Matsemann Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Det er så mye snakk om "norsk" drikkekultur, men faktum er at den er veldig lik svensk, dansk og britisk drikkekultur. I disse landene, med unntak av Sverige, kan man kjøpe øl, vin og sprit til alle døgnets tider på hvilken som helst bensinstasjon eller 7-eleven. Noe som har ført til dårlig utvalg på alt annet enn vin. Litt øl, og noen typer sprit. Samme lille utvalget i alle butikkene. Her knuser Norge Danmark. I Danmark er det vanskelig å finne noe særlig til utvalg i butikker, så fremt du ikke er i en storby. Her i Norge er vi heldige og har flott utvalg i store deler av landet (gjennom polet). Endret 26. november 2011 av Matsemann 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 26. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Jeg er usikker på om jeg har fortalt dette før, men jeg tar likevel sjansen. I sommer jobbet jeg på Oslo S som kundeveileder under det store togbruddet. En fredag sto jeg på bussmottaket ved Hotel Opera, nedenfor Oslo S. Så kom det et ektepar på 50 - 60 år fra Bergen som skulle videre til Gjøvik. Det var litt av en tur i sommer. Først måtte de ta toget fra Bergen til Hønefoss, så bytte til buss der og dra til Oslo, så ta t-bane til Storo og bytte til tog igjen på Grefsen. Jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tar, men det var et tosifret antall timer. De forklarer hvor de har kommet fra og hvor de skal videre. Jeg forklarer dem hvordan de skal komme til jernbanetorget t-banestasjon. Man går rett gjennom stasjonsbygningen til man kommer til Rimi, så går man til venstre og tar rulletrappene ned. Etter 10 - 15 minutter kom de tilbake, for de fant ikke rulletrappene. Jeg var usikker på om jeg kunne forlate posten min da jeg var alene der, men jeg tok sjansen og sa greit, jeg kunne følge dem. Mens vi gikk fortalte mannen at kona var dårlig til bens og at det slett ikke var lett for dem å finne fram i en stor og ukjent by, noe jeg er enig i. Så kom vi omsider til t-banestasjonen. Jeg forteller dem hvilken linje de skal ta for å komme til Storo og når toget deres går. Etter hva jeg husker, ville det bli litt ventetid, men de takket for servicen, tok meg i hånda og sa ha det bra. Jeg jobbet også på søndagen to dager etterpå. Da sto jeg og en annen på jernbanetorget t-banestasjon og svarte på spørsmål. Da kom ekteparet tilbake med t-banen og skulle hjem til Bergen igjen. De kjente meg igjen og visste så klart ikke hvor spor 19 var. Siden vi var to stykker der akkurat da, tilbød jeg meg å følge dem, noe de var glade for. Så kom vi til spor 19. Da var det over en time til bussen til Hønefoss gikk. De bukket og tok meg i hånden og takket for hjelpen. Kort tid etterpå tok jeg matpause og fikk bytte plass med en annen kundeveileder på spor 19. Noen minutter før bussen til Hønefoss gikk, kom mannen jeg hadde hjulpet av bussen for å ta meg i hånden og takke for servicen nok en gang. Det ekteparet vil jeg kalle sommerens beste kunder. Endret 26. november 2011 av Zarac 15 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Diskusjon rundt Norges og andre lands alkoholpolitikk slutter her, med mindre dere vil fortsette i en egen tråd. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 26. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2011 Var på butikken nå. Foran meg var det ei dame som nærmer seg døden med stormskritt og som ikke var helt med i hodet, og ei på rundt 40 etter hun. Hun gamle surret mye med pengene, og visste ikke helt hva hun hadde kjøpt. Hun i 40åra skulle ha VG og Dagbladet. Stakkars Tine (kassadama) sendte avisene ned til varene til hun gamle ved et uhell. Følgende samtale skjedde: Hurpa: "Øh, hvor er avisene mine?" Gamla: "Jeg tror disse er dine, jeg tror jeg ikke har kjøpt aviser i dag" Hurpa: "Stjal du avisene mine?!" (Til Tine) Tine: "Oi, jeg tror jeg sendte ned til henne" (Henviser til gamla) Gamla: "Ja, disse er dine" Prøver å gi hurpa avisene Hurpa: "DU STJAL AVISENE MINE, DI JÆVLA KJERRING!" (Til gamla) Tine: "Nå må du..." Hurpa: "FÅ KVITTERINGA DI! JEG SKAL ANMELDE DEG! FY FAEN!" Hurpa studerer kvitteringa til gamla, gamla er på gråten, og stakkars Tine er helt rådvill og jeg ser at hun er på vei til å få panikk. Daglig leder er på frysa, og eneste måten å få tak i henne på er å gå på frysa og hente henne. Hurpa fortsetter å rope og skrike om anmeldelser, diverse styggheter og slikt i noen minutter Hurpa river nå til seg avisene sine, og begynner å kjefte på både Tine og gamla. Jeg får nok, og tar tak i hurpa og drar henne med meg ut av butikken. Ber henne pelle seg til helvete vekk og ikke vise seg der igjen. Når jeg kommer inn igjen står butikksjefen, som endelig har blitt ferdig på frysa, og pakker varene mine i en pose og jeg får de gratis som takk. 91 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kan ikke ha vært helt med hun i 40-åra heller. Bra gjort av deg da, jeg hadde nok blitt satt helt ut av det tror jeg. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 26. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2011 Minner meg om en sommersesong hvor 2 tyske guider (2 meter høy og tysk ølmage) brakte sammen fremfor resepsjonen grunnet en filleting. Tok meg 2 sekunder å kommer utafor disken, grep begge 2 i nakken for å holde dem fra hverandre. Var da jeg kom på at jeg er sabla liten, så jeg måtte stå på tærne bare for å nå opp til skjortekragen, ellers gjorde jeg ikke mye nytte. Men som nordlending jeg er, bantes jeg fra meg som en illsint lemmen der jeg sto, naturligvis på engelsk. Ene kommenterte til resepsjonssjefen dagen etterpå, beklaget at det gikk over styr og at det ikke skulle gjenta seg, og at han ble litt overasket og skremt av den lille tassen som gikk mellom. 20 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Det var litt av en tur i sommer. Først måtte de ta toget fra Bergen til Hønebuss, så bytte til buss der og dra til Oslo, så ta t-bane til Storo og bytte til tog igjen på Grefsen. Unnskyld, men.. Hønebuss? 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Ja, har du ikke hørt om det stedet før eller? 3 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Nei. Er du sikker på at det ikke er Hønefoss du sikter til? 6 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Haha, niko du niko. 7 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Lo like godt av alle de siste innleggene her nå 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kea Skrevet 26. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2011 Da jeg var i Tyskland reiste jeg med fly to ganger. Én gang da jeg skulle til Romania, og én gang da jeg skulle til Norge (teknisk sett blir det seks ganger, men flybytte teller vel ikke ). Jeg hadde virkelig med verdens koseligste reisebyrå å gjøre. Da jeg skulle til Romania (det var andre gang jeg skulle fly alene) la damen som jobbet der merke til at jeg var nervøs (har reiseangst), og var veldig forståelsesfull. Da jeg skulle til Norge oppstod det problemer. Jeg skulle ta toget til Dresden, og derfra videre til Berlin. Men toget i Dresden var forsinket, og derfor så det ut til at jeg kom til å miste flyet mitt. Jeg fikk naturligvis panikk, og ringte pappa, som foreslo at jeg skulle ringe reisebyrået. Det gjorde jeg, og de ringte til Tegel og ba dem holde innsjekkingen åpen 45 minutter lenger enn de egentlig skulle. Jeg ringte senere til dem og takket dem for den fantastiske servicen deres. 17 Lenke til kommentar
holar Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Men det spiller vel strengt tatt ingen rolle mtp at man betaler for tiden taxien venter også Gjør de det nå? Vi kan ikke starte taksameteret før det er helt sikkert at de faktisk skal ha drosje. Altså at vi ser mennesker og vet uten tvil at vi har kommet riktig og at de som er inni huset skal ha drosje. Og ikke minst: De kjefter opp fordi det er ventetid, men å sørge for at nestemann må vente enda lenger, det er helt greit. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Nei. Er du sikker på at det ikke er Hønefoss du sikter til? Det var Hønefoss, ja. Jeg har rettet på det. Og jeg bare tullet. Det er ikke noe sted som heter Hønebuss. Endret 27. november 2011 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Winston Wolf Skrevet 28. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2011 Studerer for tiden i USA. Følgende episode utspilte seg på en lokal bensinstasjon: En hvit mann står først i køen, jeg står bak han og bak meg igjen står en hittil ukjent person. Den fremste mannen var en virkelig ufyselig, lavmåls businessmann som oppførte seg som en dritt. Her i USA er det mange små, privateide bensinstasjoner med et par pumper og en liten butikk hvor man får bilutstyr og snacks. Mannen kranglet og kjeftet på den stakkars gamle dama som eier den lille bensinstasjonen og klikket i vinkel fordi hun ikke hadde nok småmynter til han så han fikk riktig beløp tilbake. Det var snakk om et par cents, liksom. Hun beklaget masse, men nå var visstnok hele dagen hans ødelagt. Jeg kvepper jævlig når en neger av typen Shaquille O´Neill kommer frem bak meg og slapper mannen i bakhodet. Mannen snur seg og roper: "The fuck are you doing, jerkoff!" Så kommer en episk monolog. Husker den ordrett. Neger: "Listen you little cockroach. WHO the fuck is you to come here and harass Mrs. Johnson like dat? Imma´ tell you sumthin. I´ve had it with you and your small-guy-syndrome. Yeah, I´ve seen ya befo, fool. Walkin around with yo shades on no matter what, harassin everyone in yo way. Yknow what? My dickhead is bigger than your actual head. My fuckin heaters weigh more than you. *tar en pause, drar frem lommeboken* WANT SOME CHANGE MOTHERFUCKER?! HERE! *kaster en bunke dollarsedler i luften* Oh btw. If you touch any of these dollas I WILL eat yo balls for breakfast. Now. Let Mrs. Johnson keep her change. She needs it for food, not another monthly subscription of 2 guys 1 cup like your sorry ass. GOD DAMN you annoy me, motherfucker. Now I need a fuckin cigarette too. *tar frem siggen han har plassert bak øret for faen* Aight. See ya around, Mrs. Johnson." Legger fra seg Snickersen sin og går ut. 83 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hahaha, så fantastisk. En av de tingene som gjør USA til et litt bedre sted. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Mens i Norge ville "Mrs Johnson" hatt en akseptabel inntekt uten behov for å krangle om småpenger for å unngå mangel på penger til mat, douchebagen ville havnet her uansett og helten bakerst ville fortsatt å generere legendariske historier til diskusjon.no. Hvorfor blir da USA bedre? 6 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Sier ikke at USA er et bedre sted enn Norge. Jeg sier at sånne folk veier opp for alle de idiotiske amerikanerne (sånn som f.eks douchebag'en). Med alle historiene som er på f.eks NotAlwaysRight virker det dessverre som at det er mange, mange flere douchebager enn hverdagshelter der borte. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 USA er nok ikke bedre enn Norge der, ei heller omvendt. Som det fremgår av denne tråden har vi åpenbart våre douchebager i både store og små byer her også. I sammenligningen er det da greit å ta med at vi er ca 5 million innbyggere i Norge, mens de er godt over 300 million innbyggere i USA. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Godt poeng. Vi lar diskusjonen ligge der 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå