Populært innlegg ORLY? Skrevet 2. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. november 2011 (endret) I dag hadde jeg en Feel Good dag, så poster med en av mine gladsanger for å få fram stemningen: Til topic: I dag spaserte jeg bort på postkontoret og skravlet litt med kvinnen i skranken mens jeg prøvde å gjøre alt riktig med pakken(Føler med dere i posten, som må hjelpe sånne som meg..), damen ble dog bare blidere og blidere iløpet av samtalen, så sa takk for hjelpen, og ønsket henne en fin dag videre. Smilet hennes på vei ut av postkontoret var varmende, så med goodfeel tuslet jeg videre til den lokale butikken og skulle bare ta med en cola, fordi jeg hadde ekstremt lyst på litt brun leskedrikk. Kommer til kassen, hvor det står 3 høye stabler av handlekurver, og mannen i kassa ser stresset ut, jeg visste dog at han var en hyggelig kar; akkurat som meg. Så mens jeg venta i kø, la jeg varen på en liten hylle og bar de 3 høye stablene til inngangspartiet, og smilte vennlig til mannen i kassa i det jeg gikk gjennom kassaområde med en stabel som rakk meg fra midt på låret til 2 hoder over meg. Når det var min tur i køen sa han; "Du er snill ungdom! Jeg spanderer denne, så kan jeg slanke meg for konas skyld og droppe colaen til kvelds idag!" Både mens han sa det, og etter kom det største gliset en afrikaner kan gi, priceless. Feels good to feel good! Endret 2. november 2011 av GENTorly 65 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 I dag hadde jeg en Feel Good dag, så poster med en av mine gladsanger for å få fram stemningen: Til topic: I dag spaserte jeg bort på postkontoret og skravlet litt med kvinnen i skranken mens jeg prøvde å gjøre alt riktig med pakken(Føler med dere i posten, som må hjelpe sånne som meg..), damen ble dog bare blidere og blidere iløpet av samtalen, så sa takk for hjelpen, og ønsket henne en fin dag videre. Smilet hennes på vei ut av postkontoret var varmende, så med goodfeel tuslet jeg videre til den lokale butikken og skulle bare ta med en cola, fordi jeg hadde ekstremt lyst på litt brun leskedrikk. Kommer til kassen, hvor det står 3 høye stabler av handlekurver, og mannen i kassa ser stresset ut, jeg visste dog at han var en hyggelig kar; akkurat som meg. Så mens jeg venta i kø, la jeg varen på en liten hylle og bar de 3 høye stablene til inngangspartiet, og smilte vennlig til mannen i kassa i det jeg gikk gjennom kassaområde med en stabel som rakk meg fra midt på låret til 2 hoder over meg. Når det var min tur i køen sa han; "Du er snill ungdom! Jeg spanderer denne, så kan jeg slanke meg for konas skyld og droppe colaen til kvelds idag!" Både mens han sa det, og etter kom det største gliset en afrikaner kan gi, priceless. Feels good to feel good! Er sånn man skal være BRA!! Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Var innom en Narvesen for å tippe i dag, og vedkommende bak kassa må være noe av det minst kundevennlige jeg har møtt på evigheter. Bare slik. Å ja, osv...... Virka som vedkommende egentlig ikke hadde lyst å jobbe. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Kjedelig å møte de i servicebransjen. Jeg var på Egon i Lillestrøm og spiste i går, og alle som jobbet der var veldig lite kundeinnstilte. Virket som vi kun var til bry for dem. Maten var jo i det minste god, da. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Dritt kjedelig å jobbe som servitør så skjønner de godt Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Føler det sånn hver gang jeg er på Elkjøp. 7 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Er ingen vits i å anmelde sånt... Ja, det høres apatisk ut, men sånne folk har så mye på seg fra før uansett. Og det er preventivt å ta de og la de vite at de blir kjent igjen. Mnjaa.. Vi anmelder uansett. Ingen unntak. Er noen få utfall, stort sett bryr ikke politiet seg i det hele tatt, men vi gjør det likevel, og har det som vane. oki.. dere har ferdig utfylte skjemaer på "stamkunder" også eller ? How are you, er IKKE mye brukt i UK. Flere briter jeg har møtt ler av amerikanerne. Briter er egentlig ganske like nordmenn. Er du interessert i et svar, så spør du, hvis ikke holder du kjeft. "Welcome, how may I help you" og liknende møtte jeg noen ganger i Storbritannia hvertfall. Og da var de også interessert i et svar. Jeg opplever hvertfall briter som ganske behjelpelige. Det skriver jeg under på! Var i London, og jaktet på mobilleverandør, og bestemte meg litt random for O2. Kjøpte simkort og pratet litt med selgerne. Uheldigvis var faren min litt dårlig den dagen. De ansatte merket dette, og spurte om han følte seg bra, tilbød han sitteplass, og vann. Det er ikke noe jeg har hørt om andre steder, men det er en grunn til at jeg 1: bruker O2 i overskuelig fremtid der, og 2: Går innom den butikken og ser igjennom litt når jeg skulle være i området Det er den som er ved covent garden btw. Endret 3. november 2011 av SpecialForce 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 3. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2011 I dag kommer det en kunde inn, skal ha 1 melk og en pakke sukker. Vedkommende hadde litt kontanter og skulle betale litt på kort. Desverre for denne kunden var det ikke dekning på kortet. Det som så skjedde gjorde dagen min strålende. Kunden som stod og pakket varene sine gav kunden som ikke hadde dekning 20 kr som h*n manglet slik at h*n fikk betalt. H*n takket for hjelpen og den som hjalp sa bare noe med at det skulle bare mangle at man kunne hjelpe hverandre. 17 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Måtte innom jobben her om dagen for å sjekke noe. Da jeg kom inn døra begynte kollegaene mine å applaudere... Kanskje jeg burde vært på jobb litt oftere? 3 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Måtte innom jobben her om dagen for å sjekke noe. Da jeg kom inn døra begynte kollegaene mine å applaudere... Kanskje jeg burde vært på jobb litt oftere? Har det samme når jeg er på skola. Er litt for mye hjemme Lenke til kommentar
Populært innlegg KjellSpell Skrevet 3. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2011 Måtte innom jobben her om dagen for å sjekke noe. Da jeg kom inn døra begynte kollegaene mine å applaudere... Kanskje jeg burde vært på jobb litt oftere? Har det samme når jeg er på skola. Er litt for mye hjemme Morgendagens helter. 17 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Vi skal sette opp servere for ett firma nå som har mye rart for seg. De har ett oppsett og vi skal egentlig bare tanke de og montere de opp. Disse serverene har 6GB ram, men de SKAL ha 32bits OS... Det er også lite plass i skapet de skal inn i. Man får server med samme specs i U1, men disse SKAL være U4... Hvor er logikken her?! 1 Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Vi skal sette opp servere for ett firma nå som har mye rart for seg. De har ett oppsett og vi skal egentlig bare tanke de og montere de opp. Disse serverene har 6GB ram, men de SKAL ha 32bits OS... Det er også lite plass i skapet de skal inn i. Man får server med samme specs i U1, men disse SKAL være U4... Hvor er logikken her?! På norsk? 1 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Vi skal sette opp servere for ett firma nå som har mye rart for seg. De har ett oppsett og vi skal egentlig bare tanke de og montere de opp. Disse serverene har 6GB ram, men de SKAL ha 32bits OS... Det er også lite plass i skapet de skal inn i. Man får server med samme specs i U1, men disse SKAL være U4... Hvor er logikken her?! På norsk? Jeg er ikke noe fagperson på området, men i all hovedsak har jeg inntrykk av at han har en kunde som har for mye meninger om noe de ikke kan noe om. Så vidt jeg forstår har 32 bits operativsystem problemer med/klarer ikke å bruke så store mengder ram. Når det gjelder den fysiske plassen i skapet måles antall plasser i U, som er en standard høyde, bredde og dybde. En 4U er 4 ganger så høy som 1U. Dersom de har plassproblemer kunne de kjøpt nye servere og frigjort en masse plass. Andre må gjerne rette meg eller supplere om det er noe jeg har gått glipp av. 6 Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Du har heilt rett, både når det gjeld poenget og faktaopplysningane. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Jepp, det er riktig det valentino Lenke til kommentar
greenman Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Kasseperson: Skal du ha en pose? Jeg: Ja, det hadde vært greit Går til enden av rullebåndet der varene ligger. Venter på at kasseperson skal slenge ned en pose. Står å venter i kanskje 10 sek. Ehm, får jeg den posen eller? Hver gang jeg handler... 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg -iL- Skrevet 4. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 4. november 2011 Kasseperson: Skal du ha en pose? Jeg: Ja, det hadde vært greit Går til enden av rullebåndet der varene ligger. Venter på at kasseperson skal slenge ned en pose. Står å venter i kanskje 10 sek. Ehm, får jeg den posen eller? Hver gang jeg handler... hysj hysj hysj! ikke det ordet! 15 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 hysj hysj hysj! ikke det ordet! Såvidt jeg kan se er det ikke et forbud mot å skrive ordet pose her på forumet. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Veldig ofte når jeg handler slenger jeg posen oppå båndet. Fyren/dama bak kassa tar posen forbi og når jeg skal betale spør de alltid "pose?" selv om jeg allerede har tatt en. Da jeg hinter til at det ligger en nede på båndet blir de alltid litt sånn "hmm, ja" og litt flaue. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå