Kea Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Abg. skillepinner. Jeg skulle bruke en under den første handleturen etter at jeg hadde kommet tilbake fra Tyskland; da jeg la den foran varene mine ristet kassadamen på hodet og signaliserte at jeg skulle ta den vekk. Skjønte ikke helt det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Fordi eg vil ikke at brusen skal trille rundt og bli ristet? Den blir ikke ristet av å snurre rundt.. De fleste kassapersonell eg har vært borti har vist ingen eller liten forståelse for å behandle brusen noelunde respektabelt, og kan fint finne på å ta tak i bunnen, løfte den opp på hodet for å lese strekkode så eg hører kullsyren forsvinne, og slenger den ned båndet igjen som om det var en pakke juice. Så, som takk så setter eg alltid brusen på varebåndet, dropper skillepinne før og etter, sier nei takk til kvittering og pose, og ber om pose etter at eg har betalt. Når eg da ikke har småpenger og må betale med kort så nyter eg synet av h*n bak kassen som dør litt hver gang. Når båndet stopper, starter, stopper og starter tipper brusen og blir ristet. Så, kullsyremessig gjør du deg selv en bjørnetjeneste. Forøvrig pleier jeg alltid å være forsiktig med brus, egg, aviser etc. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Mens på polet skal flaskene stå? I hvert fall det jeg har opplevd at kassepersonell har gjort etter å ha scanna inn varene. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Jeg trodde man skulle levere defekte varer til betjeningen i butikker? (Altså varer med feil eller mangler som er tydelig før varen er kjøpt). Prøvde å levere en lekk appelsinjuice til dama i kassa på rimi. Det så ut som om hu helst ville drepe meg når hu ba meg sette den tilbake i hylla Mente det var vanlig praksis jeg, men akk, så feil kan man altså ta. Endret 30. november 2011 av Gamlemor Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg trodde man skulle levere defekte varer til betjeningen i butikker? (Altså varer med feil eller mangler som er tydelig før varen er kjøpt). Prøvde å levere en lekk appelsinjuice til dama i kassa på rimi. Det så ut som om hu helst ville drepe meg når hu ba meg sette den tilbake i hylla Mente det var vanlig praksis jeg, men akk, så feil kan man altså ta. Det høres ut som du gjorde det riktige. Hun hadde nok en dårlig dag. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Rimi her har vært litt sløv på frukt og grønt avdelingen sin, og matvrak som jeg er og glad i å mekke sammen mat av gode råvarer, er jeg titt og ofte innom den avdelingen. Finner jeg en vare som ikke er bra nok, sier jeg fra. Er ingen som har blitt sur til nå, og blir de det får de høre det og Lenke til kommentar
janingar Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Husker fra tiden jeg jobbet i supporten til en av Norges større internettleverandører... Innimellom fikk jeg telefon fra folk som lurte på hvorfor det stod oppført at de betalte for "2" tlf. nr. på fakturaen. Var stadig like "morsomt" når de omtrent nektet å godta forklaringen min om at det ikke var et ekstra tlf. nr. men derimot sambandsnr. til ADSL-linja. Hvorpå enkelte spurte om de ikke kunne bli kvitt det. edit: (gitt at kunden har fasttlf. + ADSL) Endret 30. november 2011 av janingar 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hva med det ekstra ISDN-nummeret (om det er så lenge siden du jobbet der, da)? Ser for meg at det også forvirrer minst like mye. Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hadde en dårlig dag her forleden. Jeg: Skal du ha en pose på det? Kunde: Hmmm, ja, TROOOOR det ja... (han hadde masse varer og var sikkert ikke kjent med det helvetet på jord man skaper om man slår inn en pose til en kunde som har handlenett i lommen). Jeg: OK. Kunde: Han ble synlig forlegen stakkar, no response. Selv smilte jeg ondt på innsiden, nesten like mye som forrige helg da jeg låste dørene i det en bil i full fart vrengte seg inn på parkeringsplassen, og latet som jeg ikke så damen som sprintet mot døren. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Er lei av alle kundene som kommer inn og: Hva har dere ikke smør???? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hva med det ekstra ISDN-nummeret (om det er så lenge siden du jobbet der, da)? Ser for meg at det også forvirrer minst like mye. Faktisk var det mindre forvirring der, selv om det var et par. Tror det har sammenheng med at de fleste visste at de hadde ISDN og at det var hot med 2 linjer den gangen det ble bestilt. Majoriteten av de som fortsatt står med ISDN er middelaldrende til gamle folk som har hatt nett siden modemet kom. En annen årsak kan nok være at nær sagt alle i dag allerede har fått den tjenesten som kutter bort ene linjen slik at de praksis bare stod oppført med 1 nr. på fakturaen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Dagens dagligvarer: en pakke vannfast plaster og en pakke kondomer. 8 Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Mens på polet skal flaskene stå? I hvert fall det jeg har opplevd at kassepersonell har gjort etter å ha scanna inn varene. Tror båndet der går tregere og jevnere. Det er jo lagt for utelukkende å frakte flasker. OT: Ei jeg jobber med ble litt satt ut når en hun kjenner kjøpte vaselin og babyolje. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Trallalala Skrevet 1. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2011 Noe som irriterer meg meget i jobben er kunder som tar feil. En ting er å ta feil, også går det bare ut over en selv. Men når de tar feil i forhold til hvordan en kløv (ryggsekk til hund) sitter, eller hvordan en trekksele sitter og NEKTER å høre på meg blir jeg frustrert. Det er ting som belaster hunden og som man ikke skal tulle med. En hund med en trekksele som sitter feil kan bli ødelagt i ryggen. Man kan jo ikke annet enn å prøve å overtale, og forklare HVORFOR den sitter feil, men ikke alle det hjelper på. De påståelige kundene er også fæle. "Jeg skal reise langt, så fiskene trenger MYE vann!". Så forklarer jeg det at de trenger ikke så mye vann, men de trenger mye luft. Har de for lite luft og de blir stresset så bruker de opp luften og blir kvelt (og dør). Noen kunder syntes det er ulogisk og tror ikke på meg. Hva skal fisker med luft liksom Også står de å maser. "Ta oppi mer vann, de kommer til å dø!" Da lukker jeg ørene, for jeg gjør ikke feil mtp levende vesner fordi en kunde tror h*n har rett. Jeg vet jeg har rett, og jeg dreper ikke fiskene bare fordi kunden mener det og det.. En ting som ikke er irriterende på jobb, men litt morsomt, er det at guttene som er innom og handler alltid skal være så matcho. F.eks de skal kjøpe fòr, og sier hvilket fòr de skal ha. Jeg går å henter det, og de kommer løpende for å ta sekken for meg. Det er forsovidt bare hyggelig, gjør meg ingenting. Men jeg må trekke på smilebåndet når de som tar storhandlen men som nekter å få bærehjelp. Eldre og jenter sier ALLTID ja. Men de yngre gutta, skal ta alt selv. I går var det en fyr som stablet 2 x 15kg sekker + en 10kg med kattesand og to poser fullstappet med ting oppå hverandre for å bære det ut. Jeg tilbyr meg (selvfølgelig) å hjelpe til. " NEI! Det går helt fint!!!" Sier han. Ikke sint, men bestemt og frustrert. Jeg bærer EKSTREMT mye fòr i løpet av en dag, og å bære en 15kg ut i bilen for noe er noe jeg gladelig gjør. Men disse unge mennene skal alltid være så fryktelig matcho, og er veldig "gjøre selv" Litt søtt da. 25 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Er du jente, eller? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Muffinss Skrevet 1. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2011 Zarac er så jævlig på. 16 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Husk beskyttelse. 3 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Han ble synlig forlegen stakkar, no response. Selv smilte jeg ondt på innsiden, nesten like mye som forrige helg da jeg låste dørene i det en bil i full fart vrengte seg inn på parkeringsplassen, og latet som jeg ikke så damen som sprintet mot døren. Ååå. Gjør dette selv. Jeg hadde akkurat stengt for dagene og jeg låste meg ut fra kontoret der vi tar i mot IT henvendelser. Jeg gikk på slaget kl 15.00, og i mens jeg går bortover i gangene så ser jeg en person løpenes med laptopen mellom henda. Smilte rått på innsiden og koste meg når jeg gikk mot verkstedet der jeg jobber etter 15.00 Som jeg har skrevet et par ganger tidligere, så jobber jeg på en Høgskole hvor vi driver 1. linje support per telefon og/eller personlig oppmøte. Her om dagen kom en kunde med en gammel XP maskin og ville ha fjernet virus og annet skvip. Vi la inn en fersk XP SP3. Mannen ble kjempefornøyd og ga oss en pose Twist. Hyggelig med sånne mennesker 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Zarac er så jævlig på. Hehe. Jeg spurte fordi grunnen til at menn skal gjøre seg til og bære alt selv, sannsynligvis skyldes at de vil imponere ei jente. Jeg hadde antakelig gjort det samme selv. 40 kg kattesand og to poser er ikke så tungt. Lenke til kommentar
Trallalala Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Zarac er så jævlig på. Hehe. Jeg spurte fordi grunnen til at menn skal gjøre seg til og bære alt selv, sannsynligvis skyldes at de vil imponere ei jente. Jeg hadde antakelig gjort det samme selv. 40 kg kattesand og to poser er ikke så tungt. Ja jeg er jente. Det er ikke så tungt for en fyr, men det er ekstremt kronglete å bære de sekkene. Jeg er 1.60 høy og veier knapt 55kg men tar fint 2x15kg sekker hvis jeg må. Men jeg gjør det ikke, fordi det er helt grusomt å bære de Endret 1. desember 2011 av Trallalala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå