Flodec Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Var litt spesielt å stå bak en i polkø som skulle ha 48 gavekort. Det tok litt tid å skrive ut, signere og stemple alle 48 gavekortene. Dessuten gikk det ikke an å slå inn 48 x 220kr heller, så kassadama var nødt til å slå inn koden 48 ganger, og selvsagt klarte ho å komme ut av tellingen. Etter at ho kom ut av tellingen 3 ganger måtte kunden informere ho om at ho bare kunne gjenta innslagene helt til ho kom til samlet sum 10560,-. Jeg sto for det meste å smilte utav hele situasjonen, men dama bak meg hadde ikke den samme talmodigheten. Ho klaget over at det tok så lang tid, og at det var merkelig at ingen kunne komme å hjelpe til med å signere gavekortene. Ho kritiserte også kunden som kom med en slik ordre midt i beste handletid når køene på samtlige kasser var like lange som halve butikken. 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Sent ute med bedriftsjulegavene. 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Har jobbet i ca. 3 uker på Obs nå og aner ikke hvor ting er plassert da jeg for det meste jobber kun i kassa. Så må jeg ut i butikken, som jo er svær, og sette tilbake ei ribbe som en kunde ikke skulle ha. Etter å ha brukt fem minutter selv på å plassere den tilbake kommer det en kunde og huker tak i meg og sier helt alvorlig: "du som er lommekjent her, hvor finner jeg pølsebrød?" Måtte jobbe hardt for ikke å kollapse i latter. Endret 21. desember 2011 av Hyperio 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 22. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2011 #resten av historien bryter med enkelte av forumets retningslinjer, og er derfor blitt slettet av moderator# Aww eg ville lese resten! 10 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Du gikk ikke glipp av noe!!! #MyEyes 6 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Det var mildt sagt... horribelt, ja. Jeg leste den "heldigvis" før moderator tok tak i den, og har en trang til å vaske hjernen min med såpe og stålull. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg jamelia Skrevet 22. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke jobber i butikk nå denne siste uka før jul. Var så vindt innom Platekompaniet i Trondheim i går, og kunne observere opptil flere kunder som hadde bestemt seg for å ha en dårlig dag og å overføre dette til flest mulig. All ære til hun som gikk rundt og satte på plass film og måten hun taklet skyllebøtta fra en slik kunde! Kunden hadde misforstått oppsettet på butikken (tilbudsvarer nede, vanlige oppe) og en eller annen film hun skulle ha var ikke på tilbud lenger, eller noe i den duren. Jeg hadde lyst til å fike til henne, men den ansatte tok det hele med knusende ro, forklarte systemet og la seg akkurat så flat at kunden ga seg og hun selv kunne jobbe videre. Og så har du alle disse som allikevel klarer å yte god service, selv med kø ut døra! Jeg blir like imponert hver gang! Det å føle seg sett, hørt og forstått midt i julerushet er fantastisk! Keep up the good work, folkens! 15 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 PK i Trondheim har jo en plassering som gjør at det alltid vil være ekstremt mye folk der, uansett. Har mang en gang tilbrakt ventetid på buss med å bla i hyllene der fremfor å stå ute. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg henrikwl Skrevet 22. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Nå jobber jeg ikke lenger med kunder, men jeg var pizzasjåfør i min glade ungdom. Det var mye rare folk rundt forbi, men en av dem jeg husker best er den joviale karen som ble så fornøyd når jeg kom med pizzaen hans at han inviterte meg inn på "en schnaps på hjemmebrent og Nyco". Jeg takket høflig nei, hvorpå fyren konstaterte at "nei, du har nok rett, det er best å la være". Endret 22. desember 2011 av henrikwl 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 22. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2011 Var ute og dullet på et handlesenter i dag, og pga god tid sørget eg for en parkeringsbillett med ekstra lang tid på. Etter å ha handlet det som handles måtte, gikk vi tilbake i bilen med ca halvannen time igjen på billetten. Ergerlig, tenkte eg. Kikket meg kjapt rundt og la merke til en bil som akkurat parkerte. Tok billetten, løp bort, ble møtt av et blikk som var veldig skeptisk til hva eg ville. Eg gav henne billetten og sa den var gyldig i minst en time til, og ønsket henne god jul. Med det var juleforberedelsene mine ferdige. Alt som gjenstår nå er å slite ut sofaen i en dags tid og deretter pakke i bilen og kjøre opp på fjellet til halvannen meter med snø og velpreparerte løyper. God jul alle sammen! 37 Lenke til kommentar
master air Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Lenge siden jeg har skrevet noe her, da jeg ikke jobber om dagen. Men må nesten fortelle det her; jeg var på Meny og handlet i går, oppførte meg som en eksemplarisk kunde (sa hei, småpratet litt med hun i kassen da det var rolig, og sa ha det bra da jeg gikk). Fornøyd med dagens fangst av matvarer satt jeg meg i bilen og i det jeg er på vei ut av plassen jeg står parkert i går brannalarmen. Oi, tenkte jeg, jaja, jeg er på vei ut, går like fort å kjøre ut som å gå så jeg tar bilen. Til min store forskrekkelse ser jeg intet mindre enn tre biler som begynner å parkere selv om brannalarmen går, og det er flere på vei inn i parkeringshuset. Dette på tross av at man hørte brannalarmen enda bedre ved innkjørselen enn inne i parkeringshuset.. Hva er det folk tenker på, greit at man for et litt ambivalent forhold etter mang en øvelse på skole og arbeidsplass, men å begynne å parkere (i verdens verste parkeringshus) det er for meg helt uforståelig... 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 De var vel sent ute med å handle julematen og kjerringa sto hjemme og ventet. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Var ein kunde innom i dag og spurte om han kunne få ein dobbel cappuccino, men om eg kunne helle mjølka/skummet under cremaen i staden for oppå, og om eg kunne ha i litt mindre mjølk. Så sa eg "Men ... det er strengt tatt ein cortado?", korpå han spytta ut "DET SEIER DE ALLTID!". Ja... rart det der. Det er ei cortado i dag og... o_o Edit: Det mest imponerande var jo at han visste kva crema var, og korleis vi lager dei. Endret 22. desember 2011 av Eplefe 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 23. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2011 Historier om kolegaer funker sikkert også her, har startet i ny jobb og får opplæring samtidig med andre. Da vi skulle logge på fikk jeg ett -moment. Vi hadde fått brukernavn og passord, jeg logget på som man skal men merket at kolega`n min hadde problemer. For det første, så navigerte han musa som om den skulle vært lagd av glass, for det andre trykte han på enter når musepekeren var der den skulle skulle, altså på "passord". Han skrev inn passordet, fortsatt med feil brukernavn og lurte på hvorfor han fortsatt fikk feil. Jeg tipser han om å trykke på "bytt bruker", joda, han trykker der, velger det gamle brukernavnet og prøver igjen, han får fortsatt feil passord og har fortsatt feil brukernavn. Jeg kommenterte at han ikke har byttet brukernavn, men får til svar at det sikkert går greit. Jeg guider han gjennom hele påloggingen etter det, greit nok om det hadde vært en bruker, men dette var en kolega som skal jobbe med IT... 24 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Vist en ikke kan logge på en vanlig datamaskin og i tillegg ikke forstår at brukernavn/passord kombinasjonen også skal være riktig så har en et problem på IT Det er sånn elever på barneskolen sliter med(og lærere ) Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg guider han gjennom hele påloggingen etter det, greit nok om det hadde vært en bruker, men dette var en kolega som skal jobbe med IT... Auch! Du har min sympati, i hvert fall. Inkompetente brukere/kunder er nå én ting, men inkompetente kolleger må være et mareritt. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Payung Skrevet 23. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2011 Gjorde comeback på Kiwien i går siden noen var blitt sykemeldt og jeg trenger pengene. Hadde altså min første vakt på nesten et år i går. Etter en halv time på jobb kommer julegaven tidlig, en kunde klarer å knuse en 6-pack med Ringnes og jeg får æren av å rydde opp. God start på dagen! Sånn ca klokken 22 i går kveld kommer en gammel kjenning til syne i kassen. Han er narkis, men oppfører seg alltid på en bra måte. Han kom i kassen i går med en 4-pack Cola, og kjæresten sod på utsiden av døren og begynner å rope inn til han: Han: "og så kan du ta med en Rød 3 og Rizzla" Kjerringa roper inn i butikken: "Nei, Tommy du skal ikke ha røyk i dag!" Han: "ja, bare glem den røyken du" Jeg: "pose?" Han: "ja" Kjerringa roper igjen: "Nei vi skal ikke ha pose" Han: "da glemmer vi den posen også" Så visker han lavt: "men hiv med en pakke Paracet, jeg får vondt i huet av det kvinnfolket der" Stakkars mann. 56 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Gjorde comeback på Kiwien i går siden noen var blitt sykemeldt og jeg trenger pengene. Hadde altså min første vakt på nesten et år i går. Etter en halv time på jobb kommer julegaven tidlig, en kunde klarer å knuse en 6-pack med Ringnes og jeg får æren av å rydde opp. God start på dagen! Sånn ca klokken 22 i går kveld kommer en gammel kjenning til syne i kassen. Han er narkis, men oppfører seg alltid på en bra måte. Han kom i kassen i går med en 4-pack Cola, og kjæresten sod på utsiden av døren og begynner å rope inn til han: Han: "og så kan du ta med en Rød 3 og Rizzla" Kjerringa roper inn i butikken: "Nei, Tommy du skal ikke ha røyk i dag!" Han: "ja, bare glem den røyken du" Jeg: "pose?" Han: "ja" Kjerringa roper igjen: "Nei vi skal ikke ha pose" Han: "da glemmer vi den posen også" Så visker han lavt: "men hiv med en pakke Paracet, jeg får vondt i huet av det kvinnfolket der" Stakkars mann. De skulle teknisk sett ikke vært sammen, eller? Lenke til kommentar
Payung Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Begger er narkiser som henger sammen, men hvorvidt de er kjærester eller ei vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå