makingFaces Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Virkelig? Er det noe du finner det verdt å irritere deg over? 7 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Det skal påpekes at tråden legger litt opp til små såvidt-verdt-å-bry-seg-om-historier. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg ikkeaktiv Skrevet 24. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2011 Av en eller annen grunn fant jeg ut at jeg skulle vaske teppet v/inngangspartiet på stasjonen min i dag, for hånd selvfølgelig. Dvs. på knærne, med en fille i hånden. Godt inn i prosjektet kommer det en eldre bussjåfør inn, ser på meg, smiler og utbryter "Det er for en gangs skyld hyggelig å se et ungt kvinnfolk som vet sin rette plass! På knær ved et kjøkken, med en fille i hendene og et smil om munnen." Eneste jeg klarte å svare var "internett har lært meg opp riktig". Kul fyr. 57 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Face-palm-episode #1 Vi har to kasser ved siden av hverandre. I min kasse står det 2 kunder i kø, i den andre står det også 2 i kø. Jeg tar betalt av de to kundene mine før hun i den andre kasse gjør seg ferdig med sin første. Damen som stod bakerst i køen i den andre kassa la merke at jeg gjorde meg ferdig med mine kunder mye fortere og kommer over til meg og sier "betjener du også kassa, eller?" Jeg: Face-palm-episode #2 Hjelper en kunde med å finne de hun trenger ute i butikken, og finner det hun skal ha. Så ser hun at vi skulle hatt samme vare i en mindre størrelse, og vil heller ha den. Men eska for den er tom, så hun spør: "Er dere tomme for den varen?", og jeg svarer med "Ja, vi er desverre det.. Jeg håper vi får inn fler til uka". Hun tenker seg om 2 sekunder før hun spør: "Så dere har ikke mer igjen av den varen?". (Det var et oppriktig spørsmål, ikke en bekreftende setning) Jeg: 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hadde en nevneverdig her i går. Ei hjulbeint, lubben thailandsk dame litt opp i åra uten nevneverdige engelskkunskaper ikledd caps, regnjakke og, hold dere fast, blomstermønstret pysjamasbukse og røde crocs kom opp til kassa etter å ha stått ved isdisken to meter fra kassa i minst fem minutter og telt opp penger eller noe i den duren. Samtalen foregikk noe a-la dette: Hun: *legger mobiltelefonen sin og 40kr på disken, ser på meg, og peker først på pengene og så på telefonen.* Jeg: Eeh.. hva...? Hun: *Peker igjen først på pengene og så på telefonen.* Ca her slår det meg at hun nok ønsker pengene overført til telefonen. Dette er jo selvfølgelig en no-go. Hun igjen: Peker på seg selv og sier: "I Thailand, no English", på gebrokken engelsk. Jeg: Do you want me to charge your phone? Hun: Smiler, og det fremgår at det er dette hun vil. Jeg prøver da å forklare henne at for det første er 40kr alt for lite å fylle på (ved å riste på hodet, vifte med armene, si "Sorry, it's too little", knipe sammen tommel og pekefinger for å visualisere at det er for lite osv), da vi selger kontantkort på minimum 100,-, og at hun for det andre må vite hvilken operatør hun bruker. Det slår meg at hvis jeg bare trykker meg inn på menyen på telefonen vil jeg se hvilken operatør hun bruker. Det viser seg dog at mobilen må låses opp med pin-koden. Jeg prøver flere ganger å forklare på engelsk at hun må skrive inn koden for at jeg skal kunne lade telefonen hennes, men dette går ikke gjennom. Så ber hun om noe å skrive på, så jeg skriver ut en kvittering og gir henne en penn, i håp om at hun vil skrive pin-koden sin på denne. I stedet skriver hun bare "100", som for å forklare meg at hun vil fylle på hundre kroner i stedet. Så drar hun opp en liten ball laget av et lommetørkle og åpner denne på disken. Dette viser seg å være 100kr i mynt pakket møysommelig inn, som en slags provisorisk lommebok. Etter mye frem og tilbake tar hun omsider hintet og skjønner at jeg ikke kan fylle på telefonen hennes, så jeg hjelper henne å pakke sammen pengene før hun omsider går. Kan ikke gjøre annet enn å flire av sånne folk, selv om det fort blir litt kø. Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 25. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. august 2011 Da mitt lokale postkontor ble lagt ned i fjor ble det naturligvis post-i-butikk i matvarebutikken rett ved. I år delte de butikken og PiB slik at PiB får egen luke, men det er fortsatt de ansatte i matvarebutikken som betjener "postkontoret". Og der begynte problemene. Etter tre-fire tiden tar det som regel 10-20 minutter å vente på betjening(eg har ventet i nærmere en time!) og vi må selv ringe på ei klokke for alt folk skal komme bort, selv om betjeningen i butikken ser oss når vi står og venter. Eg forstår at det ikke er de ansatte sitt problem, men det er allikevel håpløst, og eg prøver nå å få pakker fraktet hjem til meg i stede(via bring eller andre speditører) enn å måtte ta turen innom. Og på det "postkontoret" er det et lite utvalg med personligheter. De fleste er trivelige, men ei som jobber der gjør seg ALLTID vanskelig. Første gang eg traff henne kom hun stresset bort med et kroppspråk som TYDELIG viste at eg var til bry. Eg viste frem telefonen(med hentekode) og spurte om eg kunne få hente ut den pakken der, mens eg pekte på pakken. "Nei", det kunne eg ikke, "systemet var ute av drift" og hun kunne derfor ikke søke opp om pakken var kommet inn til de. Eg forklarte da at meldingen på mobilen bekreftet at pakken var kommet dit, og at hun slapp å lete da det var DEN pakken der, mens eg pekte igjen på pakken. Hun tok en titt, sjekket navn, og løftet den snurt opp og ba meg signere. I dag var eg innom igjen, og utleveringen var tom. Eg ringte på knappen og inn kom den sure dama. I dag la eg frem en ferdig signert hentelapp eg hadde printet ut fra nettet, for å spare de for tid, mens eg igjen pekte på pakken eg skulle hente. Igjen litt surt svarte hun at "nei den kunne de ikke bruke" så hun skrev ut en ny lapp samtidig som hun spurte hvordan eg kunne være så sikker på at det var den, og ba meg vise legitimasjon. Herregud så vanskelig det skal gå ann å være. Eg bor på et lite sted, og de pakkene eg bestiller kommer som regel i tydelig embalerte pakker med avsenders firmanavn, i godt gjenkjennelige pakkestørrelser og ofte med etternavnet mitt skrevet på pakken. Sannsynligheten for at det er noen andre sin eg peker på er astronomisk liten. Som i dag, da eg skulle hente et nytt modellfly hvor esken både var merket med avsenders firmanavn med masse teip, modellen avbildet på utsiden og etternavnet mitt skrevet med blokkbokstaver på siden. Spørsmålet mitt da blir om det er vanlig at folk prøver å lure til seg pakker på den måten? Eg gjør det jo kun for å spare de for letingen, og når eg ikke ser pakken min så peker eg heller ikke ut en vilkårlig for å prøve lykken. 18 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Om jeg skulle se pakken min, enten før de begynner å rekke å lete, eller underveis i letingen sier jeg alltid i fra og peker den ut. De ser jo på pakken før jeg får den uansett, så skal vanskelig gjøres å lure til seg en pakke slik. 2 Lenke til kommentar
satchman Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Virkelig? Er det noe du finner det verdt å irritere deg over? Ja, når den litt trege kassabetjeningen bruker 30-40 sekunder på å prøve å scanne en enkelt dagligvare om og om og om igjen istedet for å ta hintet etter 4-5 forsøk og heller punche inn varenummeret så blir jeg litt irritert ja. Hovedsaklig fordi jeg nesten aldri har opplevd at det funker på det 20. forsøket når det ikke funket på de 10 første. Man skulle tro at folk som sitter i kassa hver dag også skjønte såpass, men det bunner vel i at det ikke har noe særlig å si for dem som jobber der; det er jo kundene som må vente. Endret 25. august 2011 av satchman 2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Du må virkelig ha et godt liv, hvis det er det største irritasjonsmomentet i hverdagen din. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 25. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. august 2011 Litt lei av folk som vil at vi "hjelper" dem å lure systemet slik at de får mer penger, dvs "bake" mat og drikke (øl og annen alkohol) inn i rom prisen. Så blir det forbannet når jeg sier at dette ikke er mulig, og drar frem at de kan gjør det på andre plasser. Ja de får nå bare drive uloveligheter på andre hoteller, men vi driver ikke sånn butikk hos oss. At de vil forsøke å få alkohol og mat dekket av arbeidsgiver får være deres sak, vi er nødt til å dokumentere alle salgene våre korrekt i systemet. Oppegående mennesker burde faktisk skjønne dette. 13 Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 En slik holdning som du beskriver her synes jeg er litt skremmende. Ville ikke vært stolt av å jobbe sammen med folk som driter i kundene sine. Jeg synes det er litt flaut om kundene må vente lenge, og prøver å kjappe meg så mye som mulig til enhver tid. Og angående venting i posten; egentlig bør det komme noen nesten umiddelbart. Alt over 5 minutter venting er helt uakseptabelt. Kan selvsagt være en spesiell situasjon, men etter det som ble skrevet her virker det å være vanlig at det tar langt mer enn 5 minutter. Og nei, på post i butikk hos oss har jeg aldri opplevd at folk har prøvd å lure til seg pakker. Og det skal jo ikke være mulig heller. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Et spørsmål til dere som jobber med tippeterminal fra norsk tipping: Har dere mulighet til å la en kunde spille på to forskjellige spillerkort, og betale for begge to samlet til slutt? Jeg har prøvd å få til dette uttallinge ganger, men det er virkelig ikke mulig hos oss. Men kundene sier at de får til dette andre steder. Er dette virkelig sant, eller er det kundene som tuller? Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg vet ikke noe om akkurat det, men når kunder sier at de kan gjøre ditt og datt overalt ellers, så er det nesten hundre prosent sikkert at det er reinspikka ljug. 6 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Føles så sykt bra når kunde kommer inn med en iphone som har rotasjonslås på og ikke skjønner hvordan man skrur av den og jeg løser problemet på 10 sek, Like bra hver gang! Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 25. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. august 2011 Hehe, det minner meg om utallige kunder i rage-mode: "IPHONEN MIN ER ØDELAGT" "Jaha?" "JA DET RINGER IKKE I DEN!!" "Har du satt den på lydløs?" "FAEN I SVARTE HELVETE, TROR DU JEG ER DUM ELLER?" "På venstre siden av telefonen, rett ved siden av volumknappen, så er det en vippebryter. Ser du den?" "JA?!" "Ser du en rød prikk på den?" "Ja?" "Vipp på den sånn at prikken forsvinner" "...Oi" 36 Lenke til kommentar
Budbringer Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Et spørsmål til dere som jobber med tippeterminal fra norsk tipping: Har dere mulighet til å la en kunde spille på to forskjellige spillerkort, og betale for begge to samlet til slutt? Jeg har prøvd å få til dette uttallinge ganger, men det er virkelig ikke mulig hos oss. Men kundene sier at de får til dette andre steder. Er dette virkelig sant, eller er det kundene som tuller? Man kan ikke det på terminaler som er koblet til cashguardsystem, men jeg tror man kan det på terminaler der man ikke har cashguard Lenke til kommentar
thermos Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Et spørsmål til dere som jobber med tippeterminal fra norsk tipping: Har dere mulighet til å la en kunde spille på to forskjellige spillerkort, og betale for begge to samlet til slutt? Jeg har prøvd å få til dette uttallinge ganger, men det er virkelig ikke mulig hos oss. Men kundene sier at de får til dette andre steder. Er dette virkelig sant, eller er det kundene som tuller? Man kan ikke det på terminaler som er koblet til cashguardsystem, men jeg tror man kan det på terminaler der man ikke har cashguard Vi har ikke cashguard på tippinga. Hvis kunden tipper for 100 på første spillekort, og så 200 på andre spillekort. Du slår ut kassen mellom spillekortene, og så er det jo bare til å ta imot 300 etterpå og legge i kassen, eller slå inn 300 på kortterminalen. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Takker for svar. Vi har cashguard, altså ligger svaret der. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 [...] Eneste jeg klarte å svare var "internett har lært meg opp riktig". Kul fyr. Samme sak. Blir ikke lenger fornærmet av å bli sendt på kjøkkenet. On topic: Jobber som nattevakt, og lurer på om jeg begynner å få litt svakt hjerte. Skvetter så hjertet står i halsen omtrent når det plutselig er mennesker å se. I natt var det i tillegg en gjest som ferska meg i å synge veldig pinlig øyeblikk, men hu tok det pent, og lot som ingen ting.. haha..synger ikke på jobb igjen, for å si det sånn 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) [...] Eneste jeg klarte å svare var "internett har lært meg opp riktig". Kul fyr. Samme sak. Blir ikke lenger fornærmet av å bli sendt på kjøkkenet. On topic: Jobber som nattevakt, og lurer på om jeg begynner å få litt svakt hjerte. Skvetter så hjertet står i halsen omtrent når det plutselig er mennesker å se. I natt var det i tillegg en gjest som ferska meg i å synge veldig pinlig øyeblikk, men hu tok det pent, og lot som ingen ting.. haha..synger ikke på jobb igjen, for å si det sånn hehe, søtt Gjort det samme selv, veldig flaut. Heldigvis jobber du ikke som nattevakt på et likhus Endret 26. august 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå