Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At folk glemmer kort eller lommebok er ikke uvanlig. Det som er litt artig er når vi ringer for å si at dem har glemt kort/lommebok, og vi ikke rekker å komme halvveis i setningen før de sier "nei takk" og legger på røret :!:

Når de så kommer en stund etterpå for å spørre om vi har funnet kortet eller lommeboken, så blir de ganske flaue når vi sier at vi ringte men at de bare sa nei takk til kortet/lommeboken :)

Å, det er så jævla herlig med kunder som, med en gang de hører et firmanavn, blåser seg opp og "NEI, JEG SKAL IKKE HA NOE" og slenger på røret. Så må man nesten ringe dem opp igjen, da, og hvis man klarer å få gjennom et "jamen, du har bestilt noe hos oss, og det er kommet" før de får tøffet seg ferdig får man knapt et grynt til svar. :angry:

Nummervisning har gjort verden til et kjipere sted. Før tok man rett og slett telefonen når det ringte. Nå er det masse mennesker som mener seg berettiget til å ignorere alle nummer de ikke kjenner igjen eller har lagret fra før. Veldig gøy når vi har avtalt å ringe dem når varene kommer.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Husker jeg ringte en kunde som vi hadde bestilt en lampe på forrige stedet jeg jobba, ho hadde forhåndsbetalt og greier.

Måtte nesten krangle med ho for å få ho til å forstå at ho hadde bestilt ^^

Ho hadde rett og slett glemt det totalt. Måtte forklare at den og den datoen klokka blablabla var du inne og kjøpte den lampa.

Når ho henta den i butikken virka ho ganske flau :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg fant en forlatt mobil en plass hadde jeg aldri turt å ringe noen nummer. Hadde heller levert den en plass. :p

Var på Rema her om dagen, litt seint på kvelden. Var forferdelig vær ute, så jeg ville komme meg dit og tilbake så fort som mulig. Stresset gjennom butikken etter det jeg skulle ha, gikk til skranken, satte i kortet. Feil vei. Snudde det, satte det i igjen. Feil vei. Igjen. Snudde det igjen, da var det riktig. Følte meg litt flau da, siden jeg aldri har satt kortet feil vei før. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er vanskelig med turister, spesielt, som sier at de skal til "airport". Det er greit nok det, men da må de lære seg litt engelsk (tysk er også greit) eller si riktig navn på flyplassen. Det går faktisk tog til tre flyplasser på Østlandet, altså Gardermoen, Rygge og Torp.

Jeg finner alltid ut hvilken flyplass det er snakk om til slutt, men det er svært tidskrevende når de ikke forstår hva jeg spør om eller hva navnet på flyplassen er. Litt avhengig av hvor jeg jobber, så skal jo de fleste til Gardermoen, men det er jo kjedelig å komme til feil flyplass, så jeg spør alltid uansett. Hvis de ikke er sikker, spør jeg om den heter Gardermoen. Vet de fortsatt ikke, så spør jeg om det er "Oslo airport". Da har jo de fleste et svar. Hvis ikke, spør jeg om jeg kan få se noe reiseinformasjon de har på seg.

En annen ting som er problematisk er at ingen klarer å uttale "Rygge". Jeg har hørt hundrevis av varianter av det navnet, men aldri "Rygge" slik det sies på norsk av andre enn nordmenn.

For et par uker siden kom en japaner og sa "airport". Jeg prøvde flere ganger å spørre langsomt på engelsk hvilken flyplass han skulle til, men han sa bare "Ja, ja" helt til en annen japaner som kunne engelsk kom. Det viste seg at han skulle til Rygge. Da det ikke gikk noen transport dit på en time, bestemte de seg for å dra til Moss i stedet.

For øvrig ble jeg fortalt en morsom historie av en konduktør som til sitt ubehag hadde oppdaget at noen hadde smurt dritt på døra og på veggene på doen på Spikkestad stasjon.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er vanskelig med turister, spesielt, som sier at de skal til "airport". Det er greit nok det, men da må de lære seg litt engelsk (tysk er også greit) eller si riktig navn på flyplassen. Det går faktisk tog til tre flyplasser på Østlandet, altså Gardermoen, Rygge og Torp.

Jeg finner alltid ut hvilken flyplass det er snakk om til slutt, men det er svært tidskrevende når de ikke forstår hva jeg spør om eller hva navnet på flyplassen er. Litt avhengig av hvor jeg jobber, så skal jo de fleste til Gardermoen, men det er jo kjedelig å komme til feil flyplass, så jeg spør alltid uansett. Hvis de ikke er sikker, spør jeg om den heter Gardermoen. Vet de fortsatt ikke, så spør jeg om det er "Oslo airport". Da har jo de fleste et svar. Hvis ikke, spør jeg om jeg kan få se noe reiseinformasjon de har på seg.

En annen ting som er problematisk er at ingen klarer å uttale "Rygge". Jeg har hørt hundrevis av varianter av det navnet, men aldri "Rygge" slik det sies på norsk av andre enn nordmenn.

For et par uker siden kom en japaner og sa "airport". Jeg prøvde flere ganger å spørre langsomt på engelsk hvilken flyplass han skulle til, men han sa bare "Ja, ja" helt til en annen japaner som kunne engelsk kom. Det viste seg at han skulle til Rygge. Da det ikke gikk noen transport dit på en time, bestemte de seg for å dra til Moss i stedet.

For øvrig ble jeg fortalt en morsom historie av en konduktør som til sitt ubehag hadde oppdaget at noen hadde smurt dritt på døra og på veggene på doen på Spikkestad stasjon.

Å si Oslo Airport er ikke spesielt lurt, ettersom både Torp og Rygge markedsføres som en Osloflyplass. Selv om særlig Torp ligger godt utenfor byen, er de alle til for å betjene Oslo.

Lenke til kommentar

Har pendlet med samme Timeekspressbuss i 3 år nå. Finner månedlig lommebøker, mobiler, mp3 spillere, dyre skjerf, hansker, hatter og smykker...

Har levert alt til sjåføren. Når jeg finner mobiler så bruker jeg å sjekke kontakter og ringe opp feks "mamma" eller "sønn" og slikt å si ifra at den blir levert på bussen.

En gang fant jeg en ny iPod Touch, gikk inn og der var det kontakter, ringte et nr som var satt til "meg selv" og jo da det var eieren. Han var nå tilbake i Lofoten der han bodde, og denne bussen går på Østlandet. Så han sa Vel det er noen dager siden jeg mistet den ja, men forsikring dekker tapet og har alt fått ny. Bare behold den du :)

Og vips så var jeg eier av en splitter ny iPod Touch. Ærlighet kan lønne seg :thumbup:

Ikke for å være stygg mot deg, men den gamle eieren har faktisk ikke rett til å gi bort den gamle iPod'en. I det sekundet forsikringselskapet utbetaler erstatning, er forsikringselskapet rett eier av gjenstanden. Og man plikter derfor å levere det til forsikringselskapet. Dvs, i henhold til hittegodsloven så plikter man å levere det tilbake til rett eier eller politiet. (hittegodsloven §2)

Du kan også levere det til sjåføren, da han har plikt til å ta det i mot i henhold til hittegodsloven §3.

Endret av Mokolotivet
Lenke til kommentar

Torp er IKKE en av Oslos flyplasser, uansett hvor mye Ryanair eller andre flyselskaper måtte lyve om det. Det er ikke Rygge heller. Rygge er Moss Lufthavn Rygge, og Torp er Sandefjord Lufthavn Torp.

Om man kommer feil fordi ulike aktører lyver om enten navn eller plassering, burde de være ansvarlig for å bære hele tapet med rebestilling av flybiletter. Argh, kjipe svindlere. /rant.

Når det er sagt, så er det jo like kjipt for turistene om de blir sendt feil. :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...