Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kunne aldri falt meg inn og be om rabatt på slike "vanlige handler", heller. Om jeg hadde flyttet for meg selv og skulle ha full hvitevarepakke ville jeg gjerne forhørt meg om de kunne gitt meg et godt tilbud, men tatt et eventuelt nei for et nei. Hvis man ikke er fornøyd med tilbudet til butikken får man heller holde kjeft og gå et annet sted.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En ting som kan irritere meg kraftig når jeg er på jobb er kunder som mener at vi tjener tusenvis av kroner på alt mulig av produkter.

 

Know what you mean.. Vert i den bransjen selv.. Sykt små marginer på det man skulle tro var mye å tjene på..

 

Husker jeg solgte en Pioneer 42" Plasma til over 25000kr. Jeg trodde det skulle være litt profitt på denne, men neida.. Butikken tjente bare 100kr.. Mens en 2m HDMI som kostet 200kr kunne butikken kassere en pen sum på 150kr rett i lomma.

 

Det er ikke de store tingene butikkene av denne typen tjener penger på, men tilbehøret, abonnement med bindingstid og forsikringsavtaler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*snip*

Kunne ikke vært mer enig. De fleste som spør om en pakke eller liknende får det hos meg, men ved kjøp av enkelte varer (pc, speilrefleks, spillkonsoll etc.) er det ikke mulig hvis man skal gå i pluss på kunden.

Det rare er også at når noen kjøper en hvitevarepakke og får en god pris som gjør at vi sitter igjen med si 15% fortjeneste så er det for noen for lite rabatt.

Gå inn i en klesbutikk og kjøp klær for 3.000 kr og de tjener like mye som jeg gjør når jeg selger hvitevarepakken for 18.000 kr. Tror de fleste kan se langt etter noe rabatt i klesbutikker f.eks...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gå inn i en klesbutikk og kjøp klær for 3.000 kr og de tjener like mye som jeg gjør når jeg selger hvitevarepakken for 18.000 kr. Tror de fleste kan se langt etter noe rabatt i klesbutikker f.eks...

Jeg kjøpte en jakke en gang. Fant ut at det var hull i lommen før jeg kom til kassen, og spurte om de hadde flere. Nei, det var den siste de hadde i den størrelsen. Jeg spurte da pent om jeg kunne få litt rabatt ettersom det var hull i lommen, men det var ikke mulig.

 

Men men... jeg hadde lyst på jakken, og et hull i en lomme er jo ganske lett å fikse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der jeg jobber har vi ofte lite fortjeneste på de dyreste tingene, ettersom de ofte er så dyre i utgangspunktet at det blir vanskelig å få solgt det om vi skulle lagt på masse ekstra på prisen.

 

 

Edit: kom på en situasjon på en klesbutikk i sverige, hvor jeg fant en skjorte jeg hadde lyst på som de hadde på salg (et sted mellom 50-70 %, husker ikke helt). Det var den eneste de hadde igjen men problemet var at den ene knappen på ermet var ødelagt. Det var en knapp av typen man ikke bare kunne sy på igjen. Sa i fra, og spurte om jeg kunne få litt avslag pga det, så jeg fikk den til 90 % :thumbup:

Endret av Sir-Andy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting som kan irritere meg kraftig når jeg er på jobb er kunder som mener at vi tjener tusenvis av kroner på alt mulig av produkter.

 

Know what you mean.. Vert i den bransjen selv.. Sykt små marginer på det man skulle tro var mye å tjene på..

 

Husker jeg solgte en Pioneer 42" Plasma til over 25000kr. Jeg trodde det skulle være litt profitt på denne, men neida.. Butikken tjente bare 100kr.. Mens en 2m HDMI som kostet 200kr kunne butikken kassere en pen sum på 150kr rett i lomma.

 

Det er ikke de store tingene butikkene av denne typen tjener penger på, men tilbehøret, abonnement med bindingstid og forsikringsavtaler.

Gjelder å selge årets modell rett etter at de har kommet ut vettu ;)

Lenke til kommentar

Om det er slik at elektro forretninger tjener på at man kjøper tilbehør eller trygghets avtaler, kommer de aldri til å tjene noe på meg, jeg kjøper aldri noe annet enn akkurat det jeg kom inn for å kjøpe, og som selger selv skal det godt gjøres at de klarer å selge dette inn på meg.

 

En "fersking" forsøkte å prakke på meg trygghetsavtaler og annet når jeg kjøpte TVen min. Han var ikke akkurat noe særlig overbevisende eller god selger, så jeg ga han et lite salgskurs. Utrykket hans var priceless :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Om det er slik at elektro forretninger tjener på at man kjøper tilbehør eller trygghets avtaler, kommer de aldri til å tjene noe på meg, jeg kjøper aldri noe annet enn akkurat det jeg kom inn for å kjøpe, og som selger selv skal det godt gjøres at de klarer å selge dette inn på meg.

 

En "fersking" forsøkte å prakke på meg trygghetsavtaler og annet når jeg kjøpte TVen min. Han var ikke akkurat noe særlig overbevisende eller god selger, så jeg ga han et lite salgskurs. Utrykket hans var priceless :p

 

Nei gud forby om de som selger noe forsøker å tjene penger. Huffamei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har en liten post-fortelling jeg også.

 

I butikken jeg jobber i, har vi MyPack pakkeutlevering (Leverandør hvis du kjøper fra Ellos, La Redoute eller Komplett), noe àla Post i butikk, der kunder kan hente pakker.

 

På pakkelappen du får tilsendt i posten står det klart og tydelig "Ta med gyldig legitimasjon" - det er helt håpløst å se hvor mange som ikke har med dette. Er da ikke så vanskelig å ta med bankkort, førerkort e.l.

Selvfølgelig er jeg behjepelig når man ikke har med dette, og om de har med kollinr på SMS pleier det som regel å gå greit. Men fortsatt... irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gå inn i en klesbutikk og kjøp klær for 3.000 kr og de tjener like mye som jeg gjør når jeg selger hvitevarepakken for 18.000 kr. Tror de fleste kan se langt etter noe rabatt i klesbutikker f.eks...

Kommer helt ann på hvor man går. En butikk med faste ansatte som har litt hukommelse og man ender fort opp med en del rabatt etterhvert hvis man bruker snakketøyet litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...