Populært innlegg bamsefar Skrevet 27. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2011 Hadde min siste arbeidsdag før overgang til ny jobb på torsdag, og det var en særdeles rar dag på alle måter. Alltid rart å si farvel til folk man har jobbet med i år! Det som gjør at jeg poster historien i denne tråden var at tilfeldigvis så var flere av mine stamkunder innom denne dagen, og jeg sa like godt i fra om dette var siste arbeidsdag. To ga meg klemmer, ei snufset litt og en kar fortalte at dette var i så fall siste gang han handlet i den butikken. Hyggelig for min nye arbeidsplass som får med seg mine stamkunder, men det var en uvant opplevelse for meg. Det som kanskje varmet mest var et par som skulle ha seg sitt første dSLR, og vi hadde kommet fram til en pakke rundt Canon 1100D. Dessverre hadde noen reservert våre siste to fra nettbutikken, under samtalen, så det ble ikke noe kamera på dem der og da. Jeg tilbydde dem å reservere ett siden det var bestilt, noe de takket ja til. Nevnte at skulle de ha noen spørsmål så var det bare komme innom, så ville de få hjelp fra en av mine kollegaer. De lurte på hvorfor jeg spesifiserte en av mine kollegaer, så jeg fortalte at dette var siste arbeidsdag. De takket meget for hjelpen, og sa like greit at de heller kom til meg når jeg begynte i min nye jobb. Nok selvskryt, men en dag jeg ikke gledet meg spesielt mye til, ble langt bedre enn forventet 34 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Elkjøp er dessverre den butikken jeg har hadt mange av de værste opplevelsene på kundeservice. Selgere som ikke virker interesert i å selge noe, problemer å få betalt (den som betjener kassen er alt annet enn tilstede ved kassen), selgere som ikke er å oppdrive, leverings problemer etc etc. You name it, I've gotten it. Har dog kun Expert og Elkjøp er i omeng, så om Expert ikke har det er jeg nødt til å gå på Elkjøp, men jeg gruer mer vær gang jeg må kjøpe produkter større enn filmer. Jeg har stusset på samme saken. Og mange av selgerne er ofte påståelig i ting de ikke kan en døyt om. Dette er snakk om lokalt vel å merke. Men det underligste for min del var når jeg skulle ha ei spesifik mus, som de har 7 mil unna, men ikke her. Da skulle sjefen sjøl ringe bort å få det med en bil som skulle hit på kvelden. Joda, ringte han? Nei. Dagen etter, samme vise. Osv osv. Tok vel 5-6 dager før jeg fikk den musa. Sorry for at jeg ikke liker trådløse Belkin-mus til 400 kroner som ikke funker for en dritt. Lenke til kommentar
Populært innlegg medlem-173043 Skrevet 27. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2011 (endret) foreldre som lar barna deres tømme smaksprøveskålene Endret 3. august 2015 av medlem-173043 24 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg har stusset på samme saken. Og mange av selgerne er ofte påståelig i ting de ikke kan en døyt om. Dette er snakk om lokalt vel å merke. Men det underligste for min del var når jeg skulle ha ei spesifik mus, som de har 7 mil unna, men ikke her. Da skulle sjefen sjøl ringe bort å få det med en bil som skulle hit på kvelden. Joda, ringte han? Nei. Dagen etter, samme vise. Osv osv. Tok vel 5-6 dager før jeg fikk den musa. Sorry for at jeg ikke liker trådløse Belkin-mus til 400 kroner som ikke funker for en dritt. Påståelig som bare rakkern ja. Skulle hjelpe søsteren min med å velge laptop, og ettersom dette var i Vista tider, var jeg ute etter en Laptop som kunne "oppgraderes" til Windows XP. På forhånd viste jeg at enkelte Acer PCer kunne dette, så da vi endelig fikk hjelp, spurte jeg om de førte noen laptop merker som man kunne velge mellom systeme. Nei. Det var svaret, nei. La frem at det var enkelte merker hvor dette var mulig, men nei, der tok jeg feil, for han viste mye om laptoper. Holdte nesten på å gi han en overhaling alla nordnorske proposjoner, men lot være. Verd å merke at søstra mi kjøpte PC på Elkjøp da, og hun har vel hadt den inne på service 4-5 ganger nå og fått i alle fall 1 erstatnings PC. Elkjøp for min del er langt fra synonymt med service. 2 Lenke til kommentar
fluff Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Denne historien min er fra der jeg jobber som kelner. Var en tre-fire personer som hadde bestilt et fat med kyllingvinger. Det er da vanlig for oss å gi dem små tallerkener for å gjøre logistikken lettere. Idet jeg kom med tallerkenene sier han ene fyren "Nei nå har vi spist opp! Du kom visst for sent!" Haha, skulle nok vært raskere der ja :!: 4 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Tja, jeg har aldri hatt noen problemer med noen av de 3 elkjøp-butikkene jeg har handlet i. Kunnskapsrike folk, som er mer ute etter å hjelpe enn å selge (se tidligere innlegg, hvor jeg ikke fikk lov å kjøpe PC hos elkjøp av en selger, fordi jeg fikk bedre på komplett. Så satt han opp hele pc'n til meg, skreiv ut arket og jeg takket for hjelpen). 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 27. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2011 Fattern kjøpte TV for et par år siden. Han kjøpte med en HDMI kabel til 6-700kroner, noe jeg selvfølgelig synes var veldig unødvendig da du får HDMI kabler til under 200-lappen, og spesielt siden det fulgte med HDMI-kabel når han fikk tuneren fra Canal Digital. Skulle bytte den, men selgeren (en ung fyr) påsto hardnakket at man tydelig kunne se forskjell i bildekvaliteten, noe som bare er pisspreik. "Jeg hadde i hvert fall ikke brukt HDMI-kabalen som fulgte med tuneren". Blir provosert av slikt. 14 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Denne historien min er fra der jeg jobber som kelner. Var en tre-fire personer som hadde bestilt et fat med kyllingvinger. Det er da vanlig for oss å gi dem små tallerkener for å gjøre logistikken lettere. Idet jeg kom med tallerkenene sier han ene fyren "Nei nå har vi spist opp! Du kom visst for sent!" Haha, skulle nok vært raskere der ja :!: Små posjoner dere har, gitt Lenke til kommentar
Populært innlegg BadFurDay Skrevet 27. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Jeg ser at man er inne på Elkjøp og inkompetente selgere her nå, og må få dele en historie fra min far som var inne på Elkjøp og tittet litt etter en ny laptop (han har peiling på pc, og visste hvilken modell han ville ha). En selger kom så bort og spurte om han kunne hjelpe. Samtalen videre gikk etter min hukommelse omtrent slik: Far: Ja, jeg er på jakt etter en laptop som heter xxxxx. Selger: *sjekker lagerstatus* -Den har vi desverre ikke inne. Selger: *Går bort til en annen laptop og trykker vilt på tastaturet* -Men denne laptopen er også veldig bra, kjenn hvordan den er å skrive på. Selger: *Går bort til neste laptop og voldtar tastaturet* -Oi, denne var også utrolig god å skrive på. Denne er også bra! Samme greia gjentar seg med et par laptoper til.... Den aktuelle Elkjøp-butikken er den mest rotete butikken jeg noen gang har vært inne på. Og huser noen av de mest inkompetente selgerene jeg noen gang har møtt. Har tatt meg selv i å måtte rette på selgerne opptil flere ganger. Takke meg til netthandel sier bare jeg! Endret 27. august 2011 av Mumsen 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nistelrooy Skrevet 27. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2011 Kunde: Hei du! Har dere mer skummet melk? Jeg: Jeg skal se etter: Vil du ha Tine eller Q-melk? Kunde: Q-melk! Må være ku-melk vet du! Heheheheehehehhehe hohohohohohohoho høhøhøhøhøhhøhhøhø hihihihihihihihih hahahahahahah ehhehehehehehehehe, ku-melk ja! Kan ikke være noe anna nei! Heheheheheheh hoooohohohohohohohoh...! 31 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Litt som "Hei, kan jeg hjelpe deg?" i Norge, altså. 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Naaa, i Norge regner man med et svar, i hvert fall hvis man sier "hva kan jeg hjelpe deg med" - da forteller de deg jo gjerne hva de vil ha hjelp til. (Og vel så det.) "Hi, how are you?" i US/UK og mange ande land er bare en meningsløs frase som liksom skal få deg til å føle deg velkommen, noe som kanskje hadde fungert dersom det ikke bare var nettopp det - en meningsløs frase. 3 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) En god selger vil stille åpne spørsmål. e: litt for seint ute Endret 28. august 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Naaa, i Norge regner man med et svar, i hvert fall hvis man sier "hva kan jeg hjelpe deg med" - da forteller de deg jo gjerne hva de vil ha hjelp til. (Og vel så det.) "Hi, how are you?" i US/UK og mange ande land er bare en meningsløs frase som liksom skal få deg til å føle deg velkommen, noe som kanskje hadde fungert dersom det ikke bare var nettopp det - en meningsløs frase. How are you, er IKKE mye brukt i UK. Flere briter jeg har møtt ler av amerikanerne. Briter er egentlig ganske like nordmenn. Er du interessert i et svar, så spør du, hvis ikke holder du kjeft. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 How are you, er IKKE mye brukt i UK. Flere briter jeg har møtt ler av amerikanerne. Briter er egentlig ganske like nordmenn. Er du interessert i et svar, så spør du, hvis ikke holder du kjeft. "Welcome, how may I help you" og liknende møtte jeg noen ganger i Storbritannia hvertfall. Og da var de også interessert i et svar. Jeg opplever hvertfall briter som ganske behjelpelige. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 How are you, er IKKE mye brukt i UK. Flere briter jeg har møtt ler av amerikanerne. Briter er egentlig ganske like nordmenn. Er du interessert i et svar, så spør du, hvis ikke holder du kjeft. "Welcome, how may I help you" og liknende møtte jeg noen ganger i Storbritannia hvertfall. Og da var de også interessert i et svar. Jeg opplever hvertfall briter som ganske behjelpelige. Stemmer, men det er jo ikke så ulikt Norge. "Hei, hvordan kan jeg hjelpe deg?", hører du jo daglig. Nordmenn tror de er så jævla uhøflige, men i realiteten treffer du på mye mer dritt i UK enn i Norge. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Nå jobber ikke jeg i matbutikk men synes faktisk litt synd på de som gjør det innimellom. Jeg hadde ikke klart det selv med alle de merkelige kundene som er innom. Uansett, jeg stod bak en kar som hold på å laste ut av vogna si da han skulle ta tak i en 12 pakning med egg. Karen presterer å ta et slapt grep heeelt i den ene enden av pakken uten å holde på lokket så ett av eggene faller ut, gjennom "nettingen" på vogna, ned på gulvet og knuses. Han blir så forbanna (på seg selv?) at han dytter vogna si tilbake inn i butikken med masse varer i og betaler i all hast for noen aviser og litt frukt som han allerede har rukket å legge på båndet før han forsvinner ut med den råkule sykkelveska si han har puttet de få varene i... Kunne faktisk se på han før han tok tak i eggpakken at han er en idiot. Sur, gretten mann på rundt 50 år. På vei hjem så jeg han på vei bort på sykkelen sin blid og fornøyd mens han syklet saaaaakte forbi masse småunger som spilte fotball. Regner med dette er helt normalt for de som jobber daglig i matbutikk? Respekt til dere som holder ut og trives 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg KjellSpell Skrevet 28. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2011 (endret) En kjenning av meg var innom Lefdal for han skulle ha ny GPS. Og på Lefdal er ting delt inn i soner(f.eks. Telefoni, Hvitevarer, osv.), som er avgrenset med "streker"/"røde-linjer". Så han spurte nærmeste selgeren om han kunne hjelpe han, det viste seg da at han hadde gått inn i fotoavdelingen, så da svarer "selgeren" høylytt: "SER DU IKKE STREKEN?!" Hva har Norge blitt til? Endret 28. august 2011 av CissaM 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg ChaosPredicted Skrevet 28. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2011 En kjenning av meg var innom Lefdal for han skulle ha ny GPS. Og på Lefdal er ting delt inn i soner(f.eks. Telefoni, Hvitevarer, osv.), som er avgrenset med "streker"/"røde-linjer". Så han spurte nærmeste selgeren om han kunne hjelpe han, det viste seg da at han hadde gått inn i fotoavdelingen, så da svarer "selgeren" høylytt: "SER DU IKKE STREKEN?!" Hva har Norge blitt til? Da hadde jeg rett og slett etterliknet stemmen hans og sagt: "SER DU IKKE KUNDEN!?". Noen kundebehandlere burde åpenbart ikke hatt jobben sin. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nedward Skrevet 28. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2011 Du skulle sagt: "Jeg så ikke streken, men jeg ser Expert". 22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå