Populært innlegg vesleengen Skrevet 11. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 11. november 2011 I dag stod jeg 15 min i kø for å betale en pizza jeg hadde bestilt på faste bula mi, fordi verken kassadama eller kunden foran meg skjønte at det ikke går an å betale med førerkort i terminalen... Prøvde å forklare de det, men verken kunden eller dama i kassa kunne et pip norsk, og knapt et ord engelsk... 18 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 hysj hysj hysj! ikke det ordet! Såvidt jeg kan se er det ikke et forbud mot å skrive ordet pose her på forumet. Det er nevnt flere ganger av moderatorer at vi ikke får skrive om poser i denne tråden, fordi det starter en diskusjon HVER gang. Ikke en regel, men en sterk norm. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hva med å droppe å dra opp en flere dager gammel post for å begynne å diskutere hvorfor vi ikke skal diskutere poser da? Det er selvfølgelig helt greit å fortelle om historier som inneholder påoseting, jeg tror alle her vet at man ikke skal starte en diskusjon om hvorvidt man bør bli spurt etter pose eller ikke uansett. Om noen ikke vet det, tror jeg alle vet hvor rapporteringsknappen er, eller hva? 3 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Det er nevnt flere ganger av moderatorer at vi ikke får skrive om poser i denne tråden, fordi det starter en diskusjon HVER gang. Ikke en regel, men en sterk norm. Skjedde ikke denne gangen. Men uansett så er dette veldig ot og begynner å bli en gammel diskusjon, så jeg forslår at vi bare kutte denne diskusjonen før vi får moderator på nakken. Endret 14. november 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Yes, keep it on topic! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg HATER ikke-avtalte og uønskede kreditter! Nå er folk skyldig meg over 900 kroner bare fordi de ikke kan/vil betale for seg! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hvorfor gir du kreditt, da? Er på jobb nå. Kom en dame LØPENDE inn, og sa relativt høyt "Jeg MÅ ha en kaffe jeg!!". 7 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Tja. Var postmann en stund i Oslo, så kom det en kar som mente på at jeg skyldte han 2 kartonger med sigaretter. Hvorfor? Nei, fordi iraner-svenske svigers har tatt med masse sigaretter inn til Norge,men bor for langt unna, så han pleier å sende kartonger med sigg i Posten. - Å han har ikke fått det ennå, så da var det min skyld. Godt jeg sa opp. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 13. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2011 Hørt fra kammerat som stod i kø i skobutikk: Mannen bak kassa måtte snakke engelsk til kunden: I've impregnated your new shoes free of charge. Just look at it as extra service. Besides, I like doing it to. 21 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Tror faktisk impregnate er rett ord å bruke på engelsk også? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det skal være korrekt det. Kanskje det finnes et bedre ord, men ifølge denne wiktionary siden så betyr det forskjellige ting. Det betyr å gjøre noe gravide, men også å fylle porer med et type stoff. Altså dekke en sko med skoimpregnering. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 uansett utrolig komisk Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Godt jeg sa opp. Før du fikk sparken for at røyken hans var borte? Lenke til kommentar
Populært innlegg ehs5 Skrevet 14. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Dette er egentlig en historie som også spiller seg utenfor jobben, men må nesten ha den ned her. Jeg var på jobb på min gamle arbeidsplass (Clas Ohlson). Det nærmet seg stengetid og det var unormalt lite folk i butikken, og det var ikke mye å gjøre. En kunde (litt merkelig i utseendet, rundt 40 år, gikk rundt og bærte på flere poser med boller eller noe lignende mat, ergo den typiske crazy middle aged sosialklient-kjerring looken) begynte å spørre spørsmål om hodetelefoner. Jeg gjorde som vanlig, smilte og hjalp henne med hodetelefoner og svarte på spørsmålene hennes. Jeg husker ikke hvordan samtalen utartet seg helt nøyaktig lenger, men etterhvert begynte hun å fortelle hvorfor hun skulle ha hodetelefoner, det var fordi søsteren hadde ødelagt de . Så fortalte hun om søsteren sin. Og så moren. Og så huset de bodde i. Og bilen de hadde. Og om alle folkene i nabolaget. Og katten hennes. Og at katten ble borte på onsdag. Osv osv osv osv. Jeg tror alle som har drevet med kundeservice en stund kjenner denne typen kunder ganske godt. Det er typen som bare vil ha noen å snakke med, mer enn å egentlig kjøpe noe eller ha hjelp. Jeg er jo høflig, er tross alt på jobb, og følger med på den merkelig samtalen og bare nikker og spiller med. De pleier å gi seg etterhvert, men denne damen holdt på UNORMALT lenge. Tror hun holdt på i nesten 15-20 minutter, det tok helt av faktisk. Og det var så stile at jeg ikke fikk gjort mye annet enn å stå der. Jeg begynte å fylle på hyller/rydde mens hun pratet og håpte hun tok hintet, og ble etterhvert så irritert at jeg egentlig sluttet å følge med på henne i det hele tatt. Mulig hun skjønte det da, for da ga hun opp etterhvert. Tenkte ikke mer på det, er ikke første gang jeg har den type kunder akkurat. Tidlig dagen etter skal jeg på skolen og står på togstasjonen med kompis. Mens vi står der og snakker ser jeg samme dama fra dagen før. Jeg tenker FUCK, håper hun ikke ser meg, da kommer hun jo helt sikkert bort og prater vettet av oss. Men heldigvis bryr jeg meg fint lite om hva jeg sier til folk når jeg ikke er på jobb. Jeg stiller meg med ryggen til og regner med at hun ikke legger merke til meg. Høyttalerne på stasjonen sier at toget er for seint (surprise surprise Jernbaneverket...), men jeg fikk ikke helt med meg. Så spør jeg, ganske høyt, kompisen min om han hørte hvor mange minutter det var for sent. Plutselig hopper den gale damen inn i samtalen og sier "det var 8 minutter!". Fuck. Kompisen min er høflig og svarer et eller annet tilbake, og da begynner hun selvfølgelig igjen. Jeg visste jo på dette punktet hvor mye hun kom til å prate, og bare stirret ut i luften og ga ikke damen et blikk engang. Kompisen min derimot er jo helt intetandende og gjør litt small talk med henne. Etterhvert går det opp for han at dama egentlig er litt loopy, og prøver å avslutte samtalen etc. Etterhvert blir han også såpass irritert at han bare slutter å snakke og bare ser på meg i stedet. Så der står vi og ser en helt annen vei mens dama står og jatter om alt mellom himmel og jord. Jeg og kompisen min begynner nesten å snakke med hverandre i kjeften på dama, og da begynte hun å skjønne at vi ikke er så veldig interesserte, og bare trekker seg tilbake. (som sagt, her gadd jeg ikke å være høflig, kan være grei med folk når jeg er i jobbuniformen men det får holde. ) Vi setter oss på toget, passer på at vi sitter i en annen kupé enn dama, og igjen tenker jeg ikke noe mer på det. Tar toget inn til sentrum, T-banen opp til skolen, og har forelesning i 3 timer. Etter forelesninga tar jeg heisen opp til biblioteket, og når jeg går ut av heisen STÅR HUN OG VENTER UTENFOR HEISEN, PÅ BIBLIOTEKET, PÅ SKOLEN MIN. Jeg blir helt satt ut, mens hun gir meg det merkeligste uttrykket ever. JAHA. Ord kan nesten ikke beskrive hvor overrasket jeg ble akkurat da. Hun hadde en bollepose i den ene hånda, og bøker i den andre. Jeg fatter faktisk ikke hvordan en person som henne kan være student på en høyere utdanningsinstitusjon. Skjønner ikke at hun får lov en gang. Det merkes helt tydelig at det er noe som ikke er heeelt som det skal være i hodet hennes, mtp på måten hun er og måten hun snakker på. Jeg går ihvertfall rett forbi henne uten å si noe, mens hun stirrer og smiler på meg. Senere har jeg sett henne et par ganger i forelesningene mine i Organisasjonsteori og Ledelse. Begge gangene har hun stått og snakket høl i huet med foreleseren i pausene. Endret 14. november 2011 av ehs5 43 Lenke til kommentar
Populært innlegg KjellV Skrevet 14. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Uff, folk blir sprø når det er snakk om å spare noen kroner eller øre. Var reklame for Norvegia til 49,90 pr kg for stykker på ca. 1 kg. Da var det selvsagt ei dame som leita gjennom alle stykkene, fant det tyngste av dem alle og nekta å betale mer enn 49,90 for det var jo snakk om 1 kg-stykker! Bak butikken der jeg jobba i min ungdom (på landet) var det gamle bensinpumper med ringeklokke på. Ring på så slår vi på pumpene og kommer ut. Da jeg kom ut en gang stod det ei dame og fyllte bensin for fullt mens tellerverket hadde hengt seg opp. Hun sto og gliste mens hun så på tellerverket som stod stille, jublet egentlig for gratis bensin. Hun ble skikkelig sur da jeg ga henne beskjed om å stoppe fyllinga slik at jeg kunne få tellerverket i gang, måtte nesten fysisk stoppe henne. Var også en gang en fyr kom innom med en pakke rulletobakk han hadde kjøpt dagen før og ikke var fornøyd med, den var altfor tørr. Han nektet å gå før han fikk byttet den i en ny pakke selv om den ikke var halvfull en gang. Ja, han hadde røykt opp over halve pakka og krevde å få ny. Denne tråden vekker mange irritasjonsminner til live igjen, har altfor mange av de. Er heldigvis ferdig med butikkarbeid og kundebehandling Endret 14. november 2011 av KjellV 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 14. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2011 Den tobakks historien fikk meg til å tenke på enkelte gjester i restauranten. Når jeg går bort og spør om maten smakte, smiler de og sier den var SÅ god. Så kommer regninga, og da var maten helt forferdelig og de nekter å betale for det. Bruker å ta rom nummeret deres først, just in case, så de som nekter å betale i de tilfellene får det postert på rommet, så skriver jeg forklaring til den som måtte være uheldig å få utsjekken hva omstendighetene rundt det, var. Husker en som var gjest på slutten av året, 3 eller 4 overnattinger før jul. Vi hadde julemenyen gående, og han bestilte riskrem til dessert hver gang. Og klaget like mye at den var god, men for liten porsjon. Siste gangen han var der gikk det en liten djevel i meg, så jeg fant fram en stor skål, og fylte den halveis med riskrem. Det var MYE riskrem for å si det slik. Da jeg serverte det sa jeg "nå har du klaget vær gang på for små porsjoner på riskremmen, så her har du en rikelig porsjon, men hvis det er noe igjenne når du er ferdig har du ingen rett til å klage på et par år i alle fall". Han så opp, storøyd, der jeg sto og smilte hyggelig. Kompisene hans ved bordet jobbet hardt for å holde tilbake latteren. Han spiste opp hele porsjonen, men han måtte stå over frokosten dagen etterpå 36 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Angående skravlende og slitsomme kunder, så har jeg truffet de samme kundene flere steder. Det er greit nok når jeg treffer samme kunde i Fredrikstad og Oslo, men når jeg også treffer de samme på Lillestrøm og i Hamar, begynner jeg å lure på hva de reiser så mye rundt for, da de ikke jobber med meg. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 14. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2011 Mon tro de ikke tenker de samme om deg? 18 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Det som er litt underlig er at om en kunde treffer samme kundebehandler på to forskjellige avdelinger, så reagerer de som om de kjenner personen skikkelig godt og begynner å prate om alt mulig. Men om man treffer samme kundebehandler kun på samme avdeling, så er man fortsatt bare en "kundebehandler" Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Mon tro de ikke tenker de samme om deg? Nå er det jo ikke helt uvanlig at en NSB-ansatt jobber på flere stasjoner. Men ja, jeg er kanskje en av de få kundeveilederne som gidder å reise tre timer hver vei for å jobbe i en annen by en helg. Det hendte en gang i sommer da jeg jobbe på Oslo S, at en fyr kom bort til meg og spurte "var ikke du på Lillestrøm i går?" Endret 14. november 2011 av Zarac 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå