Stoddart Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 * Poser ligger rett foran deg i første enden av kassa, ta det FØR du betaler og skal pakke, jeg har ingen poser der jeg sitter, så det er ingen vits å vente på meg. I dag var jeg på den første butikken jeg har vært på, på godt over ett halvt år hvor jeg måtte ta poser selv... Det er ikke så vanlig tydeligvis! 6 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 * Pantelapper og røyk/snuslapper må ikke legges på båndet, da det kan kjøres under og bort. Eller mynter! * Poser ligger rett foran deg i første enden av kassa, ta det FØR du betaler og skal pakke, jeg har ingen poser der jeg sitter, så det er ingen vits å vente på meg. Dette varierer fra butikk til butikk, så akkurat den praksisen gjelder ikke overalt. Er de sjeldent i butikken, kan du da ikke forvente at de automatisk skal være klar over det. * Sjekk helst at varen du tar med deg fra hylla har en strekkode som er intakt, det gjelder oftest klær og interiørartikler, det går tregere for DEG hvis den ikke har det siden jeg må finne ut av det eller hente en annen, jeg har min arbeidstid uansett. Det er vel ikke kundens ansvar? * Dette gjelder også brød, hvis du skjærer det opp, legg papirposen ytterst, plastikk innerst. n00b. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 29. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Kunde i forgårs: mann kommer inn med kone og datter på slep. Han klager på at mobiltelefonen han kjøpte til datteren til jul ikke tar lading. Jeg leter frem kjøpsbilag, begynenr å skrive feilbeskrivelse, og halvveis inn i prosessen kobler jeg til en micro-USB-kabel som står koblet i maskinen jeg står ved fra før. Kunde: "Vent, det der er ikke samme type lader" Meg: "Ikke?" K: (fisker frem en lader) "Her er den som fulgte med" Laderen har en merkelig plugg som er smalere og tykkere enn micro-USB. Den passer ikke inn i telefonen. M: "Kjøpte du utstillingsmodellen?" K: "Nei" M: "Neivel, for denne laderen hører til et kamera og passer ikke inn i telefonen" Laderen er tydelig merket "Nikon". K: "Ååååååh... Det er sikkert laderen til Camilla sitt kamera da" Fyren ble ikke synlig flau engang. Jeg hadde dødd. Endret 29. desember 2011 av srbz 29 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Ellers er livet kjekt på coop obs? ^^ Det er det absolutt, må bare bli vant til at folk ikke tenker over helt logiske, praktiske ting. I dag var jeg på den første butikken jeg har vært på, på godt over ett halvt år hvor jeg måtte ta poser selv... Det er ikke så vanlig tydeligvis! Merkelig, jeg synes det er vanlig i de aller fleste butikker jeg bruker. * Poser ligger rett foran deg i første enden av kassa, ta det FØR du betaler og skal pakke, jeg har ingen poser der jeg sitter, så det er ingen vits å vente på meg.Dette varierer fra butikk til butikk, så akkurat den praksisen gjelder ikke overalt. Er de sjeldent i butikken, kan du da ikke forvente at de automatisk skal være klar over det. Joda, skal klare å leve med det. * Sjekk helst at varen du tar med deg fra hylla har en strekkode som er intakt, det gjelder oftest klær og interiørartikler, det går tregere for DEG hvis den ikke har det siden jeg må finne ut av det eller hente en annen, jeg har min arbeidstid uansett.Det er vel ikke kundens ansvar? Jeg skrev da helst. Og nei, det er ikke kundens ansvar, men det skader jo ikke om de hjelper seg selv litt. * Dette gjelder også brød, hvis du skjærer det opp, legg papirposen ytterst, plastikk innerst. n00b. Nåh, noen ganger ER det umulig. Men betale for det gjør de uansett til slutt. Alle punktene mine er ikke akkurat store problemer, heller observasjoner som er som nevnt frustrerende. 2 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Spiller vel ingen rolle om de legger plastikkposen utenpå brødposen, scanneren klarer jo å lese strekkoden gjennom plastikkposen uansett i og med at den er gjennomsiktig 1 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Spiller vel ingen rolle om de legger plastikkposen utenpå brødposen, scanneren klarer jo å lese strekkoden gjennom plastikkposen uansett i og med at den er gjennomsiktig Ikke hvis strekkoden er delvis brettet sammen (skjer kanskje 50 % av gangene når folk legger brødposen innerst). Det er mye vanskeligere å få tak i hjørnet på brødposen for å strekke den ut også når det er en plastikkpose ytterst som ofte er teipet igjen. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Muffinss Skrevet 30. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. desember 2011 KPJD-tråden introduserer *trommevirvel* Er strekkoden på brødposer lett tilgjengelig gjennom plastikk-brødposer diskusjonen. Who will win? The strekkods or the moderators? 29 Lenke til kommentar
Payung Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Fasiten på dette er følgende: Skjær opp brødet, ta på plastposten, teip igjen, ta på brødposen (evnt ha den løs og be kasserer kaste den etter å ha slått den igjennom). Enklere for deg, enklere for meg. Pluss at brødet er bedre med plastpose alene. 2 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 KPJD-tråden introduserer *trommevirvel* Er strekkoden på brødposer lett tilgjengelig gjennom plastikk-brødposer diskusjonen. Who will win? The strekkods or the moderators? Moderatormelding One guess... And ONE guess only! 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 jeg har slettet en post med OT. reaksjoner på dette tas som vanlig på PM. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 30. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. desember 2011 Kunden: "Jeg heter Anders Larsen" (fake navn, obv) Meg: "Hvordan staver du Larsen?" Kunden: "Anders" Meg: What is this I don't even 12 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Hvorfor er dette nødvendigvis fake navn, og kan han ikke bare ha hørt feil? 2 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Navnet er sikkert fake for å holde kunden anonym i denne tråden. 4 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Skrujernet har rett, navnet er anonymisert av hensyn til privatlivets fred og whatnot. Joda, han hørte sikkert feil, bare litt pussig at han svarte med fornavnet når jeg spurte hvordan han stavet etternavnet. Ikke noe men litt 3 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Såklart, så dum jeg er! 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg ilpostino Skrevet 30. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. desember 2011 det er et kinesisk ordtak som sier noe slik: Still et spørsmål og vær dum i fem minutter. Ikke still et spørsmål og vær dum i en livstid. 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hotel Papa Skrevet 30. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. desember 2011 Hadde en fin levering for et par dager siden. Kunde bestiller mat 22:55, vi stenger (23:00). Jeg var i full gang med mine stengerutiner så jeg ber kjøkkenet om å vente med å lage maten, slik at jeg får gjort rutinene mine ferdig og i tilfelle det skulle komme flere kjøringer. Kommer fram rundt 23:45, altså 10min-ish igjen før kunden skal få halv pris. Kunden hadde oppgitt at jeg skulle ringe da jeg var framme, det gjorde jeg, men guess what? Telefonsvarer...... På lappen er adressen oppgitt som Bakvendtland 8, men det er flere hus med adresse Bakvendtland 8 (a, b og c). Ikke nok med det, så er det flere personer som bor per a, b og c, og det står ingen navn eller noe som helst på ringeklokken. Som oftest er det A hvis det ikke står noe etter husnummeret, men i mine tidligere dager som pizzabud, så har jeg erfart at det ikke er spesielt morsomt å gjette på om det er riktig hus klokken halv tolv på en Tirsdags kveld (type person kommer ut i morgenkåpe med tidenes sovetryne, halvveis redd for at det har skjedd noe alvorlig, bli dritsur fordi h*n ble vekket siden jeg hadde tatt feil ringeklokke) Så jeg ringer inn til sentralen, ser om de kan fiske fram ordrehistorikk på både nummer og adresse, men det resultatet gav ingen mening og vi kommer fram til at jeg bare skal prøve å ringe på.. Jeg går opp til A, hvor jeg plutselig hører en fyr plystre fra B. Phew, der slapp jeg å drite meg ut enda en gang. Viste seg at kunden var dritsur fordi vi hadde brukt så lang tid, han mente at når man bestilte så tett på stengetid, så ville man få maten mye fortere Da jeg konfronterer han med at jeg kom til telefonsvarer og at han kunne oppgitt en nøyaktig adresse, så klikker han enda mer og sier at det ikke er hans problem - Haha hva faen? Det er liksom vi som skal ha en gigantisk database over samtlige innbyggere i området vi leverer til? Give me a break... Så jeg ber han pent om å betale full pris og grinete som han er så gir han meg den vanlige "Hva-er-navnet-ditt-jeg-skal-klage-til-sjefen-som-gir-deg-sparken" leksa. Da er det så deilig å ta på "Du ble eid" smilet, ønske han en riktig god natt og god jul.. Hadde han klart å ta telefonen, skrive riktig adresse eller få opp et navneskilt ved ringeklokken, så hadde det ikke vært et problem. Men igjen, folk som vil krangle over 150kr har vel ikke råd til et navneskilt til 50kr... 30 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Pluss at brødet er bedre med plastpose alene. Papiret gjør at brødet holder bedre på fuktigheten. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Pluss at brødet er bedre med plastpose alene. Papiret gjør at brødet holder bedre på fuktigheten. Tvert i mot, papir trekker fuktigheten ut av brødet. 7 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Tvert i mot, papir trekker fuktigheten ut av brødet. Har erfart at brød med kun plast holder dårligere enn brød med papir, så plast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå