Nistelrooy Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Kunde i dag kommer inn like etter åpningstid for å kjøpe VG. "Da blir det 20,- kroner" sier jeg. Da klikker det omtrent for han! Kunde: FAEN, HVORFOR ER DET SÅ DYRT? BARE FORDI DE SENDER MED ET RÆVA BILAG? JEG SKAL IKKE LESE DET ENGANG!!! FAEN ALTSÅ! Så gikk han demonstrativt bort til søppelkassa og kasta alle bilagene. Måtte nesten le litt da... 3 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Folk hos oss klikka også da VG begynte å koste 20 kroner. Haha. 70% kastet bilaget i søpla også faktisk. 2 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hvorfor i all verden kjøper man avisen da. Herregud... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg SvennAndre Skrevet 21. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Kom på enda en liten historie fra min tid som hvitevaresjåfør. Det var nok en fredag med mye å gjøre. Masse varer som skulle kjøres for Elkjøp, Lefdal og COOP Obs!/COOP bygg etc. Dagene var jo veldig varierte, noen dager var det 2 tv-er, neste dag er det full bil, med flere varer igjen på lager som venter, typiskt en 16-18 kjøringer som skal leveres innenfor de to forskjellige, gitte tidspunktene kunden ba om ved bestilling på dagtid. Som sagt var det fredag og fullt kjør, men det meste gikk unna og ingen problem. Det som gjør denne jobben vanskelig kan være mye rart. Ved leveringer til bydelene Møllenberg eller Bakklandet i Trondheim (for de som er kjent) var det alltids noe dritt. Trange dører, inngangsparti, sirkeltrapper som aldri burdte sett dagens lys, trappetrinn på størrelse med en loff, masse dyrt treverk man ikke skal ripe opp, og kanskje alt kombinert med lav takhøyde og dyrt gulv. Det var kjempespennende en gang da vi leverte matchende kjøl og fryseskap, opp ei sirkeltrapp en voksen person må bøye seg i for å ikke skalle hodet. Gikk på mygghåret som det heter! Matchende kjøl og fryseskap. Å si at jobben kom med varierte utfordringer, er ikke en overdrivelse. Mye "artige" bygg rundt om i Trondheim. Nok avsporing, tilbake til denne spesielle fredagen. Jeg og partneren min hadde kjørt ut alle varene som skulle bli levert mellom 9-16 og var godt i gang med kveldskjøringen som gikk ganske greit, men i bakhodet lå det en uggen følelse om at dagen kom til å ende med et smell, nesten bokstavelig talt. Det hadde seg nemlig slik at de to siste leveringene var av denne typen: (ikke nøyaktig lik, men for illustrasjonens del) Som sjåfør for disse elektrofirmaene, er det ikke til å unngå at det dukker opp et lite hat for disse selskapene når visse produkter dukker opp på kjørelista. Ikke fordi produktene er dårlige eller noe slikt, men bare på grunn av vekta. Dette inkluderer såklart Miele, men det gjelder også andre fabrikanter som LG, GE, Samsung osv. Hva har disse til felles? Jo, de lager nemlig også beist av denne typen: Hva folk tenker på når de kjøper sånt skjønner jeg ikke. Greit nok hvis de har grodd røtter og aldri skal flytte noensinne igjen, men er det en liten sjangse for flytting er det jo de som må bære faenskapen. Verste tilfellet ved levering var en fyr i fjerde etasje i en blokk som skulle ha et sånt monster levert. Det gikk jo selvfølgelig ikke opp trappa etter utallige forsøk og måtte til slutt heises inn via verandaen med kran, for et slikt skap, skal de ha! Tilbake til fredagen, alt var ferdig, bare to leveringer igjen. Disse forbanna Mielemaskinene, helt like, til to forskjellige kunder. Sparer det verste til slutt, tjohei. Fiser avgårde til den første kunden, parkerer utenfor, sidemannen ringer på, jeg lemper faenskapet ut av bilen og begynner å pakke den ut av emballasjen. Selvfølgelig bor kunden så langt opp det går ann i denne blokka, så da er det bare å hive seg igang, ta tak og lempe ivei. Har god tempo opp den lille trappa i inngangspartiet og inn. Ting går greit og vi kommer omsider opp helt øverst, var vel fire etasjer med dette 100-120kg tunge driten. Jo lengre tid man bruker jo mer sliten blir man, så det er jo ingenting å vente med. Pauser midtveis er også bare tull! Vel på toppen setter vi den ned, ringer på mens vi får igjen pusten og er glad for å snart være ferdig. En litt stor dvask kar åpner døra med et stort sleskt smil, ønsker oss velkommen og spør om vi burdte ta ut den gamle først? HÆ?!?? Står da ingenting i papirene våre om en returvare hos denne kunden! Joda, inne på det trange badet hans står det akkurat et likedann beist som vi bar opp, som skal være med tilbake i retur til butikken, da det vistnok var defekt. Etter å ha delt fortvilte blikk, mumlet litt bannskap i det stille for oss selv i retning kundesenter/selgere på butikken, demonterer vi driten og bytter maskinene, får signatur og manner oss opp psykisk for nedturen. Det er ikke så ille å bære de oppover, da går det bare mest på styrke og hvor kjapp vi er. På nedturer må man ha tunga rett i munnen, man vil ikke trø feil, og risikere at han som går nederst får maskina over seg, og man må passe på å bære korrekt slik at man ikke ødelegger ryggen, om man går øverst. Vel nede, "hiver" vi den defekte maskinen inn i bilen, rydder opp isopor og drit fra emballasjen. Temmelig sliten setter vi bilen i marsj retning dagens siste levering til en adresse vi ikke hadde vært på før. Naturligvis er det en blokk dette også. Kommer fram, repeterer, ut av bilen med driten, av med emballasjen, ringer på til kunden, triller sekketralla med maskina inn i gangen til blokka, og synet som møtte oss var himmelsk! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa. God helg! Endret 20. november 2012 av SvennAndre 101 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 I dag var så og si alle kunder i godt humør og var en ganske så hærlig dag. Alltid kjekt når kundene er i godt humør og ingen klager. Selv om det regnet og var grått og trist. Men det som fikk meg til å smile godt var følgende: Som sagt så ligger butikken rett ved en videregående skole så vi har ganske godt trykk av elever til tider. Ei jente kom innom i dag, tok med seg ett kryssordblad til kassen og sa til venninnene at hun skulle løse kryssord i timen. Jeg gir henne ett litt strengt blikk og sier hun må følge med i timen og ikke løse kryssord. Tror hun ble litt flau av kommentaren min. Skulle bare hatt nekta henne å kjøpe kryssordbladet med begrunnelse at hun måtte heller følge med i timen Ellers har jeg fortsatt en god dialog med psykologen som kommer innom.(har til og med addet han på facebook) I dag hadde jeg fått noen gratisbilletter til en nattklubb som jeg kan bruke når jeg vil. Så spurte jeg han for morro skyld om han ville være med. "Er ikke det en slik HETEROPLASS?" spurte han. Ja, svarer jeg og så sier han at da blir han ikke med digger bare den fyren asså. 6 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Må bare Off-Topic'e litt her, tilgi meg. Helt enig. Lidl forsøkte seg med de kassene her. Selv gjør jeg dette enda når jeg tar helgehandelen på gamle Lidl (nå Rema). Rema har heldigvis ikke fjernet pakkehyllen. Bor du i Florø? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 "Her har dere noen blomster, for deres utrolige kundeservice! Så mange flinke folk her, jeg setter pris på dere!" Made my day! 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Må bare Off-Topic'e litt her, tilgi meg. Helt enig. Lidl forsøkte seg med de kassene her. Selv gjør jeg dette enda når jeg tar helgehandelen på gamle Lidl (nå Rema). Rema har heldigvis ikke fjernet pakkehyllen. Bor du i Florø? Kunne like godt være Førde. Her var det Lidl-butikk som Rema nå eier. Lenke til kommentar
Populært innlegg Hotel Papa Skrevet 22. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2011 Når man jobber som bud, finner man fort ut av at synlig husnummer er saken. Skjønner ikke hva folk tenker med, når de kjøper svarte bokstaver/tall til et mørkt hus - eller plasserer husnummeret ved siden av inngangspartiet, som ligger på motsatt fasade av den som vender ut mot veien. Og man merker spesielt de stedene, hvor plan&bygg folka må ha hatt ei real fyllekule da de bestemte seg for rekkefølgen i husnummer. Var et sted det så slik ut i går: 4a, 4b, 6d, 12c. Helt håpløst å finne fram når det mangler husnummer. Mat til 500kr har man råd til, men nummer til maks 200 - nei, det går ikke.... 12 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Du er ikke alene om den, HPE. Det er så frustrerende å befinne seg i veier som kan inneholde tresifrede husnummer, men det er sånn typ tyve hus mellom hvert synlige nummer. "391, 391, hvor er du hen... se her ja... 280.. vi nærmer oss. 410?! Faen! *snu*" Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 @Therawyn og Quote: Rema kjøpte opp alle 50 Lidl butikkene i Norge. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 22. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2011 Skulle bestille noe for jobben (en trådløs base til mygg mikrofon samt en mygg mikrofon). Dette måtte vi ha til neste dag, så vi ble enig om Ekspress over natt. Dagen etter, ingen pakke. Ingen ting. Ringte opp til han vi bestilte hos, og de skulle sjekke. Etter noen minutter ringer han tilbake, og kan fortelle at leverandøren i Oslo som skulle sende dette, hadde gjort en liten feil med forsendelsen, så, de hadde prestert å sende den Ekspress over natt .... til seg selv. 44 Lenke til kommentar
CookieY Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Sitter på jobb nå og skriver dette her fordi jeg hadde nettopp noen veldig hyggelige gamle mannfolk på besøk som skulle ha en komfyr som de hadde bestilt og skulle hente og jeg hjelper dem ut med komfyren og hjelper dem med å få den inn i bilen og når jeg er ferdig får jeg en god klapp på skulderen og så sier han ene " Ikke finn på noe tull i kveld da! " og smiler. Elsker slike folk de får dagen til å bli mye bedre enn det den allerede var! 5 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Men da kom den i det minste frem 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Du er ikke alene om den, HPE. Det er så frustrerende å befinne seg i veier som kan inneholde tresifrede husnummer, men det er sånn typ tyve hus mellom hvert synlige nummer. "391, 391, hvor er du hen... se her ja... 280.. vi nærmer oss. 410?! Faen! *snu*" Ja! Og spesielt steder hvor man har bygget ut i etterkant, plutselig har du 16 - 18 - 32 - 34 - 36 - 20 - 22, de nye husene ligger gjemt inne bak de gamle. Eller der hvor b og c kommer før a. Jaggu meg glad jeg bor i en liten by, blir relativt fort kjent med veiene her. Dog finner man disse clusterfucks av noen veier en gang i mellom, er man da litt stressa i forveien... Geeezes! 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Må bare Off-Topic'e litt her, tilgi meg. Helt enig. Lidl forsøkte seg med de kassene her. Selv gjør jeg dette enda når jeg tar helgehandelen på gamle Lidl (nå Rema). Rema har heldigvis ikke fjernet pakkehyllen. Bor du i Florø? Lidl hadde i sin tid over 50 butikker i Norge. Jeg har vært i sånne butikker i Kristiansand, Grimstad, Drøbak, Grünerløkka og Kalbakken. Ganske vanlig, med andre ord. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Har ikke vært i Norge på snart fire år. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) @Therawyn og Quote: Rema kjøpte opp alle 50 Lidl butikkene i Norge. Der jeg kommer fra, så er den gamle Lidl butikken blitt til en Europris. Edit: faen, OT - sorry! Endret 22. oktober 2011 av Stoddart Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Må bare Off-Topic'e litt her, tilgi meg. Helt enig. Lidl forsøkte seg med de kassene her. Selv gjør jeg dette enda når jeg tar helgehandelen på gamle Lidl (nå Rema). Rema har heldigvis ikke fjernet pakkehyllen. Bor du i Florø? Kunne like godt være Førde. Her var det Lidl-butikk som Rema nå eier. I drøbak også Edit: Srry så ikke innleggene over så går gå on topic nå, Fikk 3 kasser med ekstra tyggis idag fordi de gikk ut på dato engang i 2010 Sinnsykt digg Endret 22. oktober 2011 av Gurre97 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå