Valkyria Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Var på jobb på lørdag. Det kom en herremann i sekstiårene inn og skulle ha noen varer. Etter han hadde kjøpt dem spurte jeg om jeg ville høre en vits. Joda sier jeg, kjør på. Så bruker han 12 minutter på å fortelle den minst underholdene vitsen som kan eksistere. Jeg bare smilte vennlig hele veien, men da punchlinen hans kom, som ikke hørtes ut som noen punchline i det hele tatt måtte jeg bare komme med falsk latter, fordi jeg så på ham at han synest åpenbart at dette var tidenes beste vits... 3 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Prøvde trikset med å legge på skillepinne bak mine varer en gang. Kunden som kom bak meg presterte å legge på en til^^ Haha, gjorde det istad, og kassadama så på meg og sa : "TAKK! " montro om den gamle dama bak meg er en kjenning på det der? å ikke ta frem skillepinne Endret 28. november 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 På jobben min får jeg noen ganger kjeft fra kundene mine fordi jeg høres for glad ut. Hender også at de sier adressen sin, men ikke husnr, hvis de har bestilt tidligere står dette gjerne på skjermen. Spør jeg om det det e r det nummeret som ble brukt sist gang er jeg syns eller stalker. Alltid like gøy.. Men det hjelper ikke å spørre om nummeret heller, siden det finnes mange av de som mener en burde kunne det fra før av.. Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 29. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Hehe. Dagligdags eksempel: K: "Hei, jeg skal reklamere på dette produktet. Det har seg slik at etter en tids bruk, så..." M: "La meg bare avbryte så jeg kan begynne å registrere en sak på det før jeg noterer symptomene. Aller først: har du kvittering?" K: "Nei, det har du i systemet. Det står på Dahl." M: "Jaha" Mind you: om jeg søker etter "Dahl" vil jeg få opp samtlige kjøp inneværende kalenderår der søkestrengen "Dahl" er del av navn og/eller adresse. I tillegg søker jeg da automatisk blant en 10-15 fysisk adskilte butikker ulike steder innenfor min landsdel. Søket tar heller ikke hensyn til feilstavinger, så hvis kunden har fått stavet navnet sitt "Dal" ved registrering av kjøpet vil jeg rett og slett ikke kunne finne det om jeg søker på "Dahl". Fullt navn, folkens. Jeg kan nærmest garantere deg at minst én kunde bare i dag, i denne aktuelle butikken, heter Dahl til etternavn. Akk, hvor mange timer har jeg ikke brukt på å søke etter kvitteringer i slike saker. Bortsett fra feilstavinger er de typiske årsakene til at dette tar tid at: - kunden har faktisk ikke registrert dette på navn i det hele tatt - kunden har ikke kjøpt det hos oss - kunden har kjøpt det på nettbutikken vår, eller på en butikk et annet sted i landet, hvis kvitteringer ikke inkluderes blant søketreffene når jeg søker i den "vanlige" menyen - det er slett ikke "Rune Dahl" som har kjøpt produktet, men "Anette Olsen". Dette er det ofte jeg selv som på mirakuløst vis må finne ut av, uten at kunden planlegger å nevne at det eksisterer noen "Anette Olsen" på tross av at jeg alltid spør etter alternativer. Vi er pliktige til å lagre alle kjøpskvitteringer, men den enkelte ansatte er på ingen måte pliktig til å vite at det var "Anette Olsen" som kjøpte et kamera på vegne av "Rune Dahl" i 2009. Hva skjedde med å ta vare på kvitteringer selv? Endret 29. november 2011 av srbz 15 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Gjelder forsåvidt også folk som ikke har kundenummeret sitt. "Det står på Hansen" (som forøvrig har flere stavemåter). Fornavnet oppgir man ikke. Dessuten, etter 20 forskjellige søk, kommer det fram at kunden heter Mack-Hansen og at kundenummeret egentlig er registrert på kona som heter Olsen og ikke Mack-Hansen. Edit: Og forresten, hva er det som er så grusomt vanskelig med å lete frem kundenummeret sitt før man ringer support? Det sparer tonnevis med tid og frustrasjon. Endret 29. november 2011 av Leo_Khenir 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg magnusalex Skrevet 29. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2011 Når jeg har spurt (feks på Elkjøp, hvor de alltid spør etter navn) om hvorfor de trenger navnet mitt på en liten fillevare, har jeg fått beskjed om at det er fordi jeg skal slippe å ta vare på kvitteringen selv - slik at den kan søkes opp senere ved behov. Nå sier du at jeg må ta vare på kvitteringen alikevel, for at dere skal slippe å søke den opp? Om kunden så svarer "Dahl", kan dere ikke bare spørre om fornavnet da? Eller adressen? At kunden er uvitende om hvordan systemet fungerer, og at det av praktiske årsaker hadde vært fint å oppgi hele navnet med en gang - er vel ikke direkte kundens skyld 12 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Kvitteringer er noe herk, tenk! Det er en gd grunn i seg selv til å handle på nett. Men så forsikrer jeg meg alltid om at de har fått ned navnet riktig når jeg havner i butikk, og det er ikke Å mange som har mitt etternavn. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Mack-Hansen Eg får mareritt av doble etternavn med bindestrek. Skulle ein gong finne eit abonnement registrert på eit kvinnfolk med tre fornavn, og to doble etternavn med bindestrek (som Petra Anette Victoria Hansen-Olsen Nilsen-Jensen). Etternavna var sjølvsagt lengre og finare enn dette, veit ikkje kva som var lengst av dette navnet og det fulle navnet til Pippi Langstrømpe. Om nokon har tenkt å spikke flisar veit eg at det eine eigentleg er eit mellomnavn. Det er i slike situasjonar ein lærer kor god (eller dårleg) ein søkemotor eigentleg er. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Samt hvor langt ute på jordet han som opprinnelig registrerte kunden var. Dessverre er det ofte ingen fastsatt norm, slik at noen registrerer begge etternavnene som etternavn, mens andre registrerer kun siste etternavn (som f.eks jeg gjør). Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Når jeg har spurt (feks på Elkjøp, hvor de alltid spør etter navn) om hvorfor de trenger navnet mitt på en liten fillevare, har jeg fått beskjed om at det er fordi jeg skal slippe å ta vare på kvitteringen selv - slik at den kan søkes opp senere ved behov. Nå sier du at jeg må ta vare på kvitteringen alikevel, for at dere skal slippe å søke den opp? Nei. Jeg sier at du skal ta vare på kvitteringen selv, fordi, dersom du møter på problemer som dette, skal du unngå å bruke haugevis med tid og kanskje risikere at man overhodet ikke finner frem kvitteringen. I 9 av 10 tilfeller er dette ikke noe stort problem, men i de resterende 10% av tilfellene kan problemet fort eskalere til å ta fryktelig lang tid. I noen, ytterst få tilfeller har det hendt at jeg rett og slett ikke har klart å finne kvitteringen. Om kunden så svarer "Dahl", kan dere ikke bare spørre om fornavnet da? Eller adressen? At kunden er uvitende om hvordan systemet fungerer, og at det av praktiske årsaker hadde vært fint å oppgi hele navnet med en gang - er vel ikke direkte kundens skyld Jeg spør selvsagt om fornavn. Og telefonnummer og/eller adresse dersom jeg ikke finner det på navn. I noen tilfeller må jeg også be om et realistisk tidsrom for kjøp, så jeg kan manuelt bla meg gjennom potensielt hundrevis av kvitteringer - ofte på et par-tre ulike navn som potensielt kan være registrert som kunde. Det er selvsagt ikke kundens ansvar å vite hvordan systemet fungerer, men det er ei heller mitt ansvar å vite at det var "Anette Olsen" som kjøpte kameraet, og ikke "Rune Dahl". Systemet fungerer fint under følgende kriterier: 1. selger har stavet kundeinfo riktig 2. produktet er kjøpt hos oss 3. kunde husker selv hvem produktet er registrert på Om feilen viser seg å ligge i pkt. 2 eller 3 er dette kundens egen skyld. Felles for alle tre punktene er at det hadde ikke vært noe problem om kunden selv hadde kvittering for hånden. Med det nevnt - enhver kunde som heter f.eks. "Dahl" eller "Olsen til etternavn, bør selv forstå at etternavn ikke er tilstrekkelig for å finne kvittering på produktet. Det skal være åpenbart at vi har tusenvis av kvitteringer på folk som heter "Olsen". Om kunden derimot heter "Munthe-Kaas Andersen" er det slett ikke sikkert jeg trenger fornavn for å gjøre et relativt effektivt søk. Jeg forventet egentlig å få høre at "kontoutskrift som sannsynliggjør kjøpet er tilstrekkelig som kjøpsbevis". Jotakk, om kunden har satt seg såpass inn i saken er det en stor lettelse. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal håndtere en situasjon der kunden HAR kontoutskrift men jeg likevel ikke finner kvitteringen, men faktum er at med en kontoutskrift legger du automatisk til følgende informasjon: - hvem som betalte (selv om vi teoretisk sett kan ha registrert kvittering på annen person likevel) - totalbeløp på kvittering - et temmelig presist tidsrom der kjøpet kan ha foregått Med kontoutskrift både øker du sannsynligheten for at jeg finner kvitteringen din, og reduserer tiden jeg trenger på å finne den. På halvannet år i stillingen har jeg hatt én kunde, verken mer eller mindre, som har funnet ut at det er lurt å ta med kontoutskrift når man ikke finner kvitteringen selv hjemme. Endret 29. november 2011 av srbz 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Om nokon har tenkt å spikke flisar veit eg at det eine eigentleg er eit mellomnavn. You just ruined my day. 1 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Moderatormelding ...og tilbake til gode kundehistorier Vi runder av kvitteringspratet nå. Endret 29. november 2011 av datating Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Elsker å jobbe som service elektriker! Startet dagen med et hus der de skulle pusse opp kjøkkenet, da jeg går ut til bilen for å hente materiell, så kommer datteren i huset i bare undertøy! (takk gud for at det var langt mellom rommet hennes og badet) Vi snakker hvit blonde undertøy, pupper som var en håndfull stor, noe som passet perfekt til den slanke kroppen med tidenes sprett rumpe! Det ble forøvrig tidenes smil fra undertegnede Litt senere på dagen på et nybygg så var det 3stk fra et murerfirma: pers1: snakker kun polsk, skjønner engelsk. pers2: snakker og skjønner ,både polsk og engelsk. pers3: snakker og skjønner, norsk og engelsk. Tidenes samtale når person 1 skulle forklare kollegaen min som forøvrig er veldig lite stødig i engelsk. Om at han måtte fore ut pipa slik at den dekket over en boks vi hadde satt opp For å toppe det hele, så var det også en rørlegger der, som bare kunne norsk og som hadde et rør som gikk i samme veggen der vi hadde vår boks. Kaotiske tilstander før lunsj 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Elsker å jobbe som service elektriker! Startet dagen med et hus der de skulle pusse opp kjøkkenet, da jeg går ut til bilen for å hente materiell, så kommer datteren i huset i bare undertøy! (takk gud for at det var langt mellom rommet hennes og badet) Vi snakker hvit blonde undertøy, pupper som var en håndfull stor, noe som passet perfekt til den slanke kroppen med tidenes sprett rumpe! Det ble forøvrig tidenes smil fra undertegnede Bildene da, legger du de ut her? For du tok vel bilder, gjorde du ikke? 6 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Elsker å jobbe som service elektriker! Startet dagen med et hus der de skulle pusse opp kjøkkenet, da jeg går ut til bilen for å hente materiell, så kommer datteren i huset i bare undertøy! (takk gud for at det var langt mellom rommet hennes og badet) Vi snakker hvit blonde undertøy, pupper som var en håndfull stor, noe som passet perfekt til den slanke kroppen med tidenes sprett rumpe! Det ble forøvrig tidenes smil fra undertegnede Bildene da, legger du de ut her? For du tok vel bilder, gjorde du ikke? Hadde nok blitt litt pinlig, foreldrene til jenta hadde neppe blitt særlig glad for det også Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hadde nok blitt litt pinlig, foreldrene til jenta hadde neppe blitt særlig glad for det også Ess... De kommer du ikke til å se igjen uansett. Visste hun forresten at du så på henne, eller spionerte du? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Gammel tror du henne var? Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 29. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2011 Tipper 14-15. 15 Lenke til kommentar
tellicherry Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg HATER kunder som setter brusen stående på båndet. Hvorfor gjør dere det??! Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 29. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2011 Fordi eg vil ikke at brusen skal trille rundt og bli ristet? 25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå