NgZ Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er ikke alltid det nei. Fornavn er ikke alltd Given name og etternavn er ikke alltid Family name (i rekkefølge), og noen har ikke noe forhold til noen av delene. Men det var i hvert fall ikke noe problem å forklare de oppegående "at det hjelper å ha et papir fra folkeregisteret, et skattekort, et identitetskort for flyktninger eller noe annet fra det offentlige, så du kan se hvordan de har registrert navnet ditt, selv om det er feil." Ja, rent bortsett fra at identitetskortet for flyktninger ofte inneholder feil, og at de får noe annet registrert i folkeregisteret, selvfølgelig. Men det kan være bedre enn ingenting. Gud, det er litt av en papirmølle de skal gjennom... Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 9. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg hadde en nabo med navn Mohammed Muhammed Muhummod. 12 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hadde kunde jeg skulle ringe til som het Mordi. Seriøst! 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hadde kunde jeg skulle ringe til som het Mordi. Seriøst! Har en kunde som heter Moradi. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Husker ikke nøyaktig, men det var kanskje Moradi min og het^^ Lenke til kommentar
Populært innlegg Flodec Skrevet 9. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2011 Da har jeg vært nødt til å skaffe meg hemmelig telefonnummer. En kunde har snappet opp navnet mitt og fått tak i nummeret. Han er lagret under "ikke ta den". Hvis en kunde har noen spørsmål om et produkt han har kjøpt, eller ønsker å kjøpe nye produkt så kan han vel da ta turen til butikken igjen. Ikke drive å ringe på privattelefonen til de ansatte. Jeg gjør mye for jobben min, men et sted går grensen. 16 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Holder det ikke å si ifra? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Holder det ikke å si ifra? Burde det være nødvendig synes du? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ringer han ofte? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Spørs litt hvilken stilling du har, og hvor mye han legger igjen i butikken. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Holdt masse med 2 ganger. Men det skal være så totalt unødvendig. Vi har kanaler for å få kontakt med de ansatte om det skal være noe. Den kanalen er IKKE privattelefonen. Jeg aldri har solgt kunden noe. Men navnet mitt er veldig unikt i motsetning til kollegaen min som har solgt han noe, og dermed lett å få tak i nummeret mitt. For å forhindre at dette skal skje flere ganger har jeg dermed skaffet meg hemmelig nummer. Jeg betjener noen hundre kunder i løpet av en måned. Ønsker f.eks ikke å motta fylla-telefoner fra kunder midt på natta. Nå ringte ikke denne kunden meg midt på natta, men bedre føre var.... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Det er ikke dumt å skaffe seg hemmelig nummer. Jeg hadde sikkert gjort det samme, men først hadde jeg sagt klart ifra at hvis han trenger hjelp, så kan han henvende seg i butikken og jeg ønsker ikke å høre mer fra ham på fritida. Jeg har faktisk ikke lov til å gi ut navnet mitt til ukjente kunder. Sjefene er strenge på det. Jeg har truffet et par sinte kunder som så klart vil ha navnet mitt og skal sørge for at jeg mister jobben. Da forteller jeg dem heller at jeg er kundeveileder og ber dem notere seg tid og sted. Hvis det er nødvendig, vil den informasjonen være nok til å spore meg opp internt. Jeg vet ikke hvor mange som går videre med saken, men jeg har aldri opplevd at en klage på meg personlig har blitt fulgt opp. Ikke overraskende, da de illsinte kundene uten unntak har helt urimelige krav og forventninger. Jeg påstår ikke at jeg aldri gjør feil. Det har flere ganger skjedd at jeg har sagt én ting til en kunde og så må løpe etter for å rette på meg selv. Det kommer sikkert til å skje flere ganger, men det er klart at jeg innrømmer mine egne feil og gjør det jeg kan for å rette på dem. De kundene som ofte har en reell grunn til å klage, er egentlig veldig overbærende. De anklager ingen for å villede dem, men kommer med innstillingen at de kanskje har misforstått selv. Da ber jeg dem forklare situasjonen og gjør det jeg kan for å hjelpe. Hvis historien er troverdig og det kommer fram at en annen NSB-ansatt eller bussjåfør har opptrådt uaktsomt eller gitt feil informasjon, slik at de har tapt vesentlig tid eller penger, oppfordrer jeg også til å skrive en klage. Endret 10. desember 2011 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Mulig jeg tar feil, men kan man ikke ringe operatøren og få sperret enkelte tlf-nummer? Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 10. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2011 Ahahaha, konduktøren på det toget jeg sitter på nå, må være den søteste jeg har vært borti. Jeg sitter med PCen min og leser forum og chiller med musikk, like a boss. Igjennom lyden av trommeslagene i "Riot" av Three Days Grace, hører jeg plutselig en stemme bryte med ordene: Hei, hei. Alle sammen. Ehm. Vi har NSB .... MENY (!) her på dette togsettet. Kafeen vår befinner seg i vogn nummer to, som vil si at det er omtrent i midten på toget..altså. Dere som sitter i røde seter sitter faktisk i kafévogna vår! EHEHEH. Ja. Så vet vi nå det da. Ehm...det blir en liten pause i serveringa nå, hehe. Det er personalbytte på neste stasjon, som er like rundt hjørnet. Eller, det er jo ikke noe hjørne her da, men like rundt svingen! Ehm.. det er ikke sving her heller da.. men..errr.. Ja! NSB Meny i vogn nr to! Takktakk, ha en fin reise videre! :!: 39 Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ahahaha, konduktøren på det toget jeg sitter på nå, må være den søteste jeg har vært borti. ;...) :!: Hihi, hun er kafémedarbeidwr, for å pirke. Hater det når fucker opp den meldinga der! Like flaut hver gang! Hvilken bane er du på? Bergen, Dovre eller Sørlandsbanen? Sikkert en av de nye som nettopp er ansatt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Er litt "søtt" synes jeg, at de ikke bare er en monoton stemme, som sier det som skal sies helt perfekt, noe som like gjerne kunne vært en maskin. Gir et litt mer personlig preg over hele firmaet, og bare det kan gjøre hele reisen mer trivelig 8 Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hihi, koselig å høre! Det skal jeg ta videre til sjefene våre i Togservice (de som jobber i NSB Meny ) Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ahahaha, konduktøren på det toget jeg sitter på nå, må være den søteste jeg har vært borti. ;...) :!: Hihi, hun er kafémedarbeidwr, for å pirke. Hater det når fucker opp den meldinga der! Like flaut hver gang! Hvilken bane er du på? Bergen, Dovre eller Sørlandsbanen? Sikkert en av de nye som nettopp er ansatt Det var definitivt en han Tok toget til Trondheim fra Lillehammer, så blir vel Dovre-banen. Han kom jo med flere morsomme utsagn, som jeg dessverre ikke kommer på i farta. Uansett en av de hyggeligste togturene jeg har hatt. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Trallalala Skrevet 10. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2011 Igår kom det to kunder innom. Hun ene var tydlig rusa, han andre ruser seg, men virket rein. Dama var bare med, mens fyren skulle ha diverse. Dama gikk rundt å stjal. Hun hadde pelt ut en ting fra esken, men var så fjern at hun mistet den ut av ermet foran sjefen. Sjefen la varen på plass, og måtte ta en telefon, og ba meg holde et øye med dem. Dama var veldig påpasselig med å gå i blindsonene til kameraovervåkingen, men jeg så akkuratt at hun åpnet vesken, og forsiktig dultet to varer i vesken. Ringte på sjefen og sa ifra, og hun ringte politiet. Der fikk vi beskjed om å ikke gjøre noe, men vente på at de kom (vi kunne vistnok få bot dersom vi stoppet dem, eller holdt dem igjen i butikken. Vi kunne spørre om å se i vesken, men ikke kreve det). De fikk bilnummer osv.. Vi prøvde å oppholde fyren så lenge som mulig, han er fast kunde så viste hva han likte og dro han rundt i butikken. Jeg sto å pratet med dama, og når hun sto 4 meter foran meg så er hu tett nok til å rive av embalasjen og stapper et halsbånd i jakke-ermet. Halsbåndet stikker UT av jakka, i tillegg er det en svær kul der. Relativt lett å se at hun har tatt noe. Klarte etterhvert ikke å oppholde dem lenger, men ringte politet da de dro å sa ifra hvilken retning de kjørte. Etter noen minutter kjørte bilen forbi, og vi ble oppringt av Politet senere hvor de sa at de hadde tatt dem på vei ut av en annen butikk hvor dama også hadde stjålet. Så er det morsomme. Fyren ringte sjefen etter litt. Og han var forbanna. Han truet henne, kjeftet og bannet og oppførte seg ekstremt skremmende. Det viste seg at Politiet hadde gjennomsøkt bilen hans , og funnet slangen hans (!) på nesten 2 meter!! Som de da hadde tatt med seg og avlivet. Fyren var jo overbevist om at vi ringte Politiet pga slangen, og var griseforbannet! (Ja, vi kan se igjennom en bil, og viste at han hadde en jævla slange i bilen ) Noen folk altså.. 35 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Der fikk vi beskjed om å ikke gjøre noe, men vente på at de kom (vi kunne vistnok få bot dersom vi stoppet dem, eller holdt dem igjen i butikken. Vi kunne spørre om å se i vesken, men ikke kreve det). Du kan fint holde igjen personen hvis du har observert tyveri(Fersk gjerning, ferske spor). Det siste stemmer dog, du kan ikke kreve å få se i vesken. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå