srbz Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Opplever det samme til stadighet selv. Jeg er en relativt liten fyr på 176 cm og et sted mellom 65 og 70 kg. Jeg jobber på lageret i en elektrovarebutikk, og TVer mindre enn 60" utleverer jeg over disk. Mao. går jeg inn på lageret, plukker frem riktig modell, og bærer den ut og setter den på disken. Dette gjelder også 50" plasma-skjermer som kan veie om lag 30 kg. 30 kg er ikke allverden, men ta i betraktning at dette er en stor eske på si 120 x 80 x 30 cm. Det er ikke alltid like lett å se hvordan man skal bære en slik eske ut i bilen alene. Jeg pleier å tilby å hjelpe å bære ut når pakken er over en viss størrelse/vekt (og selvsagt litt avhengig av hvilken person som er kunde, si en 30 år gammel mann vs. en 60 år gammel kvinne). Svært ofte takker de pent, men neitakk, for hvis du klarer å bære den ut hit så må ihvertfall jeg klare den videre ut i bilen. Hvorpå man forsøker å bearhugge hele esken på høykant, og så jokke seg av gårde ut døren. 2 Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Litt morsomt i går på jobb: Jeg har vanligvis fri onsdager, men jobba i går pga ferieavvikling. Så like etter jeg hadde kommet på jobb dukker pyskologen opp og sier: "Nå ødela du dagen min. Trodde du hadde fri onsdager, derfor jeg kom i dag". Selvsagt sa han dette med ett smil. Og siden jeg dagen før hadde tulla litt med han og vist han noen sånne sitat fra glasscolaflasker, gjorde det jo bare saken enda bedre jeg bare digger han psykologen. Når er bryllupet? Lenke til kommentar
Populært innlegg Trallalala Skrevet 1. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2011 Hadde ei sur ei idag. Fleste fòrprodusenter har oppdretteravtaler. De fleste kan man også bestille store kvanta til en billig penge (type 20kg for 500kr). Ei kunde kom inn og trengte et fòr som man kun får ved at oppdretteren bestiller. Hadde tilfeldigvis en sekk stående etter at en droppet å kjøpe den, så kunden kunne kjøpe denne sekken. Dette er noe vi normalt ikke gjør, da det er regler for å kjøpe sekkene (Man må kjøpe så og så mye for å få det billig). Disse sekkene får man ikke 25% rabatt på, som man får hvis man kjøper vanlig for i butikken, ettersom at de er så billige fra før. Foreløp slik: Kunde; Også husk mine 25%! Meg: Du får dessverre ikke de 25% på de sekkene, da de er så rimelige fra før av. Kunde: JO! Meg: Du får 17kg til 515 kr. Det blir som om du har bestilt store kvanta, og får det billigere. Da får du ikke prosentene dine. Kunde: Jammen jeg har jo ikke bestilt store kvanta! Derfor skal jeg ha prosenten min!!!! * Jeg drar fram prislisten fra leverandøren, hvor det står med store bokstaver "OBS, oppdrettere får ikke 25% ved kjøp av stoforbruker-fòr"* Kunde: DET HAR IKKE NOE Å SI!!! Jeg kjøper jo ikke masse fòr, det er EN jævla sekk og jeg skal ha prosentene mine!!!! Meg: Ønsker du at jeg skal ringe leverandøren og høre, så vi får det klart? Jeg ringer, snakker med en selger som sier nøyaktig det samme. Jeg videre-forteller til kunden. Kunden tar så og røsker telefonen fra øret mitt, og begynner å banne til selgeren. La ut i det store og brede at de må skjerpe seg, og at de må ta et alvorsord med "den udugelige drittjenta på X". Fikk etter mye hyling og banning la hun omsider på og sa lavt; Så drit i den jævla rabatten da. Fikk etter en halvtime tlf fra leverandøren som jeg snakket ut med. Regla ente med at de fikk navnet hennes, og hun kom til å miste rettighetene sine hos dem. Forbanna drittkjærring. Vi strekker oss ofte langt på jobben, både med rabbatter og service. Men med fòr er det ekstremt liten fortjeneste på, de kan vi rett og slett ikke gi ut rabatter på uten at det er lov. Da taper vi penger. Med de 25% så dekker leverandøren 20% og vi dekker 5% (derfor tar ikke alle dyrebutikker imot oppdrettere). Hadde jeg gitt henne rabatten ville vi ikke fått tilbake noe. Og så dritt som hun var, hadde jeg ikke gjort det om det så var 10% 36 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Zarac er så jævlig på. Hehe. Jeg spurte fordi grunnen til at menn skal gjøre seg til og bære alt selv, sannsynligvis skyldes at de vil imponere ei jente. Jeg hadde antakelig gjort det samme selv. 40 kg kattesand og to poser er ikke så tungt. Regna med det, men kunne ikke dy meg, måtte lage en scene 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 @Trallalala Jeg bruker å si til kundene at hvis de betaler ordinærpris på produktet, så kan vi heller snakke om en pakkepris/rabatt. Det bruker å stoppe de fleste pruterne. 2 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Syntes det er så utrolig festlig at alle skal prute på alt. Foruten om 1 ting: Klær og sko Hvorfor pruter alle på elektronikk, reparasjoner, deler av ymse slag, abonnementer, og andre typer varer, men å betale 2000kr for en hullete olabukse eller 3000kr for stygge sko som uggs, det er det ingen som gjør.. Sykt å tenke på når de fleste bransjer har ganske små marginer som det er, mens på klær og sko ofte er opptil mange hundre prosent fortjeneste. 7 Lenke til kommentar
AuflesProductions Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Da jeg leste innlegget for noen sider tilbake om flasker som ruller, så kom jeg med en kjempe idé! Hvorfor er ikke brusflasker firkantet? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Da jeg leste innlegget for noen sider tilbake om flasker som ruller, så kom jeg med en kjempe idé! Hvorfor er ikke brusflasker firkantet? "Sodas contain carbon dioxide under pressure: a round container will tolerate pressure much better than a square container" Lenke til kommentar
AuflesProductions Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Da jeg leste innlegget for noen sider tilbake om flasker som ruller, så kom jeg med en kjempe idé! Hvorfor er ikke brusflasker firkantet? "Sodas contain carbon dioxide under pressure: a round container will tolerate pressure much better than a square container" Lage flasker av stål? Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Da jeg leste innlegget for noen sider tilbake om flasker som ruller, så kom jeg med en kjempe idé! Hvorfor er ikke brusflasker firkantet? "Sodas contain carbon dioxide under pressure: a round container will tolerate pressure much better than a square container" Lage flasker av stål? Det høres billig ut. Hvor mye skal du ha for en 5L med cola på ståldunk? 15kr? 2 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Produksjonskostnader ? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Man kan gjøre bunnen kantete. Slike runde kanter som flaskene har nå, er jo nærmest lagd for at de skal lett skal ramle. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Firkant VS runde flasker/bokser http://greenopolis.com/goblog/jerryjamesstone/meet-new-eco-friendly-square-coke-bottle Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 1. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2011 Glem ikke firkant-eggene på Gufseplassen. Meget plassbesparende og praktisk. 18 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Glem ikke firkant-eggene på Gufseplassen. Meget plassbesparende og praktisk. Måtte bare ta frem gamle heftet mitt og lese litt nå 3 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Beste hadde vært firkantflasker i glass ja , om man skal regne på avtrykket det gir . Firkantflasker har eksistert lenge, men jeg vet ikke hvor godt utprøvd det er med lesker som har kullsyre i seg . dumt det bare er et konsept og ikke realiteten i en verden full av plast. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Syntes det er så utrolig festlig at alle skal prute på alt. Foruten om 1 ting: Klær og sko Hvorfor pruter alle på elektronikk, reparasjoner, deler av ymse slag, abonnementer, og andre typer varer, men å betale 2000kr for en hullete olabukse eller 3000kr for stygge sko som uggs, det er det ingen som gjør.. Sykt å tenke på når de fleste bransjer har ganske små marginer som det er, mens på klær og sko ofte er opptil mange hundre prosent fortjeneste. Skader da vel ikke å prute på noe? Er ett sted jeg ikke pruter på noe uansett, og det er matbutikker. Om jeg handler klær og sko kan jeg lett prøve å prute om jeg føler for det, også i Norge. Er det umulig driter jeg i det, og betaler vanlig pris. Merker jeg at det er mulig å hente noe eller at selgeren er "et svakt mennesket" presser jeg på litt ekstra. Men har aldri hendt at jeg har droppet det og gått, jeg kjøper det uansett og behandler selgeren med respekt. Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Syntes det er så utrolig festlig at alle skal prute på alt. Foruten om 1 ting: Klær og sko Hvorfor pruter alle på elektronikk, reparasjoner, deler av ymse slag, abonnementer, og andre typer varer, men å betale 2000kr for en hullete olabukse eller 3000kr for stygge sko som uggs, det er det ingen som gjør.. Sykt å tenke på når de fleste bransjer har ganske små marginer som det er, mens på klær og sko ofte er opptil mange hundre prosent fortjeneste. Skader da vel ikke å prute på noe? Er ett sted jeg ikke pruter på noe uansett, og det er matbutikker. Om jeg handler klær og sko kan jeg lett prøve å prute om jeg føler for det, også i Norge. Er det umulig driter jeg i det, og betaler vanlig pris. Merker jeg at det er mulig å hente noe eller at selgeren er "et svakt mennesket" presser jeg på litt ekstra. Men har aldri hendt at jeg har droppet det og gått, jeg kjøper det uansett og behandler selgeren med respekt. Det kommer litt an på hvor du handler også da. For min del, som stort sett kjøper (relativt) billige klær på dressmann, tror jeg ikke det ville tatt seg veldig ut å prute Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Skader ikke å prøve;) Du vet aldri hvem du snakker med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå