Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, eg vet :p

 

Mange som har kommentert det. Skyldes primært at eg er vokst opp med bokmål fra dag 1, men har flyttet til et sted med en sterk nynorsk påvirkning. Her har eg bodd i 6-7 år nå.

 

Men nå skiller skriftspråket mitt seg litt i fra muntlig og, og muntlig er det ikke bare "eg" som har sneket seg inn :)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Hadde en kar i forrige uke. Jobber i telebutikk.

Han var ca 60 år, og hadde nettop fått seg smarttelefon.

 

Det han trengte hjelp til var å slette søkeloggen på google-applikasjonen han hadde. Han hadde "komt borti noe" så på hele loggen stod det "porno","sex" etc etc......

 

I dag hadde eg et svensk par i 50-åra som var inne med en iPad og ville ha nytt simkort til den. De brukte lang tid på å bestemme seg for abo, så kona gikk til slutt inn på H&M imens mannen ble igjen.

Så satte eg i simkortet til han og låste opp og greier og greier. Men han ville først skjekke at det funket. Og inn på nettleseren. Full av pornosider, med flere faner, så stod bare å såg på imens han panisk prøvde å skifte nettside imens han mumla at det var noe viruspopupgreier han hadde fått.

 

Hoho, stakkars folk. Hadde ikkje turt å være der hadde kona sett det....

Lenke til kommentar

Ouch, gotta hurt.

 

Var på besøk hos en fyr som trengte hjelp til internettet en gang. Da det var oppkobling, passord og dritt.

Setter meg på PCen mens han går ut på kjøkkenet. Og det første jeg legger merke til er at det er fullt av porno-oppkoblinger og masse snusk.

Han visste selvfølgelig ikke passordet til internettet, ikke brukernavn eller noen ting så jeg fikk ikke gjort stort, og var jo litt satt ut.

 

Fikk 500,- for "jobben" og ble sendt på dør kort etter han oppdaget hva jeg hadde sett. Gode penger^^

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Datamusa ja, ikke mannemusa ;)

Du har sikkert tatt på begge musene, -indirekte.

Vedder på at maskinens eier betjener begge musene samtidig når han koser seg med porno, og sprer basselusker på tastatur og datamus.

 

Ikke hyggelig å bruke dataen til en som åpenbart bruker den til porno.

Undersøkelser viser at tastaturet har flere bakterier enn doringen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1738768.ece

jeg var i andre sia av butikken da det skjedd.

 

kollegaen tok fra han ølet han prøvde å stjele, han stakk av.

kunde løp etter for å stoppe han.

da han tok tak i jakka hans hørte han en lyd som ligna et ladegrep og fikk en gjenstand retta i ansiktet. kunde løp.

stakkars kar skalv da han snakka med politiet etterpå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor tror folk at jeg tar imot klager?

 

Hver gang noen begynner å kjefte på grunn av noe utenforliggende, som for eksempel mye trafikk, ulykker på veien, bombetrussel, eller lignende, sier jeg at det ikke er noe vi får gjort noe med. Andre klager på avgjørelser som blir tatt høyere opp i systemet. Jeg er jo bare en kundeveileder. Jeg personlig kan ikke plassere flere benker på Oslo S eller få togene til å gå oftere enn annenhver time på søndager. Til kunder sier jeg at de kan skrive en klage på nsb.no. Til sinte, lokale bussjåfører som synes at bussene våre tar for mye plass, sier jeg at de får ta det opp med trafikklederen sin, som i sin tur kontakter NSB. Jeg gidder aldri å følge opp en krangel.

 

Men uansett hvilken kategori klagen faller under, så er det alltid noen ikke vil høre. Jeg henviser til nsb.no eller telefonnummeret til kundesenteret og avslutter saken med det, men noen mennesker skal likevel fortsette å kjefte og smelle. Ved et spesielt tilfelle i sommer, var det ei gammel dame som ikke fant noen ledige sitteplasser på spor 19. Skriv en klage på nsb.no, sier jeg. Nei, kan ikke du si til sjefen din at det ikke er nok benker? Vel, for det første er ikke det ansvarsområdet til sjefen min. For det andre, var det flere hundre andre mennesker på spor 19 på den tiden som ikke hadde sitteplass. Selv om hver eneste kvadratmeter på spor 19 var dekket med benker, så ville det ikke være nok. For det tredje, hvis jeg personlig skulle rapportert ethvert behov en kunde ytret, ville jeg ikke ha tid til annet, da jeg treffer flere tusen mennesker på en travel dag, og så å si alle har noe de ikke er fornøyd med.

 

Nå i helga var det en gjeng med middelaldrende mennesker som skulle reise til nabokommunen. Togturen tar normalt 10 minutter. Personlig ville jeg tatt en bil hvis jeg reiste med så mange, spesielt når togene er innstilt og man må regne med forsinkelser, men det er forståelig at det ikke er mulig av ukjente grunner. Da må man ta konsekvensen og vente de 10 - 15 minuttene ekstra som bussen trenger på å komme. Det er ikke ille, da bussen startet i Oslo, som er en time unna med tog. Alle bør vite at busser aldri kan kjøre like fort som toget. Men et par av damene i denne gjengen var svært utålmodige og lurte på om de ikke fikk taxi. Jeg sa som sant var, at reisegarantien er 30 minutter for lokaltog.

 

Jeg vet ikke om noen togpendlere eller andre utålmodige reisende leser dette, men vær så snill og send klagen din til rett plass og la meg gjøre jobben min. NSB er avhengig av tilbakemeldinger fra kunder for å kunne forbedre servicen. Men ingenting blir gjort hvis du lar være og heller maser de nærmeste ansatte huden full.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Da har jeg klagd til Chess for 4. gang på tre uker. Skulle bytte fra kontant til abbonnement, fikk da tilsendt et nytt simkort, aktiverte dette, og ingenting skjedde. Klagde og fikk beskjed om at det skulle bli fikset i løpet av dagen, ingenting skjedde. Ringte igjen og fikk beskjed om at de hadde noen tekniske problemer som gjalt alle som skulle bytte fra kontantkort, og jeg fikk en måned med det abbonnementet gratis, altså 200,-. Venta i en uke før jeg ringre igjen, han sa da at de skulle rette det opp innen en time, ikke at noe skjedde denne dagen. Så jeg ringte igjen i dag og fikk samme beskjed som jeg fikk andre gangen. Supert.

Lenke til kommentar

Problemet med det moderne samfunnet er at det er så mange ansvarshierarkier at det som regel er umulig å få tak i den man egentlig burde kjefte på. Da er det ikke så rart at gutta på gulvet får all dritten.

 

Derimot har NSB lagt veldig til rette for å ta imot kundehenvendelser. Alle som har en pc eller en telefon kan på kort tid fordmidle budskapet sitt til riktige folk, men de kan selvfølgelig ikke fikse problemet deres på minuttet.

 

Problemet er holdningen til folk flest. Nordmenn har bare rettigheter, ingen plikter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Var det du som stod @ Hauketo og ropte "Direktebuss til Ski" på lørdag?

 

En bil krasjet og havnet på hue i sporet, og måtte ta buss videre. Når vi var på E18 rett før Ski kom det en dame tuslende til bussjåføren og kjeftet på han fordi han ikke stoppet på det stoppet hun skulle av på. "Jammen da må jo jeg gå langt!" Bussjåføren: "Du kunne gjerne blitt igjen og ventet på toget.".

Lenke til kommentar

Det er også mulig å sende tilbakemeldinger på facebook. Jeg har ikke noe visittkort, men folk kan da ikke være så tette i nøtta at de ikke husker "nsb.no" eller "815 00 888" hvis de har noe viktig å klage på. Telefonnummeret står også i togrutene, som jeg gjerne deler ut.

 

Var det du som stod @ Hauketo og ropte "Direktebuss til Ski" på lørdag?

 

En bil krasjet og havnet på hue i sporet, og måtte ta buss videre. Når vi var på E18 rett før Ski kom det en dame tuslende til bussjåføren og kjeftet på han fordi han ikke stoppet på det stoppet hun skulle av på. "Jammen da må jo jeg gå langt!" Bussjåføren: "Du kunne gjerne blitt igjen og ventet på toget.".

 

Det var nok ikke meg, nei. Jeg var på Askim stasjon lørdag kveld. Men jeg er helt enig med bussjåføren. Toget stopper jo ikke i vanlige busslommer, så hvorfor skal buss for tog gjøre det? På billetten hennes sto det fra stasjon til stasjon. Da må alle andre på bussen vente enda lenger på å komme fram fordi bussen unødig må stoppe flere ganger.

 

Etter det store sommerbruddet fikk NSB tilbakemeldinger om at flere kunder ønsket at bussene skulle stoppe på andre steder enn togstasjonene, blant annet på Aker Brygge. Vel, da synes jeg at de heller skal ta en vanlig rutebuss. Jeg bor ikke i Oslo og kjenner ikke bussrutene der, men det kan da ikke være umulig å finne en buss som går mellom Oslo S og Aker Brygge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...