AiKi Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Der jeg jobber er det en kunde som er fullstendig overbevist om at det sitter en svært liten mann inni mynttelleren (SafePay/CashGuard). Man kan lure litt på hva man skal si. Opplæringsmateriellet på jobben tror jeg sier "nikke og smile pent". Dårlig erfaring med dette i andre tilfeller, hvor en dame, av påstått samisk opphav og med en brennevinsduft som kunne konkurrert med dagen-derpå-sauna, foretok et (igjen) påstått samisk rituale med en kopp vann for å bli kvitt hikken sin. Varte i opptil flere minutter, ingen andre kunder turte å nærme seg. Endret 4. oktober 2011 av AiKi 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Ok, frist til 18.00 med tippinga, og så kommer 10-14 kunder 5-10 minutter før, moro, not... Faen er poenget med å komme så sent? Lenke til kommentar
Populært innlegg Muggkaare Skrevet 5. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2011 Nja, snakker kun for min egen del, men jeg elsker å se frustrasjonen i den ansattes øyne. 11 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Faen er greia med å ikke tippe hjemmefra når de gir deg en gratis kortleser, mener du vel? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Idag kom jeg bak en av kunden som hadde glemt lommeboka i bilen. Når han kom til kassa brukte han litt tid på å finne ut hvilken røyk han skulle ha. Tenkte høyt gjorde han og.. "Hmm.. Hvilken røyk skal jeg ha idag da?". Heldigvis var han ekstremt kjapp til å hente lommeboka. Brukte faktisk såvidt 1 min tror jeg. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dr. Mobius Skrevet 5. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) En kunde kom bort til meg og prikket meg på skulderen i dag. Jeg snudde meg og smilte til han, og før jeg rakk å si noe så sa han "om forladels, jeg trodde du var en annen. Jeg smilte til han og svarte "Neida, det stemmer det, jeg er en annen." Endret 5. oktober 2011 av Naken_Greve 32 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hansy Skrevet 5. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2011 Ny jobb, nye kunder :-) Forrige uke hadde jeg en innvandrerfamilie innom jobb. De skulle ha en rimelig pc, greit nok det. Fant en allright HP til 4000,-, og la den inn i ordre. Neste dag fant jeg ut at denne ikke kunne skaffes. Kontaktet kunde og ga beskjed om dette, samt at de kunne komme innom så kunne vi se på ny pc. Når familien kom tilbake neste dag, så insisterte de på at de SKULLE ha denne HP-maskinen, og at jeg skulle fikse en slik til de, noe som er umulig da hverken importør eller leverandør hadde en slik på lager. EI heller kunne den leveres. Siden faren ikke kunne norsk, måtte sønnene på 9 og 13 være tolk. Neste alternativ ble da å finne en ny maskin som vi hadde på lager. Fant en Acer-maskin som var noe bedre som kostet 500,- ekstra, ga de 300,- i rabatt på denne maskinen slik at de måtte betale 200,- imellom. Dette var totalt uaktuelt for familien. Da startet diskusjonen mellom meg og sønnende. Jeg innrømte feilen jeg hadde gjort, men fikk en voldsom kjeftesmelle fra familien om at jeg skulle lage dem en ny HP maskin, eller selge Acermaskinen for samme pris, pluss kompensasjon for "feilen" jeg hadde gjort. Noe jeg ikke gikk med på, og sa at de fremdeles kunne få en bedre pc for noen hundrelapper ekstra. Etter mye diskusjon fram og tilbake, så ble de irritert, og jeg sa at de gjerne kunne få pengene igjen, dette var heller ikke aktuelt. Litt diskusjon og tidsforbruk, så fant de ut at de skulle komme inn dagen etter. Har ikke sett noe til de siden. I dag hadde jeg en merkelig skrue innom, hadde problem med sin nesten 5 års gamle laptop, og ville ha den reparert. Siden denne måtte sendes til et ekstern serviceverksted så hadde dette tatt en månedstid (+/-). Dette hadde ikke kunden tid til, og forventet at vi skulle skru den opp, og reparere dette her hos oss, noe som er en umulighet. Kunden lurte på andre måter for å bruke den defekte pcen (gåen skjerm). Han fikk alternativene: 1: Koble til en pc/tv-skjerm, dette ble for upraktisk siden han ikke kunne ta skjermen med seg. 2: Kjøpe en VGA-kabel for å koble den sammen med hans eksisterende skjerm midlertidig. Denne kabelen var for dyr. 3: Kjøpe ny laptop. Lot en annen ansatt finne en maskin til vedkommende, og guess what, etter mye tidsbruk på alle alternativene så var ikke dette noe for han heller. Litt etterpå ville han ha en minnepenn på 16gb, og ønsket å kjøpe denne. Viste han alternativene, og får et "Veldig bra!" fra han, i det han henger minnepennen på plass igjen. Denne kunden hadde INGEN gode innspill, hadde lite/ingenting å si, og var veldig rådvill. I tillegg mens jeg snakket om produktene så stod han der, så meg i øynene, med et tomt blikk, helt uten mål og mening. Kunden hadde nå brukt totalt 2 timer av ansatte sin tid, på ingen verdens ting, han valgte å sende inn pc`n selv.... Makan... 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg bamsefar Skrevet 6. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Det er bare å bli vant med det, mens du lærer å ta på deg jeg-tåler-alt-som-blir-sagt-hatten din for å så legge det i glemmeboka. Du vil oppleve kunder som ikke blir fornøyd med mindre du ikke går til ekstraordinære skritt. Min anbefaling er å spørre kunden hva som skal til for at vedkommende skal bli fornøyd. Det skal ofte ikke mye til. I ditt tilfelle så hadde det vært logisk å ta et evt tap på noen hundrelapper (for å gi Acern til samme pris som HP), men videre kompensasjon blir litt drøyt. Over til en helt annen historie: I nærheten av hvor jeg jobber så bor det en virkelig hyggelig inder med familie, som er innom titt og ofte, mest for å snakke. Han er høflig, oppriktig interessert i mitt velbefinnede og kanskje viktigst av alt for meg med mer enn nok av andre gjøremål, rimelig kjapt ferdig. Vet det høres fælt ut av meg å si det, men det er bare en begrenset tid hver dag man har mulighet til å sette av til tilfeldig prat. For å komme tilbake til poenget, så var jeg for snart to uker siden i Tromsø for å være med på åpningen av en ny butikk i kjeden. Jeg dro opp med en forkjølelse, og kom tilbake med influensa som førte til et sykefravær ut resten av uka. Noen dager etter at jeg kom tilbake på jobb så var min venn innom, hvor han da hadde fortalt at han hadde vært innom flere ganger i uken når jeg var syk. Jeg fortalte han at influensaen hadde gjort meg husfast. Han var oppriktig interessert i at jeg var frisk og rask, og inviterte meg hjem til hans familie for te. Så neste uke en gang, blir det indisk te på meg! Det som er litt skremmende er hans besøk sist var som årsak av at han så meg gå av bussen fra sitt stuevindu! Tror jeg legger igjen avmerket kart før jeg drar avgårde! Endret 6. oktober 2011 av bamsefar 21 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Første steg for integrering er å få seg en venn i sitt nye hjemland. Kanskje du kan hjelpe ham med det. 7 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Eller vedkommende skal bare snylte for oppholdtillatelse, du gifter deg med hun, også går alt i dumpen? evnt flere venner for når folkene kommer for å sjekke oppholdtillatelse? Har kjent mange slike selv, som har vært overlykkelige for mitt vennskap. Endret 6. oktober 2011 av Bundy Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg ler, dere leste langt mer i mitt innlegg enn hva som er der. Vedkommende er mann, 60år+ og har familie som også er innom titt og ofte. Om vedkommende er oppmerksomhetssyk eller bare vanvittig hyggelig skal jeg ikke spekulere videre i, men min erfaring med andre fra hans land er at vennligheten er en kultursak som flere deler. I mine øyne er dette en veldig hyggelig kunde som er akkurat passe mye innom til at det ikke blir plagsomt. Noe mer enn som så? Nope! 8 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Men du skal hjem te'n på te? Høres ikke ut som noe vanlig ansatt-kundeforhold det der. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg PolarCow Skrevet 6. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. oktober 2011 Kanskje du blir gifta bort til dattera? 26 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Indere er så vidt jeg vet vandt med et veldig sosialt nærmiljø, og å invitere naboen, nørbutikk-innehaveren eller andre på te, eller å besøke dem på jobb når man har litt ledig tid er nok helt vanlig. Der har ikke alle hvr sin TV og laptop de kan sitte hjemme hos seg selv å glo på hele tiden for å bli underholdt. India er et av de landene jg kunne tenkt meg å bo i over en periode. 4 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 I går kom en kunde inn i butikken, og snakket med en kollega av meg. Han spurte om prisen på et spesifikt kamera (et dyrere Nikon speilrefleks). Da han får høre prisen blir han nesten sur og kommenterer at vår største konkurrent "rett oppi gata" har samme kameraet til dobbel pris. Min kollega sier at det kan jo være at det er inkludert et annet objektiv, men nei, det var det så absolutt ikke. -Men dere har det vel ikke på lager dere da, når dere er så billige? -Joda, svarer min kollega. Vi har tre på lager. Da blir kunden synlig irritert og går raskt ut av butikken 4 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Haha! Det er sånn WTF moment. Kunder som skal vera vanskelige, uten egentlig å ha nokon grunn... 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Han hadde nok stått opp med feil fot og fått snudd nytelsespolariteten sin. Lenke til kommentar
Populært innlegg A-Jay Skrevet 6. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. oktober 2011 Kan hende han nettopp hadde kjøpt kameraet hos konkurrenten... 18 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 I går kom en kunde inn i butikken, og snakket med en kollega av meg. Han spurte om prisen på et spesifikt kamera (et dyrere Nikon speilrefleks). Da han får høre prisen blir han nesten sur og kommenterer at vår største konkurrent "rett oppi gata" har samme kameraet til dobbel pris. Min kollega sier at det kan jo være at det er inkludert et annet objektiv, men nei, det var det så absolutt ikke. -Men dere har det vel ikke på lager dere da, når dere er så billige? -Joda, svarer min kollega. Vi har tre på lager. Da blir kunden synlig irritert og går raskt ut av butikken Say what? Han ble sur fordi dere solgte det til halv pris av de andre? Får håpe han gikk opp og skjelte dem ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå