Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Jeg skal ha ut 20.000,-."

"Den er grei, skal du bruke koden på kortet ditt eller skal jeg taste inn tallene manuelt?" (Vi har en del eldre kunder som ikke liker å bruke kode, denne fyren så ut til å passe inn i den gruppen)

"Nei, jeg må ha ut pengene i kontanter!"

"..."

---

"Hei, jeg skal hente ut en pakke for kona."

"OK, da trenger jeg bare din signatur i dette feltet her."

"Skal jeg skrive hennes navn, eller?"

"..."

Lenke til kommentar

Min løsning på signaturproblemet når jeg bruker andres kort:

"Skriv så utydelig man bare klarer". Funker fjell. Litt trist, men har aldri opplevd noen kontrollere signaturen på kortet mot signaturen på kvitteringen.

Man skal jo egentlig etterspørre legitimasjon, og kontrollere at navnene stemmer overens, og at bildet på legitimasjonen er av deg.

Enkelte virker å være overrasket over at jeg gjør det. Men flere takker for at jeg gjør det (det er jo for deres egen sikkerhet) og sier at alt for få ekspeditører faktisk tar seg tid til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og etter at de har betalt(kontant, alltid kontant) og fått kvittering, så kommer de alltid med "Ja, du, jeg har et sånt trumf-kort, jeg!". For så å bli kjempemugne når de får beskjed om at det er for seint for den handelen.

edit: Eller "DETTE SYLTETØYET KOSTER TI ØRE MER ENN DET STÅR PÅ PRISLAPPEN!!"

Endret av bazukh
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eller så skjønner de ingenting og tror at det som står i displayet er hvor mye de skal betale og ikke hvor mye de skal ha igjen. Så da skal de enten prakke på deg masse penger fordi de mener de har betalt for lite, eller så begynner de og hisse seg opp og anklage deg for tyveri.

edit: Merker det er litt greit å være ferdig med dagligvarebutikk. :wee:

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Tror ikke de fleste vet hvor mye det hjelper en kassearbeider gjennom dagen å si "Hade" eller lignende før man går.

Det som hadde hjulpet en kassearbeider gjennom dagen er vel å gi de en halvliter vodka under bordet.

Var butikkmedarbeider før, vet hvor dørgende kjedelig det er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, men det jeg snakker om er at jeg stadig vekk ser sure folk som ikke snakker til kassearbeideren i det hele tatt, eller skjeller dem ut. Sjeldent jeg ser noen si "Hei" (du kan utvide det med "Står til?" elns.) og avslutte med "Hadebra" eller "Ha en fin dag videre".

Små lyspunkt på en kjedelig dag hjelper. :)

EDIT: Selvfølgelig, hvis kassearbeidere hadde opplevd hyggelige folk veldig ofte hadde historien vært annerledes.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

heheh. jeg klarer ikke å la slike ting ligge jeg. kan vel kalles en kverulant :p

Det er en av mine største negative sider. Jeg er akurat sånn. Nekter å la andre leve i feil tro. Er litt dumt, i grunnen.

sant det. men det er veldig gøy å vite at du har rett, og vinne argumentet =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...