FrankBjarne Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 En grunn til at man aldri handler på Elkjøp. Litt morsomt og paradere pc hyllene når en ansatt prøve å selge noe. Han selger så klart det dyreste og dårligste. Da bare tar jeg en liten titt og mumler litt med den jeg er med om at denne pc'en er mye dårligere enn den pc'en litt lenger borte for 1000kroner mindre. Han som jobber der blir like sur vær gang, men faen heller. De fortjener det. 4 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hadde mitt kleineste øyeblikk i karrieren bak kassen i dag. Forøvrig min nest siste dag i denne butikken. Det var så og si ingen kunder i butikken og jeg var i storform, spøkte med både kunder og ansatte. Jeg ekspederer en kunde som står og fikler med sitt, og blir litt irritert av et lite spedbarn som hyler som en galning utenfor butikken (som er på et kjøpesenter). Ser bort på ungen og vemmer meg fordi den var så utrolig lite heldig med utseendet (så ut som en alien), og ser at kunden ser på samme barnet. Er jo i godt humør så: A: "Se på den rare ungen da." K: "Heh, ja..." A: "Haha, herregud så utrolig stygg den var! :--D" K "...?" A: "Hahaha, stakkars barn som har sånne foreldre! :--D" K: "Jeg er moren." Fy faen, ganske ille den der må jeg si! Jeg vil gjerne høre resten av samtalen og jeg, om det ble noe mer dialog 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 En historie om en sleip jævel på elkjøp. Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte. Legger inn alle varene jeg kjøper på navn jeg. Da har dem det lagret. Kan si mye rart om elkjøp og kunnskapen til selgere, men jeg har aldri hatt problemer med å bytte varer og eller tilbakelevering med pengene igjen. Det er jo 30 dagers full returrett... 1 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 En historie om en sleip jævel på elkjøp. Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte. Du trenger ikke kvittering, bare utskrift av nettbank e.l. Forresten jææævlig bra historie Wolf! Lo godt! Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 En grunn til at man aldri handler på Elkjøp. Litt morsomt og paradere pc hyllene når en ansatt prøve å selge noe. Han selger så klart det dyreste og dårligste. Da bare tar jeg en liten titt og mumler litt med den jeg er med om at denne pc'en er mye dårligere enn den pc'en litt lenger borte for 1000kroner mindre. Han som jobber der blir like sur vær gang, men faen heller. De fortjener det. Jeg synes Elkjøp er ok jeg, så lenge man på forhånd vet hva man skal handle. Jeg har fått mange gode avslag på produkter opp gjennom årene, så og si alt som har en utsalgspris på over 1000,- har jeg fått minst 10% på uten å måtte mase. Dog er det ikke en butikk jeg går på for å få tekniske detaljer om produktene, for der har jeg opplevd ymse svada. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Elkjøp-selger som var bastant på at NVidia GT520m var sååå mye bedre enn Radeon HD 5650. Desverre hadde de bare Egde inne på butikken, så jeg rakk ikke å sjekke på nettet før kompisen min kjøpte FEIL pc til sitt bruk, Denne Packard Bellen, istedet for en nesten lik denne. Packard Bell: 2,3 GHz Intel® Core™ i5-2410M- prosessor NVIDIA® GeForce® GT 520M med 1024 MB minne 4 GB minne & 640 GB lagringskapasitet Acer: AMD Phenom™ II X4 Prosessor/1.8GHz AMD Radeon™ HD 5650M/2GB RAM 8GB RAM & 500GB lagringskapasitet Til spill er Aceren generelt bedre vil jeg påstå, mer minne, harddisk kan alltid byttes i en større og raskere (7200rpm), AMDen yter kanskje litt dårligere, men der flere kjerner støttes er den grei. Skjermkortet er mye bedre. Men ikke i følge han på Elkjøp. Jeg har på følelsen at han foretrekker NVidia, og derfor sa han dette. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kan ærlig talt ikke alt om alt der jeg jobber, men jeg står i det minste ikke å lyver til folk. Får heller tak i den av kollegaene mine som kan mest om det aktuelle emnet og som sannsynligvis har mest erfaring med det, så kunden skal få best mulig svar. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Ingen kommentar på mitt felt, men det ville jeg også gjort. Men noen er dessverre ikke ærlige nok med seg selv til å si at de ikke har kunnskap innen feltet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 En historie om en sleip jævel på elkjøp. Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte. Når var det her? Slik skal det ikke være. Og uansett, kvittering eller ei, man får da bytta inn igjen om varen er uåpnet. Evt få de ansatte til å søke opp kvitteringen.. Kompisen din har 30 dagers returrett jim, så er jo bare å bytte inn igjen og få igjen pengene. Allikevel, en i5 2. generasjon + gt520m er ikke mye forskjellig fra den acern du setter opp der, og den vil støye mindre + ha 2 timer bedre batterikapasitet. Så er jo flotters til den prisen gaming-messig spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Aceren var ikke mye dyrere, og det skjermkortet er såpass mye bedre at han vil tjene mye mer på det enn prosessoren (League of Legends blant annet) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Han kan jo evt vurdere hp sin padv66145, som har 6755-kort og nyere generasjon cpu og 8gb minne. Men det er off topic, Sorry. (Går bare litt inn på meg når folk ikke liker arbeidsgiveren min ) Lenke til kommentar
Populært innlegg Niram Skrevet 30. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Har en litt artig historie fra noen dager siden. Det sto en kunde i den ene (ubetjente) kassa, så jeg ble ropt på. Hu var ganske gammal, tipper mellom 60 og 70. Samtalen gikk som følger: - K: Skal ha det på plakaten ute her jeg! - J: Eh, hva er det da? - K: Var no grillpølser fra gilde eller no.. - J: Oook (jobber ikke ofte, så ikke helt oppdatert på kampanjer). Skal se i hylla om vi har igjen noe. - K: (Små-irritert) - J: Fant ingenting i hylla jeg, men vent litt så skal jeg stikke ut så jeg er helt sikker på hvilken vare du mener. - K: (Tydelig veldig utålmodig) - J: (kommer inn igjen, sjekker hylla en siste gang. Forhørte meg også med en kollega) Dessverre, den er vi utsolgt for. Kampanjen er muligens over. - K: (Veldig irritert, mente jeg brukte lang tid) Hmpf, javel.. Tok du med plakaten inn da?! - J: Nei, jeg må nesten sjekke om vi får inn mer, eller om kampanjen faktisk er over. - K: (MØKK SUR) Javel. Men du veit, jeg kommer inn om 5 minutter igjen jeg, så lenge den plakaten står der. Jeg skal ha de pølsene jeg! - J: Ehhhh, ja vel. Du skal det ja... Mer sa jeg ikke, så gikk hu. Gud bedre for en kunde.. Endret 30. august 2011 av NiRaM 15 Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 En historie om en sleip jævel på elkjøp. Jeg spurte min mor om hun kunne kjøpe en ny HDMI kabel til xboxen min. Hun kommer hjem med en kabel til 900 kroner fordi han på elkøp sa at denne var den eneste kabelen som funket til xbox. Ettersom hun aldri tar med kvittering fikk jeg ikke bytte. Når var det her? Slik skal det ikke være. Og uansett, kvittering eller ei, man får da bytta inn igjen om varen er uåpnet. Evt få de ansatte til å søke opp kvitteringen.. Kompisen din har 30 dagers returrett jim, så er jo bare å bytte inn igjen og få igjen pengene. Allikevel, en i5 2. generasjon + gt520m er ikke mye forskjellig fra den acern du setter opp der, og den vil støye mindre + ha 2 timer bedre batterikapasitet. Så er jo flotters til den prisen gaming-messig spør du meg. Nå er det lenge siden, omtrent 5 måneder. Men så noe kabeldiskusjon på irritasjonstråden og kom på det igjen. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (...) Gud bedre for en kunde.. Er egentlig litt enig med kunden. Er plakaten oppe så bør jo varen være inne. Kan jo ta ned plakaten og sette den opp igjen senere hvis dere får inn varen? 2 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg mener også det. Det er på grensen til false advertisement å ha oppe en plakat for "GRISEBILLIGE PØLSER HER" (pun intended), og så ikke ha varen inne. Regner vel med at hylla var full av tilsvarende vare fra annen produsent til høyere pris? (I samme gate går varianten "sende ut kundeavis om produkt X kjempebillig, bestille opp ca 100 enheter av produktet slik at det blir utsolgt etter 4 minutter på mandag, og deretter "beklage" seg til resten av kundene, men gi dem tilsvarende produkt til høyere pris. Elkjøp, jeg ser på dere) 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjerknez Skrevet 30. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Var med min bestemor for noen år siden på Elkjøp da hun hadde sett en liten fryser i reklamebladet for Elkjøp til en ganske lav pris. Siden hun ikke hadde bil, så ble jeg med henne på Elkjøp for å kjøpe denne. Overaskelsen ble stor (eller egentlig ikke...) da selgeren annbefalte en annen modell, da en fryser til 500,- mer var vesentlig bedre enn den billige som sto i reklamebladet. Da gjorde jeg han oppmerksom på at det ikke ble nevnt noen svakheter med denne fryseren i reklamebladet og faktisk ble den omtalt som en robust fryser med høy kvalitet. Dessuten så er det jo garanti på denne som alt annet, så vi er nok sikret uansett en god stund fremover. Da husker jeg han sa noe med at det var MITT valg og at jeg nermest måtte regne med at noe galt ville sje med fryseren. Da ble jeg litt irritert, og da spurte jeg om jeg kunne snakke med butikkansvarlig eller "sjefen" for dette er i beste fall villedende markedsføring. Da ble han litt svett og varm i ansiktet og sa at sjefen ikke var tilgjengelig etc. Men han sa at siden det var meg (?) så skulle jeg få den fryseren som han omtalte som langt bedre til den samme summen som den billige som var avertert i reklamebladet. Kjempeflott, sa jeg, takk skal du ha! Når jeg kom hjem, så ringte jeg til Elkjøp og fikk snakke med "sjefen" hvor jeg oppga navn på selgeren, samt hva han hadde sagt, etterfulgt av en kopi av kvitteringen på den dyrere fryseren som jeg fikk vesentlig billigere. (for å opprettholde troverdigheten) Jeg nevnte også dette med villedende markedsføring til han, med grunnlag av det selger sa til meg i butikken. Dette skal jeg ta videre sa han, og han takket meg for saklig kritikk. Jeg fikk også gavekort på 500,- som jeg kunne bruke i butikken for "tort og svie". Min bestemor sparte da altså 500,- + nedsatt pris på en bedre fryser bare ved å ta en telefon. Det skal også sies at jeg ikke så denne selgeren i denne butikken noe mer etter det... Stort sett så går jeg ikke så langt, men den selgeren trykket på noen "knapper" hos meg som han ikke burde trykket på. Han gikk regelrett litt for langt for å si det pent. Endret 30. august 2011 av BjerkneZ 23 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Men uansett så er det bra å annbefale noe bedre en det som er i avisa da disse ofte er de billigste modellene. Betler man litt mer får man ofte en mye bedre vare. Men selgeren skulle ikke sagt den ikke holdt. Men han har rett i at dyrere varer ofte kan vare lengre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Dersom alle selgerne skulle jattet med og bare solgt de billigste kampanjevarene til folk og ikke noe annet, så hadde det for det første blitt særdeles dårlig butikk, og for det andre så hadde mengden med retur skutt i været. Så ja, det er mulig å forsøke å tjene penger og å gjøre kunden fornøyd samtidig. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 De fleste vet at man ikke får det beste ved å betale for det billigste. Det var min bestemor som skulle ha en liten fryser som skulle stå på kjøkkenet (slik at hun slapp å gå ned i kjelleren. Dårlig til bens) Fryseren fungerer den dag i dag 8 år senere, men er nå flyttet fra kjøkkenet til kjelleren. Vi snakker om en firkantet boks med en motor som kjøler her. Til en pris pålydende 700,- synes jeg den har gjort jobben sin allerede og vel så det. Mine foreldre har en langt dyrere fryser (samt mye større) også kjøpt på Elkjøp og denne røk etter 9 år. Så langt så ser det ut til at den lille billige fryseren slår den langt dyrere ned i støvlene. Det er ikke noen automatikk i at dyrere er bedre, selv om det ofte er slik. Om fryseren har metallkurver kontra plastikkkurver er meg revnende likgyldig. Om det står "Ringo" eller "Whirlpool" er meg også klinkende likyldig. Om motoren i frysen er en Porche eller Lada bryr jeg meg også svært lite om i dette tillfellet. En fryser er for meg en firkantet boks som inneholder kulde. Så lenge prisen er latterlige 700,- så er jeg fornøyd om den varer 3-4 år. Man er derimot ingen god selger hvis ikke man forstår når nok er nok. Det er lov og lede kunden på en høffelig måte, men denne selgeren gikk alt for langt da han omtrent så på meg som en retard som sto der sammens med en gammel kjærring. Derimot var det han som trakk det korteste strådet denne gangen, og dessuten så fikk jeg faktisk fryseren gratis. 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Dersom alle selgerne skulle jattet med og bare solgt de billigste kampanjevarene til folk og ikke noe annet, så hadde det for det første blitt særdeles dårlig butikk, og for det andre så hadde mengden med retur skutt i været. Så ja, det er mulig å forsøke å tjene penger og å gjøre kunden fornøyd samtidig. Det finnes flere måter å selge på, og klarer man ikke å selge ett produkt uten å være pågående å frekk, så mangler man nettopp det lille man trenger for å kunne kalle seg en selger. Jeg har jobbet som selger i mange år med gode resultater så jeg vet litt hva jeg snakker om. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå