Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 I går ringte en kunde og skulle bestille bil. Tre kunder hadde ringt før henne på veldig kort tid, og jeg var alene om å avvikle turer akkurat da. K: Ja, jeg vil bestille en taxi til <Adresse> nå med en gang. M: Den er grei, men det blir litt ventetid, cirka 20 minutter. K: Hvorfor må jeg vente? M: Fordi andre folk også bestiller taxi... Ofte etterfulgt av: K: Jammen jeg skal ha bil nå. Det er kaldt/det regner! M: Det er jo nettopp derfor det blir ventetid. Flere som skal ha taxi når været er såpass. K: Faen så dårlig service!!! Eventuelt de gangene jeg jobber dagvakt; K: Ok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 man må elske menskets forhåpninger til taxi bestillinging. skal aller helst stå klar på utsiden når man ringer! Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 19. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Jeg jobber i telefonsupport, og jeg har lagt meg til en (u)vane at jeg sier "hei og hå" istedetfor "hadetbra" eller lignende. Edit: Makan til lørdagsvakt. Litt trykk første timene. Så var det stille i 1 time og 45 minutter før en løk ringte feil. Endret 19. november 2011 av Leo_Khenir 15 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Og dette får du betalt for? Hemm, interessant. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 "Her var det jul!" -Captain Obvious, no shit Sherlock... osv.osv. "Har dere sånne veldig små batterier?" -Ja *se dumt på henne der hun ser på batteriene på veggen* 3 Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 "Takk for snyteriet ". Artig kunde da, men dæven jeg er lei den mentaliteten der. 1 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 man må elske menskets forhåpninger til taxi bestillinging. skal aller helst stå klar på utsiden når man ringer! Men tror du de greier å komme seg ut når de faktisk får taxi med en gang? Neeida. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Viser alltid forståelse for at taxi ikke kommer på minuttet, er som regel parat til å gå ut døra når jeg venter på den. Vitnet en snodig kunde idag på matbutikken noen minutter fra der jeg bor. Han kom inn, buset seg foran meg i kassa-køen og klaget på dårlig lukt fra noe fløte han hadde kjøpt. Kunden gikk da rett på den ansatte med minst erfaring i butikken og klaget på noe som så ut som spy (eller brødsmuler og melk) i en brødpose og nærmest krevde at ansatte skulle lukte på det.. Ble så komisk tilslutt at når jeg skulle betale og til å gå så vurderte jeg å si lykke til han i kassen, med et lite smil. Angrer nesten på at jeg ikke gjorde det, men viste ikke om kunden kom til å høre meg så jeg lot være. 1 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 man må elske menskets forhåpninger til taxi bestillinging. skal aller helst stå klar på utsiden når man ringer! Men tror du de greier å komme seg ut når de faktisk får taxi med en gang? Neeida. Men det spiller vel strengt tatt ingen rolle mtp at man betaler for tiden taxien venter også Lenke til kommentar
Populært innlegg Muffinss Skrevet 19. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2011 Var en lættis episode nede på kiwien her om dagen. Står bakerst i ganske lang kø, hvor jeg ser det kommer en raskt strebende asiater med dårlig norskkunnskaper til kassen. Her stopper han opp og klager på den sjenerte jenta i kasse at HAN greide å MISTE rødbetsalaten sin utafor butikken og krevde en ny en. Dette kan hun selvfølgelig ikke gi han, men han står på sitt og går inn i butikken. Etter et par minutter kommer han opp til kassa igjen, og er på vei å gå ut med en splitter ny rødbetsalat. Rett før han er ute av døra stopper kassejenta han og krever den tilbake, han hiver deretter den opp i trynet på hu og fortsetter ut butikken med langefingeren hevet i været og skriker ut, på beste asiatisk-engelsk; "Fakk ju!" Holdt på å daue litt inni meg. Resten av oss som sto i køen tok og trøsta den sjenerte kassejenta på tur Noen må prøve å være litt koselige og. 18 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Men det spiller vel strengt tatt ingen rolle mtp at man betaler for tiden taxien venter også Gjør de det nå? Vi kan ikke starte taksameteret før det er helt sikkert at de faktisk skal ha drosje. Altså at vi ser mennesker og vet uten tvil at vi har kommet riktig og at de som er inni huset skal ha drosje. Lenke til kommentar
Populært innlegg TheRealL Skrevet 19. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2011 Jeg skulle bare kjøpe en pakke boller til lunch...eller ikke... Det hele startet med at jeg gikk til lunch, først gikk jeg igjennom bakeriet, der var det ingen fordi hun som er i bakeriet hadde pause. Så jeg ble spurt av kunder om jeg kunne gi de noen 5 pakker med boller (var noen boller der som var akkurat ferdig). Vel og greit, jeg kan da gjøre det, det kan ikke ta så lang tid... Så gikk jeg videre til kassene, der var det milelang kø, jeg bestemte meg for å gå å ta pause og vente med bollene til litt senere i pausen min, så køen kunne roe seg ned. På vei til spiserommet så ble jeg spurt spørsmål av to kunder, vel og greit, service innstilt som jeg er så hjelper jeg til. Også hadde en kunde på mirakuløst vis klart å knuse et glass med syltetøy. Jippi...jeg skal til pause, nesten alle folka sitter i kassa. Frem med mobilen - ringe på noen på gølvet - problem solved. Kan jeg ta pause nå?... Ja! Til slutt fikk jeg endelig kommet meg til spiserommet, slappet av og tok meg litt mat, leste VG og drakk eplejuice. Etter 20 minutter følte jeg meg utvilt, så jeg tenkte jeg skulle ta å betale for bollene mine nå (point of information - jeg har ikke tatt en eneste bit av nevnte boller, jeg har bare hatt de inærheten av meg) så jeg kan spise og nyte dem. Køen, den var like lang den, så jeg tok og sluttet pausen min og tenkte, "jeg tar å betaler senere jeg". Jeg gikk tilbake til min plass i Posten (PiB) og ekspederte kunder sammen med min kollega. Ettervært som tiden gikk så ble det litt roligere, så jeg bestemte meg for at "Tja, nå kan jeg ta å betale for bollene mine, så jeg kan nyte dem". Jeg gikk på ny igjennom inngangspartiet, og skulle igjennom bakeriet igjen. Okay, success, so far, so good. Nesten ved kassa nåå...Og vips som sent fra høyeste hold ble jeg mentalt slått ned igjen. Nå var det en kunde som lurte på hvor bursdagskort lå, siden jeg er ny i butikken spurte jeg en kollega og han sa hvor de lå. I det jeg skulle til å rettlede kunden bort og vise henne hvor kortene var, så KRÆSJER en annen kunde med noen varer, som resulterer med at konstruksjonen som holder disse varene oppe kollapser. Resultatet? En del varer ligger på gulvet. Kvinnfolket som kræsjet med varene, ser bak seg, sier bare "ooops " og nærmest spurter vekk. Siden alle de andre sitter i kassene som jeg kan se, og jeg er nærmest, så begynner jeg å fikse konstruksjonen, plukke opp varene, sette de på plass igjen, sjekke at alt ser bra ut. Etter ca 5 minutter med fiksing så er jeg endelig ferdig...Kan jeg få kjøpe bollene mine nå? Jeg stiller meg i kø...venter til det blir min tur...og, vist faen, nå får jeg endelig kjøpt dem! Så mye arbeid, for en pakke med 5 boller...Var dem verdt det? Vel, de er veldig gode, men det ble veldig mye arbeid i forhold til hva jeg fikk. TL;DR: Kundene på butikken ville ikke at jeg skulle få meg noen rosinboller idag 21 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Åhkraist, var i kassakø på Rimi på vei hjem til madammen med mensen-snop. Førstemann i køen skulle ha en sekser med øl samt en pakke sigg. To problemer her: 1: Klokka var kvart på sju. 2: Siggen han skulle ha var tydeligvis tom i vensafen, så kassamannen måtte ringe på hjelp for å sjekke om det var mer av den typen røyk. Før hjelp kommer, bestemmer imidlertid "kunden" seg for at siden han ikke får øl, og det tar mer enn 1 minutt før røyk kommer, så går han. Win for han, win for resten av oss. Neste person fant ikke riktig vensafekort i stativet, men nå var jo hjelp på vei likevel, som da istedet ble sendt på jakt etter vensafekort. Merk dog at denne kunden 1: mente at siden hun ble ekspedert nå, skulle hun stå midt i kassakøen og blokkere alle andre, og 2: ikke hadde lett i noen av de 4 andre kassene etter vensafekort. Kassamannen hadde imidlertid vett i hodet og vinket frem kundene bak. Da var det bare et kvinnfolk med småting før meg. Hun var ferdig på tredve sekunder og så var det meg. Hurra. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Flimzes Skrevet 19. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2011 Jeg holdt på å lekse opp en hurpe på butikken i dag med bruk av skillepinner. Hun satte ned sine varer på båndet rett bak varene til han foran, sa ingenting, la ingen skillepinne mellom. Dere kan jo gjette hvordan dette gikk, og den stakkars kassajenta måtte kalle på stengeansvarlig som kunne komme med returkortet så hun fikk strøket melken av kviteringen. Hun gamle hurpa snerpet fra seg at dette tok da fryktelig lang tid, og at hun i kassa måtte ringe på han med returkortet en gang til. Var faen meg ikke langt unna at jeg kjørte opp en av disse skillepinnene langt opp der sola ikke skinner. Men stod og bet det i meg. Istedenfor så var jeg overmåte hyggelig og smilte mot kassajenta, som ble så overasket at hun satt og smilte og så etter meg når jeg gikk. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 19. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2011 Jeg synes du burde sagt det til henne. "Først moser du varene dine oppi varene til kunden foran UTEN å legge en pinne mellom - hva tror du egentlig de er til? - og så presterer du å være ei skikkelig surmægge når det tar tid å rette opp i DIN feil? Anbefaler deg å komme med en ektefølt unnskyldning og prøve å oppføre deg som folk neste gang du handler." Iddelt sett skulle man hatt lov til å kjøre en skillepinne op i toern på slike mennekser, men når det ikke er lov, er det ingen grunn til å ikke la dem høre det. Med mindre det er en ustabil bolejævel på 2,20, selvfølgelig. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 20. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. november 2011 Synes det er uvettig bruk av skillepinner. Tenk på nestemann da! 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg ehs5 Skrevet 20. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. november 2011 Hahahafhafha, mye rart på jobb i dag: - En eldre mann lurte på om jeg ikke kunne sjekke hvor mye penger han hadde på konto... - En annen fyr lurte på om jeg visste hvor mye det kostet å sende en vaskemaskin til Ghana.... - Og så var det selvfølgelig de to som MISTET komfyren sin ut av bilen på motorveien E18. 12 Lenke til kommentar
Nie Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 For å være positiv, jeg var ute i dag, ringte etter taxi og spurte pent om hun som tok telefonen kunne gi meg ett raskt overslag på ventetid. Joda, 15-20 minutter om jeg var heldig. Jeg gikk nå ned til avtalt hentepunkt med det samme jeg, hater å få mennesker jeg vet er travle til å vente på meg. Jeg rakk såvidt å tenne røyken min, før en taxi med verdens koseligste sjårfør stoppet. Jeg drikker rimelig sjelden, og føler meg rimelig dum når jeg gjør det, så på slutten av turen (når jeg inni taxien, i det jeg får tilbake kortet mitt, oppdager at jeg har rotet bort lommeboken min) kommenterer at jeg beklager og håper han forstår at jeg rett og slett er drita full, kommenterer sjåføren at om det jeg var, var full, så hadde han hatt drømmejobben. Så sjarmert av den søte lille hvite løgnen, and it made my day. Jeg liker virkelig service-personell som kan komme med fine hvite løyner. ^^ 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 20. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. november 2011 Prøvde trikset med å legge på skillepinne bak mine varer en gang. Kunden som kom bak meg presterte å legge på en til^^ 27 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Var en lættis episode nede på kiwien her om dagen. Står bakerst i ganske lang kø, hvor jeg ser det kommer en raskt strebende asiater med dårlig norskkunnskaper til kassen. Her stopper han opp og klager på den sjenerte jenta i kasse at HAN greide å MISTE rødbetsalaten sin utafor butikken og krevde en ny en. Dette kan hun selvfølgelig ikke gi han, men han står på sitt og går inn i butikken. Etter et par minutter kommer han opp til kassa igjen, og er på vei å gå ut med en splitter ny rødbetsalat. Rett før han er ute av døra stopper kassejenta han og krever den tilbake, han hiver deretter den opp i trynet på hu og fortsetter ut butikken med langefingeren hevet i været og skriker ut, på beste asiatisk-engelsk; "Fakk ju!" Holdt på å daue litt inni meg. Resten av oss som sto i køen tok og trøsta den sjenerte kassejenta på tur Noen må prøve å være litt koselige og. Tipper fyren har vært uheldig og fått ny vare på ren sympati en gang, så nå tror han at det egentlig er sånn det gjøres i Norge. Endret 21. november 2011 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå