Flimzes Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ble ganske så stressa i dag litt før klokka 18 når alle skulle tippe og systemet var nede. 7-8 stk i kø, og ingen fikk spille. Følte litt med de da, men heldigvis ingen som ble sure. Var jo ikke min feil. Hadde en lignende situasjon selv, begge kassene i en narvesen butikk midt i oslo gikk ned midt i lunsjen. Kan si at butikksjefen nevnte i forbifarten at jeg gjerne kunne jobbe så fort jeg kunne for hennes del, for det begynte å bli ganske fullt i butikken. Klarte heldigvis å få begge kassene opp og gå innen minuttet, så hun var overlykkelig. Når jeg holdt på så delte vi historier om lignende situasjoner som hadde oppstått når telefonsystemet går ned rundt lunsjtider og man ikke får ringt inn flere ansatte til kassene. Koselig å kunne relatere til de som ringer inn, spesielt når man fikser problemet deres langt fortere enn forventet. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ble ganske så stressa i dag litt før klokka 18 når alle skulle tippe og systemet var nede. 7-8 stk i kø, og ingen fikk spille. Følte litt med de da, men heldigvis ingen som ble sure. Var jo ikke min feil. Stemmer! Gikk ikke med spill i kasse eller på tippeterminalen like før innleveringsfristen hos oss heller. Var et par som ikke fikk spilt, men synes egentlig ikke noe synd på dem. Om det er viktig er det lurt å komme før det er 5 min til fristen. Uansett hadde de neppe vunnet allikevel, så da er de pengene spart! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hva snakker du om? Osse-mon ser fantastisk ut i skjørt. (Og han har vært kunde hos meg, så dette er on-topic. ) Har jeg? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hva snakker du om? Osse-mon ser fantastisk ut i skjørt. (Og han har vært kunde hos meg, så dette er on-topic. ) Har jeg? Moren din har vel fått barnetrygd for deg... 1 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 I går ringte en kunde og skulle bestille bil. Tre kunder hadde ringt før henne på veldig kort tid, og jeg var alene om å avvikle turer akkurat da. K: Ja, jeg vil bestille en taxi til <Adresse> nå med en gang. M: Den er grei, men det blir litt ventetid, cirka 20 minutter. K: Hvorfor må jeg vente? M: Fordi andre folk også bestiller taxi... 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Psykake Skrevet 17. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. november 2011 Jobber innenfor spedisjon og er daglig i diskusjon med privatkunder som er overbevist om at de kan lovverket og firmaets interne rutiner bedre enn meg. Min favoritt er: Kunde: " Nei, nå skal du høre her. Jeg har importert gods i 20år og vet hvordan dette fungerer" Meg: "Altså. Det er ikke jeg som har skrevet Tollloven. Jeg bare etterfølger Tollvesenets lover og regler" Kunde "Nå er du faen i meg vanskelig! Få snakke med sjefen din!!" Meg: "Jeg skulle gjerne satt deg over hvis dette var noe jeg ikke kan svare på, men jeg ser ikke noen grunn til å forstyrre lederen min midt i et møte på bakgrunn av at du syntes jeg er vanskelig fordi jeg følger loven og strengt tatt har vært høflig og svart på det du har spurt om" Kunde: "Dette er helt uhørt! Bla bla bla bla" Slenger på røret. Kjenner jeg misten litt av troa på menneskeheten når jeg snakker med slike folk... 24 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Må bare bli vant med slikt, Neptjune. Har flere slike gjennom året, f.eks de som kommer kl 12 på formiddagen og skal sjekke inn (dette da midt på sommeren med fult hotell vær dag) og blir rasende fordi innsjekke da er kl 12 på ALLE seriøse hoteller og bla bla bla. Reisevant og så mange reisedøgn og hele pakken. Jeg lar ikke sånt gå innpå meg, lar dem skrelle av seg litt sinne, ønsker dem en god dag og fortsetter med mitt. Tar dem veldig lite seriøst 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg voidDraw() Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 Som jeg har skrevet før, så jobber jeg første linje IT support. Enkekte dager har vi studenter som hjelper oss. Vi sitter å småsnakker, plutselig kommer 2 jenter inn. Jentene: Skriver dere ut eller? Student: (før jeg som ansatt rekker å svare)Nei Jentene: Okei. Hadet! Student: (titter nå på alle sammen) Det er jo printeren som gjør det! Alle sammen begynte å le. Made my day! Skal sies at vi har 2 godt synlige skrivere som de burde sett. 19 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 "Hansern, du har vært så flink med denne gruppen! Nå er det like før jeg kommer ned å suger deg!" - 60 år gammel homse som er en fast kunde av bedriften "I'll fuck your brains out Hans" - samme fyren. GOD STEMNING! 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 (endret) En av karene på IT-kontoret på skolen er litt av en merkelig type. Han går alltid med armene rett ned langs siden med blikket rettet framover. Han sier aldri noe som helst uten å ha blitt spurt. En gang hadde en kompis av meg problemer med PC-en og oppsøkte IT-kontoret en dag han var der. "Jeg har problemer med dataen," sa han. Han på IT-kontoret tok imot PC-en og så på den. "Hva er galt?" spurte han. "Den vil ikke slå seg på," svarte kompisen min. "Dataen er i orden. Det er PC-en det er noe galt med," svarte han. Så gikk han tilbake til PC-en sin og fortsatte med det han holdt på med. Etter litt stillhet spør kompisen min "Så, skal jeg komme tilbake i morgen?" "Nei," svarte han. "Når skal jeg komme tilbake da?" "Neste uke." Endret 18. november 2011 av Zarac 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vertical^ Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 Gjett hvem jeg hadde et gjensyn med i dag! Ser på meg selv som en "kunde" når jeg tar buss til skolen hver eneste dag. Går inn på bussen, og merker at nesten samtlige mennesker er gutter/menn. (Var 5-6 jenter, og resten gutter). Var noen ledige seter igjen, og jeg tok setet som er bak bussjåføren. Er ganske mange stopp til skolen. På de første tre stoppene var det bare gutter, og bussjåføren stopper for å plukke dem opp. På neste stopp står det 2 jenter, hvor bussjåføren kjører gassen i bånn, og drar forbi. Plutselig hører jeg han sier: "Huff! Kjerringer! Er bare mas!" Det neste stoppet sto det en gutt, og da stoppet han, og ga fra seg et hyggelig "Hei!" i det gutten gikk på bussen. På det nest siste stoppet sto det en gutt og ventet. Bussjåføren bremset ned, og skulle til å kjøre inn i busslommen. Men ut i fra av busskuret kom det plutselig ei jente. Da vred han på rattet, ga gass, og sa til seg selv igjen.. "Kjerringer.. Bare mas i fra dem!". Gikk inn på bussen, og la kortet på den "scannermaskinen". Løftet hodet, og en tanke spratt kjapt opp "Det er han!". Snudde hodet mot venstre, og joda. Nesten samtlige av de på bussen var gutter. Heldigvis var dobbelsetet bak bussjåføren var ledig. Satte meg selvfølgelig der så jeg kunne få høre mer av morsomhetene hans. Bussen dro, men det gikk mange minutter uten at noen gikk på bussen (eller ventet på bussen). På det nest siste stoppet før skolen sto det to jenter. Den hyggelige bussjåføren gjør sin typiske manøver. Han bare gasser på videre. Hører så mumlende: "Ingen kjerringer skal få sitte på med bussen min!" Bare et kort øyeblikk etter kjører han på med ny kommentar. "Har nok kjerringer på bussen fra før av! Trenger faen ikke fler!" På det siste stoppet før skolen sto det en helg gjeng. Blandet gutter og jenter. Han dro da bare rett forbi, og en ny kommentar glapp ut. "Sorry gutter, men vil ikke ha disse gnålete kjerringene på bussen min! Gud forby!". For en mann..! 42 Lenke til kommentar
Populært innlegg henbruas Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 Den personen burde aldri fått lov til å kjøre buss. 36 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Må si meg enig der. Håper disse elevene han ikke tar med kommer tidsnok på skolen. Er jo i tillegg en masse ledige plasser på bussen, og skjønner ikke hvor han har hatet fra. Klarer på den andre siden ikke gjøre noe annet en å flire av det han sier. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg l0Ff Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 Folk med bikkjer som ikke adlyder Sprengte nesten headsettet mitt men her er hvordan samtalen foregikk: "HeiVOFFVOFFVOFFVOFF-TI STILLE! Jeg skull-VOFFVOFFVOFFVOFFVOFF" BeLLA! Ti stille!!!VOFFVOFFVOFFVOFFVOFFGRRRRRRRR Jeg trenger nyttVOFFVOFFVOFF neifaen! prøverVOFFsenereVOFFFVOFFGRRRRG" :!: 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 Må si meg enig der. Håper disse elevene han ikke tar med kommer tidsnok på skolen. Er jo i tillegg en masse ledige plasser på bussen, og skjønner ikke hvor han har hatet fra. Klarer på den andre siden ikke gjøre noe annet en å flire av det han sier. Du burde tipse busselskapet om han der. En bussjåfør skal ikke nekte folk å komme på bussen avhengig av kjønn. Det må jo være et eller annet som har klikka i hodet på han. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 Hmmm, er 2 typer folk jeg hater å ha under frokosten når jeg har frokost ansvaret; turister eller kvinnfolk. Ja ikke for å være stigmatiserende her men, kvinnfolk under frokosten må kalkuleres inn under samme som å ha en bataljon av mannfolk. En normal mann til frokost bruker i snitt 2 tallerkener og forsyner seg ca 2 ganger maks (2 fulle tallerkener). En snittlig kvinne bruker et tonn tallerkener, sitter ikke stille enn mer enn 2 sekunder før hun må tilbake til buffeten (ta seg en ny tallerken når man skal hente 1 ostebit, Gud forby om man bruker tallerkenen man brukte forrige gang man hentet en kjøttbit 2 sekunder tidligere) samt griser noe så innmari. Vi dekker opp med hvite duker og en handy liten grå brikke hvor man setter tallerkenen. Mannfolka klarer merksnodig å bruke brikken mens den kvinnelige delen har tallerkener, kopper, glass og hele smørja alt ellers enn på brikken. Den må ha plass til en Ipad mens man sjekker facebook. Resultatet er en helvettes oppvask. De har samme mønster som turister, og da spesielt japanske. 12 japanere til frokost presterte å bruke 89 tallerkener (ja, jeg måtte telle), ødela 2 vaffel jern, tømte buffeten 2 ganger, tømte te buffeten 1 gang (og den har en del poser der) samt at man måtte leie inn damprenser etterpå for å rense teppene og stolene rundt der de hadde sittet. Viste ikke det var mulig, t.o.m griser har mer manerer når de spiser. Snakker om Japanere; de er jo gale etter nordlys. Same gjengen som nevnt ovenfor gikk vaktskifte hele natten på jakt etter nordlys. Dette til tross for at det snedde tettere enn fy. Men neida, de sto ute i skifte på balkongen, med de derres svære parkas jakkene sine med hetter på størrelse med en liten landsby, og så opp, rett i snøkovva. Når hetta var fylt til randen med sne, ristet de av seg hele pakken, gikk inn og tok seg en te, og gikk ut igjen i samme mondur. Nattevakta forsøkte å forklare at når det sner så tett, er det ikke mulig å se noe nordlys. Men neida. De gikk der hele natta. 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 18. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2011 Apropos bussjåfører. I dag hadde jeg et møte med definisjonen av steinansikt. Dama som kjørte bussen, satt bare med et helt merkelig ansiktsuttrykk hele veien. På en holdeplass like etter skolen min, pleier det å komme på så mange at bussen virkelig er stappfull. Da er det sånn at folk sitter på fanget til hverandre og ikke får gått av på holdeplassen sin fordi det er for mange folk til å komme seg ut. En gammel dame kommer på bussen, og sier dette til sjåføren: "Dere burde kanskje sette opp noen ekstrabusser på disse tidene her". Sjåføren ser på henne med steinansiktet sitt, før hun snur seg tilbake. På holdeplassen etter pleier det å komme på noen psykisk utviklingshemmede. Da vi kjørte forbi holdeplassen, stod det to personer der. Begge kjenner jeg igjen, og begge har down syndrom. Jeg sa noe som "hadde det ikke vært lurt å slippe på de der? De er psykisk utviklingshemmede, og uavhengig av det er det kjedelig å vente en halvtime i regnet på neste buss". Sjåføren ser på meg med det samme merkelige ansiktsuttrykk. På neste holdeplass går det av en stor gruppe mennesker. En dame påpeker da at hun burde åpne døra for to gutter i 8-10-årsalderen som står og venter. Igjen det samme steinansiktet. Da jeg gikk av bussen på neste holdeplass, sa jeg noe som "takk for turen'a. Sjeldent jeg møter så hyggelige og imøtekommende mennesker". Da så jeg at det kokte i hodet på dama, men jeg gadd ikke å vente på noen sjennepreken. Jeg la merke til at et par damer smilte litt av kommentaren min. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ms. Mango Skrevet 19. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2011 Vurderer sterkt å printe ut x antall kopier av følgende liste og spre den over hele butikken. 1. Kassapersonalet fastsetter ikke prisen på varene. Skal du bitche om det, ring kjedens hovedkontor. 2. Ja, det finnes sikkert mange lokketilbud i butikken, som sikkert kan være frustrerende når du har reist langveisfra for ribbe til 29,90, men må betale tre kroner mer for potetene og surkålen. Dette kan komme som et sjokk, men vi og alle andre butikker ønsker å tjene penger på deg som kunde. Det er ikke svindel, men ganske lurt. 3. Bæreposene blir ikke mer gratis av at du som kunde lager en scene hver gang du må ut med en krone eller to. Du kjøper dem for 80 øre, samme pris vi kjøper dem inn for. Svinnet her er stort, og vi prøver å ta betalt for noenlunde det vi gir ut. I en lavpriskjede er marginene små, og selv om du handler for noen hundrelapper, er ikke nødvendigvis den rene profitten på deg mer enn noen få kroner. Ergo, vi vil skvise penger ut av deg der vi kan. Det er bare slik ting er. 3. Hvis du har fylt 50, er det ikke veldig sjarmerende at du kommer med på kanten-kommentarer til kassapersonalet, spesielt ikke når disse er jenter mellom 18-20. For eksempel er det unødvendig å blunke lurt og dra en skikkelig pervogrislatter hvis sluttsummen på varene inneholder tallet 6. 4. Nærmest enhver morsom vits du drar i kassen, har vi hørt. Kvitteringen? "Nei, får ikke noe igjen på skatten allikevel!" og "Nei, den kan du få *blunk*," er gammelt nytt for oss. Vi tenker stygt om deg når du har gått, selv om vi der og da ler hjertelig med og sier "Den var god, du!". 5. Når du ikke klarer å bruke skillepinnen, men allikevel sukker oppgitt og himler med øynene når jeg må ringe etter returnøkkel fordi jeg slo inn brødet og melken din på noen andre, får jeg lyst til mange ting. Én av dem er å plukke opp en skillepinne, og demonstrere den ved å kaste den i ansiktet på deg. Hardt. 6. Jeg prater kanskje med deg når du betaler, men du er ikke vennen min. Så ikke add meg på Facebook. 6-1. Jeg er også hyggelig med deg når jeg møter deg på jobb. Dette får jeg betalt for, men det gjør jeg ikke på bussen om morgenen. 7. Ølsalget stenger 20. At du ikke gadd å gå hjemmefra før 19.50, er ditt problem. Og ja, jeg har mulighet til å overstyre kassens sperresystem og selge deg ølet der og da, eventuelt legge inn betalingen senere. Gidder jeg? Nei. Din dårlige planlegging er ikke verdt hverken min jobb eller salgsbevilgningen til butikken. Ah. Etter en lang fredag er det deilig å kunne lufte ut blant likesinnede. Må for øvrig legge til at jeg hadde 90% koselige kunder i dag, så de irriterende grenset nærmest til underholdning jeg ikke orket å hisse meg opp over. 54 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Åååå, du er helten min. Det der oppsummerer så sykt mye av hvordan jeg opplever det på RIMI. Og folk som ikke bruker skillepinne? Dø! Skal ikke dra opp hele diskusjonen her, men vi i kassa kan søren meg ikke følge med på akkurat hvilke varer du la på. Og da må du belage deg på å vente litt mens vi ordner opp i rotet ditt hvis vi har slått inn feil. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 ADVARSEL: Skillepinner, poser og andre små unyttige ting er ikke godt mottatt hos gutta med den store hammeren. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå