Populært innlegg Mixy Skrevet 19. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2011 Det er veldig få matbutikker i Norge som tar Visa. Så denne er jeg egentlig ikke så overrasket over... 2011 ringte, sa du burde oppdatere informasjonen din 19 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg vet ikke om det gjør noen forskjell, men jeg mente Visa Classic. Jeg har aldri opplevd at noen forretninger i Norge ikke godtar kortet mitt. Jeg viste fram kortet til kassedama i Tyskland, så hun avviste meg ikke i den tro at jeg hadde noe annet enn Visa Classic. Jeg opplevde også flere steder at de ikke tok kort. De gjorde det for eksempel ikke i en stor godteributikk i Hamburg. De stedene hvor de godtok kortet mitt, hadde de ingen terminal som står klar slik som her i Norge. De gikk helst inn på et annet rom og hentet en kortterminal som de måtte slå på og styre med før jeg kunne betale. Den ble med andre ord ikke brukt ofte. Jeg visste ikke at Tyskland var så forskjellig fra Norge på det området. De tar kort i Tyskland, men som i Danmark har de et helt eget system istedenfor det internasjonale VISA-systemet. De bruker annen teknologi som ikke er kompatibel med VISA. Det er veldig få matbutikker i Norge som tar Visa. Så denne er jeg egentlig ikke så overrasket over... Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg skjønner tankegangen, men her i Norge er det ikke lov å si at noe er gratis ved mindre man kan få det helt gratis uten å betale noe som helst. En forretning kan for eksempel ikke reklamere med at kunden får en bolle gratis hvis han må kjøpe et eple først. Merkelig at vi fikk 3 kort i posten der det sto i stor skrift velg en gave gratis, og da inkluderte et eller annet som måtte betales for. Husker ikke eksakt hva det var, men kan ha vært amonement av noe slag. Det var i så fall et brudd på markedsføringsloven. Det er jo ikke gratis hvis du må bruke penger på en eller annen måte for å få produktet. Hvis vi tar bolle-eple-eksempelet igjen, så kan jo hvem som helst ordlegge seg slik at man betaler for et eple og får en bolle gratis fordi det høres ut som et bedre tilbud. Men i virkeligheten betaler man for både et eple og en bolle, selv om det ikke høres like bra ut. Begge tilfellene har samme pris. Ingen av dem fører med seg noe gratis. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) De tar kort i Tyskland, men som i Danmark har de et helt eget system istedenfor det internasjonale VISA-systemet. De bruker annen teknologi som ikke er kompatibel med VISA. [...] Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det. Akkurat som Danmark og Tyskland har også vi i Norge vårt eget system - det kalles bankaxept. Det er ikke lenge siden du kunne glemme å betale med noe annet i samtlige norske matutikkjeder bortsett fra Meny. At man tar kort betyr ikke at man tar Visa. Om de norske matkjedene har begynt å ta Visa nå vet jeg ikke, men de fleste har fortsett bare BankAxept-klistremerke. Endret 19. desember 2011 av NgZ 3 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Det er veldig få matbutikker i Norge som tar Visa. Så denne er jeg egentlig ikke så overrasket over... Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det. A-Jay sa ingenting om å ikke ta kort. VISA og BankAxept er to forskjellige ting. BankAxept går så å si alle plasser, VISA er det verre med. 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 De tar kort i Tyskland, men som i Danmark har de et helt eget system istedenfor det internasjonale VISA-systemet. De bruker annen teknologi som ikke er kompatibel med VISA. [...] Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det. Akkurat som Danmark og Tyskland har også vi i Norge vårt eget system - det kalles bankaxept. Det er ikke lenge siden du kunne glemme å betale med noe annet i samtlige norske matutikkjeder bortsett fra Meny. At man tar kort betyr ikke at man tar Visa. Om de norske matkjedene har begynt å ta Visa nå vet jeg ikke, men de fleste har fortsett bare BankAxept-klistremerke. Jeg brukte visa i oslo i to mnd. Ikke et eneste sted som ikke tok det. 1 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Jobber som telefonselger på kvelden for tiden og hadde en morsom samtale der jeg starter som vanlig og spør om jeg er kommet til den personen, men får vite at jeg har kommet til Fremmedlegionens interessesenter der fyren som svarer sier at jeg absolutt ikke må legge på. Deretter får jeg beskjed om at jeg er interessert i å verve meg å at jeg kommer til å få se deler av verden som Sør-Amerika og lignende. Endte med å avslutte samtalen da han fikk en annen person på tråden og fortsette sa at jeg ikke kunne legge på. Kinda made my day å bli forsøkt verva til legionen 2 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Kunde i dag (mandag i dag ja og 5 dager til jul) "Har dere søndagsåpent før jul?" Hun oppdaget ganske fort hva hun sa, og ble lettere flau. Sikkert litt stressa. Ellers var det store problemer med Chess ladekort i dag, så måtte ringe kundeservice for noen. Irriterende..... Endret 19. desember 2011 av Geggse Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Ja, skal du si da, men vi er dessverre tom for søndager før jul 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 19. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2011 Stakk innom en frisør i dag da jeg skal på intervju i morgen og ikke har klippet meg på nær 10mnd.. Nesten metalhead Jeg stakk først hue innom det vanlige stedet mitt men hun som jeg har brukt var ikke der og de hadde ikke mulighet ellers før etter nyttår. Så jeg gikk videre til neste salong nedi gata.. Jeg forventet ingen ting i denne tia på året, men joda sett deg ned og vent litt.. Etter ca 10min kom ei dame og ba meg sette meg i stolen.. Hun spurte hvor langt jeg ville ha, jeg sa ta ca halve lengden og beskrev resten, emn før jeg var ferdig så satte hu igjang.. Jeg reagerte på at hun ikke spurte mer og bare begynte å klippe random på toppen.. Etter ca 20minutter var hun ca 30% på vei. Normalt hadde hun jeg bruker å gå til vert ferdig på 20min. Men hu her bare fortsatte, pirket på småting og byttet på hva hun gjorde, hvor hun klippet og hva slags saks/kniv hun brukte kontinuerlig.. Etter nesten 50 minutter var hun ferdig med klippingen, jeg sa meg fornøyd (begynte å få dårlig tid) Jeg spurte om hun kunne style håret med litt voks. Da bleknet det i øynene hennes.. Hun hadde ikke peiling og måtte gå og spørre de to andre hva hun skulle bruke.. De fant en type og hun tok en miniert på fingeren og skulle til å ta det i håret mitt.. Problemet var bare at hun hadde ikke fønet ut hår fra klippen så hun ble instant gorilla på hendene. Etter hun forsto hun failet der og fikk prøvd igjen etter å ha fønet ut og tatt ny voks på, var hun klar. Hun tok at kappen, men presterte å tømme halvparten av håret i fanget mitt. Hun beklaget seg veldig men jeg sa det gikk bra og børstet bort håret. Jeg gikk bort til kassa, noe sliten og litt irritert fordi jeg til da hadde vert i salongen i over 1 time og 10 minutter + 10 min venting for en vanlig klipp, og jeg begynte å bli bra sen for å rekke en avtale jeg hadde. Jeg dro frem kortet, betalte og fikk kvittering.. På vei ut så jeg på kvitteringen der det stod: Lærling rabatt 10%. Jeg snudde øyeblikkelig og spurte hva det skulle bety. Jeg hadde ikke fått opplyst at det var lærling klipp, ingen hadde veiledet og fulgt med henne som de skal, det hadde tatt over 3 ganger så lang tid som vanlig og rabatten var bare på 10%, mens der jeg normalt klipper meg har 60% rabatt på lærling. De nektet for noe som helst de to som hadde stått og hengt i kassa hele tia, og hun som klippet meg hadde dratt så fort jeg gikk for å betale. De påstod til og med at 10% rabatten jeg hadde fått var slått inn feil og at jeg skulle betale tilbake de 10%. Jeg merker jeg klikka litt vinkel inni meg, og spurte om daglig leder. Joda hun satt på bakrommet og kom ut. Jeg konfronterte henne med problemet, men hun nekta like mye. Jeg var på rappen til å gå ut, da en eldre dame kommer inn, steller seg ved siden av meg og spør hva som skjer. Da ser jeg de 3 jentene blir hvite i ansiktet og begynner å rote på kassa. Jeg kunne ikke dy meg med å spørre damen som kom inn om hun hadde relasjoner til salongen. Joda hun var både eier og daglig leder. Ergo hun ene hadde utgitt seg for å være lederen til meg for å hente penger ut av lomma mi. Jeg forklarte situasjonen til den ekte lederen, hun kastet seg bak kassa, refunderte hele beløpet og ga meg 500kr i tilgodekort i salongen, beklaget oppførselen til de andre og ønsket meg god jul. Så fort jeg var utenfor døren klikka lederen og jeg hørte tydelig hun skreik "Det er siste dråpen jeg tåler med dere 3. Dra hjem, kom tilbake etter nyttår og forvent dere sterke konsekvenser. Jeg kunne bare smile fra øre til øre. Klippen ble gratis, jeg har 500kr tilgode, og sannsynligvis så er tre uærlige ansatte permittert eller oppsagt etter nyttår.. Totalt sett tok det 1 time og 45 minutter for en klipp som burde tatt maks 25min. Jeg fikk ringt opp personen jeg skulle møte, og fikk det utsatt litt så jeg rakk det. 99 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bullfroq Skrevet 19. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hadde en fin en hvor en eldre dame inn. Hun hadde skrevet litt mange sider på pc-en. (Som viste seg å være hele 8 sider....) Hun trengte en slik pinne så hun kunne flytte disse sidene fra en pc til en annen. Ok, jeg viser henne de minste vi har. en 4GB USB 2.0 minnepinne. "Denne tar altså 8 sider...?" "Ja," sier jeg "Og hundre flere..." Hun kikker mistenksomt på den, og løfter blikket frem og tilbake mellom 4GB-en og 8 GB-en. "Vet du, jeg tar den der 8 greia jeg, så er jeg sikker..." :!: Endret 19. desember 2011 av Bullfroq 38 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Kunde i dag (mandag i dag ja og 5 dager til jul) "Har dere søndagsåpent før jul?" Hun oppdaget ganske fort hva hun sa, og ble lettere flau. Sikkert litt stressa. Ellers var det store problemer med Chess ladekort i dag, så måtte ringe kundeservice for noen. Irriterende..... Sto du lenge i kø? Jeg åtta stå i 20 min i telefonkø på forhandlersupporten i dag:(. Kjipt i julerushet... Endret 19. desember 2011 av Christoffero89 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Kunde i dag (mandag i dag ja og 5 dager til jul) "Har dere søndagsåpent før jul?" Hun oppdaget ganske fort hva hun sa, og ble lettere flau. Sikkert litt stressa. Ellers var det store problemer med Chess ladekort i dag, så måtte ringe kundeservice for noen. Irriterende..... Sto du lenge i kø? Jeg åtta stå i 20 min i telefonkø på forhandlersupporten i dag:(. Kjipt i julerushet... Husker Netcom og Tele2 sin forhandlerservice var lynrask... Viasat, RiksTV, og chess snakker vi ikke om Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Ringte mye til netcom forhandler i dag. Gjenomsnitt telefonkø var 15 sekunder:). Herligt Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 All kundeservice hos mobiloperatører burde være gratis for kunder, og burde kunne ringes med 0kr på kortet. SÅ kunne man bare be dem fikse det selv. Salgsleddet for ladekort burde ikke være involvert i det hele tatt. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Å gud. Herlege rettferdighet. Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Var på Big Bite igår. Gikk bort til kassa, sa hei og at jeg skulle ha en 1/2 fot subs med ost, skinke og smør, fint brød, ingen grønnsaker og en 0,4 liters cola. Følte meg litt "flink kunde" Når jeg sier alt jeg skal ha pleier de å spørre om alt om igjen. A-Jay sa ingenting om å ikke ta kort. VISA og BankAxept er to forskjellige ting. BankAxept går så å si alle plasser, VISA er det verre med. Jeg kan ikke forstå hva eller hvem som ikke tar Visa. BankAxept må være noe den eldre garde holder på med, kan nesten ikke huske hvordan logoen ser ut engang. De eneste andre jeg ser er MasterCard (som ikke blir tatt overalt). Bullfroq: Haha, søtt. Endret 20. desember 2011 av Skoony Lenke til kommentar
Populært innlegg Daddlemannen Skrevet 20. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Da jeg var fjortis og gikk i psycho cowboybukser sagget til under rumpeballene, og så skikkelig tøff ut. Jeg hang jeg ofte på ei pizzasjappe, og kjente de som jobbet der godt. Dette var på en lokal plass, og de fleste visste hvem som var hvem, om ikke på navn, så i alle fall på ansikt. En kveld hadde de lite veksel, og hun som jobbet der ga meg en tusenlapp og spurte om jeg kunne gå ned på KIWI og veksle til noen mindre sedler + litt mynt for henne. Dette var like før KIWI skulle stenge, og det var en lørdag. Jeg gikk ned på KIWI og vekslet 1000 lappen, og gikk tilbake til Pizzasjappa. Da jeg overleverte pengene manglet det 200 kroner, og hun bak kassa reagerte selvfølgelig kraftig, mens jeg følte meg veldig skyldig. Jeg løp tilbake til KIWI og stillte meg trippende i køen, og da det ble min tur, forklarte jeg hva som hadde skjedd. Damen i kassen sa det ikke var riktig, og jeg ble mektig forbannet. Jeg pekte på de voksne folkene som sto bak meg i køen, og sa at sint og høylytt at: "Hvis én av de voksne her hadde fått for lite veksel, så hadde du latt tvilen komme dem tilgode. Det er fordi jeg er ung og går i disse klærne at du ikke tror meg!". Hun fikk sympati med dette, og tilkalte butikksjefen og eieren. Han var en eldre type i slutten av 50-årene som hadde vært kjøpemann hele livet sitt, og en av "rikingene" i lokalsamfunnet. Han sa at jeg måtte vente til de hadde talt opp kassene, for da ville det vise seg. Jeg var mildt sagt fly forbannet, og argumenterte hardt for å få pengene. Jeg gjentok det med klær og voksne folk, og at dette var veksel til pizzasjappa. Det var flere kunder som så opptrinnet, så han følte seg nok presset til å etterkomme kravet mitt. Til slutt tok han opp lommeboken sin, og sa: "Nå får du 200 kroner av meg privat, og hvis det viser seg at kassen er riktig i kveld, så vil jeg aldri se deg her igjen!, er det forstått?". Jeg roet meg ned, takket og godtok tilbudet, så gikk jeg fra butikken som stengte. Da jeg hadde kommet nesten helt frem til pizzasjappa, så jeg noe som lå på bakken - en 200-lapp. Jeg fikk mildt sagt sjokk, og følte meg som den største nissen i manns minne. Jeg ville jo selvfølgelig ikke bli utestengt fra butikken, faen så flaut. Hadde stått der på min høye hest og vært totalt radikal bajas og bedreviter, og driti ut butikksjefen foran kundene... Off... Det endte med at jeg leverte vekselen til pizzasjappa, og løp tilbake på KIWI. Da jeg kom frem var det mørkt, og jeg var svett og jævlig. Jeg visste at han bodde i et stort hus ca 1 km unna, så jeg la på sprang, i håp om at han var hjemme. Da jeg kom til huset, ringte jeg på, og sto som en idiot og ventet. Han åpnet, og jeg ristet på hodet og sa: "Jeg har noe å beklage. Jeg dreit meg ut i stad, jeg fant nemlig 200-lappen på vei tilbake til sjappa, her er den", og overrakte ham 200-lappen. Jeg forventet meg en repremande, men da jeg fattet selvtillit til å se ham i øynene, var alt jeg så det største KIWI-gliset du kan tenke deg. Handlet mye på KIWI etter det. Endret 20. desember 2011 av Daddlemannen 49 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Nytt oppslag i ordboka: SvennAndre - Service Perfekt eksempel på service, SvennAndre Godt å se at det ikke er totalt fraværende med service i dag, selv om det begynner å bli lenge mellom tilfellene av god service. Takk Gjorde mitt beste hver dag for at kundene gikk derfra fornøyd, selv de med urimelige krav. Vanskeligere gjort enn sagt. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg kan ikke forstå hva eller hvem som ikke tar Visa. BankAxept må være noe den eldre garde holder på med, kan nesten ikke huske hvordan logoen ser ut engang. De eneste andre jeg ser er MasterCard (som ikke blir tatt overalt). Alle norske butikker bruker bankaxept, og med mindre du bruker et kredittkort for å handle dagligvarer (noe som vil være ganske idiotisk mtp evt. høye gebyrer på bruk av slike) så bruker du antakeligvis bankaxept daglig. Om du ikke husker hvordan logoen ser ut foreslår jeg at du tar en titt på baksiden av Visa-kortet du har i samband med lønnskontoen/brukskontoen din. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå