dysfunctional Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg tar ut kortet med en gang det står godkjent, men 80% venter til det piper for å ta det ut, har jeg merket. JKanskje folk tror at det er bekreftelsen for at betalingen har blitt godkjent. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg tar kortet når det står godkjent for andre gang. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) At folk glemmer kort eller lommebok er ikke uvanlig. Det som er litt artig er når vi ringer for å si at dem har glemt kort/lommebok, og vi ikke rekker å komme halvveis i setningen før de sier "nei takk" og legger på røret :!: Når de så kommer en stund etterpå for å spørre om vi har funnet kortet eller lommeboken, så blir de ganske flaue når vi sier at vi ringte men at de bare sa nei takk til kortet/lommeboken Å, det er så jævla herlig med kunder som, med en gang de hører et firmanavn, blåser seg opp og "NEI, JEG SKAL IKKE HA NOE" og slenger på røret. Så må man nesten ringe dem opp igjen, da, og hvis man klarer å få gjennom et "jamen, du har bestilt noe hos oss, og det er kommet" før de får tøffet seg ferdig får man knapt et grynt til svar. Nummervisning har gjort verden til et kjipere sted. Før tok man rett og slett telefonen når det ringte. Nå er det masse mennesker som mener seg berettiget til å ignorere alle nummer de ikke kjenner igjen eller har lagret fra før. Veldig gøy når vi har avtalt å ringe dem når varene kommer. Endret 31. oktober 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Selv finner jeg en deilig, kriblende skadefryd ved å kose meg med at det er deres problem. I hvert fall når man har gjort pliktoppringning nummer to. 6 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Husker jeg ringte en kunde som vi hadde bestilt en lampe på forrige stedet jeg jobba, ho hadde forhåndsbetalt og greier. Måtte nesten krangle med ho for å få ho til å forstå at ho hadde bestilt ^^ Ho hadde rett og slett glemt det totalt. Måtte forklare at den og den datoen klokka blablabla var du inne og kjøpte den lampa. Når ho henta den i butikken virka ho ganske flau 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Wheeljack Skrevet 1. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. november 2011 Kanskje litt OT, men i relasjon til glemte lommebøker. Tusen takk for ærlige folk!! Husker jeg mista lommeboka mi på Timebussen en gang. Fant ikke ut dette før flere timer seinere da det var tid for lunch. Ringte busselskapet og joda, dem hadde mottatt en lommebok. Bussen passerte igjen klokka da og da, og da skulle sjåføren gi den til meg. I lommeboka var det da en 5-600 kroner i kontanter, hvorav alt fortsatt var der. Var en passasjer som hadde gått fram og levert den. Synd han/hun ikke oppga noe navn, jeg hadde gladelig betalt en fin finnerlønn for å slippe stresset med førerkort, bankkort og alt annet enn cash jeg hadde der. For et par år siden fant jeg ei veske på en parkeringsplass i nærheten av bilen min. Åpna den for å se om jeg fant noe legitimasjon eller lignende. Der lå det ei lommebok med flere tusen kroner i sedler(!), en mobiltelefon samt ei dokumentmappe med papirer jeg ikke så på. Søkte opp nummeret ut ifra et førerkort som lå i lommeboka... hvorpå telefonen i veska ringte, så det var ihvertfall rett person. Så igjennom kontaktlista og fant "pappa mob", ringte og forklarte hvorfor jeg ringte. Viste seg at hun (ei jente i midten av 20-åra) hadde med seg 12.000 i depositumspenger, samt en del dokumenter i forbindelse med en leilighetsovertagelse. Både kontrakter og bankpapirer. Både faren hennes og henne blei henrykt og overlykkelig da jeg ringte, og han insisterte på at jeg skulle ha 10% finnerlønn for min ærighet. Jeg sa at det ikke var nødvendig, men det kom ikke på tale. Skal jeg være brutalt ærlig så føltes det egentlig mye bedre å gjøre "the right thing" enn å få 1200kr rett i hånda. Ansiktsuttrykket og takknemligheta jeg ble vist varma veldig godt. 63 Lenke til kommentar
Populært innlegg fox Skrevet 1. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. november 2011 Penger kommer og går, god samvittighet og minner består All kudos til deg 11 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ja, jeg har selv holdt på å glemme kort et par ganger. Takk gud for pipelyden som kommer. Hver gang jeg tar ut penger når jeg handler glemmer jeg enten kortet i terminalen eller å få pengene. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dr. Mobius Skrevet 1. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Vi hadde vært i Tusenfryd i sommer og klart å miste et bankkort i løpet av dagen uten å merke det. Et par timer etter at vi hadde kommet hjem ringte de fra parken og sa de hadde funnet kortet. Siden vi bor 10 minutter unna, tenkte jeg at jeg skulle svippe ned å hente det før de stengte. Jeg kommer til parkeringen og blir møtt av en av parkeringsvaktene. Jeg forklarer at jeg bare skal hente et kort vi hadde glemt igjen, og spør om jeg kan kjøre helt bort til inngangen. Joda, det var selvfølgelig ikke noe problem, og som en ekstra tjeneste kaller han opp porten og sier at jeg er her for å hente et kort. Jeg kjører opp til porten og blir møtt av ei veldig hyggelig Tusenfrydjente som kom med et speilreflekskamera med massivt objektiv, og prøver å dytte dette inn igjennom ruta mi. En smule forfjamset spør jeg om hun må ta bilde av meg fordi jeg har glemt noe? Hun ser rart på meg og forteller at jeg skulle jo hente minnekortet, og det stod sikkert inni kameraet... Jeg svarer enda mer forfjamset at jeg skulle hente et bankkort, og ikke et minnekort. Og om noen hadde mistet det massive kameraet der ville de sansynlig spurt etter kameraet, og ikke bare minnekortet... Den stakkars jenta blir sprutrød i ansiktet, før hun snur og løper inn i porten uten å si et ord. Noen sekunder senere kommer hun tilbake med bankkortet og beklager at hun ikke tenkte seg helt om. Jeg vet ikke helt hva som foregikk oppi hodet hennes, men jeg antar hun hadde hatt en litt for lang dag... Edit: jeg ser jo nå at jeg strengt tatt var kunden her, men jeg håper det går greit Endret 2. november 2011 av Naken_Greve 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 1. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. november 2011 Har pendlet med samme Timeekspressbuss i 3 år nå. Finner månedlig lommebøker, mobiler, mp3 spillere, dyre skjerf, hansker, hatter og smykker... Har levert alt til sjåføren. Når jeg finner mobiler så bruker jeg å sjekke kontakter og ringe opp feks "mamma" eller "sønn" og slikt å si ifra at den blir levert på bussen. En gang fant jeg en ny iPod Touch, gikk inn og der var det kontakter, ringte et nr som var satt til "meg selv" og jo da det var eieren. Han var nå tilbake i Lofoten der han bodde, og denne bussen går på Østlandet. Så han sa Vel det er noen dager siden jeg mistet den ja, men forsikring dekker tapet og har alt fått ny. Bare behold den du Og vips så var jeg eier av en splitter ny iPod Touch. Ærlighet kan lønne seg 15 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Strengt tatt så skulle vel den iPoden vært levert til forsikringsselskapet 6 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Strengt tatt så skulle vel den iPoden vært levert til forsikringsselskapet Synes ikke jeg. Da ville den mest sansynelig bli kastet. Da er det bedre at noen får bruke den. 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hvis jeg fant en forlatt mobil en plass hadde jeg aldri turt å ringe noen nummer. Hadde heller levert den en plass. Var på Rema her om dagen, litt seint på kvelden. Var forferdelig vær ute, så jeg ville komme meg dit og tilbake så fort som mulig. Stresset gjennom butikken etter det jeg skulle ha, gikk til skranken, satte i kortet. Feil vei. Snudde det, satte det i igjen. Feil vei. Igjen. Snudde det igjen, da var det riktig. Følte meg litt flau da, siden jeg aldri har satt kortet feil vei før. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Så igjennom kontaktlista og fant "pappa mob", ringte og forklarte hvorfor jeg ringte. Dagens lock screens/skjermlåskoder er altså ikke bare positivt. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Jeg synes det er vanskelig med turister, spesielt, som sier at de skal til "airport". Det er greit nok det, men da må de lære seg litt engelsk (tysk er også greit) eller si riktig navn på flyplassen. Det går faktisk tog til tre flyplasser på Østlandet, altså Gardermoen, Rygge og Torp. Jeg finner alltid ut hvilken flyplass det er snakk om til slutt, men det er svært tidskrevende når de ikke forstår hva jeg spør om eller hva navnet på flyplassen er. Litt avhengig av hvor jeg jobber, så skal jo de fleste til Gardermoen, men det er jo kjedelig å komme til feil flyplass, så jeg spør alltid uansett. Hvis de ikke er sikker, spør jeg om den heter Gardermoen. Vet de fortsatt ikke, så spør jeg om det er "Oslo airport". Da har jo de fleste et svar. Hvis ikke, spør jeg om jeg kan få se noe reiseinformasjon de har på seg. En annen ting som er problematisk er at ingen klarer å uttale "Rygge". Jeg har hørt hundrevis av varianter av det navnet, men aldri "Rygge" slik det sies på norsk av andre enn nordmenn. For et par uker siden kom en japaner og sa "airport". Jeg prøvde flere ganger å spørre langsomt på engelsk hvilken flyplass han skulle til, men han sa bare "Ja, ja" helt til en annen japaner som kunne engelsk kom. Det viste seg at han skulle til Rygge. Da det ikke gikk noen transport dit på en time, bestemte de seg for å dra til Moss i stedet. For øvrig ble jeg fortalt en morsom historie av en konduktør som til sitt ubehag hadde oppdaget at noen hadde smurt dritt på døra og på veggene på doen på Spikkestad stasjon. Endret 1. november 2011 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg synes det er vanskelig med turister, spesielt, som sier at de skal til "airport". Det er greit nok det, men da må de lære seg litt engelsk (tysk er også greit) eller si riktig navn på flyplassen. Det går faktisk tog til tre flyplasser på Østlandet, altså Gardermoen, Rygge og Torp. Jeg finner alltid ut hvilken flyplass det er snakk om til slutt, men det er svært tidskrevende når de ikke forstår hva jeg spør om eller hva navnet på flyplassen er. Litt avhengig av hvor jeg jobber, så skal jo de fleste til Gardermoen, men det er jo kjedelig å komme til feil flyplass, så jeg spør alltid uansett. Hvis de ikke er sikker, spør jeg om den heter Gardermoen. Vet de fortsatt ikke, så spør jeg om det er "Oslo airport". Da har jo de fleste et svar. Hvis ikke, spør jeg om jeg kan få se noe reiseinformasjon de har på seg. En annen ting som er problematisk er at ingen klarer å uttale "Rygge". Jeg har hørt hundrevis av varianter av det navnet, men aldri "Rygge" slik det sies på norsk av andre enn nordmenn. For et par uker siden kom en japaner og sa "airport". Jeg prøvde flere ganger å spørre langsomt på engelsk hvilken flyplass han skulle til, men han sa bare "Ja, ja" helt til en annen japaner som kunne engelsk kom. Det viste seg at han skulle til Rygge. Da det ikke gikk noen transport dit på en time, bestemte de seg for å dra til Moss i stedet. For øvrig ble jeg fortalt en morsom historie av en konduktør som til sitt ubehag hadde oppdaget at noen hadde smurt dritt på døra og på veggene på doen på Spikkestad stasjon. Å si Oslo Airport er ikke spesielt lurt, ettersom både Torp og Rygge markedsføres som en Osloflyplass. Selv om særlig Torp ligger godt utenfor byen, er de alle til for å betjene Oslo. Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Har pendlet med samme Timeekspressbuss i 3 år nå. Finner månedlig lommebøker, mobiler, mp3 spillere, dyre skjerf, hansker, hatter og smykker... Har levert alt til sjåføren. Når jeg finner mobiler så bruker jeg å sjekke kontakter og ringe opp feks "mamma" eller "sønn" og slikt å si ifra at den blir levert på bussen. En gang fant jeg en ny iPod Touch, gikk inn og der var det kontakter, ringte et nr som var satt til "meg selv" og jo da det var eieren. Han var nå tilbake i Lofoten der han bodde, og denne bussen går på Østlandet. Så han sa Vel det er noen dager siden jeg mistet den ja, men forsikring dekker tapet og har alt fått ny. Bare behold den du Og vips så var jeg eier av en splitter ny iPod Touch. Ærlighet kan lønne seg Ikke for å være stygg mot deg, men den gamle eieren har faktisk ikke rett til å gi bort den gamle iPod'en. I det sekundet forsikringselskapet utbetaler erstatning, er forsikringselskapet rett eier av gjenstanden. Og man plikter derfor å levere det til forsikringselskapet. Dvs, i henhold til hittegodsloven så plikter man å levere det tilbake til rett eier eller politiet. (hittegodsloven §2) Du kan også levere det til sjåføren, da han har plikt til å ta det i mot i henhold til hittegodsloven §3. Endret 1. november 2011 av Mokolotivet Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Gardermoen er OSL, så det er greit å anta at Gardermoen = Oslo Airport. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Torp er IKKE en av Oslos flyplasser, uansett hvor mye Ryanair eller andre flyselskaper måtte lyve om det. Det er ikke Rygge heller. Rygge er Moss Lufthavn Rygge, og Torp er Sandefjord Lufthavn Torp. Om man kommer feil fordi ulike aktører lyver om enten navn eller plassering, burde de være ansvarlig for å bære hele tapet med rebestilling av flybiletter. Argh, kjipe svindlere. /rant. Når det er sagt, så er det jo like kjipt for turistene om de blir sendt feil. 4 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Norwegian opererer med Oslo Gardermoen (OSL), Oslo Rygge (RYG) og Oslo Torp (TRF), samt "Oslo - Alle flyplasser". Så sånn sett tror jeg nok det kan skape forvirring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå