Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Face-palm-episode #1

 

Vi har to kasser ved siden av hverandre. I min kasse står det 2 kunder i kø, i den andre står det også 2 i kø. Jeg tar betalt av de to kundene mine før hun i den andre kasse gjør seg ferdig med sin første. Damen som stod bakerst i køen i den andre kassa la merke at jeg gjorde meg ferdig med mine kunder mye fortere og kommer over til meg og sier "betjener du også kassa, eller?"

Jeg: :ermm:

 

 

 

Face-palm-episode #2

 

Hjelper en kunde med å finne de hun trenger ute i butikken, og finner det hun skal ha. Så ser hun at vi skulle hatt samme vare i en mindre størrelse, og vil heller ha den. Men eska for den er tom, så hun spør: "Er dere tomme for den varen?", og jeg svarer med "Ja, vi er desverre det.. Jeg håper vi får inn fler til uka". Hun tenker seg om 2 sekunder før hun spør: "Så dere har ikke mer igjen av den varen?". (Det var et oppriktig spørsmål, ikke en bekreftende setning)

Jeg: :cry:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hadde en nevneverdig her i går.

 

Ei hjulbeint, lubben thailandsk dame litt opp i åra uten nevneverdige engelskkunskaper ikledd caps, regnjakke og, hold dere fast, blomstermønstret pysjamasbukse og røde crocs kom opp til kassa etter å ha stått ved isdisken to meter fra kassa i minst fem minutter og telt opp penger eller noe i den duren.

 

Samtalen foregikk noe a-la dette:

 

Hun: *legger mobiltelefonen sin og 40kr på disken, ser på meg, og peker først på pengene og så på telefonen.*

Jeg: Eeh.. hva...?

Hun: *Peker igjen først på pengene og så på telefonen.*

 

Ca her slår det meg at hun nok ønsker pengene overført til telefonen. Dette er jo selvfølgelig en no-go.

 

Hun igjen: Peker på seg selv og sier: "I Thailand, no English", på gebrokken engelsk.

Jeg: Do you want me to charge your phone?

Hun: Smiler, og det fremgår at det er dette hun vil.

 

Jeg prøver da å forklare henne at for det første er 40kr alt for lite å fylle på (ved å riste på hodet, vifte med armene, si "Sorry, it's too little", knipe sammen tommel og pekefinger for å visualisere at det er for lite osv), da vi selger kontantkort på minimum 100,-, og at hun for det andre må vite hvilken operatør hun bruker.

Det slår meg at hvis jeg bare trykker meg inn på menyen på telefonen vil jeg se hvilken operatør hun bruker. Det viser seg dog at mobilen må låses opp med pin-koden. Jeg prøver flere ganger å forklare på engelsk at hun må skrive inn koden for at jeg skal kunne lade telefonen hennes, men dette går ikke gjennom.

 

Så ber hun om noe å skrive på, så jeg skriver ut en kvittering og gir henne en penn, i håp om at hun vil skrive pin-koden sin på denne. I stedet skriver hun bare "100", som for å forklare meg at hun vil fylle på hundre kroner i stedet. Så drar hun opp en liten ball laget av et lommetørkle og åpner denne på disken. Dette viser seg å være 100kr i mynt pakket møysommelig inn, som en slags provisorisk lommebok.

 

Etter mye frem og tilbake tar hun omsider hintet og skjønner at jeg ikke kan fylle på telefonen hennes, så jeg hjelper henne å pakke sammen pengene før hun omsider går.

 

Kan ikke gjøre annet enn å flire av sånne folk, selv om det fort blir litt kø.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle se pakken min, enten før de begynner å rekke å lete, eller underveis i letingen sier jeg alltid i fra og peker den ut. De ser jo på pakken før jeg får den uansett, så skal vanskelig gjøres å lure til seg en pakke slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virkelig? Er det noe du finner det verdt å irritere deg over?

Ja, når den litt trege kassabetjeningen bruker 30-40 sekunder på å prøve å scanne en enkelt dagligvare om og om og om igjen istedet for å ta hintet etter 4-5 forsøk og heller punche inn varenummeret så blir jeg litt irritert ja.

 

Hovedsaklig fordi jeg nesten aldri har opplevd at det funker på det 20. forsøket når det ikke funket på de 10 første. Man skulle tro at folk som sitter i kassa hver dag også skjønte såpass, men det bunner vel i at det ikke har noe særlig å si for dem som jobber der; det er jo kundene som må vente.

Endret av satchman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En slik holdning som du beskriver her synes jeg er litt skremmende. Ville ikke vært stolt av å jobbe sammen med folk som driter i kundene sine. Jeg synes det er litt flaut om kundene må vente lenge, og prøver å kjappe meg så mye som mulig til enhver tid.

 

Og angående venting i posten; egentlig bør det komme noen nesten umiddelbart. Alt over 5 minutter venting er helt uakseptabelt. Kan selvsagt være en spesiell situasjon, men etter det som ble skrevet her virker det å være vanlig at det tar langt mer enn 5 minutter.

 

Og nei, på post i butikk hos oss har jeg aldri opplevd at folk har prøvd å lure til seg pakker. Og det skal jo ikke være mulig heller.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som jobber med tippeterminal fra norsk tipping: Har dere mulighet til å la en kunde spille på to forskjellige spillerkort, og betale for begge to samlet til slutt? Jeg har prøvd å få til dette uttallinge ganger, men det er virkelig ikke mulig hos oss. Men kundene sier at de får til dette andre steder. Er dette virkelig sant, eller er det kundene som tuller?

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som jobber med tippeterminal fra norsk tipping: Har dere mulighet til å la en kunde spille på to forskjellige spillerkort, og betale for begge to samlet til slutt? Jeg har prøvd å få til dette uttallinge ganger, men det er virkelig ikke mulig hos oss. Men kundene sier at de får til dette andre steder. Er dette virkelig sant, eller er det kundene som tuller?

 

Man kan ikke det på terminaler som er koblet til cashguardsystem, men jeg tror man kan det på terminaler der man ikke har cashguard

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som jobber med tippeterminal fra norsk tipping: Har dere mulighet til å la en kunde spille på to forskjellige spillerkort, og betale for begge to samlet til slutt? Jeg har prøvd å få til dette uttallinge ganger, men det er virkelig ikke mulig hos oss. Men kundene sier at de får til dette andre steder. Er dette virkelig sant, eller er det kundene som tuller?

 

Man kan ikke det på terminaler som er koblet til cashguardsystem, men jeg tror man kan det på terminaler der man ikke har cashguard

 

Vi har ikke cashguard på tippinga. Hvis kunden tipper for 100 på første spillekort, og så 200 på andre spillekort. Du slår ut kassen mellom spillekortene, og så er det jo bare til å ta imot 300 etterpå og legge i kassen, eller slå inn 300 på kortterminalen.

Lenke til kommentar

[...]

Eneste jeg klarte å svare var "internett har lært meg opp riktig".

 

Kul fyr.

Samme sak. Blir ikke lenger fornærmet av å bli sendt på kjøkkenet.

 

On topic: Jobber som nattevakt, og lurer på om jeg begynner å få litt svakt hjerte. Skvetter så hjertet står i halsen omtrent når det plutselig er mennesker å se. I natt var det i tillegg en gjest som ferska meg i å synge :blush: veldig pinlig øyeblikk, men hu tok det pent, og lot som ingen ting.. haha..synger ikke på jobb igjen, for å si det sånn :blush:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

[...]

Eneste jeg klarte å svare var "internett har lært meg opp riktig".

 

Kul fyr.

Samme sak. Blir ikke lenger fornærmet av å bli sendt på kjøkkenet.

 

On topic: Jobber som nattevakt, og lurer på om jeg begynner å få litt svakt hjerte. Skvetter så hjertet står i halsen omtrent når det plutselig er mennesker å se. I natt var det i tillegg en gjest som ferska meg i å synge :blush: veldig pinlig øyeblikk, men hu tok det pent, og lot som ingen ting.. haha..synger ikke på jobb igjen, for å si det sånn :blush:

hehe, søtt :wee: Gjort det samme selv, veldig flaut. Heldigvis jobber du ikke som nattevakt på et likhus:p

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...