Matsemann Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Vet ikke hvordan det praktiseres på andre resturanter, men der jeg jobber, så går noe av tipsen til kokkene. Skulle ikke forundre meg om det er helt vanlig, da de står for en stor del av inntrykket man får på en resturant. Jeg jobbet i oppvasken i to år på et hotell. Min andel av tipsen var like stor som servitør/kokker. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvordan er dette relevant for tråden? Mange poster siden sist gang jeg lo. 8 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Wow. Er nr 1 i køen på tlf support og rykker stadig frammover!. Sweet irony Endret 6. september 2011 av NinjaChriis 5 Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Okei, back on topic. Har hørt en del artig fra en venninne som jobber på ICA. De hadde blant annet en stamkunde, en dame som hver dag trålte butikken i to timer, før hun kjøpte et eller annet sprøtt, som f.eks tre store pakker toalettpapir, og gikk. En dag gikk hun og surret ekstra lenge før hun kom i kassen der venninnen min satt, og forlangte ti handleposer. Hun sa det forresten slik: "Jeg tenker poser. 10 stykk!" Jada, det er mye rare folk i verden... Endret 6. september 2011 av Maxie10 4 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hadde en kunde som kjøpte 50 bæreposer av meg:p. Var litt paff da:p Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Opplevde en gang en gammel mann foran meg i køen som presterte å kjøpe flere pakker stringtruser. Vi får inderlig håpe han kjøpte feil, og egentlig skulle ha strømpebukser el. 5 Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Okei, back on topic. Har hørt en del artig fra en venninne som jobber på ICA. De hadde blant annet en stamkunde, en dame som hver dag trålte butikken i to timer, før hun kjøpte et eller annet sprøtt, som f.eks tre store pakker toalettpapir, og gikk. En dag gikk hun og surret ekstra lenge før hun kom i kassen der venninnen min satt, og forlangte ti handleposer. Hun sa det forresten slik: "Jeg tenker poser. 10 stykk!" Jada, det er mye rare folk i verden... Dersom hun til stadig brukte så lang tid, lurer jeg på hvor mye hun egentlig fikk med seg ut av butikken.... Ikke hva hun betalte for... bare en tanke. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg feggy Skrevet 6. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2011 I dag klarte postbudet å kaste avisen opp på taket. Herremåne, skulle tro det var enkelt nok å treffe bakken. 32 Lenke til kommentar
Populært innlegg Han Far Skrevet 6. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2011 Jeg jobbet en stund på Posten, med sortering av pakker. Det fungerer slik at de fleste pakker er brevpost, og ikke gjennomgår noen kontroll eller registrering. Andre, dyrere pakker, sorteres først og scannes ved hvert sted for å registrere hvor den er. Noen lesser av forsendelsene som kommer inn, en står og scanner og sorterer dem, noen andre legger pakkene i traller for videre transport. En type pakker som ofte ble sendt med høy prioritet var organiske prøver og lignende. En del av disse var pakket inn i kubiske isoporesker, ofte med en lapp som spesifiserte innholdet. Noen kom tydeligvis fra en griseoppdrettsfarm eller noe slikt, for de var merket "RÅNESPERM". En dag bestemte en av de som lesset av, for å ha det gøy med han som scannet og sorterte. De sprutet vann på isoporen så den ble sleip og fin, og la den med merkingen opp. Gjett om han hylte da han tok i den! 41 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Fin historie, men for å være kjip: Hvis jeg hadde stolt nok på Posten til å sende prøver hadde jeg ikke blitt mye glad for at dere hadde lekt og potensielt ødelagt innholdet bare for å være morsomme med en kollega. 8 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Fin historie, men for å være kjip: Hvis jeg hadde stolt nok på Posten til å sende prøver hadde jeg ikke blitt mye glad for at dere hadde lekt og potensielt ødelagt innholdet bare for å være morsomme med en kollega. En del av poenget med isopor er at det ikke trekker til seg vann. Hadde det vært en regnfull dag hadde den muligens vært mer utsatt for vann enn den ble den dagen. Lenke til kommentar
StorSlemUlv Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ferske brød: Det kommer en kunde å skulle ha seg sin vanlige kopp kaffe etter en lang dag på arbeid. Men siden merslag er så viktig for oss så spør jeg han om han vil ha noen ferske brød med seg hjem for å ha til i morgen i tillegg. Han svarer da: Nei det trenger jeg ikke. Har brød til i morgne! Da svarer jeg: Hehe... Ja, du har vel morrabrød! XD Han igjen: Haha, ja! Det har jeg også! (Dette var en mann på godt over 50 år! Men man tillater seg jo å si slike ting til kunder som kommer hver dag! Ingen av disse hendelsene har jeg sagt til kunder som jeg ikke har vist på forhånd ville ha tatt det som en god spøk! (Enda xD) ) 4 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Fin historie, men for å være kjip: Hvis jeg hadde stolt nok på Posten til å sende prøver hadde jeg ikke blitt mye glad for at dere hadde lekt og potensielt ødelagt innholdet bare for å være morsomme med en kollega. En del av poenget med isopor er at det ikke trekker til seg vann. Hadde det vært en regnfull dag hadde den muligens vært mer utsatt for vann enn den ble den dagen. Nå snakker ikke jeg nødvendigvis om inntregning av vann, jeg tenkte mer på fallskader. Nå vet ikke jeg hvordan de lager plass til prøvene -- om de lager bare en liten hul gang midt inni som passer perfekt med størrelsen på prøverøret, eller om det bare er en isoporboks, på lik linje med en pappboks, men hvis man er litt uheldig har de gjort en dårlig jobb og f.eks. satt to prøver svært nær hverandre, og latt de få for mye plass rundt seg. Da er det ikke vanskelig å knuse en prøve dersom man mister boksen. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Angående tipsing; så har jeg en venninde som jobber type Egon's/Fridays elns. Jobber hun en senvakt, så dobler hun ofte dagslønnen sin i tips. Personlig blir jeg irritert over at servitører skal dra inn en slik gigantisk skatte-fri ekstrainntekt. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg StorSlemUlv Skrevet 7. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2011 Karbonade smørbørdet (Litt over kanten): Sunniva står å ekspiderer en relativt god kunde. Han spør om han kan få karbonade smørbrødet sitt varmet, og Sunniva svarer som følge: - Det blir 10 kr ekstra for strømmen (I en serkastisk tone). Da svarer jeg: Jeg kan god varme dem mellom lårene mine i stede for å slippe de ekstra konstaddene. Han ler og når jeg kommer tilbake med det varma karbonade smørbrødet og bemerker han hvor fort det gikk. Da svarer jeg igjen: Det er fordi jeg er så varm der nede. 19 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Skrekkelig festlig. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg StorSlemUlv Skrevet 7. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2011 Sjokolademus: En kunde kom til meg å spurte om vi hadde sjokolademus. Så kofferttenkene som jeg er klarte jeg ikke å la være å le. Men for å være høffelig prøvde jeg å stoppe. Resultetet ble til diskre små knising. Hun prøver fortvilet å forklare at hun vil ha sjokolademus, og i gjenntok dette mange ganger. Det er da jeg plutselig innser hva det er hun egentlig vil ha (sjokolademousse). Det endte tilslutt med at han hun var med også begynte å le, og da klarer jeg ikke holde meg lengre. Vi begge lo så mye at vi nesten datt sammen på gulvet! Det som er morsomt her er at hun ikke skjønte hvorfor vi lo sånn av det hun sa! XD 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Matsemann Skrevet 7. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2011 Skrekkelig festlig. Ja, jeg synes det var festlig, så ga innlegget et pluss. Hvorfor må alle her påpeke hver gang de finner noe kjedelig eller ot? Kjedelig -> ikke pluss innlegget Ot -> rapporter Ja, vet jeg kaster stein i glasshus. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Locrin Skrevet 7. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2011 Sjokolademus: En kunde kom til meg å spurte om vi hadde sjokolademus. Så kofferttenkene som jeg er klarte jeg ikke å la være å le. Men for å være høffelig prøvde jeg å stoppe. Resultetet ble til diskre små knising. Hun prøver fortvilet å forklare at hun vil ha sjokolademus, og i gjenntok dette mange ganger. Det er da jeg plutselig innser hva det er hun egentlig vil ha (sjokolademousse). Det endte tilslutt med at han hun var med også begynte å le, og da klarer jeg ikke holde meg lengre. Vi begge lo så mye at vi nesten datt sammen på gulvet! Det som er morsomt her er at hun ikke skjønte hvorfor vi lo sånn av det hun sa! XD Men sjokolademus finnes jo 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå