Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke være så slem å si det til han, så jeg bare sa at, beklager men jeg tror ikke du kan norsk godt nok til å forstå hva jeg sier, så du får bare stole på meg at jeg har rett. Til slutt gikk han.

 

Den var stygg da, ikke rart han gikk ut.

 

Synes ikke den var stygg, bare fakta. Skjønner man ikke norsk, så skjønner man ikke norsk...

Lenke til kommentar
Nå er det noen butikker som er så smarte at de legger posene foran kassa sånn at kunden selv bare kan ta de posene han trenger. Dette systemet med poser bak kassa er jo helt på trynet. Og å ta med poser hjemmefra er rimelig harry spør du meg, men det er nå så.

 

Det sies at disse butikkene legger avgiften i varene, på en side mener jeg alle burdte gjøre det, men da tror jeg det medfører overdrevet posebruk. Når det gjelder å bare gi ut poser så blir det en for stor tapsvare for butikkene. Søsteren min jobbet i en Remabutikk og hun hadde fått beskjed om de ga bort alle posene gratis så kostet det mellom 300.000-500.000 i året.

Lenke til kommentar

Jobber selv i post i butikk (hvor jeg også betjener tipping) og der vanker det mye rart.

 

Den episoden jeg husker best skjedde faktisk med en kamerat av meg. En beruset kunde i posten mente han ikke hadde fått nok vekslepenger (noe som ikke stemte) og truet derfor med å "koke og spise" kompisen min! Samme kunden klaget også, ved en annen anledning, på vekslepengene i kassen og kastet derfor myntene på den stakkars ekspeditøren, en etter en, mens han kjeftet.

 

Selv har jeg ikke opplevd at kunder har kastet annet på meg enn to pakker røyk og et tippekort :D

Endret av Bakke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selv har jeg ikke opplevd at kunder har kastet annet på meg enn to pakker røyk og et tippekort :D

Har enda ikke opplevd å få ting kastet på meg. Hehe. Hadde det skjedd, hadde jeg tatt de samme tingene og kastet tilbake på kunden :)

 

Kom en kunde innom jobb i dag. Han hadde nå med seg et svært objektiv som han ville bytte fordi det var for stort og tungt, og hevdet at "han andre" hadde sagt at det var greit. Det kom etterhvert frem at han andre ikke hadde sagt det var greit, og at objektivet var kjøpt for et år siden. Det var ikke bare-bare å forklare han at ting ikke fungerte på den måten (forhåpentligvis for hans skyld pga språkproblemer), men han måtte bare ta med seg objektivet igjen og gå.

 

Greit om folk forsøker ting et par dager og ikke er fornøyd og vil bytte, men når de bruker ett år på å finne det ut?

Lenke til kommentar
Selv har jeg ikke opplevd at kunder har kastet annet på meg enn to pakker røyk og et tippekort

 

Man sku egentligen skut av de skall'n

For å si det som sant var, så begynte jeg å le. Heldigvis trakk de andre kundene også på smilebåndet og flirte litt da han trampet ut av butikken. "Jaja, sånn går nu dagan", sa jeg og fortsatte jobben :)

Lenke til kommentar

Kom nettopp på en episode fra en tidligere arbeidsplass. Jobbet en stund deltid som vekter, ved siden av skole. Ble da leid inn av et nav-kontor. Skulle sitte i den infokassen dem har der. Det vanker mye rare folk på navkontorene, og alle vet at servicen der er så som så, så det er ofte lang kø og mye frustrasjon blant kundene der.

 

En gang kom det en utlending bort til meg og kjeftet og skrek. Anklaget meg for å være rasist, og skjelte meg skikkelig ut. Jeg holdt meg så rolig som jeg kunne, og sa at jeg langt i fra er noe rasist, spurte hvorfor han var sur på meg.

 

"Er ikke du security? Hvorfor åpner du ikke døren for meg når jeg kommer? Jævla rasist!"

 

Det var en vanlig butikkdør, en slik med bevegelsesensor. Det ville han ikke forstå. Jævla dust. Noen ganger hender det du må gå litt frem og tilbake før sensoren ser deg, spesielt hvis du er lav, eller kommer rett bak en annen person.

 

 

Var forresten mange hyggelige folk også der. Husker spesielt en litt halvskummel kar som kom bort og jabbet med meg. Var dritlang kø som vanlig, han venta sikkert i en time hvis ikke mer. Likevel klagde han ikke. "Jeg slapp nettopp ut, så jeg har god tid jeg." sa han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...