Populært innlegg Broseph Skrevet 7. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg er maskinist på kino. På kinoen min, Ringen, sender vi Operaforestillinger live fra Metropolitan i New York ca. en gang i måneden. Klientellet på disse forestillingene er ganske forskjellig fra det vi vanligvis har med å gjøre, da kinoprofilen er ganske ungdommelig - ung voksen, og kultureliten 60+ har selvsagt et og annet på hjertet hver eneste gang de kommer haltende. For eksempel får vi mye syting for at det ikke er vinduer i loungen, som er to etasjer under bakken. "Vi har betalt ganske mye, altså", vel, beklager, men det kommer ikke vinduer i et rom i underetasjen allikevel. Vi får alltid klager på at lyden er for lav, samtidig som andre klager på at den er for høy. Nå snakker vi ikke, "unnskyld meg, kunne dere stille lyden", men, igjen, "Vi har betalt ganske mye! Dette er for dårlig!". Vinseleksjonen er alltid for dårlig (på en KINO). Det var også en fyr som INSISTERTE på at jeg skulle fikse sånn at overføringen gikk på en TV vi har i loungen, slik at han kunne følge med på pausen derfra. Jeg prøvde å forklare at den TV-en ikke er koblet opp mot kinosystemet, og at det ikke er mulig å splitte signalet slik han snakket om, fordi det er en livesending som går gjennom satelittdekodere og inn i en svær projektor to etasjer over. Dette må ha blitt for teknisk for ham, som ikke tok til seg det jeg sa, men buste videre med hevet stemme og påstod at det hadde vært slik forrige gang han hadde vært her. Jeg sa da at det han så forrige gang var en Power Point-presentasjon med litt info om Operaen i tillegg til priser på diverse varer. Jeg skulle til å spørre ham om han var for dum til å skjønne at priser på sjokolade ikke tilhørte operasendingen, men jeg tror kona hans enset blikket mitt og avbrøt med "det er ikke så farlig". 23 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ble glad inni meg. Bussjåføren hadde med seg hunden sin også Om man er på oslo s kan man bare ta toget til Nathional og gå ned, eller bare gå dit. Tar lenger tid å finne seg en buss vil jeg tro. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg bor ikke i Oslo og kjenner ikke bussrutene der, men det kan da ikke være umulig å finne en buss som går mellom Oslo S og Aker Brygge. Nå er jeg ikke akkurat lommekjent i Oslo jeg heller, men er det ikke det litt som å ta buss fra Oslo S og til Slottet? Sånn avstandsmessig? Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 De kan bare ta t-bane de, til Nationaltheatret så går de derfra til Aker Brygge. Eller trikk nr 12. Bare til informasjon Trikk fra Oslo S til Aker Brygge tar forresten ca 6min. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er nettopp poenget mitt. Kollektivtilbudet er godt i Oslo, så det er ingen grunn til at buss for tog så å si skal kjøre folk til husdøra deres. Hvis jeg noen gang finner en av de noldusene som foreslo det, så skal han få høre hvor latterlig idiotisk det er. Men uten jobbantrekket mitt, så klart. 4 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hver gang jeg står på Jernbanetorget og venter på 541 eller 542 ut til forstedene i sør, kjører det forbi en eller flere Aker Brygge-busser. Bussene fra Jernbanetorget til Drøbak går forresten hvert 10. minutt fra 15 til 21 om kvelden, og tre ganger i timen resten av døgnet. Jeg tviler på at tilbudet i resten av landet er like godt, men å klage på kollektivtrafikken i Oslo går ikke an. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 7. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. desember 2011 Kollektivtilbud? Hva er det? Beklager men jeg er bosatt i bygdenorge og er ikke bekjent med slike fjonge storby ord 24 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Lol. Du kan jo haike med Hurtigruta, det kan'ke vi! 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Ikke ofte jeg ser Hurtigruta her i Valdres^^ 4 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Etter å ha tilbrakt en helg i Valdres tror jeg ikke det er stort du ser der uansett, tbh. 3 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Kommer helt an på hva du er ute etter det. Er du ute etter bra uteliv og mye action er du på feil plass for å si det sånn. Men det er mye fin natur for folk som liker det. Og Valdres er jo temmelig stort da, så det kommer selvfølgelig helt an på hvor du har vært og. 2 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Når man sier "Det er jo fin natur" mener man som regel "Resten, derimot...." (tro meg, jeg har bodd i "fin natur!"... 3 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Moderatormelding OG VIPS!!vi var tilbake til topic! Endret 9. desember 2011 av osse-mon waits for alice 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg følte at jeg måtte sitere veggmeldingen til fetteren min: Dame spurte meg akkurat på tlf:"Si meg, er du menneske, eller er du maskin?". "Dæ æ je itte helt sikker på", svarte je.. Da var det stille i non sekunder før a la på 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Som om noen ville laget et automatisert svarsystem som snakket totning. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Han er fra Hamar, men du har et poeng. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Burde tatt det på æ-en. Artig uansett. Selv irriterer jeg meg over kunder som skal pirke på navnet. Det er fullstendig unødvendig når jeg uttaler det litt feil, og det er ekstremt irriterende når jeg faktisk uttaler det riktig, men deres kjære opphav ikke var så stø innen skrivekunsten. Felles for alle i sistnevnte kategori er at de er nordmenn, gjerne over 40, spesielt mange damer i overgangsalderen eller deromkring. Kanskje identitet er ekstra viktig da, ikke vet jeg. Det frister f.ek.s å fortelle noen av de frekkere; "Visst faen heter du Rachel, om du vil at folk skal kalle deg "Rakel", får du stave det riktig." "Nei, jeg uttalte det rikitig. du HETER Rosengren. Om du synes Rosengrén høres mer fornuftig ut får du ringe folkeregiswteret og be dem slenge på den apostrofen." (Mrs. Bucket/boquét-faktoren er absolutt tilstede innimellom, men hun "retter" i det minste på dem på en høflig måte - stort sett.) "Åh, unnskyld, ønsker du at folk alltid skal bruke mellomnvanet ditt som en DEL av etternavnet, selv om det naturlig nok står i feltet for fornavn? Ja, selvølgelig skulle jeg visst det, kjære deg, beklager så meget." - med dryppende sarkasme. Radbrekker jeg imidlertid navnet til Mahlatkmar Warudrkjaswhan, sier han blidt "Ja, det er meg", evt. begynner han å le halvveis og si han tror jeg er kommet riktig. Men utlendinger er ikke bare-bare på navnene de heller. Det vet vel de fleste som har prøvd å registrere en nyinflyttet innvandrer manuelt i et register som skal sjekkes opp mot folkeregisteret, evt. hjelpe dem å gjøre det selv. Man kan nemlig ikke yte noe spesielt med hjelp i den prosessen ga rutiner for å forhindre ID-tyveri. Etter ørten forsøk med "Husk at mellomnavn tller som fornavn, og at man ikke må skrive fornavn som etternavn og omvendt" ender det gjerne med "Va faen, du tro ikke jaj vite hva heter?!?!?!" Da får man bare trøste seg med å tenke Jeg vet at du ikke vet hva du heter. Det gjør imidlertid jeg, det står her på skjermen min.. Endret 9. desember 2011 av NgZ 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 9. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2011 Noen kunder burde gå i seg selv, og innse at det er de som gjør sine egne erfaringer med forhandlere negative. Men enkelte mangler tydeligvis helt essensiell IQ for å forstå det. Som her om dagen, da butikksjefen snakket med en kar. Han klagde og klagde på alt mulig ved et kjøp, som han vanligvis gjør, og uttalte: -Hvorfor blir det alltid diskusjoner når jeg har kjøpt noe hos dere? Sjefen svarte med -Hvorfor går du ikke til <konkurrenten> da, hvis du er så misfornøyd med vår service? Svaret til kunden var: Nei, de handler jeg ihvertfall ikke hos. De er umulige å snakke med Typisk sånn kunde som alltid har noe å klage på, og som skal skrike høyt med en gang han mener han har noe å klage på, før vi har fått mulighet til å i det hele tatt svare. Da kan man ikke forvente annet, men de skjønner det bare ikke selv. __________________________________ Hørte også en historie fra en av mine kollegaer om noe som hadde skjedd i en annen butikk han jobbet. De hadde en fast kunde som alltid klagde over mikroskopiske riper i negativer (umulig å se på bildene, men kan skimtes på negativet ved bruk av lupe). Ihvertfall hadde han nettopp fått utlevert en fremkalt film, og sto og gransket denne med lupe når en annen kunde kommer inn og spør om prisen på Canon EOS 5D (et kamera som kostet noen-og-tjue tusen på den tiden). Han får prisen, og sier at han vil kjøpe den. Men da spretter "negativkunden" frem og sier at han har et brukt 5D han kan få kjøpe. De to blir enige om pris, og kunden går derfor uten å kjøpe noe fra butikken. Det blir som om jeg stikker innom vår konkurrent, og ødelegger et salg ved å si at vi har akkurat det kameraet billigere. Så kommer "negativkunden" med sin vanlige tirade om mikroskopiske riper på negativene, hvorpå den ansatte pliktskyldigst ser på negativene med lupe og uttaler: -"Nei, dette er ikke riper". Han tar deretter frem en kniv, riper opp den ene negativremsen ganske kraftig og sier: -"DETTE er riper" :!: Kunden blir stum, går, og kom aldri tilbake. For øvrig så har kallenavnet "negativkunden" dobbelt betydning 15 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Men utlendinger er ikke bare-bare på navnene de heller. Det vet vel de fleste som har prøvd å registrere en nyinflyttet innvandrer manuelt i et register som skal sjekkes opp mot folkeregisteret, evt. hjelpe dem å gjøre det selv. Man kan nemlig ikke yte noe spesielt med hjelp i den prosessen ga rutiner for å forhindre ID-tyveri. Etter ørten forsøk med "Husk at mellomnavn tller som fornavn, og at man ikke må skrive fornavn som etternavn og omvendt" ender det gjerne med "Va faen, du tro ikke jaj vite hva heter?!?!?!" Da får man bare trøste seg med å tenke Jeg vet at du ikke vet hva du heter. Det gjør imidlertid jeg, det står her på skjermen min.. Ikke glem at det er 18 forskjellige måter å stave "Mohammed" på, og at samtlige innvandrere heter en kombo av "Mohamed Ali Ahmed" og det finnes ingen logikk i hva som er foran og bak i det navnet. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå