Populært innlegg Skurupu Skrevet 18. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. august 2011 Typisk apple. Kabelen er helt lik som den gamle, samme plugger i begge ender, men den virker ikke på andre modeller enn akuratt den den selges sammen med, fordi apple har lagt inn en kunstig sperre som forhindrer at du kan bruke andre kabler enn akuratt denne. Så hvis du mister den eller den blir ødelagt, så har du ikke noe annet valt enn å kjøpe en ny. Burde vært ulovlig. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 18. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. august 2011 Jeg har fått jobb på 7-Eleven. Og jeg ser på den og tenker: Dette kan bli interessant. 14 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Gratulerer med jobb. Ettpar nattevakter på 7-11 så får du nok en haug med gode historier du kan dele med oss 6 Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) I dag var jeg på elkjøp som kunde for å levere inn en Tv som er defekt til reprasjon. Foran meg i køen er en halvgammal kjerring som bruker laang tid. Alt hun skal er å levere inn en defekt mobiltlf.For det første hadde ikke kjerringa kjøpt telefonen på elkjøp,men på lefdal viste det seg. Så mente hun at Lefdal var nedlagt,noe den ikke er den er FLYTTET til ny adresse.Men hun ga seg ikke og ekspeditøren måtte fysisk ringe dem for å bekrefte at Lefdal var der enda..herreguud for et nek. ikke nok med det,så måtte hun forklares 3 ganger hvordan man fant veien til den nye butikken. Er det noe jeg avskyr så er det å komme bak slike kunder i køer.Det er liksom ikke mulig å få ut fingeren og greie å tenke litt selv. Endret 18. august 2011 av ArkArk Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 I dag var det en kar innom oss for å betale en regning han hadde fått fra konkurrenten vår Kunde: Hei, jeg skal betale denne her *vise frem regning* Medarbeider: *tar en kikk bort på papiret* Ja, da må du bare ta en tur bort til <konkurrenten> og fikse det der, men du kan jo alltids få kjøpt <varen> her også! Kunde: Åja, hehe, den var visst ikke herfra :blush: *masse bortforklaringer* 1 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Typisk apple. Kabelen er helt lik som den gamle, samme plugger i begge ender, men den virker ikke på andre modeller enn akuratt den den selges sammen med, fordi apple har lagt inn en kunstig sperre som forhindrer at du kan bruke andre kabler enn akuratt denne. Så hvis du mister den eller den blir ødelagt, så har du ikke noe annet valt enn å kjøpe en ny. Burde vært ulovlig. Ehm, ja vel? Jeg har diverse kabler etter å ha hatt et par iPhone'r og et par iPod'er. Bruker minst tre forskjellige slike kabler: En i PC'en på jobb, en i PC'en hjemme for syncing, og en i via den laderadapteren i vanlig stikkontakt. Aner strengt tatt ikke hvilken kabel som stammer fra hvilket apparat, men vet bl.a. at iPhone 4 funker fint på alle 3. 7 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hadde noen fra SFO'en innom i dag, de skulle på "planleggingstur" med grilling, overnatting og litt til visstnok. Han ene der, fikk visst ikke lov av dama å overnatte pga "fristilser" som han kalte det for, så han spurte om jeg kunne hente han sent i kveld. Men jeg gadd ikke, selv om jeg godt kunne tatt turen. Men da mest for å hilse på damene 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Scatch Skrevet 18. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. august 2011 "'Ta ut kortet og prøv igjen' står det. Hva skal jeg gjøre da?" Jammen godt det snart er helg... 42 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Overhørt på bussen i dag: Dame kommer bort til døren, og spør bussjåføren "Bussen til xxx, går den herfra den?" Sjåføren: Ja, den skal da gjøre det? Dama: Ja, nei, for den ruta står ikke på ruteveggen der borte Sjåføren: OK, men den går herfra, helt sikkert. (repeat to forrige linjer ca ti ganger) Sjåføren: Nå går det nå en fra sentrum ca akkurat nå, så du vil vel se den ganske snart. Dama: "Ja, vi får håpe det da. Jeg får vel ringe ruteopplysninga og si fra" Næk. Bussjåfører har kanskje ikke så mye oversikt, men jeg tipper de vet hvilke holdeplasser som betjenes av hvilke ruter, selv om det er sommerruter. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 18. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. august 2011 "'Ta ut kortet og prøv igjen' står det. Hva skal jeg gjøre da?" Jammen godt det snart er helg... "Jeg har prøvd ALT men her står det bare "trykk avbryt"" "Har du trykt "avbryt" da?" "Nnnneeeeei." 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Christoffer99 Skrevet 19. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. august 2011 "'Ta ut kortet og prøv igjen' står det. Hva skal jeg gjøre da?" Jammen godt det snart er helg... Det må være noe av det værste jeg vet, særlig når det skjer 3 ganger på rad og terminalen ber personen dra kortet i stripa, og det kommer chip lesefeil etter de har tasta koden så ber jeg de om å prøve på nytt og forklarer at det er ganske vanlig at slikt skjer. En god del (særlig eldre) er jo da helt paranoide og trur jeg tar betalt 2 ganger, hvordan trur de jeg skal få til det når det faktisk kommer opp lesefeil på terminalen... Hadde ei kunde i går, ho var utenlandsk, handler 4-5 ting, ho setter de på båndet og jeg tar de gjennom kassa, og sier prisen, ok sier ho og går å begynner å pakke , så nevner jeg prisen igjen i et håp om at ho tar hintet om å betale før ho pakker, "jada" får jeg til svar da...så da må jeg og køen som vokser vente på at ho skal pakke ferdig sine 4-5 ting som tok mer tid enn man skulle tro. Når ho endelig betaler gir ho meg 50 kr, så sier jeg at det kosta 94 kr, så begynner ho å dra fram en del små mynt som jeg må putte på cash guarden, men det var fortsatt 16 kr for lite, og når jeg til slutt greier å forklare ho at det mangla mer penger, drar ho fram en hundrelapp , så fikk ho tilbake nesten alt ho hadde betalt fra før av... at det skal være så vanskelig... Fikk også et lite gullkorn fra en jeg jobber med, ho driver å spør en del spm. om alt mulig egentlig, også begynner ho å spørre om det er noen som sjekker alle overvåkningskameraene hver kveld, og jeg svarer at jada, xx (ene sjefen) sitter hjemme hver kveld etter han er ferdig på jobb og ser på helt fram til vi stenger, tilogmed nå som vi han har ferie, ho går rett på, og selv om jeg begynte å le en del av ho når ho trudde på det, så gikk ho rundt å trudde på det helt til jeg sa at det kødd etterpå, made my day 17 Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg hater når folk trykker inn feil kode, så trykker de på avbryt. og vi må ta alt på nytt igjen. de setter inn kortet med en gang, og terminalen klikker. 3 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hadde noen fra SFO'en innom i dag, de skulle på "planleggingstur" med grilling, overnatting og litt til visstnok. Han ene der, fikk visst ikke lov av dama å overnatte pga "fristilser" som han kalte det for, så han spurte om jeg kunne hente han sent i kveld. Men jeg gadd ikke, selv om jeg godt kunne tatt turen. Men da mest for å hilse på damene Du snakker da om dem ansatte på SFO'en? SFO er for meg skolefritidsordningen, altså for barn mellom 5 og 10 år... Det burde ikke være noen fristelser å finne der! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hadde noen fra SFO'en innom i dag, de skulle på "planleggingstur" med grilling, overnatting og litt til visstnok. Han ene der, fikk visst ikke lov av dama å overnatte pga "fristilser" som han kalte det for, så han spurte om jeg kunne hente han sent i kveld. Men jeg gadd ikke, selv om jeg godt kunne tatt turen. Men da mest for å hilse på damene Du snakker da om dem ansatte på SFO'en? SFO er for meg skolefritidsordningen, altså for barn mellom 5 og 10 år... Det burde ikke være noen fristelser å finne der! Les innlegget på nytt. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg ArkArk Skrevet 19. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. august 2011 "'Ta ut kortet og prøv igjen' står det. Hva skal jeg gjøre da?" Jammen godt det snart er helg... "Jeg har prøvd ALT men her står det bare "trykk avbryt"" "Har du trykt "avbryt" da?" "Nnnneeeeei." Tegningen din var bare dritmorsom :!: 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg feggy Skrevet 19. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. august 2011 Eeeh. Velkommen til internett 41 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Captain Obvious to the bridge, captain Obvious to the bridge. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg AndyPanda Skrevet 19. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. august 2011 Vi har den bankterminalen der du setter i kortet med chippen på toppen av terminalen (noe jeg trodde var den mest vanlige). Nesten daglig kommer det folk innom som febrilsk prøver å stappe kortet sitt inn i bunn av terminalen, og de står og presser og presser kortet mot plastiken der i en evighet og skjønner ingen ting. Det er forøvring ingen ting som kan minne om en inngang for kort der. Blir etterhvert så flau på deres vegne at jeg hinter om at de burde prøve å sette den ned i hullet på størrelse med bankkortet på toppen av terminalen. Spesielt gøy er det med de som i tillegg bøyer seg ned for å se etter noen åpning i bunn der, og fortsetter å stange kortet i plastikken mens de ser ut som noen spørsmålstegn. At dette i tillegg er noe jeg ville ansett som oppegående voksne i alderen 40-50 år, og ikke gamlinger skremmer meg litt 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 19. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. august 2011 Kunde i dag, kommer inn, tar en pose og går til ølet. Han kommer så til kassen og skal betale. Der vil han bare betale for en kurv med nektariner. Jeg peker på posen med øl og sier at den skal han betale. Fyren ser rart på meg, som han ikke forstår. Kunden som står i kassen står og ser på han med ølet. Plutselig ser jeg at han skal til å stikke. Jeg hadde reist meg opp av stolen og stod. Jeg reagerer med å hoppe over kassen i ett tigersprang og klarer å ta tak i ryggsekken på tyven ved døra. Han slipper så ølet og springer avgårde. Jeg klarte iallefall å hindre han i å stikke av med ølet. Kunder som så opptinnet kom bort til meg og sa de syntes jeg var tøff som hoppa over kassen på den måten for å stoppe han. Jeg kunne ha tryna for den saks skyld. 46 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå