Skrujernet Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (...) Det burde vært 18-årsgrense på treningssenteret. Jeg kan se at du blir irritert, men det blir for dumt at treningsentrene skal bli stengt for alle under 18. Jeg er selv 16, trener aktivt, kommer meg unna apparatene og rydder opp etter bruk. Synd at det finnes noen som skal føre til generalisering. Aldersgrensen kunne vært 16 for min del. Der jeg trener er det ingen aldersgrense, men barn under 15 år må være sammen med en foresatt. Men hvis ansatte ser at ungdommer bare sitter og dasser, bør de få beskjed om å forlate stedet, for de er bare til sjenanse for dem som er der for å trene. I andre enden kunne maks alder for medlemskap være 50 - 55 år. Mye av det jeg sa om ungdommer gjelder også hordene av pensjonister som stormer treningssenteret i 12-tiden hver dag og gjør beslag på hver eneste tredemølle, trappemaskin og. Etter 10 minutter gange på 4 km/t henger de rundt og prater og gjør alt de ellers gjør på eldresenteret, før de setter seg på en benk eller i fødestolen og kreperer videre. Når jeg var å trente for en liten stund siden, sto det 7-8 eldre menn og spilte basse midt mellom apparatene. Stengte så å si av den eneste veien gjennom senteret. Lenke til kommentar
Populært innlegg SvennAndre Skrevet 17. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. desember 2011 Husker jeg jobbet på juleaften i 2009 eller noe. veldig lite folk, veldig lite å gjøre, gikk vel 20-30minutter i snitt mellom hver kunde som kom inn. Sjefen hadde sagt at det var bare å sette seg ned og slappe av, les på internett, ikke stress med å rydde eller slike ting. Var ganske fint. Etter en stund dukker det opp en kar som var helt hvit i fjeset av skrekk. Puster og peser, prøver å få igjen pusten sin før han klarer å uttrykke at kjøleskapet de hadde kjøpt hos oss for 2-3 år siden hadde blitt ødelagt. De våkna opp morgenen på juleaften med en fin lunk i skapet. Hadde tatt kveld over natta, med all julematen inni. Frysedelen av skapet hadde også tatt kveld, og der lå jo all julemat til resten av romjula/nyttårsaften også. Fyren var jo nesten panikkslagen, han visste rett og slett ikke sine arme råd, og lurte på om vi kunne gjøre noe i det hele tatt, det var jo tross alt juleaften så han hadde ikke så store forventninger. Han trodde ikke vi var åpne engang. Finner kvitteringa hans, og sier "et lite øyeblikk". Tusler inn i den helt døde butikken vår til hvitevareavdelingen, finner frem et fint og passelig kombiskap, triller det ut på lageret, pakker det inn i litt bobleplast, triller det ut til han der han står å lurer på om jula er ødelagt. Synet han møtte meg med var vel en blanding av disse smilefjesene alle på en gang: Han forteller at det hadde han slettes ikke forventet, og hadde forberedt seg psykisk på å vente på reparatør til midt i romjula eller noe, eventuelt at de hadde måtte lagret maten utendørs eller hos naboen. Sier til han at dette skapet kan han låne til over nyttår, komme tilbake når hverdagen er tilbake, også tar vi saken videre da. Han tok meg i hånda, takket så meget på vegne av han, kona, barna, og han spratt nesten av glede inn i bilen og kjørte hjem. Koselig å hjelpe folk som setter pris på det! 92 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Nytt oppslag i ordboka: SvennAndre - Service Kjenner eg er glad eg ikkje jobber i butikk dei siste dagane før jul. Syns denne oppsumerer fint: 5 Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det er jo greit så lenge man er hjemme til julemiddagen. Litt verre hvis man jobber kveld/natt. Må være særdeles kjipt. Jeg skal jobbe natt da (og før og etter), ser ikke problemet. Begynner 21 og går av 7. Rekker julemiddagen, gaveåpning og alt. Har dessverre ikke en morsom historie om idiotiske/ekstremt blide kunder, jobber som portør og har ikke hatt noen som har fått meg til å føle ubehag (bank i bordet). Mye bruk av parenteser her. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Perfekt eksempel på service, SvennAndre Godt å se at det ikke er totalt fraværende med service i dag, selv om det begynner å bli lenge mellom tilfellene av god service. 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Har opplevd å få ekstremt god service og ekstremt dårlig service fra samme person på expert her i Halden, i ene tilfellet ordna han en ny pclader i posten til oss på 2-3 dager, GRATIS.(koster vel 800-1200kr fra produsent) Og i det andre tilfellet så krangla han for usle 100kr som jeg krevde tilbakebetalt fordi jeg hadde fått utlevert FEIL filter til kameraet mitt så har mye å si på humøret til personen... Endret 18. desember 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
Populært innlegg l0Ff Skrevet 18. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Nok en sjarmerende dag på kundeservice Kunde=gretten gammel dame på 63. [...] Kunde: Jeg får ikke sjekka saldo på kortet mitt, dette må dere fikse! Jeg: Dette skal vi da få ordnet skal sjekke systemet her om jeg finner noe feil. - Kjører rutinesjekk på alt av det som kan være galt på vår ende før: Jeg: ser at simkortet ditt er fra 2002, har du prøvd å skru av/på telefonen din? Kunde: Nei. Jeg: foreslår at du gjør det, så ringer jeg deg opp igjen. Kunde: telefonen MIN?! er da søren meg ikke noe feil på den! Dette er deres problem og dere må fikse det. Jeg: lover deg at problemet løser seg om du skrur av/på telefonen din (Gambit å love dette, men enesete feilkilde er kundens telefon.) Kunde: Tror jeg ingenting på, er det ingenting du kan gjøre? - [...]blablabla mye frem og tilbake. Før hun blir med på å slå av/på. Jeg: ringer deg opp igjen om 10min. Innen da slår du av og på telefonen din og tester saldo funksjonen Kunde: Ok, greit [11min senere] Jeg: Ja halo igjen, funket det? Kunde: JA! Jeg: Der kan man se. Sender deg et nytt simkort, siden det kan være greit å bytte. I tillegg får du 30 gratis ringeminutt av meg. Kunde: Takk skal du ha Endret 18. desember 2011 av l0Ff 33 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 18. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Kunde i dag #1: Kunde kommer innom for å hente kjøleskap. Han spør om jeg kan løfte kjøleskapet rett inn i bilen hans med trucken, noe jeg ikke ønsker da jeg isåfall måtte ha løftet skapet i horisontal stilling med klemtruck. Da er det vel så greit å hvelve skapet inn i bilen for hånd. Jeg sender kunden rundt hushjørnet, til lagerporten, mens jeg plukker ned skapet fra stabel. Istedenfor å rygge inn med bakdøren vendt mot lagerporten, stanser han bilen sideveis ca 30 meter unna, og sperrer inne en annen bil som står parkert. Jeg kjører trucken ut til ham (liten elektrisk truck på snøføre), setter kjøleskapet bak bakdøren på bilen, og kjører trucken unna for å slippe ut min kollega som eier den lille bilen han hadde sperret inne, som var på vei hjem. Det var forøvrig den eneste bilen i synlig avstand fra lagerporten, og på noen hundre kvadratmeter asfalt velger kunden å stanse den éne plassen han faktisk sperrer inne denne bilen slik at min kollega må småkjøre frem og tilbake og ratte som en gærning for å komme seg ut. Når min kollega er ute, og vi skal velte skapet inn i bilen, begynner bilen å trille. Jeg ber ham sette på brekket, men nei, "brekket har låst seg". "Da får du skru av motoren og sette den i gir". "Okay". Han så altså for seg at vi skulle dytte et ~150 kg side-by-side-kjøleskap inn i bilen som sto i fri på flat mark. Kunde i dag #2: Mann av asiatisk opphav som snakker gebrokkent norsk blir ekspedert av en annen kollega. Kunden ønsker å returnere et produkt, fordi det er laget i Kina. Kunden ønsker rett og slett ikke å eie et produkt som er produsert i Kina. Kunde i dag #3: Har kjøpt 46" LCD-TV. Han har med frue og to barn i hvert sitt barnesete, og tenker å få TV inn i bagasjerommet på sin stasjonsvogn. Dårlig plan. Tross dette er kunden imidlertid ikke av det dumme slaget - han flytter et barnesete frem i passasjersetet, fruen i baksetet sammen med det andre barnesetet, legger ned en av seteplassene i baksetet og tvinger TV inn i bilen der det står som spikret fast i taket på bilen. "Nå har du en historie å fortelle" gliser han. Nåja, jeg har mange drøyere historier å fortelle enn dette. Likevel endte den opp her epost på fredag: Merk at vi er et varehus som selger produkter, og vi håndterer selvsagt også garanti- og reklamasjonssaker i den forstand at vi bytter eller sender til reparasjon avhengig av produsent og produktgruppe. Vi har ingen onsite support. Fra: <vårt kundesenter>Til: <vår brunevareavdeling> Emne: handikappet mann som ønsker å se idol Tid: Fre 16. des kl 18:05 Denna kunden har fått ett problem med sin tv. Han kom bort i fjernkontrollen och nu visar tven bara blåskjerm. Pga handikapp så har han ej møjlighet att felsøka sjælv. Han vill veldigt gærna att någon kommer och ordnar detta idag då allt han vill er att se på idol kl 20:00. Kunden bor 10min från butikken och han sæger att det er en fin bilresa till hans hem! Vore fint om någon i alla fall kan kontakta kunden ikvæll. Vennlig hilsen/Kind regards Kundekonsulent Han ønsket altså at noen fra butikken vår skulle komme hjem til ham og fikse så han kunne se idol, på to timers varsel. I tillegg skyldes problemet at kunden har "kommet borti noe". En uke før jul, fredag kveld midt i julerushet, reiste avdelingsleder på brunevarer hos oss hjem til kunde for å trykke source-knappen på fjernkontrollen til kunde og velge HDMI2 slik at kunde kunne se idol. Endret 18. desember 2011 av srbz 32 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hva gjør dere når kunden kommer tilbake mede en tv som ikke fungerer grunnet transportskade, og han hevder den må ha vært der fra før? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hva gjør dere når kunden kommer tilbake mede en tv som ikke fungerer grunnet transportskade, og han hevder den må ha vært der fra før? Kommer han inn maks et par dager etter kjøp får han ny. Kommer han inn to mnd senere og sier at TVen sto på hytten og han har ikke hatt tid til å hente den, får han seile sin egen sjø. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Selv om dere så han maltraktere den inn i bilen? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Hvis du tenker på dagens episode spesifikt, så var jeg med å presse TV inn i bilen til kunden. TVer er godt emballert, og selv om vi brukte litt makt er det utenkelig at den kan ha tatt skade av det. Nå har jeg ærlig talt aldri opplevd transportskade på TV, men for hvitevarer er det en gjenganger. Hvitevarer har ofte betydelige ubeskyttede områder, det er som regel hjørner og kanter som er godt emballert, og vi får transportskader fra tid til annen. Hvitevarer som sådan er typisk også mindre utsatt for skader i hjemmet enn en TV som står på utstilling midt i stuen der ungene herjer osv. Får vi klage på en transportskade dekker vi (evt. produsent/hovedlager) som regel ombytte. Vanskelig for oss som jobber på lager å gjøre oss opp en mening om hvorvidt kaden har oppstått hos produsent, hovedlager, vårt lager eller hos kunden, eller på strekning mellom en av disse. Om jeg ser en kunde mishandle produktet sitt for så å klage på at det er ødelagt vil jeg nok ta diskusjonen. Så langt har det ikke vært noe tema. Endret 18. desember 2011 av srbz Lenke til kommentar
Populært innlegg thermos Skrevet 18. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. desember 2011 Husker en julaften for sikkert 3-4 år siden. Jobbet nattskift på en bensinstasjon i en liten by. Da kom det en meksikaner(!) innom og spurte om han kunne henge i butikken fram til morgenen. Han fortalte meg at han egentlig skulle hjem, men var for sein til flyet. Bussene gikk heller ikke så seint på julaften, og han hadde mistet lommeboken eller noe så han kunne ikke ta inn på hotell. Kjipt. Jeg fikk nå ivertfall betalt for å henge der på julaften, så jeg sa han kunne forsyne seg så mye han ville av kaffe. Gratis pølsemeny fikk han også. Koselig med selskap på et ellers ganske dødt skift. Som takk fikk jeg en cd av ham. Han spilte visst i en svartmetall-band . Jeg har faktisk cden ennå, selv om det ikke er helt min musikksmak. 33 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Husker når jeg skulle hente 50"-en min hos Elprice for noen år siden. Rekvirerte onkel med bil, og tura bort til pickuppointet deres. Kommer inn og bare "Hei, jeg bestilte denne tven i nettbutikken i går, og skulle henta den, jeg " Fyren bak disken kaster et blikk på utskriften min, så tilbake på meg og onkel: "Har dere med dere stor bil?" Vi: "Tja, Renault stasjonsvogn?" Fyren bak disken: "Tjæh, da får dere nok ikke med dere denne her *klapper på esken*... Mange menn før dere har prøvd, og alle har feilet. Med mindre dere har kassebil så går det nok ikke. Til og med fyren forrige uke med Hummer feila, så dessverre..." Og jeg bare før fyren bak disken igjen "Men vi kan kjøre den hjem til deg, i morra, da bærer vi den inn for deg også, koster 250 kroner (elns)" og jeg bare før jeg blir igjen fordi jeg må vente et døgn til på den nye tven min. Gikk fra 28" CRT til 50" plasma også, så var litt dag/natt-følelse. Endret 19. desember 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Bah. Også var det dem som ikke gadd å plukke ut varene sine selv, men bare satte selve kurven på samlebåndet. :roll: Jeg tror faktisk det er vanlig noen steder, om ikke akkurat i Norge. Husker ikke hvor men mener jeg har fått kjeft for å ta varene ut av kurven. Kanskje det var i gamle dager før rullebåndene? I Kroatia fikk jeg "kjeft" for å ta varene ut av kurven da jeg kom i kassa. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Bah. Også var det dem som ikke gadd å plukke ut varene sine selv, men bare satte selve kurven på samlebåndet. :roll: Jeg tror faktisk det er vanlig noen steder, om ikke akkurat i Norge. Husker ikke hvor men mener jeg har fått kjeft for å ta varene ut av kurven. Kanskje det var i gamle dager før rullebåndene? I Kroatia fikk jeg "kjeft" for å ta varene ut av kurven da jeg kom i kassa. Litt av samme kulturen i Spania også. Der pakker de ofte varene for deg og. På Wallmart i USA så hadde de egne personer som stod å pakket. Ganske morsomt å se på. De har en utrolig fart på pakkingen, og det er systematisk og sortert det som pakkes. Nesten så jeg gikk å handla på WallMart bare for å se på når de pakket varer 4 Lenke til kommentar
Payung Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 I Australia pakker kassadama mens ho slår inn varene. Jævlig treg og tungvint løsning. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 I Australia pakker kassadama mens ho slår inn varene. Jævlig treg og tungvint løsning. Same shit på de fleste butikkene i UK også.. Tregt som faen, og unødvendig mange kassa personale. Men så er det langt mellom hver matbutikk som er såpass stor også at de har annet en bærekurver også.. Misunner dog køsystemet de bruker der.. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 I Australia pakker kassadama mens ho slår inn varene. Jævlig treg og tungvint løsning. Same shit på de fleste butikkene i UK også.. Tregt som faen, og unødvendig mange kassa personale. Men så er det langt mellom hver matbutikk som er såpass stor også at de har annet en bærekurver også.. Misunner dog køsystemet de bruker der.. Dra til hvilken som helst butikk utenfor Norden, og legg merke til hvor mange ansatte det er. Ofte billigere arbeidskraft og mindre regulering = massevis av ansatte. 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Kunde i dag #2: Mann av asiatisk opphav som snakker gebrokkent norsk blir ekspedert av en annen kollega. Kunden ønsker å returnere et produkt, fordi det er laget i Kina. Kunden ønsker rett og slett ikke å eie et produkt som er produsert i Kina. Dette jeg vært borti mange ganger. Helt utrolig. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå