Christoffero89 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja afrianske kunder ja, ikke akkurat de hyggeligste nei. Det er også dem som tar lengst tid til betale. Sånn funker det: Kjøper masse varer og ser at jeg driver scanner dem inn, NÅR jeg først har scannet ferdig så skal de begynne å ta frem lommeboka si. Lommeboka ligger i veska, veska ligger i et eller annet i barnevogna. De må på død og liv få bort alle vekselpengene, selv om det ikke når opp. Jeg: "Da blir det 467,- kr" Kunde: "Vent jeg skal finne frem småpenger først" *finner frem en tier, to femmere og et par kroner" Å nei har ikke nok" Først da gir hun meg sedler, litt irriterende. OG JA en ting til, de spør aldri om pose når jeg scanner!!!! De tenker sikker "Oi shit jeg sparer 50 øre hvis spør om pose etter jeg betalt" Idiotisk å betale for en pose med REKLAME på syns jeg. betaler for å bære på reklamen til butikkene. skal man betale for poser så gjør de helt hvite Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 jJg skjønner dere som ikke er fornøyd med de afrikanske sin oppførsel som uhøflige, men hadde ikke det vært arti å prøvd å vært ekstra hyggelig mot de? For å se om de hadde følt seg brydd eller kansje hadde vært høflige neste gang de kom i butikken? Tar sikkert litt tid før de hadde blitt det, men hadde vært arti å testet ut Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Idiotisk å betale for en pose med REKLAME på syns jeg. betaler for å bære på reklamen til butikkene. skal man betale for poser så gjør de helt hvite En pose er en vare akkurat som alt det andre i butikken. Si meg en vare i butikken som ikke har logo (eller reklame som du kaller det) på seg. Og nå er jeg ikke på utkikk etter svar som "frukt" osv. Når skal folk få det inn i skallen sin. Alternativet er å gjøre som jeg; ta med en sekk eller handlenett. Eller når jeg ber om poser så er det fordi jeg trenger de til avfallsposer. Og da betaler jeg selvfølgelig. Det er jo en vare som alt annet i butikken. En siste gang: Bæreposer er en vare, akkurat som alt annet i butikken. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Der jeg jobbet i butikk var innvandrere generelt hyggelige, men de sure røykehorene som sitter hjemme og lever på trygd og har stemme som et rivjern og alltid skal klage på et eller annet, samtidig som de spruter ut lukten av dårlig munnhygiene og sur røyk over hele butikken. Og så skal de alltid snakke med røykekjerringa 3 plasser bakover i køen og totalt ignorere meg når jeg prøver å få dem til å betale. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 jJg skjønner dere som ikke er fornøyd med de afrikanske sin oppførsel som uhøflige, men hadde ikke det vært arti å prøvd å vært ekstra hyggelig mot de? For å se om de hadde følt seg brydd eller kansje hadde vært høflige neste gang de kom i butikken? Tar sikkert litt tid før de hadde blitt det, men hadde vært arti å testet ut Nytter ikke. Jobbet selv i en butikk som var omringet av blokker aka innvandrere/trygdede/osv. Selv om man er aldri så hyggelig så spør de alltid om pose ETTER at de har betalt for å spare de 90 ørene. I tilegg så har de en tedens til å klage på alt mulig rart. Sier ikke at alle afrikanere er slik, men en større prosentandel av den folkegruppen er det vs andre etniske grupper. Som sagt så er det min erfaring, sikkert andre som har andre erfaringer med dem. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Er heller ikke rasist, tvert imot, men jeg står i kasse på jobben, og de aller fleste utlendinger pleier å være lite samarbeidsvillige, minst høflige og snakker ikke minst dårlig norsk. Men så har du jo selfølgelig de høflige også, som smiler og hilser og er generelt blide. Jeg har blandede følelser for utlendinger. Etter erfaring missliker jeg asiatere mest. Polakker og andre fra sørøst er ikke så alt for værst. Noen er noen drittsekker som prøver å stjele dyrt elektroverktøy, men flerparten er ganske så hyggelig. Afrikanere har vi lite av, men her varierer det også fra usmakelige gjerrigknarker til morsomme ghanesere som kjøper dører på Byggmakker for å sende til Ghana. ^^ Ellers er det kanskje nordmenn i 40-årene som er det værste. Personer som tror de har noe makt hos oss fordi de selv mener de er storkunder med kanskje 20000 kroner i året (mens vi har proffkunder og byggmestere som handler for noen millioner), og skal ha spesialbehandling og egne rabatter utenom dem de allere har på kontoen sin. Vi har også en del eldre menn som kommer innom jevnt og trutt bare for å prate. Det er som regel veldig hyggelig, men også irriterende når det er mye folk i butikken. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Er det sånn at når man handler mer en man kan ta i hånda, så skjønner likevel ikke de i kassa at kunden kan være ute etter en pose? Hvis jeg ikke blir spurt om jeg trenger pose (og det samtidig er temmelig åpenbart), pleier jeg ikke å skynde med ÅSSÅMÅJEGHAENPOSE!!! før de rekker å trykke inn.. Er vel kanskje noe med at de i kassa virker opptatt mens de slår inn varene, så det virker ikke naturlig å avbryte de for noe en regner med at de spør om når de er ferdige. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Vel, som flere tiligre har sagt så er det visse kunder som derimot det går helt i spinn for hvis man bare trykker inn en pose, det har de ikke tenkt til å betale for... selv om de til slutt finner ut at de trenger det. Er tross allt en grunn til at de spør. Når vi snakker om Afrikanere som kunder, hadde en veldig hyggelig kar her på tirsdag, også har vi ei litt stor ei som kommer ganske jevnlig, 10 minutter før vi stenger. Slår aldri feil Endret 10. september 2009 av multisync Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Er det sånn at når man handler mer en man kan ta i hånda, så skjønner likevel ikke de i kassa at kunden kan være ute etter en pose? Hvis jeg ikke blir spurt om jeg trenger pose (og det samtidig er temmelig åpenbart), pleier jeg ikke å skynde med ÅSSÅMÅJEGHAENPOSE!!! før de rekker å trykke inn.. Er vel kanskje noe med at de i kassa virker opptatt mens de slår inn varene, så det virker ikke naturlig å avbryte de for noe en regner med at de spør om når de er ferdige. Hvem som skal ha pose kan man bare se på kundene, stemmer for det meste. Også er det dem som har posene i lomma. Kunde: "NEI jeg har med pose i lomma!!!" Jeg: "Hvordan i allverden kan jeg vite det?!" Kunde: "hehe lol, nå vet du det" Lenke til kommentar
jokki Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg jobbet i 8 måneder som kundebehandler for en internettleverandør som også leverer tv, og telefoni. En veldig kjekk jobb. Kommer inn en del morsomme telefoner i løpet av perioden. En gjenganger var at at fjernkontrollen virket ikke lenger: Jeg: Har du prøvd å bytte batteri? Kunde: Mener du at du at jeg må bytte batteri på fjernkontrollen min? Jeg: Den morsomste episoden jeg kom på var da jeg jobbet i helpdesken( ja vi har en slags fysisk plass hvor kunder kunne komme å hente utstyr, betale regninger eller klage) . Var en amerikaner som var ganske gretten fordi han hadde noe problemer med en regning. Husker ikke nøyaktig problemet, men kunden hadde vært innom flere ganger tidligere uten å få ordnet opp uten å lykkes. Jeg var tålmodig og fikk etter å ha snakket med litt forskjellige folk ordnet opp. Kunden forsvant blid og fornøyd for å så komme tilbake til meg 10 minutter senere med en six-pack Budweiser Jobbet som telefonselger en liten periode. Ringte og komt til ett udyr av en kvinne, banna og skrek over at jeg ringte henne. Ikke var hun registert til å ikke motta salgstelefoner heller. Hun skulle i hvertfall ha etternavnet mitt og drepe meg. Jeg sa bare at det skullen hun likt å hatt, men jeg har telefonnummer, navn og adresse hennes. Og systemet vårt lagrer alle samtaler så nå har jeg drapstrusselen på maskinen og skal ringe til politiet etterpå. Ble tyst i telefonen rimelig kjapt da ja:P Vi lagret ikke samtalene og jeg ringte ikke politiet, men jeg tror jeg fikk satt en støkk i henne. I bunn og i grunn er det ikke mye jeg forventer av kunder, men prøv i det minste og være litt forståelsesfull. Det er ikke mannen på telefonen som er skyld i at du må betale 1500 kroner fordi du sølte Cola nedi tv-dekoderen din. Vi bare håndhever regler og normer satt av selskapet vi jobber for. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jobbet som telefonselger en liten periode. Ringte og komt til ett udyr av en kvinne, banna og skrek over at jeg ringte henne. Ikke var hun registert til å ikke motta salgstelefoner heller. Hun skulle i hvertfall ha etternavnet mitt og drepe meg. Jeg sa bare at det skullen hun likt å hatt, men jeg har telefonnummer, navn og adresse hennes. Og systemet vårt lagrer alle samtaler så nå har jeg drapstrusselen på maskinen og skal ringe til politiet etterpå. Ble tyst i telefonen rimelig kjapt da ja:P Vi lagret ikke samtalene og jeg ringte ikke politiet, men jeg tror jeg fikk satt en støkk i henne. EID:D Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Det er en stor forskjell på å bare gjøre jobben sin i form av å være den som forklarer at du må betale fakturaen din (noe jeg har respekt for) og å være en oppringende selger. Jeg var selger selv, og det var sinte kunder som fikk meg til å slutte. Jeg er derfor sint kunde selv, slik at de slutter og finner seg andre jobber. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 De tror det er greitt å ringe, bare de gjør det på dagtid. Vel, 1/3 av yrkesaktive nordmenn jobber nattskift, og vi foretrekker at telefonen IKKE ringen klokken 16:00 på ettermidagen. Utrolig hvordan de kan ødelegge dagen for oss som ikke alltid sovner igjen. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Er det sånn at når man handler mer en man kan ta i hånda, så skjønner likevel ikke de i kassa at kunden kan være ute etter en pose? Hvis jeg ikke blir spurt om jeg trenger pose (og det samtidig er temmelig åpenbart), pleier jeg ikke å skynde med ÅSSÅMÅJEGHAENPOSE!!! før de rekker å trykke inn.. Er vel kanskje noe med at de i kassa virker opptatt mens de slår inn varene, så det virker ikke naturlig å avbryte de for noe en regner med at de spør om når de er ferdige. Enig, når du kommer med en full handlevogn så skal det ikke være nødvendig å tige å be om pose. Men det beste/dummeste spørsmålet er uansett "vil du ha pose??" når du har en full handlevogn med varer. "nei, jeg tar bare dette i nevene og går hjem jeg...". Seriøst... Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Enig, når du kommer med en full handlevogn så skal det ikke være nødvendig å tige å be om pose. Men det beste/dummeste spørsmålet er uansett "vil du ha pose??" når du har en full handlevogn med varer. "nei, jeg tar bare dette i nevene og går hjem jeg...". Seriøst... Det er fortsatt mange som tar med pose hjemmenfra. Jeg er en av de noen ganger. Og som jeg nevnte tidligere, poser er en kostnad de ikke har lov til å legge på deg uten å spørre først. Siden det er en vare, akkurat som alt annet i butikken. Fatter ikke at dette er så vanskelig å forstå. Og fatter ikke at det skal være så vanskelig å si "jeg vil gjerne ha 4 poser". Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Nå er det noen butikker som er så smarte at de legger posene foran kassa sånn at kunden selv bare kan ta de posene han trenger. Dette systemet med poser bak kassa er jo helt på trynet. Og å ta med poser hjemmefra er rimelig harry spør du meg, men det er nå så. Endret 10. september 2009 av Hans-o 1 Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Nå er det noen butikker som er så smarte at de legger posene foran kassa sånn at kunden selv bare kan ta de posene han trenger. Dette systemet med poser bak kassa er jo helt på trynet. Og å ta med poser hjemmefra er rimelig harry spør du meg, men det er nå så. Hvis de gjør det, og man fortsatt må betale for de, så er det genialt. Da slipper man folk som ikke forstår dette med at man må betale for varene man tar med seg ut av en butikk. At enkelte butikker velger å gi bort posene betyr jo ikke at det gjelder i alle butikker. Personlig syns jeg ikke miljøtiltak som kun å ta med antall poser man trenger er harry, men folk er forskjellig. Poser er en rimelig stor utgiftspost for butikken. Trodde liksom dette var utdiskutert og at alle hadde fått med seg fakta i saken. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Når kunder kommer med vittigkommentarer som: "Neida, trenger ikke pose, bare tar alt i lommen jeg..", så smiler jeg og ler høflig - inni meg dør jeg litt hver gang. Selvfølgelig spør jeg om dere vil ha pose, det er en del av jobben min. Hvorfor hender det da at jeg ikke spør om dere vil ha pose før jeg er ferdig, slik at dere kan ta varene i posen i mellomtiden? Vel, personlig foretrekker jeg at kunden ber om poser, og det beste er når de atpåtil vet hvor mange poser de vil ha - da kan jeg gi dette uten problem. Men, får jeg en kunde som står stille med bankkortet eller pengene klart, mens jeg slår inn varer, og bare nistirrer enhver bevegelse jeg gjør, så spør jeg ikke om pose. Det er nemlig ingenting med kroppsspråket deres som hinter til at dere ønsker å legge varer i posen mens dere venter. De som gir det minste hint til å tenke på varene på båndet, blir spurt om de vil ha pose. Og hey, ikke stå klar med seddlene og konstanter summen med en gang varene er slått inn, posene gjenstår enda, og da forandrer summen seg. Det er greit å være effektiv, men slik forvirrer du bare deg selv. Endret 10. september 2009 av cuadRo Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Når kunder kommer med vittigkommentarer som: "Neida, trenger ikke pose, bare tar alt i lommen jeg..", så smiler jeg og ler høflig - inni meg dør jeg litt hver gang. For ikke å snakke om varer som ikke slår inn i kassen. "Da er den gratis da ha ha", mens de ser litt bekreftende rundt seg etter andre som ler. Det var på grunn av kunder jeg måtte slutte i servicenæringen. Det var rett og slett ikke noe for meg. Jeg takler det ikke. Mennesker er noen motbydelig dyr i butikk. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 I denne historien er jeg kunde på en kino, og skal kjøpe popcorn. Meg: Medium, er det det minste størrelsen? Ansatt: Ja, paradoksalt nok. Jeg antar at de solgte Liten tidligere, sluttet med det, og glemte å endre navnet. Jeg ville jo helst ha den minste popcornbøtta, men så kun to størrelser. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå