Diskutant Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Fikk 3 kasser med ekstra tyggis idag fordi de gikk ut på dato engang i 2010 Sinnsykt digg Hørtes kjempedigg ut... Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Tyggis går aldri ut på dato. Åt selv tyggis fra 1985 eller hva det var. Smaken var borte, men tyggeeffekten var i behold. 2 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Fikk 3 kasser med ekstra tyggis idag fordi de gikk ut på dato engang i 2010 Sinnsykt digg Hørtes kjempedigg ut... De var gratis, de smaker forøvrig det samme som de "ferske" 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg TheRealL Skrevet 22. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2011 Idag var det et asiatisk par med barnevogn som absolutt IKKE ville bruke den normale inngangspartiet i butikken, de ville igjennom portene som stengte kassene, disse portene har også store røde stopp skilt, men neida. Og de prøvde, og de prøvde, i sikkert 5 minutter, fikk den ene porten ut av spor klarte de også på en mirakuløs måte...Jeg vurderte å si ifra, men jeg synes det var mye mer moro å se på dem prøve 17 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Ja! Og spesielt steder hvor man har bygget ut i etterkant, plutselig har du 16 - 18 - 32 - 34 - 36 - 20 - 22, de nye husene ligger gjemt inne bak de gamle. Eller der hvor b og c kommer før a. Jaggu meg glad jeg bor i en liten by, blir relativt fort kjent med veiene her. Dog finner man disse clusterfucks av noen veier en gang i mellom, er man da litt stressa i forveien... Geeezes! Og gjerne også småveier som går så tett forbi andre hus at de ser ut som oppkjørsler i mørket. Dermed kjører man fram og tilbake og prøver å finne et hus som ikke ser ut til å eksistere. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 I dag ble jeg tiltalt ved (for)navn av ei dame som spurte hvor hun kunne finne billettautomatene. Jeg svarte på spørsmålet, men syntes det var rart at hun kunne navnet mitt, da jeg aldri har sett henne før. Jeg har heller ingen form for navneskilt. Vi skal ikke gi ut navnet vårt til ukjente kunder (dette gjelder spesielt sure kunder, men denne kunden var ikke sur). Det var en annen kundeveileder som jobbet med meg i dag. Jeg så ut dama kom fra ham, så jeg lurte på om de hadde snakket sammen og han hadde kommet til å nevne navnet mitt av noen grunn. Nei, det hadde han ikke. Dette var like merkelig for ham. Snedig. 2 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Kjapt spørsmål, er det "lov" å henge klær på klesstativene som ofte står utenfor prøverommene? Jeg føler ofte at jeg ender opp med å rote mer om jeg legger ting tilbake, for jeg klarer ikke å huske hvor jeg fant alt, (og jeg orker som oftest ikke å lete meg fram over heele butikken. ) Samme spør jeg om. Synes også det av og til er vanskelig å brette klærne like fint tilbake. Pleier somregel å gjøre så godt jeg kan for å legge de fint tilbake, men er ikke alltid det blir like bra. Jepp det er det! Det er det de er for 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lyspaere Skrevet 23. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. oktober 2011 I dag ble jeg tiltalt ved (for)navn av ei dame som spurte hvor hun kunne finne billettautomatene. Jeg svarte på spørsmålet, men syntes det var rart at hun kunne navnet mitt, da jeg aldri har sett henne før. Jeg har heller ingen form for navneskilt. Vi skal ikke gi ut navnet vårt til ukjente kunder (dette gjelder spesielt sure kunder, men denne kunden var ikke sur). Det var en annen kundeveileder som jobbet med meg i dag. Jeg så ut dama kom fra ham, så jeg lurte på om de hadde snakket sammen og han hadde kommet til å nevne navnet mitt av noen grunn. Nei, det hadde han ikke. Dette var like merkelig for ham. Snedig. Haha, minner meg om når en kompis av meg med navnet Anders ble oppringt av en gammel dame fra Oslo (er selv fra nord). Samtalen gikk noe som dette: Dama: "Hei Anders" Anders: "Hallo ?" Dama: "Har du vært på posten i dag?" Her begynner Anders å bli litt nyskjerrig, da han jobber i posten. Anders: "Ja, var der tidligere i dag" Dama: "Ja, når var det du skulle til tannlegen?" Da klikka det for Anders, og han la på. Han skulle nemlig til tannlegen 3 dager senere. Dette var utrolig nok bare tilfeldigheter, da dama ringte ham opp igjen noen timer senere og vi fant ut at hun trodde hun hadde ringt sønn sin som het Anders. Merkelig nok drev hun med spådom though.... 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg ikkeaktiv Skrevet 24. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. oktober 2011 Jobber på en liten bensinstasjon, så omtrentlig alle som kommer innom slår av en liten prat. I går hadde jeg stått 7 timer på jobb, nettopp tilbake fra en god dose influensa og ryggproblemer, da en av stamkundene kommer nedom med en plastboks og gir den til meg. Inni den var det hjemmelaget middag og den var fortsatt varm. Det forundrer meg stadig hvor snille og hyggelige folk kan være. Ellers begynner jeg snart i yrket som bartender i tillegg til min vanlige jobb, så da skal vi alltids klare å grave frem noen litt mer uheldige hendelser. 20 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jobber på en liten bensinstasjon, så omtrentlig alle som kommer innom slår av en liten prat. I går hadde jeg stått 7 timer på jobb, nettopp tilbake fra en god dose influensa og ryggproblemer, da en av stamkundene kommer nedom med en plastboks og gir den til meg. Inni den var det hjemmelaget middag og den var fortsatt varm. Det forundrer meg stadig hvor snille og hyggelige folk kan være. Ellers begynner jeg snart i yrket som bartender i tillegg til min vanlige jobb, så da skal vi alltids klare å grave frem noen litt mer uheldige hendelser. Hvem vet hva hun hadde lurt oppi den boksen der? 9 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Må skrive ned det jeg opplever hver dag. Når jeg kommer hjem har jeg selvfølgelig glemt alt det morsomme og sprø som skjedde. Tror jeg jobber på den mest innholdsrike butikken i mitt fylke. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 For en 2 ukers tid hadde vi en gammel mann som leeeeenge stirra på "topphylle-bladene" som jeg kaller de Stod vel og stirra i 10 min før han kjøpte ett blad med dvd, samt Cupid eller hva det het, fyren må vel ha vært en 80 år 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Må skrive ned det jeg opplever hver dag. Når jeg kommer hjem har jeg selvfølgelig glemt alt det morsomme og sprø som skjedde. Tror jeg jobber på den mest innholdsrike butikken i mitt fylke. butikk er så enveiskjørt til helvete. hvis du jobber i dagligvare misunner jeg deg enn. særlig kassaarbeid er skikkelig alzheimers. ser jo en 100 talls fjes per dag. ikke rart man ikke husker noe en gang var det en retard kid som prøvde å kjøre ut med trillekassen full av godteri. lo godt da jeg. hehehe Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) butikk er så enveiskjørt til helvete. hvis du jobber i dagligvare misunner jeg deg enn. Jobber i dagligvare, ja. Møter så mye rare folk at jeg nesten har en god historie å fortelle rundt middagsbordet hver dag. Endret 24. oktober 2011 av Zeromac Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Vet du hva? Det tviler jeg faktisk ikke på. Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 25. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er veldig morsomt å se hvordan folk improviserer for å parkere ulovlig på handicapplassene. Noen parkerer halvveis oppå slik at de i teorien ikke "tar hele plassen". Andre fyller dashbordet med rot, slik at folk ikke skal gidde å lete etter skiltet (som de selvfølgelig ikke har). En annen klassiker er "venter bare på at kona skal komme ut av butikken"... For ekstra overbevisning, så holdes gjerne motoren igang... De drøyeste parkeringene må vel være folk som kjører over plassene, for så å parkere foran dem, helt inntil inngangen til butikken... Med andre ord, hvis det kommer en person og parkerer i det blå feltet, så vil ikke den feilparkerte bilen foran komme seg ut... 10 Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Synes det er relativt artig hvordan enkelte kunder kommer med den vanlige "Jeg skal aldri handle her igjen!" og "jeg skal si det til aaaalle vennene mine, om dere ikke gjør som jeg sier!" (noe som sannsynligvis gjør at vi mister 1-2 kunder) FØR jeg i det hele tatt aner hva kunden skal klage på og hva som er galt. Nå viste det seg at kunden hadde tatt 50-liters plastbokser og fant ut at hun hadde betalt for mye. Helt greit, er det vi som priser feil så skal hun få pengene tilbake. Problemet var bare at hun hadde tatt feil av 50- og 60-liters kasser, og da ble summen hun betalte helt korrekt. Eller, hun hadde faktisk betalt for lite, fordi hun mente det var en annen pris enn det igjen da hun kom til kassen første gangen. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg PolarCow Skrevet 25. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Blir en historie som kunde dette: Var på Spaceworld på fredag for å bytte Pirates of the Caribbean on stranger tides (BluRay) som jeg fikk til bursdagen min (hadde den fra før), og fikk beskjed om at den var verdt 180,-. Sweet tenkte jeg, og labbet rundt for å lete etter noe jeg kunne bytte den inn i. Filmen ble da liggende igjen i kassa. Fant hele 3 TV-serier (1. eller 2. sesong) og en film for den prisen + 70,-, og tok med varene til kassen for å gjøre opp. Da hadde personen bak kassa glemt(!) meg...det tok en stund med litt forklaring fra meg på at jeg nettopp hadde byttet inn en film, og nå skulle bytte den inn i de filmene jeg kom med. Til slutt gikk lyset opp for karen bak kassa... Så scannet han inn varene, og krevde 170,-. Det blir vel bare 70,- sa jeg, og pekte på den ene TV-serien som sto merket som 99,- og ikke 199,-. Fyren bak kassa fikk rettet opp feilen, jeg betalte de 70 kronene og fikk posen med filmene. Vel hjemme pakker jeg ut av posen. Der ligger de 3 seriene, filmen SAMT Pirates-filmen! Fyren i kassa hadde sikkert blitt så stressa at han hadde lagt alt i samme pose... Vel, jeg har ikke samvittighet til å utnytte dette, så jeg bestemte meg for å stikke ned til Spaceworld og levere tilbake filmen dagen etter. I tillegg ønsket jeg å bytte to av seriene, da den ene var en del av en samling (det sto til og med bak på coveret at man ikke kunne selge denne alene (og uten strekkode)), og den andre serien var uten norsk tekst (slo opp strekkoden og fant ut at det var den engelske utgaven og ikke den norske). Lørdagen kom, jeg ankom butikken og gikk bort til disken. Samme fyren bak kassa. Han husket meg fortsatt ikke (det er sikkert mange hundre kunder hver dag der), men jeg leverte ihvertfall fra meg filmen og ville heve kjøpet på de to seriene. Fikk til gode 150,-, gikk derfor rundt i butikken på nytt på jakt etter gode tilbud på filmer jeg ikke har. Til slutt ga jeg opp, og gikk innom spill-avdelingen i underetasjen. Kom på at jeg likegodt kunne forhåndsbestille Uncharted 3 når jeg var her, så jeg tok med meg et cover. Siden det ikke er noen kasse i underetasjen, bare info-desk, løper jeg opp til kassa i 1. etg igjen (han vet jo også at jeg har penger til gode). Der får jeg beskjed om at jeg må løpe ned igjen til infodesken og registrere meg. Jeg løper ned igjen, registrer meg, og løper opp igjen. Fyren bak kassa gjør opp handelen (50,- i depositum, 100,- utbetalt i cash) etter å ha gitt ham navnet mitt, og gir meg kvitteringen. Der står det Battlefield 3. Jeg sier at jeg kan få problemer med å få ut Uncharted 3 på den kvitteringen ( ). Han ber meg løpe ned igjen, fyren i underetasjen har sikkert gjort en feil ved registrering. Jeg løper ned, men fyren i infodesken verifiserer at alt er riktig der. Han ringer opp til kassa, forklarer at alt er riktig registrert. Så ser han på kvitteringen min. Der står det et annet navn enn mitt... Han ber meg løpe opp igjen, og be fyren i kassa skrive ut kvitteringen for RIKTIG person denne gangen... Jeg løper opp igjen, og da har fyren i kassa glemt hvem jeg er IGJEN(!). Etter kjapp forklaring (jeg begynte å lure på om denne personen var en gullfisk eller ikke) fikk vi ham tilbake på sporet igjen. Denne gang med riktig person og spill på kvitteringen. Forklaringen hans på feilen? Systemet gjorde slikt en gang i blant... (Noe jeg antar bare er en dårlig unnskyldning for en 40-feil. Feilen befant seg nok 40 centimeter fra tastaturet...) Vi kom jo i mål til slutt, men skulle helst ha sluppet den bonustreningstimen jeg fikk med på kjøpet... Endret 25. oktober 2011 av PolarCow 46 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Såkalt PEBCAK. Problem Exists Between Chair And Keyboard. Godt det løste seg. Til slutt 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Cutthroat Bill Skrevet 25. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. oktober 2011 Ble sliten bare av å lese innlegget. 23 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå