Populært innlegg Malvado Skrevet 31. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) En liten veilederkveld her på forumet : Case 1 : Det blir trollet i et forum, vedkommende som troller får en påminnelse på at det fort kan bli ferie om man fortsetter på denne måten i tråden og han velger i stedet å trolle meg på PM Case 2 : En trivelig tråd sporer fullstendig av med matprat , jeg blir nødt til å finne en kreativ måte på å minne på deltakerne på at videre brø-formuleringer kan føre til forstoppelse og videre innestengelse på toalettet. -Veileder off Endret 31. desember 2011 av Malvado 19 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Var en kunde som kastet varer på meg i dag. Hun tok en og en vare og kastet de på meg. Var så ufattelig nær til å kaste varene tilbake på henne. Fy faen, det holdt på å klikke for meg. Grunnen til at hun gikk berserk var pga varene kostet 20 øre mer enn det stod på labelsen pga vi holder på å bytte ut alle sammen siden alle prisene i hele butikken skal endres 1.januar. Jeg bare stirret på henne helt til hun forstod at hun ikke kunne oppføre seg sånn. Håper hun skjønte det i hvert fall. Neste gang kaster jeg hun ut av butikken hvis hun gjør noe lignende. Det er mulig jeg ikke passer i serviceyrket, men hvis en kunde hadde kastet varer på meg, hadde jeg eksplodert ganske snart og sagt klart ifra at jeg ikke finner meg i det, samme hva grunnen er. Jeg vet ikke hva du har lov til, men jeg hadde i hvert fall ønsket å sende henne på hue og ræva ut av lokalet og bedt henne holde seg unna for all framtid. Hvordan klarer du å bare sitte og stirre? Vet ikke helt, men jeg vet at hvis jeg i det hele tatt hadde åpnet kjeftet hadde jeg slått henne rett ned. Tror det er ganske så sannsynlig at jeg hadde fått sparken fra både jobben og forsvaret da Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg har hørt et ordtak som sier at "kunden har alltid skal alltid føle de har rett". Jeg mener nå bestemt at skal man følge den filosofien til ytterste konsekvens kan det fort bli ganske kaotisk ... Fikset den 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg går inn på dolly dimples, også satt jeg meg på et bord og venta på service, som alle andre ville gjort. Den kom aldri, satt der i nesten 40 minutter, så jeg gikk bak disken, inn på kjøkkenet, og lagde min egen. Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 31. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2011 All restaurant snakk fikk meg til å tenke på en historie. Hadde en gjest som hadde satt seg i restauranten. Gikk bort med menyen, men han skulle ikke ha noe. Greit, så jeg gikk bort i resepsjonen og fortsatt med arbeidet der. Hadde full utsikt over restauranten hele tiden og typen ga ingen hint om at han skulle ha noe. Plutselig reiste gjesten seg opp, stormet bort til resepsjonen, kjeftet på meg for dårlig service og pakken, og at han hadde sittet og ventet på servering i 20 minutter uten å fått noe. Fikk ikke sagt noe før han stormet opp på rommet og like fult kom stormende ned og ut av hotellet. Lurer noen ganger på om folk er feilkoblet i toppetasjen med viten og viljen. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Demonfudge Skrevet 31. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2011 I dag fikk jeg rimelig mye kjeft i forbindelse med at en kunde snakket om fyrverkeri. Det er farlig, hunder kan spise opp restene og få alvorlige problemer. At butikker (som den jeg jobber i) i det hele tatt har samvittighet til og selge slike ting, nei deeeet var visst heeeelt utrolig. I tillegg så hadde hun hørt om at en unge skadet seg på fyrverkeri som butikken jeg jobber i solgte i fjor. Jeg har god tålmodighet når det kommer til slike kunder, så etter at hun var ferdig fikk jeg sagt at vi ikke selger fyrverkeri, nærmeste butikk som gjør det er 500 meter unna. Jeg fikk også sagt at butikken jeg jobber i åpnet i oktober i år. Lenge siden jeg har sett et menneske kollapse på den måten. 52 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 31. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2011 Det er det samme i NSB. Jeg får kjeft for forhold som angivelig finnes i NSB, foruten kjeft for alt mulig rart som Flytoget, Ruter eller andre transportselskaper foretar seg. Hvis det har noe å si for hva kunden trenger hjelp med, prøver jeg å forklare hvordan det egentlig er og hvorfor. Hvis det bare er ren, hensiktsløs kjeft, så sier jeg at jeg har en jobb å gjøre og snur meg bort. Ellers ber jeg dem klage på nsb.no. En fyr jeg jobber med av og til, som også er en tidligere klassekamerat, tar gjerne krangler med kunder. Jeg hadde aldri orket å gjøre det, men det er underholdende å høre at han diskuterer med kunder og nærmest kjefter tilbake. I sommer var det en fyr som ikke rakk bussen sin fra Oslo S til Lillestrøm. Han kom akkurat tidsnok til å se seks busser kjøre. Han så at de to bakerste var tomme. Da kom han så klart tilbake til oss og begynte å kjefte. Han mente at en av de tomme bussene kunne stoppet og tatt med seg ham. Kollegaen min sa at han kom for sent. Dette var buss for tog. Toget ville ikke ventet hvis han kom for sent. Dessuten får busselskapene betalt per kilometer de kjører for NSB. Det ville kostet urimelig mye å sende en ekstra buss til Lillestrøm for én person som bare kan skylde seg selv for at han kom for sent. Kunden avsluttet med å si "Nei, det er helt umulig å diskutere med deg! Du er helt kvalifisert til å jobbe i NSB," før han stormet bort fra spor 19. Kollegaen min sa "Takk skal du ha" og lo rått. 22 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Dere som jobber innenfor kollektivtrafikken. Hvordan har det seg at bussene jeg tar daglig (541 & 542, Ruter) alltid kommer 5-10 minutter for sent når min holdeplass bare er tre kilometer fra bussens første holdeplass? Lenke til kommentar
Populært innlegg l0Ff Skrevet 31. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2011 Er lite pågang på jobb her nå, så jeg gamer litt minecraft imellom samtaler. I det jeg holder på å runde av med en kunde henter jeg opp minecraftvinduet mitt da jeg forventer at samtalen snart er over. Hadde glemt å sette på pause - en fuckings creeper står dermed mitt i trynet mitt, stirrer på meg og eksploderer huset mitt! Uten å tenke meg om utbryter jeg «Faaaaaaaen!» Heldigvis(!) tok kunden det pent, men merket at h*n ble litt forskrekket. Note to self, spill creative mode på jobb. 20 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Hvis det er meg du spør, så aner jeg ikke. Jeg jobber som sagt i NSB, og jeg kunne ikke gitt noe dypere svar på forsinkelser enn værforhold, tekniske feil og personalmangel på tog. Men jeg kan fortelle at Jernbaneverket oftere er ansvarlig for forsinkelser enn NSB. Men det er vi i NSB som må møte kunden, så det er så klart vi som får kjeft og dårlig rykte. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Dere som jobber innenfor kollektivtrafikken. Hvordan har det seg at bussene jeg tar daglig (541 & 542, Ruter) alltid kommer 5-10 minutter for sent når min holdeplass bare er tre kilometer fra bussens første holdeplass? Hvorfor forutsetter du at bussen er presis til første holdeplass? 2 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Man forventer vel at de starter dagen på en sånn måte at de rekker frem til første holdeplass innen fastsatt tid! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Antakligvis var bussen forsinka på forgje rute og rakk ikke startriden på neste? 5 Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Dere som jobber innenfor kollektivtrafikken. Hvordan har det seg at bussene jeg tar daglig (541 & 542, Ruter) alltid kommer 5-10 minutter for sent når min holdeplass bare er tre kilometer fra bussens første holdeplass? Jeg jobber ikke innen kollektivtrafikken, men ut fra erfaring vet jeg det kan være flere grunner til dette: - Forsinkelser underveis på disse 3 km. Kø, masse passasjerer, treig sjåfør, e.l. - Korte reguleringstider. Altså at man har for kort tid ved endestasjon til å ta inn igjen forsinkelser på forrige avgang. Ofte ser jeg de bare tar en u-sving og kjører avgårde på direkten. - Fortetting. Dersom en avgang blir mye forsinket kan man risikere at to busser kjører i hælene på hverandre. Da kan det fort være dobbelt så mange passasjerer som skal presse seg på den første bussen, som igjen forsinker ytterligere. Kjøretidene på mange linjer ser ut til å være kjørt opp søndag formiddag kl. 07 eller noe, med konsekvens at de i normal trafikk på dagtid ikke praktisk kan gjøres å holde ruten underveis. Når da busselskapet i tillegg er ute etter maksimum profitt blir det korte reguleringstider for å utnytte busser og mannskap mest mulig. Er enig i at dette er fryktelig irriterende. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg TheRealL Skrevet 31. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Skal vi nå se...hva for kunder har jeg hatt idag....hmm, kundene mine har tatt ut den nette sum av over 100 000kr (Post i Butikk). 3 stk som ville ha ut 25 000kr hver. Heldigvis hadde vi mye penger i safen, så det var ikke noe særlig problem, selv om den er nå tom. En mer "spennende" story fra dagens underverker er vel fjortiz blondina som følte for å være skikkelig drama queen. Vi vet alle at Posten kan gjøre feil, pakker kan ende opp på feil sted, pakkelapper kan bli sendt ut for tidlig og slikt. Dette er feil som skjer, men som vi kundebehandlere får gjort svært lite med. Anyways, slik foreløp dagens hendelse: Kunde: Hei, jeg skal hente en pakke *gir hentelapp til meg* Meg: Alright skal vi nå se.... ...Feilmelding kommer opp på skjermen...AVVIK: ANKOMMET FEIL POSTKONTOR ...Just great tenker jeg. Meg: Hmm, her har det vist skjedd en feil dessverre. Pakken har ankommet feil postkontor, men den er på vei hit. (Her pleier de fleste kunder og si, jaja, sånn skjer, kommer iløpet av uka jeg da ...men ikke denne...) Kunde: ER IKKE PAKKA MI HER?! Men hvorfor sender dere ut hentelapper da da?! Meg : *Sukk* hentelappene blir sendt ut automatisk på distribusjons punkter. Disse sendes ved hjelp av vanlig post og kan derfor enten ankomme for tidlig, eller blir sendt ut selv om en pakke blir sendt feil. Kunde: Ja...hva skal jeg gjøre da da? Meg: Vel, da pakken har blitt sendt feil, men det allerede har blitt registrert avvik på den, så betyr det at den er på vei hit. Den er her mest sannsynlig på mandag. Kunde: MANDAAAAAAAAAG?! WHAAAAAAAT? Meg: Yupp, får dessverre ikke gjort noe med det. Kunde: Jaja...hade..... (Point of information, sendingen var mest sannsynlig et kredittkort. Så hun skulle vel tappe det nå på nyttårsaften. "Synd" Posten stoppet henne fra det) Kjente jeg ble så irritert. Som sjefen min sa etterpå, hjelper ikke å skrike og klage til oss, vi får ikke gjort noe. Blæh, takler ikke oversminka blondiner som skal være drama queens.... Endret 31. desember 2011 av TheRealL 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 1. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. januar 2012 Var på Peppes på fredag sammen med ei venninne. V bestilte en stor pizza med half/half, altså vi delte pizza i to. Så kommer pizzaen og det viser seg at hun ikke hadde fått kylling på en kyllingpizza. Hun ga så beskjed om dette og da fikk hun beskjed om at de skulle fikse en liten pizza til henne i stedet med kylling. Så hun fikk en ny pizza. I tillegg kom vedkommende som hadde tatt i mot bestillingen bort og bad om unnskyldning om det som hadde skjedd. Som om ikke det var nok fikk vi kraftig avslag på pizzaen. Max kundeservice som reddet kvelden Ellers er det klart for nytt år, så kommer nok tilbake med mer kundehistorier i året som akkurat har startet. 38 Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Ikkje kundehistorie, men om oppførsel når ein som kunde klagar på noko. Slik vinner du mot reiseselskapene De fleste forstår at veien til kompensasjon ikke går gjennom voldelig og aggressiv fremtreden. Eg kan til naud godta "mange", men "de fleste" syns eg var å overdrive. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ilcapo93 Skrevet 3. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Jeg jobber på SPAR som deltidsansatt i helgene og noen ganger på hverdagen når det trengs. For noen uker siden satt jeg i kassa da to unge jenter kom til meg og skulle kjøpe "Drink mixers". Som navnet tilsier brukes dette til å mixe drinker og kan sammenlignes med ublandet saft. Ettersom dette brukes i sammenheng med alkohol-innholdige drikker er det satt 18 års aldersgrense på disse, men det er ikke spor av alkohol i selve drinkmixer'n. Anyways, jeg stillte meg svært skeptisk til å selge dette til disse jentene ettersom de så ut som små fjortiser både i høyden og måten de sminket og kledde seg på. Jeg spurte om ID på begge jentene og tok god tid å sjekke bankkortene ettersom det ikke var noen som stod i kø bak dem. Bildene passet, strøk tommelen over fødselsdatoen og sjekket for refleksjon av blekket og alt viste seg å være ok. Så jeg solgte de flasken og ba de om blande etter oppskriften bak (har prøvd disse selv og følger man ikke oppskriften blir den enten for søt eller sur og man med hodet i dassen). De så begge på meg med et av de klassiske "teh fuck?-fjortiss" blikket og fortsatte ut i gangen for de overraskende nok åpnet flasken og drakk direkte fra den. "FY FAEN SÅ STERK DEN ER! hørte jeg og de forsvant ut av butikken mens jeg ble sittende med et forbauset uttrykk i trynet og prøvde å forstå hva som nettopp skjedde. Men som om det ikke var nok, kom jentene inn igjen 2 min senere sjanglende, lo og snakket som om de var beruset. Både jeg og alle kundene som stod i køen ble stående og se på showet som foregikk i gangen før de forsvant og jeg igjen ble sittende med et utrykk i trynet som strålte av WTF. Jeg ble sittende i denne transen til en av kundene fikk meg ut av den ved å rope ut "KA I HÆLVETE VA DET SOM NETTOPP SKJEDDE?!". Rundt en time senere stod jeg å ryddet i brødhyllen og gjorde klart for å stenge butikken da de samme jentene kom inn igjen (helt edru) og kjøpte nøyaktig det samme som de gjorde for en time siden. Jeg ble stående og se etter de til de hadde forlat butikken og stengte dørene. Endret 3. januar 2012 av Ilcapo93 40 Lenke til kommentar
Populært innlegg Br0dskive Skrevet 3. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2012 Typisk det der.. Jeg og noen kompiser lurte en "kompis for noen år siden med noe lignende. Han var så veldig på det å "drikke seg dritings" og hadde en tendens til å overdrive litt. Vi drakk julebrus og spurte om han ikke ville ha et glass. Vi hadde blanda det ut med et eller annet som jeg ikke husker, men slikt at det ikke skulle smake som kun julebrus. Han gikk rett på og begynte etterhvert å sjangle og snøvle.. Ganske morsomt når vi fortalte at det ikke var alkohol i brusen. Han ble super flau og påsto at "noe måtte det ha vært"... Placebo 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Laughing Madcap Skrevet 3. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) I køen på en dagligvarebutikk sto jeg bak en mann og hans sønn på ca 5år. Når vi nærmer oss kassa ser ungen på alle varene som ligger vedsiden av. Tyggis, godteri o.l, men det står også en liten tube som heter "bakis", bakis betyr bakfull på svensk og disse tablettene i denne skal kurere dette. Ungen spørr sin far hva det er, og peker på de. Faren svarer fint: Det er noe man tar når man har drukket litt for mye vin. Ungen tenker seg litt om, før han så svarer: Skal du ikke ha de? Faren rødmer litt og ser seg rundt før han svarer: "hehe nei, de trenger jeg ikke". Da svarer sønnen, med en sympatisk og bekymret stemme: Men hva med Mamma da? Endret 3. januar 2012 av Sebbe 36 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå