Lumpness Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hva er vitsen med flere ansatte i en matbutikk når bare 1 kasse er åpen på 20 kunder i kø ? Står å gjør seg til og later som køen ikke eksisterer mange , får lyst til å rope : se til å logg deg inn på den jævla kassa og slå inn varene mine istedet for å stå der Makan til udugelige folk , dette er sånn typisk greie som går igjen i de fleste matbutikker.6 ansatte samtidlig på jobb, 1 i kassa og 20 kunder i kø. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Christoffero89 Skrevet 23. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2011 Det er mer å gjøre i butikken en kun slå varer... Hvis ingen fyller på hullene har du nemlig ikke varer å kjøpe 12 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Det er mer å gjøre i butikken en kun slå varer... Hvis ingen fyller på hullene har du nemlig ikke varer å kjøpe Sant... MEN når de står minst to stykk sammen(som også er gamle nok til å sitte i kassen) og diskuterer været eller andre uvesentlige ting når det står 20 stykk kunder i kø eller flere skal til å juleshoppe i siste liten... så er det irriterende :| 4 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hvorfor er det (nesten) alltid sånn at store butikker med shitloads av kasser ALLTID har lengre kø enn mindre butikker med 2 kasser? Jeg tror ikke jeg har opplevd å handle på Obs, Smart Club eller Ultra uten å stå i kø. 1 Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Da var årets travleste dag over. Jobb i morgen og så litt julefri. Ha en god jul alle sammen! 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 23. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Dette var desidert ikke årets travleste dag for min del, ihvertfall ikke hvis man sammenligner med dagene som har gått tidligere i uken. Virker som folk flest begynner å bli ferdig med julehandelen, de siste timene var det nesten ikke kunder innom lageret. Dermed har vi fått tid til å rydde endel, og lageret har ikke sett like sleiket ut på månedsvis som det det gjør nå. Dette til tross for at vi er smekkfull med varer til romjulssalget. Dog, 25 minutter før vi stenger kommer en kunde som jeg utleverte oppvaskmaskin til tidligere på dagen. Maskinen har en stygg bulk, riktignok på baksiden der ingen noensinne vil legge merke til den, men like fullt er det kjipt å få en helt ny oppvaskmaskin som er skadet. Jeg tok maskinen i retur, men det var den siste vi hadde igjen av den aktuelle modellen. Butikken på andre siden av byen hadde et par tilgjengelige, men jeg tviler på at han ville rukket dit i kveld for å hente med seg en ny. Han fikk isteden en litt bedre modell til samme pris, og hele ombyttet ble foretatt på ~10 minutter. Kunde ble kjempefornøyd, nå får han også tatt oppvasken etter julemiddagen. Stemning. Endret 23. desember 2011 av srbz 14 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Ekstremt mye å gjøre i dag, men utrolig mye tålmodige kunder. Høfligheten og humøret var det heller ingenting å si på. Heller ikke på oss ansatte selv om det har vært ekstremt mye å gjøre de siste 2 ukene. God jul! Lenke til kommentar
Korka Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Greit med hyggelige kunder som ønsker deg god jul og en fin dag videre når man er sykt stressa, og køa er milevis! 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jobber i dag på julaften. Spent på antall kunder da sentret har hatt ekstem vekst siste året. Skal stå i dress på jobben, er kun nul en gang i året:) Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Er ikke ofte det er nul nei Handla inn resten av gavene nå jeg. Dvs 80% av dem. Ganske få der, de to på Gamestop var også veldig hyggelige i dag. Til og med sjefen som kom etterhvert var blid i dag. Noe man ikke ser hver gang man er der. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg marfo83 Skrevet 24. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg må ha god butikk-karma. Var innom en KIWI-butikk før jobb i går, for å handle med noe drikke og sjokolade for å ha med på jobben. Havner i kassekø bak to stykker som kunne værte mor/datter, men der datteren var minst 40-45 år gammel. Moren handler først, og datteren hjelper henne, bl.a. med betalingen. Dette tar selvsagt litt tid, og hun har enda ikke begynt å legge på sine egne varer, mens hun betaler for moren, som forøvrig skal ha ut 1000 kroner ved siden av. Jeg står og tenker for meg selv, at hun kunne selvsagt ha begynt å legge på sine egne varer litt før, men lot meg ikke irritere, og forstoid at hun også måtte hjelpe sin gamle mor - jeg hadde det uansett ikke kjempetravelt. Så, i det moren er ferdig, snur hun seg, og sier: "Du kan godt gå før meg, du" 13 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 HATER folk som ikke legger opp varer på båndet. Nå var dette rikitig nok dama bak meg i køen, men like frustrende unasett. Saken her var at jeg skulle bare ha 1-2 ting, la dette på båndet når kassapersonen hadde slått inn nok varer til kunden foran. Legger så en skillepinne foran OG bak mine få ting. Dama bak meg legger ikke på sine ting før kassapersonen holder på å slå inn mine varer. HVA feielr det folk, her legger jeg opp til at julehandelen skal gå greit for alle, MEN neida noen må jo ødlegge. 4 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Ja, det var rimelig lumpent! 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Greit med hyggelige kunder som ønsker deg god jul og en fin dag videre når man er sykt stressa, og køa er milevis! Dette gjør jeg konsekvent! 1 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er mer å gjøre i butikken en kun slå varer... Hvis ingen fyller på hullene har du nemlig ikke varer å kjøpe Du går rett i forsvarsposisjon uten å gidde å lese ferdig det jeg skriver ; Snakker ikke om de stakkars sjelene som står og fyller på hyllene osv med varer , jeg snakker om ansatte som står og henger rundt kassaområdet med hendene i lomma eller står og ser tomt ut i lufta for å slippe å ta unna kø -------------------------- Angående varer på båndet og skillepinne : Bruker alltid å legge på en til meg selv pluss en bak mine varer slik at nestemann også kan komme i gang med å legge opp varer , det som som oftest skjer er at folk blir sjokkert og skjønner ikke hva jeg vil fram til. Elsker folk som skal vente til hele samlebåndet er tomt for varer , før de drister seg til å legge på sine egne. Det burde vært obligatorisk med et kassakø kurs fra man er 10 år gammel. God Jul Lenke til kommentar
Populært innlegg Mysterious Skrevet 28. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. desember 2011 Skjedde en litt artig episode i dag, jeg var inne hos coop for å pante flasker. 45.50 skulle jeg ha tilbake for panten. Men jeg fikk tilbake 425kr, men så godhjertet jeg er, klarte jeg ikke å ta pengene. Men som takk for ærligheten fikk jeg bare 45 kr tilbake, håper på mye lykke i tiden framover. 25 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Trøndere som flytter sørover må ha enorm hjemlengsel. Så fort jeg får en kunde på tråden som er utflytta trønder (gjelder spesielt litt eldre menn), så avsluttes samtalen alltid med litt pjatt om været, og nå på året om skiføret, og generelt ellers hvor mye bedre Trøndelag er enn Østlandet. Koselig. 4 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Etter å ha jobbet i kasse ei ganske kort stund er det noen ting jeg har latt meg frustrere litt over. Samtlige punkter er kanskje nevnt før, men jeg føler for en liten instruksjon for kunder i en vanlig daglivarebutikk: * Pantelapper og røyk/snuslapper må ikke legges på båndet, da det kan kjøres under og bort. * Poser ligger rett foran deg i første enden av kassa, ta det FØR du betaler og skal pakke, jeg har ingen poser der jeg sitter, så det er ingen vits å vente på meg. * Legg for all del skillepinner foran og bak dine varer. * Mynter skal i den svære "skåla" til mynautomaten rett foran deg. * Jeg kan ikke for det hvis du har en seddel fra helvete som kassa mi for alt i verden ikke vil spise, du må bare pent vente mens jeg prøver mitt beste, eventuelt må springe bort å veksle til noe bedre. * Sjekk helst at varen du tar med deg fra hylla har en strekkode som er intakt, det gjelder oftest klær og interiørartikler, det går tregere for DEG hvis den ikke har det siden jeg må finne ut av det eller hente en annen, jeg har min arbeidstid uansett. * Blomster du vil kjøpe må faktisk også scannes i kassa, for at det skal gå fortest for deg så bør du ikke pakke inn blomsten i masse plastikk som skjuler strekkoden. * Dette gjelder også brød, hvis du skjærer det opp, legg papirposen ytterst, plastikk innerst. * Handlekurvene stables i de andre, hvis det ikke er noen der så skal den stå i det "hullet" mellom kassa og brusskapet, ikke strødd rundt om kring. * Ellers må du gjerne smile, hilse og være blid, for jeg er det uansett om du ikke gjør noe av det nevnt over. Ha en fin dag. 6 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Ellers er livet kjekt på coop obs? ^^ 7 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Ellers er livet kjekt på coop obs? ^^ Jeg tenkte akkurat det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå