Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ser ikke den logiske bristen mellom de to postene dine?

 

I mitt hode så er det dårlig kundebehandling å kreve forskjellige priser fra forskjellige kunder, selv om jeg til tider gjør dette. For min del, så hadde jeg likt svært dårlig å stå i en kø hvor vedkommende foran meg betaler mindre enn hva jeg måtte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det siste kan jeg ærlig innrømme at vi er (149kr for 2m), men med tanke på opplevelsen han hadde fått, så nektet jeg han denne. Hadde jeg gitt han denne, så hadde jeg sikkert fått ros for god service.

 

Det fikk jeg ikke..

Sannsynligvis har dere ~100kr avanse på den kabelen. En femtilapp i avlsag hadde skaffet deg en lojal kunde som skrøt av hvor hjelpsom du var til venner og bekjente. I tilleg hadde du vel ikke kunnet selge den til noen andre for fullpris uansett.

 

Men enig med Flimzes, prisen er ikke det jeg bedømmer kundeservicen på. (Med mindre de prøver å svindle meg, selvfølgelig. :p)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det siste kan jeg ærlig innrømme at vi er (149kr for 2m), men med tanke på opplevelsen han hadde fått, så nektet jeg han denne. Hadde jeg gitt han denne, så hadde jeg sikkert fått ros for god service.

 

Det fikk jeg ikke..

Sannsynligvis har dere ~100kr avanse på den kabelen. En femtilapp i avlsag hadde skaffet deg en lojal kunde som skrøt av hvor hjelpsom du var til venner og bekjente. I tilleg hadde du vel ikke kunnet selge den til noen andre for fullpris uansett.

 

Men enig med Flimzes, prisen er ikke det jeg bedømmer kundeservicen på. (Med mindre de prøver å svindle meg, selvfølgelig. :p)

 

Vet ikke helt om du skjønner hvordan en bedrift fungerer, om en hdmi kabel koster 149,- så er jeg sikkert ikke helt på jordet om jeg tipper at omtrent 60-80% av de 149,- kronene går til utgifter som lønn, strøm, husleie, avgifter. Så hundre kroner i "avanse" på en 149,- kroners kabel virker usansynlig for meg..

 

Jobber selv i restaurant/bar og har regnet nok på varekost til å skjønne at det er mye av

mat og drikke som er dårlig butikk men som vi bare må føre mye billigere en fornuften tilsier.

Blir hardt å selge 50år gammel cognac om den skal ha samme varekost som en braastad vsop. :-)

Lenke til kommentar

Men er du ikke enig i at det er verdt å slå av en femtilapp slik at du får en fornøyd kunde som mest sannsynlig velger din butikk neste gang han skal handle + at kunden legger ut et godt ord til bekjente? Må tenke litt fremover enn nesetippen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det siste kan jeg ærlig innrømme at vi er (149kr for 2m), men med tanke på opplevelsen han hadde fått, så nektet jeg han denne. Hadde jeg gitt han denne, så hadde jeg sikkert fått ros for god service.

 

Det fikk jeg ikke..

Sannsynligvis har dere ~100kr avanse på den kabelen. En femtilapp i avlsag hadde skaffet deg en lojal kunde som skrøt av hvor hjelpsom du var til venner og bekjente. I tilleg hadde du vel ikke kunnet selge den til noen andre for fullpris uansett.

 

Men enig med Flimzes, prisen er ikke det jeg bedømmer kundeservicen på. (Med mindre de prøver å svindle meg, selvfølgelig. :p)

 

Vet ikke helt om du skjønner hvordan en bedrift fungerer, om en hdmi kabel koster 149,- så er jeg sikkert ikke helt på jordet om jeg tipper at omtrent 60-80% av de 149,- kronene går til utgifter som lønn, strøm, husleie, avgifter. Så hundre kroner i "avanse" på en 149,- kroners kabel virker usansynlig for meg..

 

Jobber selv i restaurant/bar og har regnet nok på varekost til å skjønne at det er mye av

mat og drikke som er dårlig butikk men som vi bare må føre mye billigere en fornuften tilsier.

Blir hardt å selge 50år gammel cognac om den skal ha samme varekost som en braastad vsop. :-)

På en HDMI kabel så kan avansen være på 80% uten problemer. Vi solgte kabeler til 300kr, mens de egentlig kostet under 100 kr. Er det noe som er overprisa i butikk, så er det kabler.

 

EDIT:

Skal nevnes at "kvalitetskablene" av typen monster ol var det liten avanse på, de kablene er dyre fra fabrikk

Endret av AlecTBM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om du skjønner hvordan en bedrift fungerer, om en hdmi kabel koster 149,- så er jeg sikkert ikke helt på jordet om jeg tipper at omtrent 60-80% av de 149,- kronene går til utgifter som lønn, strøm, husleie, avgifter. Så hundre kroner i "avanse" på en 149,- kroners kabel virker usansynlig for meg..

Nei, det har aldri slått meg at fysiske butikker har utgifter. :ohmy:

Fra spør til alvor, en åpnet kabel er som regel B-vare, som ikke vil bli solgt til fullpris til noen annen kunde. I tillegg ville de fortsatt hatt en avanse på 50 kr etter å ha gitt en rabatt på 50kr. Hint: Vanse er brutto fortjeneste.

 

Den ekstra 50-lappen er det ikke verdt å tjene inn om man gjør en storfornøyd kunde til en misfornøyd kunde IMO. Han kunne like gjerne risikert at fyren bestilte kabelen på nett, og fikk den levert på døren til 50kr, og så hadde butikken stått der med en åpnet kabel ute av forpakningen, som de kanskje måtte selge med rabatt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkke skjedd de store tingene på jobb i det siste, kun noen småepisoder.

 

Vil du ha med kvitteringen?

- Nei, men jeg tar gjerne med lappen!

 

Vil du ha med en pose?

- Nei jeg har bil jeg! Har man bil trenger man da vel ikke pose!

 

Måtte også stoppe en synlig beruset mann fra å kjøpe øl på lørdag. Dette var rundt klokken. 13. Ble en litt morsom situasjon. Han tok det heldigvis ganske bra, og ble aldri aggressiv. Starta med at han gikk og sjangla inne i butikken og spurte en av de ansatte om hvor ølet var, før jeg fikk dratt seg bort til kassa. Han hadde også store problemer med å finne kortterminalen. :p

Lenke til kommentar

I Rimi-en jeg bruker mest har de, som de fleste andre steder, byttet ut de gode gamle handlekurvene med disse nye, ufyselige trillegreiene. De har beholdt noen få ordentlige kurver, men disse er merket med "forbeholdt rullestolbrukere", for å guilte oss anstendige mennesker som enda ikke har blitt så slappe i lankene at vi blir indignerte over å måtte bære. Ja, gjett om jeg lar det stoppe meg. De klassiske kurvene er ettertraktede og for det meste opptatt, og når en blir ledig er det ikke sjelden at den som får øye på det kommer stormende for å sikre seg en brukbar handleopplevelse, i stedet for å måtte knote rundt med den alt for store og alt for dype drittkurven.

 

Hvilket fokusgruppe fra helvete har fått dagligvarebransjen til å tro at de nye handlekurvene er bedre enn de gamle? Det er vel bare et ledd i en konspirasjon som jobber mot at alt gradvis blir verre, med det resultat at folk på sikt senker forventningene og finner seg i mer dritt. Har noen dagligvareansatte noe å si til sitt forsvar?

Endret av Isbilen
  • Liker 9
Lenke til kommentar

I Rimi-en jeg bruker mest har de, som de fleste andre steder, byttet ut de gode gamle handlekurvene med disse nye, ufyselige trillegreiene.

Synes de er fine jeg, da det fort kan bli tungt å bære om man skal ha to liter melk og tre liter brus i tillegg til alle andre varer i en slik kurv. Da kan man heller trille den etter seg. Genialt :)

 

Jeg jobber ikke i en dagligvareforretning, men når kundene begynner å klage på sånne ting, så synes jeg oppriktig synd på de som jobber der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Synes de er fine jeg, da det fort kan bli tungt å bære om man skal ha to liter melk og tre liter brus i tillegg til alle andre varer i en slik kurv. Da kan man heller trille den etter seg. Genialt :)

 

Jeg jobber ikke i en dagligvareforretning, men når kundene begynner å klage på sånne ting, så synes jeg oppriktig synd på de som jobber der.

Problemet er når man bare handler noen få småting. Da blir de store kurvene tunge og uhåndterelig å bære på. Den gamle handlekurven er lett og komfortabel å bære. Synes man kunne beholdt de lette handlekurvene, så kan de litt større kurvene heller være en mellomting når de små blir for små og handlevognene blir for store. Hvis de trengs i det hele tatt, man kan like gjerne bare ta en vogn først som sist om man planlegger å handle litt.

 

Men det er dog ikke noe jeg går rundt og klager høylydt over. Men det er et lite irritasjonsmoment i hverdagen.

 

Et annet, og mye større irritasjonsmoment er folk som setter handlekurven (av den gamle typen) foran seg på gulvet og skyver de foran seg i kassakøen. Skrapingen blir helt uutholdelig å høre på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...