Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en kunde som kastet varer på meg i dag. Hun tok en og en vare og kastet de på meg. Var så ufattelig nær til å kaste varene tilbake på henne. Fy faen, det holdt på å klikke for meg. :realmad::realmad:

Grunnen til at hun gikk berserk var pga varene kostet 20 øre mer enn det stod på labelsen pga vi holder på å bytte ut alle sammen siden alle prisene i hele butikken skal endres 1.januar.

 

Jeg bare stirret på henne helt til hun forstod at hun ikke kunne oppføre seg sånn. Håper hun skjønte det i hvert fall. Neste gang kaster jeg hun ut av butikken hvis hun gjør noe lignende.

 

Det er mulig jeg ikke passer i serviceyrket, men hvis en kunde hadde kastet varer på meg, hadde jeg eksplodert ganske snart og sagt klart ifra at jeg ikke finner meg i det, samme hva grunnen er. Jeg vet ikke hva du har lov til, men jeg hadde i hvert fall ønsket å sende henne på hue og ræva ut av lokalet og bedt henne holde seg unna for all framtid. Hvordan klarer du å bare sitte og stirre?

 

Vet ikke helt, men jeg vet at hvis jeg i det hele tatt hadde åpnet kjeftet hadde jeg slått henne rett ned. Tror det er ganske så sannsynlig at jeg hadde fått sparken fra både jobben og forsvaret da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Jeg går inn på dolly dimples, også satt jeg meg på et bord og venta på service, som alle andre ville gjort. Den kom aldri, satt der i nesten 40 minutter, så jeg gikk bak disken, inn på kjøkkenet, og lagde min egen.

Lenke til kommentar

Hvis det er meg du spør, så aner jeg ikke. Jeg jobber som sagt i NSB, og jeg kunne ikke gitt noe dypere svar på forsinkelser enn værforhold, tekniske feil og personalmangel på tog. Men jeg kan fortelle at Jernbaneverket oftere er ansvarlig for forsinkelser enn NSB. Men det er vi i NSB som må møte kunden, så det er så klart vi som får kjeft og dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Dere som jobber innenfor kollektivtrafikken. Hvordan har det seg at bussene jeg tar daglig (541 & 542, Ruter) alltid kommer 5-10 minutter for sent når min holdeplass bare er tre kilometer fra bussens første holdeplass?

 

Hvorfor forutsetter du at bussen er presis til første holdeplass?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere som jobber innenfor kollektivtrafikken. Hvordan har det seg at bussene jeg tar daglig (541 & 542, Ruter) alltid kommer 5-10 minutter for sent når min holdeplass bare er tre kilometer fra bussens første holdeplass?

Jeg jobber ikke innen kollektivtrafikken, men ut fra erfaring vet jeg det kan være flere grunner til dette:

- Forsinkelser underveis på disse 3 km. Kø, masse passasjerer, treig sjåfør, e.l.

- Korte reguleringstider. Altså at man har for kort tid ved endestasjon til å ta inn igjen forsinkelser på forrige avgang. Ofte ser jeg de bare tar en u-sving og kjører avgårde på direkten.

- Fortetting. Dersom en avgang blir mye forsinket kan man risikere at to busser kjører i hælene på hverandre. Da kan det fort være dobbelt så mange passasjerer som skal presse seg på den første bussen, som igjen forsinker ytterligere.

 

Kjøretidene på mange linjer ser ut til å være kjørt opp søndag formiddag kl. 07 eller noe, med konsekvens at de i normal trafikk på dagtid ikke praktisk kan gjøres å holde ruten underveis.

Når da busselskapet i tillegg er ute etter maksimum profitt blir det korte reguleringstider for å utnytte busser og mannskap mest mulig.

 

Er enig i at dette er fryktelig irriterende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...