Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sjekket nettbanken, slik at du er sikker på at du ikke har betalt to ganger?

 

Ellers tok jeg en tulling i stjeling i dag. Jeg ser han går til ølet og ser an fyren og ser at han er en kandidat til å kunne stjele. Så jeg følger etter han litt, men bestemmer meg for å stikke inn på kontoret og følge med på kamera (jeg gjorde regning med hvor han ville gå). Og BINGO, der dukket han opp. Rett foran kamera ser jeg han skal til å stappe en flaske med rusbrus i buksa. Jeg stikker ut døra som er rett ved siden av der han står. Så sier jeg til han at jeg har sett hva han har gjort og at han kan bare ta den frem. Han nektet først, men fant ut han ikke kom noen vei. Så han tok frem flaska og jeg følgte han ut. Tror han var litt sur på seg selv for å ha blitt oppdaget.

Beklager avsporingen, men man skal vel ikke ta noen for stjeling før de har gått forbi kassa og er på vei ut av butikken? Man har ikke stjelt noe så lenge man ikke har fått sjansen til å betale for det enda.

 

Hvor ofte stapper du varer nedi buksa hvis du har tenkt å betlae for dem? Du har sikkert rett, men her var det ikke tvil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Bra at det løser seg. Men da kommer du vel ikke like villig tilbake på forespørsel neste gang. Jeg ville uansett vært svært skeptisk. Hvis det tar oppimot en halvtime før de finner ut at betalingen angivelig ikke er kommet igjennom og jeg allerede er på vei hjem, så må de bare finne seg i at jeg vil sjekke nettbanken først og eventuelt komme tilbake i morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra at det løser seg. Men da kommer du vel ikke like villig tilbake på forespørsel neste gang. Jeg ville uansett vært svært skeptisk. Hvis det tar oppimot en halvtime før de finner ut at betalingen angivelig ikke er kommet igjennom og jeg allerede er på vei hjem, så må de bare finne seg i at jeg vil sjekke nettbanken først og eventuelt komme tilbake i morgen.

 

Nei nå vet jeg bedre! Har nok blitt litt for godhjertet av å jobbe i butikk selv. Har hatt noen litt "traumatisk" oppleves hvor jeg har gjort en liten ting galt, og kunden står der å klikker helt på meg og det ender med at butikken taper penger pga meg. Så jeg vet liksom hvor kjipt det er, tenkte jeg kunne ta det med et smil og at de kom til å være kjempe hyggelig når jeg kom. Gikk for en litt sånn "dagens god gjerning" følelse. Men joda, det er jo helt latterlig at hun ikke i det minste kunne godta at jeg ville komme innom senere samme dag, og hennes første respons var "Du må jo komme da!" - veldig tydelig at hun ikke stolte på meg i det hele tatt. Overrasker meg ikke om det blir en lang diskusjon for å få pengene tilbake, men hvis jeg har med kvitteringen og utskrift fra nettbanken så burde jo det holde i massevis?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Btw utskrift fra nettbank er like mye gyldig som kvitering. Så om du ikke hadde funnet den ville jeg skrevet ut det direkte fra nettbanken, evnt gått ned i banken og fått stempel osv. hvis de hadde klaget på at du hadde skrevet det ut hjemme.

Bare så du husker det til neste gang :)

 

Og hvorfor i svarte de ikke oppdaget det før etter 30 min er merklig, hva som er mer merklig er hva som gjorde at de trodde den IKKE hadde gått gjennom.

 

Vil også si det er dårlig service at du ikke fikk rabatt eller noe gratis for at DU måtte stress med å dra tilbake. Jeg ville anta at de evnt sendte deg med en mld med f.eks:

Hei. Vi kan ikke se at betalingen har gått igjennom, dette skulle blitt oppdaget da du var hos oss og er svikt i rutiner. Vi dekker klippen din og håper du har en fin dag videre.

I og med at de allerede hadde nr ditt, men men noen firma vet ikke helt hva god service er, desverre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vel nå står det bare "varekjøp" på nettbanken (ikke navn på bedriften osv), men det er jo den eksakt samme prisen som står på lappen, så det burde vel holde. Takk for gode råd i vertfall, lett å bli overkjørt i denne verdenen...

Har hatt noen få tilfeller, hvor man under oppgjøret merker at en banktransaksjon ikke har gått gjennom og er blitt registrert hos BBS. I stedet for å kreve at kunden kommer og betaler, ringer vi vedkommende og spør om h*n kan sjekke med nettbanken om h*n har blitt trukket. Vanligvis er de det, og da er det vår oppgave å ta kontakt med banken og be de fikse opp så vi får pengene for transaksjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan jo være greit å sjekke at beløpet ikke bare er reservert, og at ikke reservasjonen forsvinner om noen dager. Eg har lagt merke til selv at om terminalen krangler litt så må eg trekke kortet to-tre ganger, av og til står beløpet reservert to ganger i nettbanken, men etter noen dager så forsvinner den ene reservasjonen så eg ender opp med å kun betale en gang.

 

Eg hadde faktisk en lignende krangel med McDonalds en gang, i Drive Thru(ofte litt tidspress der). Terminalen tullet to ganger før hun i kassen henviste meg til parkeringen for å komme inn og betale der. Mens eg gikk sendte eg en melding til banken min og fikk opp siste transaksjoner. Og der var det listet opp det beløpet eg prøvde å betale to ganger. Mao hadde eg tilsynelatende betalt to ganger for samme meny. Hun beklaget seg når eg viste meldingen, og fikk utbetalt det ene trekket i kontanter. Løste seg greit.

 

Ei uke etterpå la eg merke til at trekkene var forsvunnet fra transaksjonslisten. Mao var de bare reservert, og siden terminalen tullet ble beløpene aldri godkjent. Eg fikk dermed et gratis måltid + penger for menyen. :dribble:

 

Hederlig som eg er så kjørte eg innom igjen og nevnte dette for hun som stod i kassen da(ikke samme person). Fikk da beskjed om at eg bare kunne glemme hele saken, men takk for at eg sa fra :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opplevde noe slikt på Burger King.

Betalte med kort, og alt så ut til å gå bra.

Den ansatte insisterte på at det ikke gikk bra, og at jeg måtte prøve på nytt.

Så jeg betalte for whopperen en gang til.

 

Heldigvis hadde jeg sånn at jeg kan sende en SMS til postbanken, så får jeg tilbake en SMS med siste transaksjoner. De to siste transaksjonene var like.

Da fikk jeg igjen penga.

 

Har også opplevd at kvitteringsrullen hadde seg fast i en sånn vogn som selger bakt potet.

Jeg var sikker på at jeg hadde sett ordet "godkjent" i displayet, men ekspeditøren insisterte på at jeg skulle prøve på ny, siden det ikke kom kvittering.

Jeg nektet, for jeg visste at jeg hadde betalt.

Han satte inn igjen kvitteringsrullen, og alt var i orden.

 

Vær oppmerksomme, folkens. Står det "godkjent", eller ikke?

Lenke til kommentar

Kan jo være greit å sjekke at beløpet ikke bare er reservert, og at ikke reservasjonen forsvinner om noen dager. Eg har lagt merke til selv at om terminalen krangler litt så må eg trekke kortet to-tre ganger, av og til står beløpet reservert to ganger i nettbanken, men etter noen dager så forsvinner den ene reservasjonen så eg ender opp med å kun betale en gang.

 

 

Det står jo at beløpet er trukket helt likt som alt det andre, er det noe mulighet for å se om det er reservert? Og må jeg/burde jeg vente en uke før jeg går å klager? I tilfelle beløpet forsvinner?

Lenke til kommentar

Kan jo være greit å sjekke at beløpet ikke bare er reservert, og at ikke reservasjonen forsvinner om noen dager. Eg har lagt merke til selv at om terminalen krangler litt så må eg trekke kortet to-tre ganger, av og til står beløpet reservert to ganger i nettbanken, men etter noen dager så forsvinner den ene reservasjonen så eg ender opp med å kun betale en gang.

 

 

Det står jo at beløpet er trukket helt likt som alt det andre, er det noe mulighet for å se om det er reservert? Og må jeg/burde jeg vente en uke før jeg går å klager? I tilfelle beløpet forsvinner?

Ring banken og spør, så kan du gå og klage

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt morsomt i går på jobb:

 

Jeg har vanligvis fri onsdager, men jobba i går pga ferieavvikling. Så like etter jeg hadde kommet på jobb dukker pyskologen opp og sier: "Nå ødela du dagen min. Trodde du hadde fri onsdager, derfor jeg kom i dag". Selvsagt sa han dette med ett smil. Og siden jeg dagen før hadde tulla litt med han og vist han noen sånne sitat fra glasscolaflasker, gjorde det jo bare saken enda bedre ;) jeg bare digger han psykologen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...