Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

I går ringte en kunde og skulle bestille bil. Tre kunder hadde ringt før henne på veldig kort tid, og jeg var alene om å avvikle turer akkurat da.

 

K: Ja, jeg vil bestille en taxi til <Adresse> nå med en gang.

M: Den er grei, men det blir litt ventetid, cirka 20 minutter.

K: Hvorfor må jeg vente?

M: Fordi andre folk også bestiller taxi...

 

Ofte etterfulgt av:

K: Jammen jeg skal ha bil nå. Det er kaldt/det regner!

M: Det er jo nettopp derfor det blir ventetid. Flere som skal ha taxi når været er såpass.

K: Faen så dårlig service!!!

 

Eventuelt de gangene jeg jobber dagvakt;

K: Ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viser alltid forståelse for at taxi ikke kommer på minuttet, er som regel parat til å gå ut døra når jeg venter på den. :)

 

Vitnet en snodig kunde idag på matbutikken noen minutter fra der jeg bor. Han kom inn, buset seg foran meg i kassa-køen og klaget på dårlig lukt fra noe fløte han hadde kjøpt. Kunden gikk da rett på den ansatte med minst erfaring i butikken og klaget på noe som så ut som spy (eller brødsmuler og melk) i en brødpose og nærmest krevde at ansatte skulle lukte på det.. Ble så komisk tilslutt at når jeg skulle betale og til å gå så vurderte jeg å si lykke til han i kassen, med et lite smil. Angrer nesten på at jeg ikke gjorde det, men viste ikke om kunden kom til å høre meg så jeg lot være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

man må elske menskets forhåpninger til taxi bestillinging. skal aller helst stå klar på utsiden når man ringer!

Men tror du de greier å komme seg ut når de faktisk får taxi med en gang? Neeida.

 

Men det spiller vel strengt tatt ingen rolle mtp at man betaler for tiden taxien venter også ;)

Lenke til kommentar

Men det spiller vel strengt tatt ingen rolle mtp at man betaler for tiden taxien venter også ;)

Gjør de det nå? Vi kan ikke starte taksameteret før det er helt sikkert at de faktisk skal ha drosje. Altså at vi ser mennesker og vet uten tvil at vi har kommet riktig og at de som er inni huset skal ha drosje.

Lenke til kommentar

Åhkraist, var i kassakø på Rimi på vei hjem til madammen med mensen-snop.

 

Førstemann i køen skulle ha en sekser med øl samt en pakke sigg. To problemer her: 1: Klokka var kvart på sju. 2: Siggen han skulle ha var tydeligvis tom i vensafen, så kassamannen måtte ringe på hjelp for å sjekke om det var mer av den typen røyk. Før hjelp kommer, bestemmer imidlertid "kunden" seg for at siden han ikke får øl, og det tar mer enn 1 minutt før røyk kommer, så går han. Win for han, win for resten av oss.

 

Neste person fant ikke riktig vensafekort i stativet, men nå var jo hjelp på vei likevel, som da istedet ble sendt på jakt etter vensafekort. Merk dog at denne kunden 1: mente at siden hun ble ekspedert nå, skulle hun stå midt i kassakøen og blokkere alle andre, og 2: ikke hadde lett i noen av de 4 andre kassene etter vensafekort. Kassamannen hadde imidlertid vett i hodet og vinket frem kundene bak. Da var det bare et kvinnfolk med småting før meg.

 

Hun var ferdig på tredve sekunder og så var det meg. Hurra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være positiv, jeg var ute i dag, ringte etter taxi og spurte pent om hun som tok telefonen kunne gi meg ett raskt overslag på ventetid. Joda, 15-20 minutter om jeg var heldig. Jeg gikk nå ned til avtalt hentepunkt med det samme jeg, hater å få mennesker jeg vet er travle til å vente på meg. Jeg rakk såvidt å tenne røyken min, før en taxi med verdens koseligste sjårfør stoppet. Jeg drikker rimelig sjelden, og føler meg rimelig dum når jeg gjør det, så på slutten av turen (når jeg inni taxien, i det jeg får tilbake kortet mitt, oppdager at jeg har rotet bort lommeboken min) kommenterer at jeg beklager og håper han forstår at jeg rett og slett er drita full, kommenterer sjåføren at om det jeg var, var full, så hadde han hatt drømmejobben. Så sjarmert av den søte lille hvite løgnen, and it made my day. Jeg liker virkelig service-personell som kan komme med fine hvite løyner. ^^

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Var en lættis episode nede på kiwien her om dagen.

 

 

Står bakerst i ganske lang kø, hvor jeg ser det kommer en raskt strebende asiater med dårlig norskkunnskaper til kassen.

Her stopper han opp og klager på den sjenerte jenta i kasse at HAN greide å MISTE rødbetsalaten sin utafor butikken og krevde en ny en.

 

Dette kan hun selvfølgelig ikke gi han, men han står på sitt og går inn i butikken.

Etter et par minutter kommer han opp til kassa igjen, og er på vei å gå ut med en splitter ny rødbetsalat. Rett før han er ute av døra stopper kassejenta han og krever den tilbake, han hiver deretter den opp i trynet på hu og fortsetter ut butikken med langefingeren hevet i været og skriker ut, på beste asiatisk-engelsk; "Fakk ju!"

 

Holdt på å daue litt inni meg.

Resten av oss som sto i køen tok og trøsta den sjenerte kassejenta på tur :) Noen må prøve å være litt koselige og.

 

Tipper fyren har vært uheldig og fått ny vare på ren sympati en gang, så nå tror han at det egentlig er sånn det gjøres i Norge.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...