Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, kom akuratt på en kunde jeg pleide å ha på jobb som stinket så mye at alle på jobben brakk seg med en gang hun kom. var en del krangling om hvem som skulle ekspidere hu.

 

På kiwi husker jeg at jeg klarte å drite meg ut med å si "du liker vålerenga du også ja" (han hadde vålerenga lue på seg) og da sa han "jeg spiller for a laget i isokey i vif",..litt små flaut ja.

 

Ellers så har man så klart de faste kundene du vet hva skal ha. alltid samme varen,alltid samme antall poser og så klart alltid samme en kr sammling med seg som skal puttes på CG den

 

ps: til dere som klager på pose postene,IKKE lag en egen post om det for det er jo like avsporing det

Lenke til kommentar

jeg har slettet noen umorsomheter om poser. over 50 poster er sendt til de evige jaktmarker. måtte de hvile i fred og hindre all off topic igjen i denne tråden.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på "Personlig Melding". Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Har også hatt kunder som forventer jeg kan alt her på elektrobutikken. De kjefter på meg fordi jeg ikke kan noe om lyspærene. Jeg må kunne alt i butikken mener de. irriterende. jeg har fagområde på mobil/tv/pc og resten har jeg grunnleggende kunnskaper om.

 

Min mening er at kunder forventer for mye og tror de kan tråkke på hvem som helst pga det er vår jobb

Føler med deg :p

Har en deltidsjobb i en platebutikk og enkelte kunder forventer at jeg skal kunne alt om danseband, klassisk, jazz (og all annen musikk) og hva som spilles på alle radiokanaler til enhver tid. :thumbdown:

 

Må ikke glemme at jeg liksom må ha sett alle filmer og spilt alle spill også. Måtte hatt heltidsjobb i å se film, spille og høre på musikk om jeg skulle greid bare litt av det. :!:

Lenke til kommentar

Var borti en hyggelig fyr som satt i kassa igår.

 

Han: *mumle* Det blir hundreogfømmmmhmhmhmh.

Jeg: Hæ?

Han: DET BLIR HUNDREOGFØRTIFIRE KRONER!

 

Er så koselig med ansatte som kun er der for penga liksom. Synes det er morsomt med kunder jeg, selv om jeg til tider godt kunne tenke meg å likvidere et par stykker av dem. Visse folk egner seg ikke blant andre mennesker, men det er ikke så mye å gjøre med de uansett.

 

Bare man ikke selv blir frekk i kjeften og slikt, så er det jo greit.

Lenke til kommentar
Har også hatt kunder som forventer jeg kan alt her på elektrobutikken. De kjefter på meg fordi jeg ikke kan noe om lyspærene. Jeg må kunne alt i butikken mener de. irriterende. jeg har fagområde på mobil/tv/pc og resten har jeg grunnleggende kunnskaper om.

 

Min mening er at kunder forventer for mye og tror de kan tråkke på hvem som helst pga det er vår jobb

Føler med deg :p

Har en deltidsjobb i en platebutikk og enkelte kunder forventer at jeg skal kunne alt om danseband, klassisk, jazz (og all annen musikk) og hva som spilles på alle radiokanaler til enhver tid. :thumbdown:

 

Må ikke glemme at jeg liksom må ha sett alle filmer og spilt alle spill også. Måtte hatt heltidsjobb i å se film, spille og høre på musikk om jeg skulle greid bare litt av det. :!:

 

Når jeg forklarer de at det er umulig å kunne alt kommer de også med at jeg må kunne jobben min. de komme rhit for hjelp og da skal selger kunne alt. hjelper ikke at jeg sier jeg kan sjekke på maskinen av og til. mange kunder syns det er bra jeg sjekker på nett etter deres spørsmål. heldigvis er flest happy:D

Lenke til kommentar

Dagens afrikanske dame kommer inn i butikken og bruker to timer på å velge noe over 100 bilder fra en av fremkallermaskinen på grunn av en skrikerunge som hele tiden er på full fart ut av butikken, rundt omkring bak disken, må mates og roes ned. Det selv om folk står og venter på maskinen hun bruker. Hun ble også sint fordi hun misforsto meg når jeg spurte om hun skulle ha bildene med en gang, og hun sa ja. Må da gå ann å tenke så langt som at man ikke kan bosette seg i en butikk i flere timer. Da får man heller gjøre sånne ting når man har barnefri.

 

En annen ny landsmann kom innom, sur fordi han hadde fått bildene i 10x13, og ikke 10x15 som i følge han var "vanlig" bildestørrelse. Jeg prøvde å forklare han at de aller fleste digitalkamera lager bildene mer kvadratiske enn filmbaserte kamera, men da fikk jeg vite at jeg ikke kunne jobben min (har jobbet syv år i fotobutikk). Prøvde også å fortelle han at om vi skulle laget de i 10x15, måtte vi enten ha strukket de så personene på bildet ble tykkere, eller kuttet oppe og nede for at sideforholdet skulle bli riktig. Det virket det som han hadde alt for lav IQ til å forstå. Jeg ville ikke være så slem å si det til han, så jeg bare sa at, beklager men jeg tror ikke du kan norsk godt nok til å forstå hva jeg sier, så du får bare stole på meg at jeg har rett. Til slutt gikk han.

Lenke til kommentar
Dagens afrikanske dame kommer inn i butikken og bruker to timer på å velge noe over 100 bilder fra en av fremkallermaskinen på grunn av en skrikerunge som hele tiden er på full fart ut av butikken, rundt omkring bak disken, må mates og roes ned. Det selv om folk står og venter på maskinen hun bruker. Hun ble også sint fordi hun misforsto meg når jeg spurte om hun skulle ha bildene med en gang, og hun sa ja. Må da gå ann å tenke så langt som at man ikke kan bosette seg i en butikk i flere timer. Da får man heller gjøre sånne ting når man har barnefri.

 

En annen ny landsmann kom innom, sur fordi han hadde fått bildene i 10x13, og ikke 10x15 som i følge han var "vanlig" bildestørrelse. Jeg prøvde å forklare han at de aller fleste digitalkamera lager bildene mer kvadratiske enn filmbaserte kamera, men da fikk jeg vite at jeg ikke kunne jobben min (har jobbet syv år i fotobutikk). Prøvde også å fortelle han at om vi skulle laget de i 10x15, måtte vi enten ha strukket de så personene på bildet ble tykkere, eller kuttet oppe og nede for at sideforholdet skulle bli riktig. Det virket det som han hadde alt for lav IQ til å forstå. Jeg ville ikke være så slem å si det til han, så jeg bare sa at, beklager men jeg tror ikke du kan norsk godt nok til å forstå hva jeg sier, så du får bare stole på meg at jeg har rett. Til slutt gikk han.

 

Det burde du da vite at kunden alltid har rett, selv når han så åpenlyst har feil som det lar seg gjøre. Kunden er alltid en person med kunnskaper innenfor alt sammen, og den bak disken - som har jobbet med det i lange baner - har ikke peiling på hva han snakker om.

 

Man får ta det med et smil når slik skjer, vel viten at de dummer seg lodrett ut :)

Lenke til kommentar

Hadde for 40 min siden en kunde som sa alle mine tver er dyre. prøvde å forklare at en tv er ikke en tv at det er forskjell fra en billigtv til en god tv. men da kom han med "100hz er 100hz" Akkurat som om det var det som avgjørte om bildet er bra xD 100hz er det siste man trenger. kontrast og billdebehandling er det som gjør en tv god. 100hz er greit å ha, men avgjør jo ikek bildetkvaliteten og igjen det er forskjell på en billig 100hz tv og god 100hz.

 

hater slike kunder. de tor en tv er en tv. akkurat som om samsung ahr en 32", 1 37", 1 40" osv. skjønner ikke at det er MANGE modeller i hver størrelse.

 

slike kunder er ikke greie å ha med å gjøre

Lenke til kommentar

Nå er det heldigvis flere hyggelige kunder enn elendige kunder for min del, er bare at de hyggelige blir fort glemt mens de korka blir husket i lange tider.

 

Så har man da de hyggelig kundene som og er totalt "forvirret" av seg. En av våre stamgjester var blitt så husvant at han glemte han var på hotell, så han var på vei til frokosten kun iført boxeren og intet annet. Var først når han sto ute på gangen, med døren låst bak seg, at han koblet sammen. Skal sant sies at kisen er ufattelig vimsete av seg og klarer å glemme det meste men er en ufattelig trivelig mann. Sammt type vandret rundt på parkeringsplassen og klikket på bilnøkkelen og skjønte ikke F hvor bilen var, helt til han plutselig kom på at bilen hans sto parkert på Bodø Flyplass og bilnøklene hadde han med seg av nettopp den grunnen. I tilegg kom han vandrene inn på hotellet en gang og skulle sjekke inn, han var da på ferie og hadde kona med seg, som skulle ha kommet før han. Fant ingen ved det navnet i systemet - hverken kone eller mann - så jeg la han inn. 10 minutter kom han i resepsjonen, rød som en tomat. Han hadde opprinnelig bestilt rorbu ferie hos naboen vår, og kona hadde sjekket inn der som hun skulle. Han hadde ringt henne når han kom på rommet og lurte på hvor hun var henne.

 

Mannen har tydeligvis enten mye å tenke på eller et hode som nekter å festes på skuldrene, men mye morsomt er det med han :wee:

Lenke til kommentar

Jeg opplevde for noen dager siden å bli oppringt av en kunde som ville bestille det han mente var trådløst bredbånd. Det er det mange som spør om, og de mener enten vanlig ADSL med en trådløs ruter eller mobilt bredbånd med et USB-modem. Jeg spurte hvilke av dem han mente, og han forklarte at det var ingen av dem - han hadde begge fra før av. "Så... hva er det du er ute etter?" "Trådløst, sier jeg jo!"

 

Sånn fortsatt samtalen i 2 minutter før han til slutt kom frem til at jeg ikke kunne jobben min, ikke var hyggelig å snakke med og han forlangte å snakke med en annen. Jeg setter samtalen over til en kollega i samme salgsavdeling og ber ham gå veldig sakte frem, slik at vi finner ut hva det er han faktisk er ute etter. Jeg setter over, han annonserer "Du har nå kommet til xyz og snakker med xxx", kunden roper til konen "Helvete kjerring, du ringte feil - vi skulle til Ventelo!" og legger på. Hva han var ute etter er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Det burde du da vite at kunden alltid har rett, selv når han så åpenlyst har feil som det lar seg gjøre.

Problemet er, at om jeg hadde latt som om han hadde rett, så hadde jeg måttet sendt inn bildene på nytt og tvunget lab'en til å lage 10x15 av bilder som opprinnelig er i 4:3-format. Noen var til og med helt tydelig photoshoppet, og lagret i helt kvadratisk format.

 

Da hadde bildene enten blitt strukket, eller kuttet oppe og nede. Kunden hadde vel nektet å godta det også, og da hadde vi sittet der med nærmere 1000 bilder (var ca. 500 bilder han hadde laget) som vi ikke hadde fått betalt for.

 

Når jeg ikke lot kunden ha rett, så måtte han bare godta bildene i 10x13 og betale for dem. Hvis ikke hadde han stått der uten bilder.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...