Populært innlegg l0Ff Skrevet 3. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Posten ass Skulle hente et kabinett for en kompis. Han skulle på jobb, hadde ikke tid osvosv.. Jeg fikk han til å skrive et "fullmakt" skriv bare for sikkerhetsskyld. Hendelsesforløpet: Vente i kø - Komme frem, be om pakken med "kode" Hun bak kassa spør jo om leg (do'h! glemte jo å få hans legg) Så jeg får jo ikke ut pakken. Jeg gidder ikke prøve meg på noe diskusjon jeg vet jeg taper. Går ut, kjører et stykke til kompisen på jobb, får førerkort. Kjører ned igjen. Vente lenge i kø. Spør etter pakken med "kode" Få pakken, gå hjem. Lykkelig. VENT NÅ LITT!? SKULLE DE FAEN IKKE HA LEGG NÅ!? What is this, I dont even. Jaja, jokes on them, jeg skrev "Julenissen" på signaturen. Endret 3. september 2011 av l0Ff 36 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Kanskje du skulle tatt den diskusjonen likevel? 2 Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 For min del hadde det holdt med din leg når du har med fullmakt. Nå er det strengt tatt ikke vært noe krav med legitimasjon for å hente vanlige pakker, kun ved Rekommandert og PUM. FØR Var det et krav at vi skulle sjekke legitimasjon når folk kom med SMS hentelapper, men det kravet ble fjernet ettervært. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 En fullmakt kan ikke være verdt stort uten legitimasjon. Da ser man jo ikke engang om signaturen stemmer overens, så det like godt være en fremmed som har skrivd det for å hente ut pakken. Lenke til kommentar
katah Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Apropos taxiturer i utlandet har jeg en fin en. Var i Vietnam i sommer og hendelsesforløpet er som følger: Vi sitter i en taxi på vei til flyplassen. Vi sitter bakerst og sjåføren sitter foran. Han er en av de få som kunne engelsk, så vi tok han. Han spør om det obligatoriske først (om vi ikke skulle kjøpe noe hasj eller horer av han i stedenfor å ta taxi) hvorpå vi svarer nei, at han skulle ta oss til flyplassen. Så begynner vi å snakke med fyren som viser seg å være hyggelig. Han snur seg bakover til oss hvert 30sekund noe som bekymrer oss veldig. Til slutt spør vi om trafikk osv. i Vietnam. "Do you need to have a drivers license or some sort of taxi license here in Vietnam?" "My friend, what you mean driver license? I don't understand." Etterhvert viser det seg at vår sjåfør er ikke har lappen, er 16 år og vært i tre bilulykker allerede. Haha. Viste denne til min bedre halvdel - som lo så ølen sprutet utover tastaturet hans. Jaja 1 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Kanskje du skulle tatt den diskusjonen likevel? Nei, på grunn av det datating sa. TheRealL; var en slags rekommandert sending fra Dustinhome. Du oppgir bare en kode ved henting. Så man må ha legg. Eller det var dèt hun første damen poengterte. Han eldre gubben ga meg bare pakken. Kan være han var lei av jobben sin? who knows. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Rekommandert uten legitimasjon?! Kanskje vi burde outsource Posten (snart)? Endret 3. september 2011 av CissaM Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 TheRealL; var en slags rekommandert sending fra Dustinhome. Du oppgir bare en kode ved henting. Så man må ha legg. Eller det var dèt hun første damen poengterte. Han eldre gubben ga meg bare pakken. Kan være han var lei av jobben sin? who knows. Den koden var ikke tilfeldigvis to bokstaver og to tall, feks HG23? Isåfall er det en helt vanlig pakke, ikke rekommandert. Det er et system Posten introduserte sånn at vi kundebehandlere slipper og taste inn et hersens langt kollinummer (0037049582934952923 feks) hver gang noen kommer med en SMS hentelapp. Disse krevde legitimasjon før, men ikke nå lengre. Er faktisk godt over et år siden om ikke nærmere to om jeg ikke husker feil. Nå, det skal være verdt å nevne at enkelte pakker krever legitimasjon uansett, feks mobiltelefoner fra Netcom og Telenor pleier ofte å kreve dette, kanskje fordi de har vært utsatt for en del svindelforsøk og ID tyveri?. Pakker fra Dustin...hmm...aldri sett noen krav om legitimasjon fra deres side. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Min lokale PiB sjekker ALLTID ID. Men lar meg allti hente ut damas pakker uten non fullmakt, men de sjekker min ID. Og de skriver alltid ned kontrollnummer/førerkortnummer. Kan hende de har ulike rutiner på ulike postkontor/PiB alt etter hvor mye problemer området har (hatt) med pakketyvri. Lenke til kommentar
Populært innlegg Pernille M Skrevet 3. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Jobber innimellom som servitør på VIP-avdelingen på fotballstadioen til en av tippeligaklubbene (dropper å nevne hvilken så ikke noen skal bli gjenkjent), og på kampdagen var en spiller tilstede for å spise og se på kampen ettersom han var langtidsskadet og dermed ikke var med i troppen. Denne spilleren er kjent for å ha relativt liten sosial intelligens og for å prøve seg på alle servitørjentene, noe vi fikk merke tidlig. Lenge før kampen stod jeg og et par andre av servitørene i gangen for å ønske gjestene velkommen, og spilleren kom innom og roste oss for å være "very good at serving, hehehehe...". Litt spesielt ettersom at vi ikke hadde servert noe enda, og han heller ikke satt i de rommene vi skulle servere. Uansett, vi pleier å bli ferdig ganske tidlig, og som en av få fotballinteresserte blant jentene som jobber der gikk jeg ut på VIP-tribunen for å få med meg slutten av kampen. Ikke lenge etter kommer nevnte fotballspiller og stiller seg ved siden av meg. Han begynner å småprate: "So, you're a waitress? Where do you live? How old are you?" Hvorpå jeg svarer høflig, men kort fordi jeg hadde hørt at han kunne bli ganske innpåsliten. Fyren tar ikke hintet, og går rett på sak: x: "Do you have a boyfriend?" P: "Uhm... No...? " x: "Do you want me to be your boyfriend??? " P: "................................ " Heldigvis sluttet kampen da, så jeg hadde en unnskylding for å dra. Snakk om å ha stor tro på seg selv. Jeg hadde pratet med fyren i to minutter. Endret 3. september 2011 av Pernille M 12 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Mørkhudet eller italiener. Setter en femtilapp på det. 5 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Skulle kjøre fra butikken i dag, da jeg ser en dame som like godt sender den tomme handlevogna på egen hånd over parkeringsplassen, mot rett ved siden av inngangsdøra. Vognene her skal egtenlig plasseres på innsiden, men hun gadd visst ikke gå så langt. 2 Lenke til kommentar
MeAndThisArmy Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Mørkhudet eller italiener. Setter en femtilapp på det. Sykt mange italienere i Tippeligaen, ja. Endret 3. september 2011 av MeAndThisArmy 6 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Haha, enkte ikke så langt. Semi on-topic: Er så lei alle kundesentre som ikke LESER mailen før de svarer på den. Tror tankeprosessen går omtrent slik: "Hei, denne handler om frakt. Vi har standardmail om frakt. [sender standardmail]" At standradmailen over hodet ikke svarer på det det blir spurt om, har selvfølgelig ingen betydning. Men da jeg svarte, og etter tur fikk svar av to andre kundekonsulenter, viste det seg at de var svenske alle sammen. Man kan jo alltids skylde på det... Men det er liksom litt mer forståelig når det er en ebay-selger som bruker google translate. Litt verre når det er en norsk kjede. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hadde ein fin ein akkurat no: Meg: "So skriv du inn https kolon skråstrek skråstrek i adressefeltet..." Brukar: "Kolon? Korleis ser den ut?" Meg (med mange rare svar i hovudet): "...to punktum oppå kverandre?" 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg magnusalex Skrevet 5. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Sende standardsvar uten å faktisk lese innholdet er en uting... Ikke at denne er fryktelig morsom, men alikevel: Utdrag fra en mailkorrespondanse med en Norsk tjenestetilbyder: Meg: Ønsker tilgang til Min side på xxxxxxx.no. Når jeg forsøker å opprette ny bruker, får jeg beskjed om at "dataen er feil". Har prøvd alle kombinasjoner av kundenummeret, og både fødselsdato og postnummer er korrekte. Kundenummeret mitt er xxxxxx-x, fødselsdato er xx-xx-xxxx og mobilnummeret er xxx xx xxxx. Jeg har forsøkt å fylle inn kundenummeret slik: 6 første i felt nr. 1, og det siste tallet i felt nr. 2, fødselsdato slik: ...*snip* Svar fra tilbyder: Hei, For å logge deg inn på Min Side ( http://xxx.xx/xxxxxxx ) benytter du deg av ditt kundenummer og annen personlig informasjon du blir spurt om. Ditt kundenummer (som også er ditt brukernavn) er xxxxxx-x. Start med å trykke på "Jeg har glemt / har ikke passord" og fyll så inn de første 6 tallene i kundenummeret, og så det siste i felt nummer to. ... *snip* Meg: Men kjære dere. Jeg skrev i min første mail at jeg ikke får det til. Når jeg har fyllt ut skjemaet med kundenummer og fødselsdato (xx-xx-xxx) og postnummer (xxxx) får jeg beskjed om at dataen er feil, og at jeg må kontakte kundeservice. Da hjelper det lite å forsøke det du skriver ennå en gang, dessverre. Her har dere mine opplysninger en gang til: *snip* Svar fra tilbyder: Beklager at vi misforstod mailen og var litt kjappe med å sende ut svar. Flott at du sendte oss din fødselsdato, da denne var feilregistrert hos oss. Dette er nok grunnen til at du ikke fikk logget deg inn. Persondataene er nå oppdatert i våre systemer, og du kan forsøke å logge inn på nytt. Det ordnet seg jo, men når vi først var inne på standardsvar... Endret 5. september 2011 av magnusalex 13 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg har jobbet som epostbesvarer, og jeg synes generelt at a) standardsvar er en uting, og b) dersom man sender kunden et svar som bare svarer på et av spørsmålene til kunden også er en uting. Streber etter å ha besvart alt kunden spør om første gang. De bedriftene jeg har jobbet i har stort sett alltid kjørt en FCR-policy (First Call Resolution - problemet skal løses ved første henvendelse) - og jeg prøver så godt jeg kan å etterleve det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg har jobbet som epostbesvarer, og jeg synes generelt at a) standardsvar er en uting, og b) dersom man sender kunden et svar som bare svarer på et av spørsmålene til kunden også er en uting. b) er dessverre enda mer vanlig enn standardsvar som ikke svarer på noenting. magnusalex: Tror jeg har hatt samme kabelleverandør tidligere. Vær glad du ikke måtte nå dem på telefon... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Haha, ja... Been there, done that! Er nok en grunn til at jeg forsøkte e-post denne gangen... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Hver gang jeg får et standardsvar som avslører at support umulig kan ha lest spørsmålet eller giddet å forsøke å forstå det, får jeg lyst til å oppsøke vedkommende med et brannslukningsapparat og ta en irreversible. Takk faen for avstander. Det verste er at standardsvar heller hører til regelen enn unntaket, i hvert fall i kunde-til-bedrift-korrespondanser. Det burde kommet noen lover vedrørende support. Hvis bedrifter ikke gidder å kjøre ordentlig kundestøtte måtte de i stedet for å kjøre standardsvar på alt innrømme at de faktisk ikke gidder å bruke ressurser på kundene sine. Det ville også fått bukt med selskaper som firer på servicen for å være billige. Endret 5. september 2011 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå