ehs5 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Hadde en kunde i dag som prøvde å overbevise meg om at det var våres skyld at hun hadde lagt på en 10-kroning som forsvant i en tyggismaskin, og at vi måtte gi tilbake 10kroningen. Det står 5 kroner over hele maskinen, og det går til charity så vi kan ikke åpne den selv heller..... Hun ble faktisk fly forbanna. Endret 13. desember 2011 av ehs5 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg osse-mon waits for alice Skrevet 14. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg tar første bussen om morgenen fra der jeg bor. Jeg er helt alene fra endestasjonen og i alle fall et par holdeplasser. Jeg pleier å hilse pent på sjåførene når jeg går på bussen, gjerne med et 'god morgen'. Dette har fungert godt i lengden, nå pleier sjåførene å kjøre frem til selve holdeplassen om de ser meg der, framfor å bli stående noen meter borti gata og vente til ett minutt før avgang. På den måten slipper jeg å stå ute i kulda. Det koster så lite I dag spilte sjåføren høy musikk da jeg kom inn på bussen. Han slo ned volumet da jeg kom ombord, men jeg sa til ham at det bare var å spille 80tallsrock høyt på morran. Han glisa, og vi hadde bussdisko alene et par stopp 46 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lednar Skrevet 14. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Brukerstøtte fikk en fin telefon her om dagen (arbeider ikke i den seksjonen, men historien ble fortalt på julebordet). Blabla presentere etc. Bruker: Skjermen fungerer ikke. Brukerstøtte: Jaha? Den funker ikke? Bruker: Nei, den er HELT svart! Brukerstøtte: Hmmm, ser du forran på skjermen? Det skal være et lys der. Bruker: Nei, ingen lys som jeg kan se. Brukerstøtte: Greit. Finner du en knapp på skjermen der du slår den på? Bruker: Tror du ikke jeg har forsøkt det? *blir litt frustrert* Brukerstøtte: Man kan aldri være for sikker. Bak skjermen skal det være en hovedstrømbryter. Den er rett attmed en svart kabel, ikke den blå (som er VGA skjerm inngangen forøvrig). Hvis ikke kan du sjekke strømkabelen. Bruker: *knoter før endelig* Nei, funker ikke. Ingenting funker. Strømkabelen står i. Ufattelig dumt at ting ikke fungerer. Her sitter vi uten strøm og... Brukerstøtte: Vent! Uten strøm? Bruker: Ja, den gikk for 20 min siden. Brukerstøtte: Lever inn maskinen du. Vi skal gå til innskaffelse av en kuleramme vi kan sette ut for deg. Bruker: Jaha? Hvorfor da? Brukerstøtte: Maskinen fungerer ikke om det ikke er strøm... Bruker: Oi. Hahahaha. Greit. Du får ha en fin dag. Synes det var flott at brukeren tar det med et lite smil, istedenfor å bli irritert og sur. Endret 14. desember 2011 av Lednar 29 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er en gammel historie, som har gått og vandret rundt i sikkert minst 15-20 år. Men morsom historie, for all del. 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Det er en gammel historie, som har gått og vandret rundt i sikkert minst 15-20 år. Men morsom historie, for all del. Jeg har hatt lignende samtale med en bruker, bare at hun satt med laptop og "ingenting" fungerte, hun klagde på at det var vanskelig å sjekke nettverkskabelen fordi det var mørkt, strømmen hadde vist gått i hele bygget Edit: her var riktignok laptoppen på da, men fortsatt... Endret 14. desember 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Og årsaken til at historien fortsetter å leve, er nettopp at det fortsatt finnes brukere der ute som er dumme nok til å ikke skjønne koblingen mellom strømbrudd og datatrøbbel. 5 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Blir vel snart jobbing på meg også innen helpdesk/pcservice... Regner vel med at 95% av "feilene" er personen foran skjermen og ikke utstyret.. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg kan godt se for meg at en litt sløv person som alltid har hatt laptoper og dermed er vant til batteri, ikke umiddelbart tar forbindelsen mellom strømbrudd og at den stasjonære ikke fungerer. Særlig hvis han er av typen som insisterer på å være hjelpeløs og med en gang leter etter noen å spørre, i stedet for å tenke seg om. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 PEBKAC = Problem Exists Between Keyboard And Chair 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg trollhatt Skrevet 14. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg tar første bussen om morgenen... Hah, slik hadde jeg det og når jeg tok bussen til og fra jobb (riktignok ekspressbuss men still). Kjente alle de sjåførene som kjørte ruta "mi" fast, etterhvert så sluttet jeg å gå av på siste stoppeplassen de hadde før arbeidsplassen min, de slapp meg heller av i rundkjøringen rett på utsiden av jobben. Var jeg litt sent ute på vei til holdeplassen etter jobb og de så meg stod de der og ventet når jeg kom hastende bort, ja de ropte meg faktisk opp via høytaleranlegget en gang og ettersom jeg hadde sovnet. Det lønner seg å være grei med sjåføren sin om man tar samme rute til/fra jobb 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 14. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg sovnet på en ekspressbuss, og slåføren kom helt bak og vekket meg der jeg skulle av, selv om div. vegarbeid gjorde at vi var forsinket. God service :-) 13 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Her fikk vi beskjed at vi kunne gå til kjøpesenteret av bussjåføren når jeg spurte om han kunne vente på at rute 2 kom til skysstasjonen med passasjerer som skulle videre på rute 3. Var ikke hans problem at rute 2 var 3-4 minutter forsinket, og han kunne ikke gjøre rute 3 forsinket. Hører med til historien at Lillehammer har hatt rekordantall utforkjøringer, fall og benbrudd de siste tre dagene, og at gangveien til kjøpesenteret er 2 km med bratt nedoverbakke som ikke inkluderes i brøyte- og grusebudsjettet til kommunen. Taxisjåføren fortalte oss at de ikke har hatt så stor pågang av busspassasjerer som ikke har fått tatt bussen, fordi sjåførene nekter å vente, siden OL i '94. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Om det var mer enn 20 minutter til neste 3-erbuss gikk, må vell busselskapet dekke den regningen? De fleste har jo en rutine på at mer enn 20 eller 30 minuttes forsinkelse betyr påspandert taxitur. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Er ikke det en del av ruters reisegaranti? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Er jo ikke alle steder i Norge det er ruter som kjører bussene. I Lillehammerområdet som det tydeligvis er snakk om her mtp. OL-referansen, er det vel Nettbuss? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg ser nå at Opplandstrafikk kutter første avgang på morgenen på rute 2. Det vil si at de som starter på jobb 07:00, nå ikke rekker jobben. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Er ikke det en del av ruters reisegaranti? Jeg skal ikke uttale meg om Ruter. Men det er vel relevant at også togene av og til blir forsinket på grunn av værforhold. NSB sin reisegaranti er 30 minutter for lokaltog og 60 minutter for regiontog. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Var en fyr som klarte å velte en boks med Cola på jobben. Han kommer opp til meg og slenger den på disken "Den falt ned!" sier han bestemt til meg, "Ok."svarer jeg. Han fortsetter..."Det er ikke min feil da. Den sto så dumt til!" jeg sier at det går greit, men han skal jo virkelig understreke at det ikke er hans feil "Ja, når dere setter varene slik så kan jo ikke jeg noe for det!!" Jeg gjentar meg å sier at går greit, ender med at han går IRRITERT ut av butikken. Irritert på meg fordi han ødela en cola og kostet oss penger. Logic. Annen hendelse: Kommer en mann inn og skal ha en pakke 10 luckies. Jeg tar frem røyken til han, og han bestemmer seg for at han vil ha en pakke rizla også. Jeg finner de frem til han og slår de inn. Da spør han om vi ikke har Rizla king size, nei sier jeg, dessverre. "Okay. Men da skal jeg ikke ha røyken heller. Dårlig service." også går han. Endret 15. desember 2011 av Carlgutt 7 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Må skjønne det at han må ha større papir for å mekke jointen sin! Var gøy å si "kos deg med måte" "ikke finn på noe tull, nå da" e.l. til folks om kjøpte røyk og store rullepapir. De fleste flirte godt, men husker spesielt en som så ut som om han hadde sett et spøkelse. Ja, vennen, alle skjønner hva du skal bruke det til... 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå