Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Navnet til de ansatte angår ingen.

 

Jeg har stått i kasse lenge nok til å vite at slikt skal holdes hemmelig.

Min tidligere kollega må tydeligvis ha sagt HELE navnet sitt til noen unger. For en dag ble sjefen min oppringt fra Spaceworld. Noen unger hadde blitt fersket da de prøvde å stjele noen spill. Vanlig prosedyre da er jo at vekterne tar de inn og ringer foreldrene. Disse ungene hadde da utgitt seg som brødre og oppgitt navnet til kollegaen min som far. Med det samme ble vi alle irriterte, men det tok ikke lang tid før vi bare lo av hendelsen.

 

Pass på, små unger kan være ganske utspekulerte :thumbup:

Lenke til kommentar
Han som spilte Pippin i Ringenes Herre har også vært innom der jeg jobbet før (han spurte om noe vi ikke hadde), og hele Motley Crue, inkludert eksen til Pamela Anderson, Tommy Lee heter han vel. Han skulle ha et Sony Digitalkamera :)

 

Nå vet vi hva han brukte det kameraet til, ha ha ha ha.

bare hatt Hjørn Hoel på jobben jeg. Han var ganske hyggelig :) en av de mere hyggelige kundene jeg har hatt på jobben min . har forøverig oggså hatt to kunder som alltid fløy rundt med bamser i barnevogn(voksene folk)

Lenke til kommentar
Hahaha, han hun kommet innom der jeg jobbet hadde jeg ikke akkurat bøyd meg i støvet for hennes galskap...

 

Lurer på hva som går av sånne folk... Sikkert narko eller ekstreme overgrep i fortiden...

Jah, når hun spurte meg om hvor gammel jeg var, og jeg svarte 18, sa hun så mye som: "Jasså ja, jeg hadde også jobb når jeg var 18, men det sier jeg ikke hva var for noe!" Hun var jo mad paranoid i tillegg, første hun sa første gangen jeg møtte henne var "Ikke ring Securitas, IKKE RING DEM, jeg føler de er etter meg!".... Jeg ringte dem. Så skulle hun ha hjelp med noe, og spurte om jeg kunne bli med bort. Jeg hadde veldig mye å gjøre, det var i julerushet, men tenkte jeg burde være med både for at hun ikke flipper ut helt og for at hun ikke steller i gang noe ugagn. Vi gikk bort til elektrodelen av butikken, og på veien bort skjelte hun ut X antall kunder. Her sa jeg at nok var nok, du får ikke skjelle ut flere kunder. Hold kjeft eller gå. Hun ble helt vill i øynene men klarte på en eller annen måte å kontrollere seg, fordi hun måtte "virkelig" ha hjelp med noe. Jaja, tenkte jeg. Så ba hun meg finne en skjøteledning som var lang nok til å rekke fra juletreet til ut av stua og huset, og inn på rommet hennes. Hun tenkte vel ikke så langt at det ikke finnes noe standardmål på stue - soverom. Ikke som jeg vet om ihvertfall. Skjelte ut noen flere kunder, før Securitas kom og hun ble kastet på hode og ræva ut.
Lenke til kommentar

Jag jobbade ett tag på en lokal storhandel i staden där jag bor.

Trots att jag flera gånger om påpekade för en tant i cirka åttioårsåldern att jag var en praktikant som nyss börjat jobba där, så hävdade hon att det var min plikt att veta vara alla varor låg placerade i butiken och vilka priser dessa varor hade. Hon var helt oförmögen att förstå att det är något man lär sig med tiden.

Dessutom var hon rent ut sagt otrevlig, och fällde spydiga kommentarer om mitt utseende och, enligt henne, säregna gångstil.

Fick även besök av ett tyskt par som ville köpa gevär. Jag påpekade att detta var en butik för matvaror, men deras bristfälliga engelska gjorde att de inte uppfattade vad jag sa, och visade genom charader vad de letade efter.

 

"Gevehr, i need gevehr!"

"We don't sell rifles here, I'm sorry"

"Pang! Pang! I need gevehr" sade han och ställde sig i skytteställning.

Lenke til kommentar
Herregud hva er det med deg, tror du noen skal oppsøke deg for å gi deg juling fordi du gir noen dårlig service? LOL :roll:

Det finnes mange syke mennesker der ute, tro meg. Har blitt truet med juling jeg fordi det var en ting vi ikke hadde på lager (noe man uansett absolutt ikke forventer å finne i en fotobutikk).

Vi hadde en fyr som var så misfornøyd at han tok med seg balltre bort til kontoret vårt. Vi hadde heldigvis politi ventende, da han hadde vært veldig truende på telefonen. Skummelt å tenke på.

Lenke til kommentar

Eg trur me kan konkludere med at namneskilt på ansatte er ein j***eg dårleg idé.

 

Sjølv om eg kanhende ikkje vert drepen av ein galen kunde, er det likavel ikkje kjekt at namnet mitt står synleg for alle.

 

Ille nok å jobbe i ein drittjobb, eg er ikkje så stolt at eg ynskjer at folk skal vete kven eg er. Då jobbar eg heller i burka.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Artig tråd.

 

Jobba for en stund tilbake på et stort møbelvarehus, der var det utrolig mange passiv-aggresive folk, og en del regelrett hissige kunder. Heldigvis også en del hyggelige folk man kunne flyte på i mørketidene.

 

Sto i en skranke under lørdagsrushet og det var lang kø (som vanlig). Mens jeg hjalp en dame med en intrikat ordre kom det en mann rett bort til skranken og ropte "Hvor er madrassene!". Jeg ba han litt irritert stille seg i kø og han svarte "Hva fan er dette for noe, vet du ikke hvor madrassene er?" Jeg ble nødt til å fortelle ham at jeg betjente damen, og pekte på alle andre kundene i køen som også ventet på tur. Han skjelte meg huden full, men da ble han skelt ut etter noter av mer eller mindre samtlige som sto i køen. Endte med at han stakk, :roll: utrolig hva folk finner på.

 

En annen gang kom det en kunde og sa at en fyr drev og klatret i reolene. Siden dette er livsfarlig er det følgelig forbudt. Jeg kommer straks til stedet og ber han pent men bestemt å gå ned igjen, men han nekter. Jeg sier at han straks må komme ned, ellers må jeg ringe securitas med så bydende stemme jeg klarer, men han blånekter. Blir da nødt til å ringe og vakta greier å hente han ned, endte visst med at han ble bannlyst fra butikken.

 

Noen motbydelige drittunger fra Oslo 3 hadde pakket på jekketralle i stedet for flatvogn, de mente at de hadde "rett" til dette fordi det ikke var mer flatvogner igjen akkurat da. Ironisk nok hadde jeg nettopp vært og reparert flatvogn-materen (idiotisk anretning). Ba dem om å laste om på tralle og sa at jeg nettopp hadde vært i trallematern som var full av traller. "Nei, vi bruker hva vi selv vil tenk". Ble jo nødt til å bli brysk og fortalte dem det ikke var aktuelt at de skulle kjøre rundt med jekketralle, og hvis de ikke etterkom det så bar det på hue og ræva ut. De frekke jævlene kom da med "ooo, tøffe mannen" osv, heldigvis hadde jeg nok beherskelse til å ikke dra til dem midt i kvise-bandanafjeset. Paradoksalt nok lasta de om allikevel.

 

Jobber ikke der nå lenger (ikke pga kundene,) men kudos til alle service-personell, og kudos til alle kunder som er hyggelige. De som er hyggelige blir jo også nesten alltid møtt med det samme og får da mye bedre og mye mer service av betjeningen. Der jeg jobbet trengte jeg egentlig ikke å yte noe særlig service, men hvis kundene var hyggelige var jo seff. jeg det også, og kunne gi litt ekstra hjelp der det monner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...