Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Opplevde en veldig utålmodig kunde.

Jeg er på vei for å tilby hjelp(går ganske fortmot henne) når hun setter i og sier høyt "Tempo, tempo!". Hva f*** er poenget med det? Jeg setter ikke i å løpe 3 meter bare fordi kunden ikke kan vente 2 sek!

Hun sier at hun skal ha en bukse som var i "sånn glatt stoff med stramme ben". Jeg viser henne ei bukse og skal spørre om det er den fasongen, men blir avbrutt med et surt "det er ikke sånn stoff!". Jeg prøver på nytt, men blir avbrutt med det samme igjen. All min servicevilje forsvant med ett, og jeg gikk inn i "avslutt samtalen"-modus.

 

Hadde ei anna innom som skulle ha sko. Jeg viser henne noen sko, hun peker seg ut noen og begynner å prøve, så kommer spørsmålet "Disse ser jo forskjellig ut fra de skoene jeg har fra før, hva er forbedret?". Jeg tar opp herremodellen av samme sko og viser hva som er forbedret. Og så sier hun "Men det er jo en herremodell! Hva med damemodellen?"

Skal legges til at damemodellen ikke er ulik herremodellen utseendemessig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var med faren min på en jobb en gang. Han er murer og skulle legge fliser eller hva det var, husker ikke helt. Men iaffal så hadde kunden satt postit lapper på alle mulige rynker og sprekker som allerede var i huset hans og det burde faren min fikse syns han... han hadde jo tapetsert veggene for hundretusenvis av kroner i postit lapper.

 

Dette var i 3 eller 4 etasje i en høyblokk midt i byen en plass. Vi fikk akkurat avverget at polakkene han hadde leid inn reiv ned en bærevegg i huset. Så vi sparte vel en del liv den dagen :p

 

Han ringer rett som det er nå også, mange år senere og legger ut om livet sitt.

 

Dette er vel ikke en sånn totalt galen person sånn som enkelte andre her møter på, men han holdt nå på å rive ned 100 meter med rekkehus blokk greier. (sånne dritlange blokker som går over hele kvartaler liksom)

 

Osse-Mon, skjønner det godt. Det er forståelig med falske navn på skiltene, men ikke se det som negativt når de roper og sier hei til deg. De er tross alt mennesker de også, selv om de er narkomane.

 

Har aldri påstått at narkomane ikke er mennesker... Selv ikke etter over et år på 7-eleven nederst i Karl Johansggate!

 

 

Som det heter: narkomane er også mennesker... bare ikke så lenge.

Lenke til kommentar
I dag solgte jeg Dagbladet på døra. På forsida er det et bilde av Stoltenberg og det står "- Min nye plan for Norge". Da ei dame hadde kjøpt avisa av meg leste hun høyt "min nye plan for Norge", så snudde hun seg litt og hvisket for seg selv "han juger". Haha, hun stemmer sikkert ikke på Arbeiderpartiet.

 

Ei annen dame ga meg 10 kroner ekstra fordi det var så lenge siden hun hadde kjøpt avisa av meg. Så fortalte hun meg om ferien sin og spurte litt om hvor jeg hadde vært hen i ferien. Kjempehyggelig.

 

Ei tredje dame kalte meg for "kompisen sin" da gubben ropte at Dagbladet var på døra.

 

jeg gikk vg selv og hver jul fikk jeg julegaver av kudner. en kunde hadde godteripose og 50 lapp til meg xD

Lenke til kommentar
Navnet til de ansatte angår ingen.

Jeg tok aldri på meg noe navneskilt.

Hva oppnår man?

Baktaling på FaceBook, slibrige henvendelser osv.

 

Hvis en kunde er misfornøyd med servicen vil jeg SLETT IKKE at han skal vite noe om meg, slik at han kan baktale eller oppsøke meg.

Jeg har stått i kasse lenge nok til å vite at slikt skal holdes hemmelig.

 

Hvis butikkens ledelse ønsker å oppnå et nært forhold mellom kunder og ansatte, så kundene skal føle at de kjenner oss, så kan de utstyre oss med falske navn.

Petter, Kari, Lise og Ole osv...

Snille, koselige navn, som gjør nytten uten å gjøre de ansatte utsatt for sjikanering.

 

Securitas-ansatte har ikke navneskilt, og med god grunn.

 

Man kan tro at dette ikke var noe problem. Men vi har faktisk forbud mot å røpe kollegers telefonnummer til folk som ikke jobber på stasjonen.

Hvis kunden vil ha nummeret, er han i hvert fall langt på vei hvis han har fornavnet.

Litt googling og FaceBook, så vet han alt det andre også.

 

Dette skjedde meg, noen jenter tok kontakt med meg etter en handel. De så på kviteringa og letet etter nr mitt. og så ble jeg oppringt av de. Endte med jeg gikk på date med ei av de:) Men tenk om dette var en illsint kunde ellerno. huff

Lenke til kommentar

Hadde en litt festling episode for 2 uker siden.

 

Kunden, en eldre dame kommer inn i butikken(hun er fast kunde, men meeeeeeeeeget spesiell, hun handler alltid mange pakker med toalettpapir og tørkeruller, og ingen av oss vil eskpedere henne) og leter etter meg. Hun finner meg og det første hun sier er at hun hadde tenkt på meg på veien til butikken. Hun hadde stor tillitt til meg sa hun, så om jeg kunne hjelpe henne med noe. Hun skulle poste 2 sendinger som hun sa, men kom ikke frem til postkassen for å poste dette. Det tok henne nesten 5 min å komme til spørsmålet siden hun først måtte gi forklaring på hvorfor osv. Spørsmålet var da om jeg kunne poste disse for henne. Jada, jeg skulle fikse det sa jeg, men det tok enda 5 min før hun klarte å få opp disse sendingene. Jeg tok i mot de til slutt og la konvolutten med sendingene på kontoret slik at jeg ikke skulle glemme den. Endte jo så klart med at jeg måtte komme til kassen for å ekspedere henne. Har forresten ikke snakka med henne siden, men gjør meg ikke noe.

Lenke til kommentar
Husker for en tid tilbake så leste jeg om "Vekslersvindlerne". Det var personer som kom inn i forskjellige butikker og skulle veksle penger. De forvirret de ansatte såpass at de gikk derfra med mer enn de kom med. Disse kom da inn på jobben min da jeg satt i kassen og skulle veksle. Jeg var hyggelig å veksle med de. Når det var gjort ville de ha pengene i mindre sedler, men jeg hadde hodet på riktig sted så jeg greide å unngå å bli lurt. Tok litt tid før jeg skjønte hva de var ute etter og hvem de var.

 

 

Jeg har selv blitt lurt en gang av dette. gang nr 2 skjønte jeg det med en gang og sa jeg ikke har så mange sedler. han tar frem en annen bunke med sedler og spør om jeg veksle de. han viste meg masse sedler så dum som han var:P

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en kunde som kjøpte en billigtv, tiltross for at vi sa at det ville lønne seg å kjøpe bedre tv så sku hu ha den billige.

 

noen uker etter kom hu og klaget på at bildet ikke var så sykt bra. vel, hu hadde kjøpt billigtv og en tv er en ttv ifølge hu. Fikk så lyst til å si "hva var det jeg sa". man får det man betaler for. Men siden kunden var snill og hyggelig så valgte ejg å løse dette for kunden. Hu pakekt tven fint inn i esken og kom hit med den og betalte mellomlegg på 2 000 for en bedre tv.

 

Hu var storfornøyd.

 

 

Har så mange kunder som tror en tv er en tv. Hadde ei dame som så vår 46" led tv til ca 20k og så den var svindyr da de så en 50 tommers plasma til runt 8 -10k på elkjøp. Prøvde å forklare at det er forskjell. en 50" tv til 10k er billigtv. men neida. så sta var hu. er det samme størrelse er det samme kvalitet. Hater slike kunder

 

 

Har også hatt kunder som forventer jeg kan alt her på elektrobutikken. De kjefter på meg fordi jeg ikke kan noe om lyspærene. Jeg må kunne alt i butikken mener de. irriterende. jeg har fagområde på mobil/tv/pc og resten har jeg grunnleggende kunnskaper om.

 

 

Min mening er at kunder forventer for mye og tror de kan tråkke på hvem som helst pga det er vår jobb

Lenke til kommentar
Husker for en tid tilbake så leste jeg om "Vekslersvindlerne". Det var personer som kom inn i forskjellige butikker og skulle veksle penger. De forvirret de ansatte såpass at de gikk derfra med mer enn de kom med. Disse kom da inn på jobben min da jeg satt i kassen og skulle veksle. Jeg var hyggelig å veksle med de. Når det var gjort ville de ha pengene i mindre sedler, men jeg hadde hodet på riktig sted så jeg greide å unngå å bli lurt. Tok litt tid før jeg skjønte hva de var ute etter og hvem de var.

 

 

Jeg har selv blitt lurt en gang av dette. gang nr 2 skjønte jeg det med en gang og sa jeg ikke har så mange sedler. han tar frem en annen bunke med sedler og spør om jeg veksle de. han viste meg masse sedler så dum som han var:P

That trick is called "La Uruguaya" and it's an easy way to make $45 bucks.

 

It's quite simple, but you need to be fast, confuse the victim and give him/her no time to think nor count the money.

It works this way:

You buy something for like $5 bucks, but pay with a $50 (though never leave the money, keep it in your hand) and, when asked for a smaller bill say you don't have any change, but immediately start looking in your wallet or purse to make sure. It is at this moment, when you start looking, that you put away your $50. At this time the cashier will be giving you the change for your bill, then say: "Oh silly me here I have a $5" grab that plus the change the cashier gave you and tell her that she probably needs change, so add the $50 you put away at first with all the other change and tell her you'll give her $100 in change if she gives you a $100 bill. When she does leave quickly, with this con you'd have made $45 bucks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å være rasistisk, men afrikanske damer er de frekkeste kundene som eksisterer. Omtrent alle sammen er sure megger som ser oppgitt ut eller begynner å klage om du bruker mer enn to sekunder på å gi de veksel tilbake eller hvis de synes du bruker for lang tid med kunden foran dem i køen. De smiler ALDRI, selv om jeg er så høflig jeg kan og smiler bredt til dem.

 

Vet ikke hvorfor de tror de er så mye bedre enn oss som jobber i butikk, men mulig de føler de må hevde seg med det mildt sagt frynsete ryktet de har fått i Oslo.

Lenke til kommentar

Ja afrianske kunder ja, ikke akkurat de hyggeligste nei. Det er også dem som tar lengst tid til betale. Sånn funker det: Kjøper masse varer og ser at jeg driver scanner dem inn, NÅR jeg først har scannet ferdig så skal de begynne å ta frem lommeboka si. Lommeboka ligger i veska, veska ligger i et eller annet i barnevogna. De må på død og liv få bort alle vekselpengene, selv om det ikke når opp.

Jeg: "Da blir det 467,- kr"

Kunde: "Vent jeg skal finne frem småpenger først" *finner frem en tier, to femmere og et par kroner" Å nei har ikke nok"

Først da gir hun meg sedler, litt irriterende.

 

OG JA en ting til, de spør aldri om pose når jeg scanner!!!! De tenker sikker "Oi shit jeg sparer 50 øre hvis spør om pose etter jeg betalt"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...