jeg sendte inn skademelding til Gjensidige som er mitt forsikringsselskap, ca klokken 22 om kvelden. Regnet vel med å få en telefon eller mail fra de utpå nyåret engang. Fylte inn pris, alder, hendelsesforløp og krysset av for at jeg fortsatt hadde kvittering på pcen. Jeg skrev også at pcen fortsatt virket, men at ene skjermfestet var ødelagt, så jeg kunne ikke bruke den som jeg pleide. "Vi tar kontakt innen to-tre virkedager" eller noe sånt stod det da den var sendt. 4 dager senere, altså 2.dag jul, hadde jeg fått penger inn på konto!! (Tilsvarende kjøpesummen minus 1000 i egenandel.) Ikke en mail, ikke en telefon, ingenting! Ikke skulle de ha bilder eller noe. Snakk om kundeservice! Tre dager senere fikk jeg brev i posten om at de hadde godkjent saken og at pengene var overført. Jeg har vært kunde hos de i to-tre år og har aldri hatt en forsikringssak, men likevel. Midt i helligdager, jul og stormskader. Ble virkelig imponert! 14 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har hatt en telefon inne på rep hos de, og det var bare surr og rot i tillegg til motstridende beskjeder hvor telefonen befant seg, ut ifra hvem man snakket med. I tillegg får du et nummer for å spore servicen, men det fungerer aldri. Når du får igjen telefonen, får du imidlertid en link til et annet selskap sine sporingssider og et nyt nummer - og der kan du spore den. Kjempepraktisk - se den er sendt til meg hurra! Men vent litt... 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Man kan jo levere telefon inn på service i en butikk g slippe det styret:) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Blir vanskelig det gitt, når det er en forsikringssak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Må bare fortelle om en kundebehandling hvor jeg faktisk aldri hadde personlig kontakt med en kundebehandler. Må si jeg ikke deler samme erfaring med Gjensidige. Jeg ble påkjørt vinteren for ett par år siden, av en som brøt vikeplikten. For min del ble det konstant masing i ukesvis før jeg endelig fikk erstattet skadene på bilen. Det var ikke fnugg av tvil om hvem som var skyld i saken heller, siden motparten hadde signert på skademeldingsskjemaet, og var enig i hendelsesforløpet. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Må si jeg ikke deler samme erfaring med Gjensidige. Jeg ble påkjørt vinteren for ett par år siden, av en som brøt vikeplikten. For min del ble det konstant masing i ukesvis før jeg endelig fikk erstattet skadene på bilen. Det var ikke fnugg av tvil om hvem som var skyld i saken heller, siden motparten hadde signert på skademeldingsskjemaet, og var enig i hendelsesforløpet. Men da var det vel ikke du som var kunde hos Gjensidige? For det er jo motpartens forsikringsselskap som skal dekke dine skader så lenge det var du som ble påkjørt? Har kun hatt denne ene saken hos de jeg, så aner ikke hvordan det er med bil. (Annet enn at bilforsikringen deres på min bil er mye billigere enn både If og Vesta..) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Må skyte inn min bekreftelse angående Moobi. Makan til talentløst selskap tror jeg man skal lete lenge etter. Jeg tror de fleste som har hatt reklamasjonssaker mot Moobi, og som kjenner sine rettigheter i forhold til Forbrukerkjøpsloven er ganske oppgitt over hvordan de driver på. Jeg har, på vegne av en venninne, forsøkt å få Moobi til å forstå at omlevering er avhjelpsforsøk på lik linje med reparasjon. Hun har hatt tre ganger samme feil, og krevde heving av kjøp da hun ville ha en annen telefon fra et annet sted fordi Moobi mildt sagt var vanskelige å ha med å gjøre. Hun fikk i stedet ny telefon av samme modell, og tenkte ok. Riktignok var forseglingen på esken brutt så vi mistenker en såkalt refurbished (reparert) enhet. Men da den etter 30 minutter døde helt, så sende hun ny forespørsel og krevde at denne gangen ville hun ikke godta omlevering, men alt de klarer å si er for det første at de har tre nye avhjelpsforsøk på den nye telefonen. Det er feil, ettersom omlevering også er et avhjelpsforsøk. Og uansett er det to forsøk, ikke tre. Og de hevet ikke kjøpet første gangen hun krevde det. Så forsøker de også å si at produsenten må bestemme om hun får hevet kjøpet. Å prøve å forklare de på e-post at begge disse tingene er feil (forsøkt fire ganger nå) er håpløst, selv om vi har sendt de en e-post vi fikk fra Forbrukerrådet som bekrefter det vi forsøker å si. Vi får bare samme svaret hver gang, og det er ikke copy-paste fra en standardmelding for det er skrevet litt annerledes hver gang. Dette er kanskje litt off-topic, men mener det kvalifiserer som kundehistorie der jeg for en gangs skyld sitter på kundesiden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Må si jeg ikke deler samme erfaring med Gjensidige. Jeg ble påkjørt vinteren for ett par år siden, av en som brøt vikeplikten. For min del ble det konstant masing i ukesvis før jeg endelig fikk erstattet skadene på bilen. Det var ikke fnugg av tvil om hvem som var skyld i saken heller, siden motparten hadde signert på skademeldingsskjemaet, og var enig i hendelsesforløpet. Men da var det vel ikke du som var kunde hos Gjensidige? For det er jo motpartens forsikringsselskap som skal dekke dine skader så lenge det var du som ble påkjørt? Har kun hatt denne ene saken hos de jeg, så aner ikke hvordan det er med bil. (Annet enn at bilforsikringen deres på min bil er mye billigere enn både If og Vesta..) Både jeg og motpart var kunde hos Gjensidige. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå