Alastor Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Det der er en 2 måneder gammel diskusjon. Vi starter IKKE den igjen. Endret 11. september 2011 av Alastor 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det der er en 2 måneder gammel diskusjon. Vi starter IKKE den igjen. Er dette veldig vanskelig å forstå? En håndfull innlegg har blitt slettet. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg kans Skrevet 15. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 15. september 2011 Jeg snakket med en kunde på telefon litt tidligere i dag, og det var en ganske morsom opplevelse. Meg: Jeg ser at du har lagt inn en henvendelse og har lyst på tilbud angående alarm? Kunde: Ja. Meg: Okay, hvor lenge har du vurdert alarm? Kunde: Begynte og vurdere det når jeg fant ut at dere hadde sånn sak som gjorde at jeg kunne sjekke hvem som skrudde av og på alarmen og når dette blir gjort. stemmer det? Meg: Ja det stemmer, det er lansert en app til Iphone og som snart kommer til android baserte telefoner Kunde: Fint! Samma hva det koster, jeg skal ha det! Meg: Okay, du skal ikke høre priser eller noe? Kunde: Penger er ikke noe problem. Så lenge jeg kan sjekke hvem og når folk skrur den av og på! Meg: Okay, men da skal vi få ordna det. Jeg trenger bare noen korte opplysninger I etterkant lurer jeg litt på om han er paranoid, eller om han har en mistanke om kona er utro eller noe i den duren 24 Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Dette skjedde for noen dager siden: Jeg og en annen ansatt er i kassa, og plutselig hører vi lyden av en jekketralle ved inngangen. Inn kommer det to stykker som har med seg sin egen jekketralle fullastet med pant! Vi ble bare sittende i kassa med store øyne. Vi er vant med at folk kanskje har med seg noen poser eller en sekk med flasker, men ikke en hel jekketralle! Hadde vært fint om man panta litt oftere enn en gang hvert tiende år. Vi er jo kun en middels stor butikk med en panteautomat. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bruker-33331 Skrevet 16. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. september 2011 Sist jeg var på butikken: Jeg handlet inn 8 stk 6 packs, og masse snacks. Så spør dama, "trenger du poser?" Jeg svarer "Nei, im guud" Var jævlig å få alt det med seg, uten poser. Men verdt ansiktsutrykket til kassadama. 23 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Dette skjedde for noen dager siden: Jeg og en annen ansatt er i kassa, og plutselig hører vi lyden av en jekketralle ved inngangen. Inn kommer det to stykker som har med seg sin egen jekketralle fullastet med pant! Vi ble bare sittende i kassa med store øyne. Vi er vant med at folk kanskje har med seg noen poser eller en sekk med flasker, men ikke en hel jekketralle! Hadde vært fint om man panta litt oftere enn en gang hvert tiende år. Vi er jo kun en middels stor butikk med en panteautomat. Vi leverte faktisk inn en hel pall med panteflasker forleden dag, men sånn er det når man er i forsvaret, panter for hele eskadronen og ikke kan pante før tredje uken Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hm. Panteflaskene forsvant bare på mystisk vis når jeg var i Forsvaret. (kanskje vi hadde noe opplegg med "samle flaskene i disse kassene, så går panten i felleskassa". I så fall var det sikkert noen andre som pantet de. Jeg slapp ) Jeg var til og med så smart at når feltvogna vår stoppa utenfor Prix på vei til øvelse, så la vi igjen AG-ene i bilen (med en som satt igjen, naturligvis), fremfor å gå 8 bevæpna menn i fullt feltutstyr inn på en dagligvare. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 16. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. september 2011 Dette skjedde for noen dager siden: Jeg og en annen ansatt er i kassa, og plutselig hører vi lyden av en jekketralle ved inngangen. Inn kommer det to stykker som har med seg sin egen jekketralle fullastet med pant! Vi ble bare sittende i kassa med store øyne. Vi er vant med at folk kanskje har med seg noen poser eller en sekk med flasker, men ikke en hel jekketralle! Hadde vært fint om man panta litt oftere enn en gang hvert tiende år. Vi er jo kun en middels stor butikk med en panteautomat. Jeg var med å pantet for et lokallag som holder fester ca 6-10 ganger i året + leier ut lokalene til LAN, konfirmasjon ol. De hadde ikke panta på 3 år, bare dyttet alt inn i et stort rom i kjelleren. Så vi fylte flere biler helt opp, og da alt var telt igjennom på (stakkars) lokalbutikken satt vi på en pantelapp på over 6000kr... 17 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ved en butikk jeg jobbet ved tidligere, så lå det en folkehøgskole. De pantet også bare et par ganger i året. Men da kom de inn bak, hjalp til med å sette i kasser også tok vi det manuelt. Veldig fint. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 17. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Kunde (i ellevetiden i dag) skulle hente laptopen sin som har vært på reparasjon. Maskinen er nesten to måneder gammel. Det var en betalingssak ettersom maskinen var fysisk skadet, og skjerm og harddisk var byttet. Kunden skulle få dekket dette gjennom reiseforsikring/annen forsikring, men måtte altså legge ut hos oss i mellomtiden (vi er da forhandler, og har blitt fakturert av verkstedet som mellomledd). Når kunden får tilbake maskinen skrur den seg ikke på, og etter litt testing virker det ikke som maskinen tar lading - trolig defekt strømforsyning. Kunde: "Da må jeg få ny maskin her og nå" Meg: "Jeg kan dessverre ikke gi deg ny maskin her og nå. Jeg må sende den inn på ny reparasjon ettersom dette er en annen feil, men du skal selvsagt få låne en annen maskin av oss i mellomtiden" K: "Da skal jeg ha pengene tilbake" [på dette tidspunktet står kunden og slår i bordet og brøler] M: "Jeg kan dessverre ikke gi deg ny maskin eller pengene tilbake. Maskinen er utenfor butikkens returrett, så den må repareres igjen" K: "Jeg går ikke herfra før jeg har fått ny maskin eller pengene tilbake - pluss reparasjonsomkostningene" M: "Som sagt beklager jeg at jeg ikke kan gi deg ny maskin eller pengene tilbake. Jeg kan heller ikke dekke reparasjonskostnadene for maskinen du selv har ødelagt" K: "Jeg bryr meg ikke om du stenger nå eller klokken seks. Jeg går ikke herfra før du gir meg ny maskin eller pengene tilbake. Jeg har lest Kjøpsloven før jeg kom hit, og der står det at jeg har tre måneders returrett" M: "Jeg skulle gjerne sett en referanse til det du sier her nå..." K: "Det står i Kjøpsloven, jeg leste den før jeg kom hit" M: "Som sagt kan jeg ikke gi deg ny maskin eller pengene tilbake. Jeg kan reparere den, for det har du krav på. Du har ingen returrett ut over den butikken gir deg, og den er gått ut." Da gikk kunden og satte seg i sofaen på vareutleveringen. Der skulle han bli sittende til han fikk ny maskin eller pengene tilbake hevdet han. Etter nærmere to timer (!!) ga han opp, og gikk med på reparasjon og lånemaskin, men han var tydelig misfornøyd. Han skulle få datteren til å spre rykter om kjeden på Facebook. Jeg forstår at kunden er frustrert når maskinen ikke virker etter å ha vært til reparasjon, men det var jo også en annen feil enn han hadde levert den inn for. Så går det jo selvsagt an å oppføre seg som folk når man skal fremme sine synspunkter, for ikke å snakke om å gi inntrykk av at man aner hva man snakker om. Å referere til feil lovverk samt dikte opp innhold høres ikke kjempeseriøst ut. K: "Her skal jeg ihvertfall aldri handle mer" I hans ører hørtes det sikkert ut som en trussel... Endret 17. september 2011 av srbz 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bruno Mars Skrevet 17. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2011 Jeg hadde en kunde igår. Hun kommer inn og jeg legger med en gang merke til at hun er litt "vimsete"/teknologisk-analfabet. Så prøver hun å beskrive et problem hun har med epost på PCen. Var umulig å forstå hva hun mente og hva slags program som ble brukt. Jeg står jo å tenker hardt og nikker mens hun forklarer, samt spør henne enkelte spørsmål. Plutselig så snur hun seg og sier at jeg ikke virka interessert og at dette var dårlig kundeservice. Mens hun nesten begynner å gå så sier jeg jo at jeg prøver å forstå problemet, men til ingen nytte. Så det var det. Merklig blanding av irritasjon og lysten til å le litt når jeg får slike folk. Skal også sies at dette er en butikk med mobiler først og fremst men at jeg egentlig er "data-nerd" og den som kan noe der om data. 14 Lenke til kommentar
branick Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 K: "Her skal jeg ihvertfall aldri handle mer" Når jeg noen få ganger har hørt denne setningen fra en kunde har jeg egentlig vært glad innvendig, for da har jeg forsøkt i lengre tid å løse problemet og strukket meg mye lenger enn hva kunden har krav på, og ikke minst hva kunden fortjener i utgangspunktet. Glad for at slike kunder er en sjelden vare i min butikk. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 17. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2011 Det hender ofte at turister kommer innom oss for å kjøpe kamera, men i går tok det helt av. En skokk med afrikanske turister kommer inn og skal ha ett kamera hver. Riktignok rimelige kamera, men her var det snakk om ca 10 stykker. Alle skulle ha minnekort, og de som kjøpte kamera uten oppladbare batterier og lader skulle ha det også. I tillegg så skulle hver og en av de ha et tax-free skjema, slik at de får igjen det meste av momsen når de forlater landet. Etter rushet (ble jo litt kø bak denne gjengen) så rakk vi så vidt å puste ut og ta unna køen før en ny delegasjon på minst like mange afrikanske turister kommer inn. De skal ha samme type kameraer, med minnekort og evt. lader samt tax-free skjemaer. Det må ha vært fra samme gjengen, for i begge gruppene var det to spesifikke kamera som de skulle ha. Ikke en spesielt morsom hendelse, men noe ganske utenom det normale. Når vi allikevel er inne på turister, så ringte en franskmann oss for en stund siden. Han hadde kjøpt et lite Nikon kamera til 999 kroner hos oss tidlig i sommer, og nå var objektivet ødelagt. Han spurte om adressen vår, så han kunne sende det inn til reparasjon. Jeg forklarte at han har europeisk garanti, så det raskeste for han ville være å levere det til et autorisert Nikon-verksted i Frankrike, men neida, han insisterte på at vi skulle ta oss av det (i en høflig tone). Greit nok, så jeg gir han adressen og han skal sende kameraet. Torsdag denne uken ringer han tilbake, og lurer på om vi har fått kameraet. Jeg hadde ikke vært i postkassen enda den dagen, så jeg sier at vi dessverre ikke har fått det enda, og han blir litt oppgitt fordi han trenger kameraet om en uke. Heldigvis var det kommet den dagen, men den var stoppet og kontrollert i tollen, og det hadde derfor tatt ekstra lang tid. Så hvis han har så dårlig tid, hvorfor insisterer han på å sende det til et annet land for å få fikset det, fremfor å kanskje få det fikset på langt kortere tid i sitt eget hjemland? Uansett så er det et så rimelig kamera, og kunden var både høflig og grei, så jeg bytter det bare i et nytt. Får det inn i butikken på mandag, så vi får håpe han rekker å få det i løpet av uken da. 21 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 K: "Her skal jeg ihvertfall aldri handle mer" Når jeg noen få ganger har hørt denne setningen fra en kunde har jeg egentlig vært glad innvendig, for da har jeg forsøkt i lengre tid å løse problemet og strukket meg mye lenger enn hva kunden har krav på, og ikke minst hva kunden fortjener i utgangspunktet. Glad for at slike kunder er en sjelden vare i min butikk. Enig. "Jeg skal aldri handle her mer"-kunder er vi bare glade for at aldri skal handle hos oss mer. Så det virker mye dårligere enn om vedkommende hadde truet med "Jeg skal alltid handle her i fremtiden" Men som du sier, så er det heldigvis et veldig lite fåtall av befolkningen som er slik. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg andymann Skrevet 19. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2011 Hadde en liten episode her i sommer. Jobbet på et sted der det blandt annet blir solgt maling, og etter full arbeidsdag var jeg ganske trøtt og forbanna når butikken endelig skal stenge. Skal akkurat låse døra, og en kunde sniker seg inn og bryr seg ikke om at stengetiden står med store bokstaver rett foran fjeset hans. Dette var ganske irriterende, men som den snille kundebehandleren jeg er, fikk han lov å handle. Det viser seg at han skal ha maling, og den skal være ganske spesifikk, siden han bare ble halvferdig med å male huset sitt. Kan ikke ha forskjellig nyanse på huset, så dette er rimelig. Blander sammen maling, gir ut til kunde, og kunde krever at jeg lager ny. Hvorfor? Lappen på malingsspannet var annerledes, og selv om det er riktig farge og riktig type maling, nekter kunde å ta imot. Rimelig forbanna lager jeg ny, og kaster den forrige bestillingen i søppelet. 900 krs tap, right there. Åpner det riktige spannet, og (selvfølgelig) fargen er helt lik. Pga denne sosekoppen som ikke stolte på meg jobbet jeg 30 minutter overtid. Ikke mye i ettertid, men virket utrolig lenge når humøret var på bånn. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nik0 Skrevet 19. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2011 (endret) ...Lappen på malingsspannet var annerledes, og selv om det er riktig farge og riktig type maling, nekter kunde å ta imot. Rimelig forbanna lager jeg ny... Hvorfor står du ikke på ditt? Hadde han med malingsspannet eller en lapp fargekoder/nummer, kunne du bare vist at dette var akkurat det samme. Sånne kunder er irriterende, og jeg hadde aldri gitt meg der. 900 kr i waste for arbeidsgiver Endret 19. september 2011 av Nik0 15 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Står ved kaffehylla i dag og skal gå mot lageret og i mine egene tanker da jeg plutselig kjenner en liten handlevogn treffer meg bak i akillesen. Ikke noe særlig vondt, men da jeg ser ned, ser jeg en liten unge på ca 1,5 år som har kjørt på meg. Ungen sitter på baken og bare gir meg ett blikk med noen øyne som sa sikkert noe sånn "hvorfor står du i veien for meg din......". Mora kommer og ser bare ungen sitter der og spør bare om det gikk fort i svingene så ikke ut som ungen fikk noe vondt eller noe, for like etter var ungen i fyll runde igjen i butikken med handlevogna Made my day 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 19. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2011 Minner meg om da jeg kjøpte smågodt på Kiwi for en tid tilbake. Står i godtehylla og fyller posen min (dette var en tirsdag) og er generelt i min egen verden. Plutselig står det en liten unge ved siden av meg og gir meg et rart blikk. "Dæ ække løjdag i dag ajtså " 58 Lenke til kommentar
andymann Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 ...Lappen på malingsspannet var annerledes, og selv om det er riktig farge og riktig type maling, nekter kunde å ta imot. Rimelig forbanna lager jeg ny... Hvorfor står du ikke på ditt? Hadde han med malingsspannet eller en lapp fargekoder/nummer, kunne du bare vist at dette var akkurat det samme. Sånne kunder er irriterende, og jeg hadde aldri gitt meg der. 900 kr i waste for arbeidsgiver Jeg vet rett og slett ikke, tror ikke jeg orka å krangle. Prøvde meg på å være fornuftig, men han stolte ikke på meg. Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 19. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2011 Minner meg om da jeg kjøpte smågodt på Kiwi for en tid tilbake. Står i godtehylla og fyller posen min (dette var en tirsdag) og er generelt i min egen verden. Plutselig står det en liten unge ved siden av meg og gir meg et rart blikk. "Dæ ække løjdag i dag ajtså " Barn og fulle folk, vettu. Tilsvarende, hvis du hadde stått i ølhylla og det hadde kommet en alkis forbi: "Det ække lørdag i dag vettu kompis, må passerei såru ikke blir som mei! HAHAHAHAHAHAHA" 13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå