Alt-Ctrl Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Tror ungen egentlig var litt misunnelig. Sa bare at det var lørdag hver dag for meg. 3 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Malingsepisoden Kunne du ha helt over ifra det ene spannet til det andre? Foran trynet på kunden, og så slengt ham på dør? Men ja, kjipe kunder rett før stengetid er unødvendig. Lenke til kommentar
andymann Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Kunne du ha helt over ifra det ene spannet til det andre? Foran trynet på kunden, og så slengt ham på dør? Men ja, kjipe kunder rett før stengetid er unødvendig. I wish! Desverre er jeg ikke min egen sjef, så det hadde nok ikke blitt så populært motatt, du. Men det fristet. Endret 21. september 2011 av andymann Lenke til kommentar
Populært innlegg andymann Skrevet 21. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. september 2011 Kom på en annen ting. Samme sommeren. Jeg har endelig blitt kvitt et rush. Glad og fornøyd skjekker jeg ut livet i butikken, og ser at det er en kunde ser veldig ventende ut (og jævlig irritert). Finner kassesjef, og spør om den kunden venter på noe. Kunde venter på maling. "Har du ikke fått opp en bestilling?" Nei, det hadde jeg ikke, så jeg skynder så godt jeg kan for å blande malingen. Fire minutter etterpå hadde kunde fått maling og jeg blir hudflettet av kunde. Jeg får beskjed om at h*n har ventet i én time, og at dette er uakseptabelt, h*n skal sørge for at jeg får sparken på dagen, hele den regla der. Jeg gidder rett og slett ikke den kunden, og sender kassesjef bort for å snakke med personen. H*n går da over til å hudflette sjefen istedet for, og begynner faktisk å grine. (Jeg hadde selv problemer med å ikke bryte ut i krampelatter.) Etter 10 minutter med sammenhengende kjeft går h*n ut. Snakker med sjefen om det, og vi kommer fram til at skriveren som leverer bestillinger opp til meg har streiket, og reaksjonen var (om ikke litt overdrevet) ganske forventet. Snakker med andre ansatte, og de forteller til at h*n bare hadde ventet i ca 7 minutter før jeg begynte å blande malingen, altså ca 11 minutters ventetid. Jeg fikk ikke spaken, og lever fremdeles det glade liv. Hver eneste gang jeg tenker på den kunden begynner jeg å småflire. 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg Willa_C Skrevet 21. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. september 2011 Jobber i klesbutikk, slitsomt med kunder som: *Prøver truser og ikke skal ha de *Står i lang kø i type 15 min bare for å spørre om hvor mye et plagg koster når det står tydelig på prislappen, for så å slenge det i trynet mitt og gå *Bruker meg som stumtjener når jeg står ute i butikken og henger opp/sorterer klær *Ikke gidder å rydde etter seg i prøverommene fordi det er "det vi får betalt for" Må tilføye at det for det meste bare er hyggelige mennesker innom butikken. For ca ett år siden var det en kjempesnill jente innom som skulle kjøpe noen klesplagg. Var helt på slutten av dagen og hun stod inne på prøverommet. Så ryddet hun på plass alle klesplaggene som hun hadde prøvd, samt alle de som lå slengt der fra før Det gjorde dagen min 17 Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jobber i klesbutikk: [...] Må tilføye at det for det meste bare er hyggelige mennesker innom butikken. For ca ett år siden var det en kjempesnill jente innom som skulle kjøpe noen klesplagg. Var helt på slutten av dagen og hun stod inne på prøverommet. Så ryddet hun på plass alle klesplaggene som hun hadde prøvd, samt alle de som lå slengt der fra før Det gjorde dagen min Kjapt spørsmål, er det "lov" å henge klær på klesstativene som ofte står utenfor prøverommene? Jeg føler ofte at jeg ender opp med å rote mer om jeg legger ting tilbake, for jeg klarer ikke å huske hvor jeg fant alt, (og jeg orker som oftest ikke å lete meg fram over heele butikken. ) 3 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 *Prøver truser og ikke skal ha de Trodde ikke det var lov å prøve undertøy? 9 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Kjapt spørsmål, er det "lov" å henge klær på klesstativene som ofte står utenfor prøverommene? Jeg føler ofte at jeg ender opp med å rote mer om jeg legger ting tilbake, for jeg klarer ikke å huske hvor jeg fant alt, (og jeg orker som oftest ikke å lete meg fram over heele butikken. ) Samme spør jeg om. Synes også det av og til er vanskelig å brette klærne like fint tilbake. Pleier somregel å gjøre så godt jeg kan for å legge de fint tilbake, men er ikke alltid det blir like bra. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 21. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. september 2011 Her om dagen: Finsk kunde: (snakker uforståelig) Jeg: Sorry, you have to speak English, eller Svensk da Finsk kunde: (snakker uforståelig) Jeg: (rister på hodet) I don't understand, forstår ikke Finsk kunde: ser på meg som om jeg er en idiot og fortsetter å snakke finsk Til slutt måtte jeg bare ta neste kunde i rekken, hadde 5 stk som sto bak og ventet på å få sjekket inn, så jeg måtte bare overse han og ta neste, for han var innbitt på at jeg skulle forstå hva han sa. Han trekker seg tilbake, venter litt, og bøller seg faen mellom kundene og tror du faen ikke han begynte å kakle igjen på finsk. Ristet på hodet, sa på engelsk at jeg ikke skjønte hva han sa, og måtte bare fortsette med de andre kundene. Han gikk nå etter vært, ikke vet jeg hva han var ute etter. Værste var; vi hadde 45 av dem på huset, og bare noen få snakket litt svensk, men ingen kunne noe engelsk utenom guiden. Solgte postkort og frimerker for over 1800 kr til dem totalt, hvordan forteller du en finsk tykjepelk som ikke skjønner engelsk at frimerkene til 12 kr er til Europa, dvs en region Finland er en del av! Holdt nesten på å kaldkvele noen av dem, og sendte et par "oppgitte" blikk over skranken til dem. Vil jo hjelpe, men de må da gjøre seg forstått. 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg dysfunctional Skrevet 21. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. september 2011 Hadde en slik opplevelse i dag også. Var en gammel dame, har ikke snøring på hvor hun var fra. Vi har tilbud på fårikål nå for tiden, for 29,90,- kiloen. Hun kjøpte en haug slike, og trodde de gikk for 29,90,- stykket. Etter å ha bippet inn alle, kom totalen på noe rundt 140kr, husker ikke helt riktig. Hun ga meg 120kr, jeg sa (på norsk) "Du mangler xx kr", og da tok hun seg til munnen og prøvde å vise at hun ikke snakket norsk. Jeg prøvde å si "xx kroner please" på engelsk, og pekte på CashGuarden som man legger penger på. Fortsatt null respons. Peker på den skjermen der totalsummen står, og deretter peker på CashGuarden igjen der det står hvor mye du har betalt. Fortsatt null respons, og jeg begynner å bli litt mer og mer frustrert at hun ikke vil skjønne. Og der og da ble jeg litt rådvill, tenkte på hvordan i all verden du forklarer til en gammel dame som ikke snakker et kløya ord norsk at du trenger å legge på mer penger. Endte med at jeg satt inn returnøkkelen, slo tilbake den ene posen med fårikål slik at totalen endte på rundt 100kr, ga tilbake vekslepengene, slang kvitteringen ned til henne, og ekspederte neste kunde. Hun sto faktisk og nistirret på meg mens jeg ekspederte de andre kundene bak henne i køen også. Jesus. 14 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 snip Da du skal brøle ut LAKKUPIIPU!! 5 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Her om dagen: Finsk kunde: (snakker uforståelig) Jeg: Sorry, you have to speak English, eller Svensk da Finsk kunde: (snakker uforståelig) Jeg: (rister på hodet) I don't understand, forstår ikke Finsk kunde: ser på meg som om jeg er en idiot og fortsetter å snakke finsk Til slutt måtte jeg bare ta neste kunde i rekken, hadde 5 stk som sto bak og ventet på å få sjekket inn, så jeg måtte bare overse han og ta neste, for han var innbitt på at jeg skulle forstå hva han sa. Han trekker seg tilbake, venter litt, og bøller seg faen mellom kundene og tror du faen ikke han begynte å kakle igjen på finsk. Ristet på hodet, sa på engelsk at jeg ikke skjønte hva han sa, og måtte bare fortsette med de andre kundene. Han gikk nå etter vært, ikke vet jeg hva han var ute etter. Værste var; vi hadde 45 av dem på huset, og bare noen få snakket litt svensk, men ingen kunne noe engelsk utenom guiden. Solgte postkort og frimerker for over 1800 kr til dem totalt, hvordan forteller du en finsk tykjepelk som ikke skjønner engelsk at frimerkene til 12 kr er til Europa, dvs en region Finland er en del av! Holdt nesten på å kaldkvele noen av dem, og sendte et par "oppgitte" blikk over skranken til dem. Vil jo hjelpe, men de må da gjøre seg forstått. Finner snakker ikke engelsk, ei heller svensk. Det er bare de finnene som bor mot Botniska viken som kan noe svensk. Finland har dog innført engelsk som grunnfag i skolen nå, men det er rimelig nytt så de som lærer er fortsatt unge. Jeg er halvt finsk og den eneste som snakker engelsk i slekta er dattera til fettern til mor mi og hu er direktør i Beneton. Den eneste som snakker svensk er den andre fettern som er lærer. 1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Her om dagen: Finsk kunde: (snakker uforståelig) Jeg: Sorry, you have to speak English, eller Svensk da Finsk kunde: (snakker uforståelig) Jeg: (rister på hodet) I don't understand, forstår ikke Finsk kunde: ser på meg som om jeg er en idiot og fortsetter å snakke finsk Til slutt måtte jeg bare ta neste kunde i rekken, hadde 5 stk som sto bak og ventet på å få sjekket inn, så jeg måtte bare overse han og ta neste, for han var innbitt på at jeg skulle forstå hva han sa. Han trekker seg tilbake, venter litt, og bøller seg faen mellom kundene og tror du faen ikke han begynte å kakle igjen på finsk. Ristet på hodet, sa på engelsk at jeg ikke skjønte hva han sa, og måtte bare fortsette med de andre kundene. Han gikk nå etter vært, ikke vet jeg hva han var ute etter. Værste var; vi hadde 45 av dem på huset, og bare noen få snakket litt svensk, men ingen kunne noe engelsk utenom guiden. Solgte postkort og frimerker for over 1800 kr til dem totalt, hvordan forteller du en finsk tykjepelk som ikke skjønner engelsk at frimerkene til 12 kr er til Europa, dvs en region Finland er en del av! Holdt nesten på å kaldkvele noen av dem, og sendte et par "oppgitte" blikk over skranken til dem. Vil jo hjelpe, men de må da gjøre seg forstått. Finner snakker ikke engelsk, ei heller svensk. Det er bare de finnene som bor mot Botniska viken som kan noe svensk. Finland har dog innført engelsk som grunnfag i skolen nå, men det er rimelig nytt så de som lærer er fortsatt unge. Jeg er halvt finsk og den eneste som snakker engelsk i slekta er dattera til fettern til mor mi og hu er direktør i Beneton. Den eneste som snakker svensk er den andre fettern som er lærer. Hva lærte de som andrespråk på skolen om ikke engelsk i gamle dager da ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Noen har lært russisk på skolen men engelsk har kun vært valgfag i Finland inntil nylig. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Når jeg var i Finland i sommer snakket absolutt alle jeg traff engelsk. Alt fra folk i gata som jeg måtte spørre om hjelp til å finne veien til hotellet, de som jobbet på togstasjonen, de som jobbet i barer og de som jobbet i butikker. Kan være at jeg var heldig. Var forøvrig i Helsinki om det har noe og si. 1 Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Mja, har kjørt gjennom nord-finland en del ganger, er litt lengre mellom engelskspråkligere der oppe vil jeg tro. Har iallefall inntrykk av det. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Mja, har kjørt gjennom nord-finland en del ganger, er litt lengre mellom engelskspråkligere der oppe vil jeg tro. Har iallefall inntrykk av det. Min erfaring er at de fleste snakker svensk i nord-finland, og i enkelte grensetettsteder snakker de også norsk. Edit: Jeg kan vel legge til at jeg stort sett bare har vært i kontakt med kundebehandlere i butikker, så det er ikke sikkert at "mitt" utvalg er representativt for befolkningen som helhet. Endret 22. september 2011 av valentino 1 Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Mja, har kjørt gjennom nord-finland en del ganger, er litt lengre mellom engelskspråkligere der oppe vil jeg tro. Har iallefall inntrykk av det. Det er langt mellom det meste i Nord-Finland. 9 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Finner snakker ikke engelsk, ei heller svensk. Det er bare de finnene som bor mot Botniska viken som kan noe svensk. Finland har dog innført engelsk som grunnfag i skolen nå, men det er rimelig nytt så de som lærer er fortsatt unge. Jeg er halvt finsk og den eneste som snakker engelsk i slekta er dattera til fettern til mor mi og hu er direktør i Beneton. Den eneste som snakker svensk er den andre fettern som er lærer. Mange i Finland har svensk som morsmål og finsk som andrespråk. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Mja, har kjørt gjennom nord-finland en del ganger, er litt lengre mellom engelskspråkligere der oppe vil jeg tro. Har iallefall inntrykk av det. Det er langt mellom det meste i Nord-Finland. Yes, med unntak av reinsdyr, mygg og billig vodka. KIPPIS! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå