Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 26. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Høhøhø. Har jobbet i souvenirbutikk selv, og en periode var jeg sammen (kjæreste, altså) med en arbeidskollega. Vi sto bak disken og småklina litt som nyforelska par gjerne gjør, hvorpå det kommer en kunde bort: "Ja, jeg skulle nå egentlig ha dette her da, men dere ser ut som dere er opptatt, så... " Jeg ser på klokka som er fem over stengetid, og sier også dette. "Vel, da er det vel gratis da?" (HOHOHO DEN VAR NY DERE) Jeg igjen: "Naah, vi får vel ta oss betalt vel" Han: "Ja, hvis du klarer å rive deg løs fra den søta jenta så" Ikke mange som tar det med det glimtet i øyet, for å si det sånn. Endret 26. august 2011 av Leo_Khenir 12 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 "Jeg skal ha ut 20.000,-." "Den er grei, skal du bruke koden på kortet ditt eller skal jeg taste inn tallene manuelt?" (Vi har en del eldre kunder som ikke liker å bruke kode, denne fyren så ut til å passe inn i den gruppen) "Nei, jeg må ha ut pengene i kontanter!" "..." --- "Hei, jeg skal hente ut en pakke for kona." "OK, da trenger jeg bare din signatur i dette feltet her." "Skal jeg skrive hennes navn, eller?" "..." Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Min løsning på signaturproblemet når jeg bruker andres kort: "Skriv så utydelig man bare klarer". Funker fjell. Litt trist, men har aldri opplevd noen kontrollere signaturen på kortet mot signaturen på kvitteringen. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Min løsning på signaturproblemet når jeg bruker andres kort: "Skriv så utydelig man bare klarer". Funker fjell. Litt trist, men har aldri opplevd noen kontrollere signaturen på kortet mot signaturen på kvitteringen. Man skal jo egentlig etterspørre legitimasjon, og kontrollere at navnene stemmer overens, og at bildet på legitimasjonen er av deg. Enkelte virker å være overrasket over at jeg gjør det. Men flere takker for at jeg gjør det (det er jo for deres egen sikkerhet) og sier at alt for få ekspeditører faktisk tar seg tid til det. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hva er det med gamle damer og rullebåndet på kassen? Er det en konspirasjon der ute som går, ikke legg varene dine på båndet før alle varene til forrige kunde er gått igjennom? 3 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Og deretter skal de tømme portemonéen sin på båndet. 8 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Mens de snakker med hun bak kassen, gjerne før og etter at de har gitt pengene. Bla bla bla, hahaha, bla bla 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Og etter at de har betalt(kontant, alltid kontant) og fått kvittering, så kommer de alltid med "Ja, du, jeg har et sånt trumf-kort, jeg!". For så å bli kjempemugne når de får beskjed om at det er for seint for den handelen. edit: Eller "DETTE SYLTETØYET KOSTER TI ØRE MER ENN DET STÅR PÅ PRISLAPPEN!!" Endret 26. august 2011 av bazukh 4 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Også skal de betale for de varene som de glemte å plukke opp av vogna første gangen. 2 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Eller så skjønner de ingenting og tror at det som står i displayet er hvor mye de skal betale og ikke hvor mye de skal ha igjen. Så da skal de enten prakke på deg masse penger fordi de mener de har betalt for lite, eller så begynner de og hisse seg opp og anklage deg for tyveri. edit: Merker det er litt greit å være ferdig med dagligvarebutikk. Endret 26. august 2011 av bazukh Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Siste dag på jobb i dag. :'( Kommer til å savne stamkundene mine. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Tror ikke de fleste vet hvor mye det hjelper en kassearbeider gjennom dagen å si "Hade" eller lignende før man går. 2 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Tror ikke de fleste vet hvor mye det hjelper en kassearbeider gjennom dagen å si "Hade" eller lignende før man går. Det som hadde hjulpet en kassearbeider gjennom dagen er vel å gi de en halvliter vodka under bordet. Var butikkmedarbeider før, vet hvor dørgende kjedelig det er. 3 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Joda, men det jeg snakker om er at jeg stadig vekk ser sure folk som ikke snakker til kassearbeideren i det hele tatt, eller skjeller dem ut. Sjeldent jeg ser noen si "Hei" (du kan utvide det med "Står til?" elns.) og avslutte med "Hadebra" eller "Ha en fin dag videre". Små lyspunkt på en kjedelig dag hjelper. EDIT: Selvfølgelig, hvis kassearbeidere hadde opplevd hyggelige folk veldig ofte hadde historien vært annerledes. Endret 26. august 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Populært innlegg greenman Skrevet 26. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. august 2011 hadde en kunde som skulle ha jappaleno på pizzaen sin. jeg spurte om hun mente jalapenos, men neida, det var jappalenos hun skulle ha. jeg beklaget å sa jeg ikke hadde hørt om jappalenos og at vi ikke hadde dette. men hun hadde jo fått dette mange ganger når hun hadde bestillt hos meg. så da gikk jeg å hentet en jalapeno og viste den til henne. "er det en sånn du mener?" "JA!, jappalenos!" "nei, jalapenos -.-" og hun ga seg ikke. til slutt hentet jeg den stor boks som de kommer i og viste henne navnet. men den måtte være fra et annet land eller noe. til slutt sa jeg bare poteto, potato og orket ikke diskutere mer 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 26. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 26. august 2011 Jeg gidder ikke bruke tiden min på å diskutere sånt. Skjønner stort sett hva det er kunden sikter til uansett, og da er det bare å jatte med. Livet er for kort til å diskutere med idioter . 13 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 heheh. jeg klarer ikke å la slike ting ligge jeg. kan vel kalles en kverulant 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) heheh. jeg klarer ikke å la slike ting ligge jeg. kan vel kalles en kverulant Det er en av mine største negative sider. Jeg er akurat sånn. Nekter å la andre leve i feil tro. Er litt dumt, i grunnen. Endret 26. august 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 heheh. jeg klarer ikke å la slike ting ligge jeg. kan vel kalles en kverulant Det er en av mine største negative sider. Jeg er akurat sånn. Nekter å la andre leve i feil tro. Er litt dumt, i grunnen. sant det. men det er veldig gøy å vite at du har rett, og vinne argumentet =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Enda bedre å ikke overbevise motpart, for så å skrive om det her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå