Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg følte at jeg måtte sitere veggmeldingen til fetteren min:

 

Dame spurte meg akkurat på tlf:"Si meg, er du menneske, eller er du maskin?". "Dæ æ je itte helt sikker på", svarte je.. Da var det stille i non sekunder før a la på :D

Hah. Jeg kjenner visst fetteren din.

Men nok om det.

 

Dette skjer hver gang jeg skal kjøpe sigaretter på butikken.

Jeg går bort til maskinen, velger merke og får en lapp. So far, so good.

Problemet oppstår derimot når jeg skal i kassen. Det virker som at jeg alltid havner mellom to kunder med mange varer, og med en gang "kassadama" er ferdig med den foran meg, begynner hun alltid å slå inn varene til den bak meg, siden de ligger på samlebåndet.

 

Hva er riktig løsning for å unngå dette problemet, så jeg slipper å vente på at kassadama skal slå inn retur på alle varene?

 

Si til personen i kassa at det ikke er dine varer, før h*n slår dem inn?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde ein haug med kunder i dag som gjekk i puljer og bestilte 2 av x og 2 av y. Fire gonger. Og venta til vi var i gong med dei to siste drinkane før dei bestilte neste runde. Er det så vanskeleg å fatte at det er enklare for OSS om dei seier "vi skal ha sju av x og seks av y, betalar kver for oss"? Og så vart dei sjølvsagt sure fordi ungane ikkje fekk kakao samstundes.

Lenke til kommentar

Jeg har en kollega som er mørk i huden. Han er imidlertid født i Norge så vidt jeg vet og snakker perfekt norsk uten noen aksent overhodet. Følgende samtale mellom han og en gammel gubbe fant sted i dag:

 

Kollega: Kan jeg hjelpe deg med noe?

Gammel gubbe: Jeg skal ha et minnekort.

Kollega: Ja, er det SD-kort du skal ha?

Gammel gubbe: SNAKK NORSK!

 

En tidligere kollega, som også er mørk i huden, og snakker perfekt norsk uten noen som helst form for aksent, spurte en gammel dame om hun trengte hjelp en gang. Hun slengte bare tilbake at hun ville snakke med en som snakket norsk.

 

Gamle, gretne mennesker er de desidert største rasistene.

 

Den minner meg om en historie fra noen slektninger av meg, som var på ferie i Portugal. Den ene så noen strandstoler eller håndklær eller hva det var, og henvender seg til en dame hun visste var svensk. "Unnskyld, men hvor..." i det hun ble avbrutt av "I don't speak portugese!!"

 

En annen episode jeg opplevde selv, på et bagasjeoppbevaringskontor på en jernbanestasjon i England. En dame var tydeligvis misfornøyd med noe, og det eneste av samtalen jeg fikk med meg var: "That's what they said about the consentration camps too!!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har en kollega som er mørk i huden. Han er imidlertid født i Norge så vidt jeg vet og snakker perfekt norsk uten noen aksent overhodet. Følgende samtale mellom han og en gammel gubbe fant sted i dag:

 

Kollega: Kan jeg hjelpe deg med noe?

Gammel gubbe: Jeg skal ha et minnekort.

Kollega: Ja, er det SD-kort du skal ha?

Gammel gubbe: SNAKK NORSK!

 

En tidligere kollega, som også er mørk i huden, og snakker perfekt norsk uten noen som helst form for aksent, spurte en gammel dame om hun trengte hjelp en gang. Hun slengte bare tilbake at hun ville snakke med en som snakket norsk.

 

Gamle, gretne mennesker er de desidert største rasistene.

 

Hadde noen sånne i butikken jeg jobbet i før jeg flyttet. Kastet de på hodet ut av butikken og ba de om å aldri komme tilbake igjen eller be om unnskyldningen til den stakkars jenten som nettopp hadde begynt. Samtalen gikk ut på mye det samme. Blir direkte kvalm over folk som får seg til oppføre seg slik, gammel eller ikke. Er du eldre skal du nå for f*** meg vite bedre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så, regner med flere her jobber med telefonsupport for bedrifter som sender ut faktura til sine kunder. Hvor mange prosent av samtalene omhandler folk som ikke skjønner faktura?

 

Og her tenker jeg på ting som "Skjønner ikke MVA og lignende", "Ikke se på totalsummen / eventuelle krediteringsposter", "Skjønner overhodet ikke hva fakturaen er for".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dreiv med slikt i eit års tid, kan aldri hugse at MVA-spesifikasjonen var eit problem for nokon, heller ikkje nye landsmenn. Hadde nok av både advokatar og revisorar (både av yrke og stereotype), så om fakturaen ikkje oppfylte nødvendige krav hadde eg høyrt det. Det vanlegaste problemet var at kunden hadde fått ei avtale om kompensasjon, og ville løyse dette på ein eller annen finurleg måte som førte til at kunden vart registrert med ein ubetalt faktura. Sjølv om han hadde fått beskjed om korleis det heile ville foregå, og uttrykt at han forsto det. Og så skulle han ha meir kompensasjon fordi han kjente seg stempla som svindlar, og kunne ikkje ha slikt knytt til navnet sitt (det er kun snakk om automatisk påminning om betaling, ingen merknad som følgje av inkasso). Nokon må bare lage mest mogleg arbeid av dei minste sakene i denne verda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så, regner med flere her jobber med telefonsupport for bedrifter som sender ut faktura til sine kunder. Hvor mange prosent av samtalene omhandler folk som ikke skjønner faktura?

 

All day long... Så fort jeg hører ordet faktura i andre enden føler jeg for å brøle ut «SJEKK PERIODEN DITT NEK!» De aller fleste klarer ikke å koble at eks. 21.10.2011-20.12.2011 utgjør to måneders med den fastprisen de har. :nei:

 

Tror vi hadde halvert innkommende samtaler til vår kundeservice om vi hadde endret datostempling på faktura til «fastpris i månedsnavn» og «bruk for månedsnavn» Skulle tro at follks hjerner imploderer av alle tallene på ett og samme ark. :roll:

Lenke til kommentar

Jepp, de krever betaling av mottaker i Norge, i stedet for å sende det tilbake. Men om du står som mottaker, og nekter å betale, kan det hende de returnerer det - men jeg tror nok poststempelet fort avslører DET forsøket. Dessuten krever de vel frakt både frem og tilbake + ekstragebyr av "avsender". Funket kanskje i USA for noen år siden om man bodde i samme by.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Så en tweet i dag som gikk slik:

 

1) Post et brev uten frimerker. 2) Skriv adressen brevet skal til som avsender på baksiden. 3) Win at life.

 

 

Fungerer denne planen i praksis?

 

Nei, det ville ikkje fungere. Brev utan/for lite porto blir ikkje returnert til avsendar, men mottakar må betale for å få brevet.

 

Eg kjenner ei som sendte jobbsøknad med for lite porto. Fekk telefon frå arbeidsgivar at det ikkje var spesielt gunstig når ein skulle søke jobb.

Ho fekk ikkje jobben.

Endret av Strange_quark
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...